Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Zilver_gray
23-11-2023 om 10:12
Schemerlampje schreef op 23-11-2023 om 10:04:
Waar ik verdrietig van wordt, is dat docenten bij ons op school het eerste half uur van de dag bezig moeten zijn om leerlingen te troosten die bang zijn het land uit te moeten. En dat doen ze met liefde, maar het zou niet nodig moeten zijn.
Wat ontzettend zielig.
Bakblik
23-11-2023 om 10:13
Schemerlampje schreef op 23-11-2023 om 10:04:
Waar ik verdrietig van wordt, is dat docenten bij ons op school het eerste half uur van de dag bezig moeten zijn om leerlingen te troosten die bang zijn het land uit te moeten. En dat doen ze met liefde, maar het zou niet nodig moeten zijn.
"Gelukkig" hoef ik pas maandag weer aan de slag met de begeleiding van mijn vluchtelingen, volwassenen en pubers. Kan het stof even neerdalen. Ik heb het inderdaad te doen met de docenten die dit vandaag op hun bordje hebben. Heel veel sterkte!
Blomke82
23-11-2023 om 10:14
Daglichtlamp schreef op 23-11-2023 om 09:32:
De PVV heeft maar 8 vrouwen op de lijst tegenover 37 mannen. Omdat in de top wel redelijk wat vrouwen staan had ik niet gedacht dat het zo ongelijk verdeeld zou zijn.
Tja, GL/PvdA had een (vooral gister boze) witte oude man aan de top, had ik bij de samenwerking ook niet gedacht...
Schemerlampje
23-11-2023 om 10:16
Blomke82 schreef op 23-11-2023 om 10:10:
[..]
Waar baseer je dat op? De PVV zal toch flink wat water bij de wijn moeten doen. Wat een onderbuikgevoelens weer, zeg.
Waar ik dat op baseer? Op bange leerlingen hier op school. Natuurlijk gaat dat niet gebeuren, dat snap ik ook wel. Maar voor hen voelt het alsof ze niet meer welkom zijn hier.
_Audrey
23-11-2023 om 10:17
Broodtrommel schreef op 23-11-2023 om 10:11:
[..]
[..]
Dit, laat maar wat zien. Al zie ik de Vvd er wel voor aan om het expres te laten klappen over een tijdje
Daar moeten ze mee uitkijken, want dan denk ik dat de PVV nog groter wordt. Ze hebben nu al veel zetels van de VVD afgesnoept, dat wordt dan vast niet minder.
Aviendha
23-11-2023 om 10:18
Als de VVD weer had gewonnen, had ik het even erg gevonden. Daar heb ik intussen ook morele bezwaren tegen. Ze liegen gewoon dat het gedrukt staat en zit net zo goed vol racisten (etnisch profileren...) Die hele campagne en hoe Dilan zich profileerde was ook echt tenenkrommend.
Bakblik
23-11-2023 om 10:19
Blomke82 schreef op 23-11-2023 om 10:10:
[..]
Waar baseer je dat op? De PVV zal toch flink wat water bij de wijn moeten doen. Wat een onderbuikgevoelens weer, zeg.
De PVV moet flink water bij de wijn doen, zeker.
Maar de jonge pubers zullen vandaag geschokt zijn en verwachten misschien wel het land uit te moeten. Die hebben geruststelling nodig. Herinner mij nog het jaar dat Wilders die uitspraken deed over minder minder. Zelfs de basisschool waar mijn kinderen toen zaten (met een multicultureel karakter) was compleet in schock met huilende jonge kinderen die dachten dat ze acuut zouden moeten terugkeren naar Somalië of Ethiopië.
Daglichtlamp
23-11-2023 om 10:21
Blomke82 schreef op 23-11-2023 om 10:14:
[..]
Tja, GL/PvdA had een (vooral gister boze) witte oude man aan de top, had ik bij de samenwerking ook niet gedacht...
Ik was ook niet blij met Timmermans, maar op de gecombineerde lijst van GroenLinks-PvdA houden vrouwen en mannen elkaar wel ongeveer in evenwicht, dit in tegenstelling tot de PVV, waar dus maar 18 % vrouwen op de lijst staan.
FancyDuck29
23-11-2023 om 10:25
Daglichtlamp schreef op 23-11-2023 om 08:32:
[..]
Hier moet ik toch even op reageren, het merendeel van de inwoners met een Arabische achtergrond spreekt en leest natuurlijk prima Nederlands. Jij wekt de indruk dat voor die hele groep communicatie in het Arabisch nodig is.
Overigens vind ik zelf dat in een crisis je natuurlijk communiceert op een manier dat zoveel mogelijk mensen het kunnen volgen, Daarom is er een doventolk bijvoorbeeld bij de persconferenties, maar zijn er achteraf ook vertalingen beschikbaar van de informatie in andere talen. Laten we zorgen voor beter toegankelijk taalonderwijs voor nieuwkomers
Oh dat is zeker niet mijn bedoeling. Wat ik bedoel is dat er binnen die groep ook mensen zitten die (nog) niet goed in het Nederlands kunnen lezen. Maar zo’n partij als PVV sluit die groep dus uit.
Auwereel
23-11-2023 om 10:26
Ik vraag me af hoe PVV gaat samenwerken met VVD, omdat er verschillende belangen wat betreft arbeidsmigranten zijn. Vandaag in Trouw een stuk over de problemen van arbeidsmigranten-huisvesting en overlast (omdat er teveel arbeids-migranten in een huis geperst worden door huisjesmelkers). Citaat: De Lelystadse wethouder Dennis Grimbergen is niet per definitie tegen distributiecentra, vertelt hij op zijn werkkamer in het stadhuis. De VVD'er praat graag over het succesvolle logistieke cluster waar Lelystad onderdeel van uitmaakt. "Richting 2030 voegen we grofweg 15.000 banen toe. Ja, daarvan is een percentage arbeidsmigranten nodig, maar we creëren ook hoogwaardige banen", zegt Grimbergen. "We hebben de arbeidsmigranten ook keihard nodig, want laten we eerlijk zijn: veel Nederlanders zijn te beroerd om te werken."
Broodtrommel
23-11-2023 om 10:29
Voor sommige mensen die dit echt totaal niet aan hebben zien komen. Ik zou de eigen berichten even teruglezen.
Op het moment dat je alles weg zet als dom, xenofobisch blabla dan kom je in je eigen echokamer terecht. Mensen zullen niet meer geneigd zijn zaken op tafel te leggen en dingen willen bespreken als ze telkens voor racist of dom worden uitgemaakt of erger nog, worden gecancelled. De dialoog verdwijnt en dan krijg je dit dus. Op de rechterflank heb je dat ook hoor met linksche gutmenschen blabla. Maar ik zie de laatste tijd vooral een cancelcultuur vanuit links opdoemen en dat bevalt me niet. En niet enkel op het gebied van immigratie.
Ik heb 22 jaar lang PVDA en daarna PVDD gestemd. Gisteren dus niet. Ik voel me er niet meer in thuis in de afgelopen jaren.
Moirmel
23-11-2023 om 10:31
SuzyQFive schreef op 22-11-2023 om 23:34:
[..]
Hehehe, klinkt een klein beetje als een verwijt.
Zo was het ook bedoeld.
Dit is waarschijnlijk iets dat jullie niet weten, maar voor veel Vlamingen was Nederland lange tijd een soort van gidsland (jullie hielden de staatsschuld onder controle, zorgden voor veel sociale woningen, er was goede integratie, etc.) en nu kiezen jullie extreem rechts, dus houd ik mijn hart vast voor onze verkiezingen volgend jaar en hoeveel winst Vlaams Belang zal halen.
Als buitenstaander kan ik alleen maar zeggen dat Nederland veel te lang heeft vastgehouden aan de VVD en hun neoliberaal beleid en ergens hoop ik dat er nu een rechts kabinet komt met PVV en VVD, dat zal botsen met de Europese regels waardoor ze bij een volgende verkiezing gedecimeerd worden.
Hoop ook dat Timmermans resoluut kiest voor de oppositie, want als hij nu een coalitie zou vormen met VVD, wordt het gewoon erger bij de volgende verkiezing.
Aviendha
23-11-2023 om 10:35
Moirmel schreef op 23-11-2023 om 10:31:
[..]
Zo was het ook bedoeld.
Dit is waarschijnlijk iets dat jullie niet weten, maar voor veel Vlamingen was Nederland lange tijd een soort van gidsland (jullie hielden de staatsschuld onder controle, zorgden voor veel sociale woningen, er was goede integratie, etc.) en nu kiezen jullie extreem rechts, dus houd ik mijn hart vast voor onze verkiezingen volgend jaar en hoeveel winst Vlaams Belang zal halen.Als buitenstaander kan ik alleen maar zeggen dat Nederland veel te lang heeft vastgehouden aan de VVD en hun neoliberaal beleid en ergens hoop ik dat er nu een rechts kabinet komt met PVV en VVD, dat zal botsen met de Europese regels waardoor ze bij een volgende verkiezing gedecimeerd worden.
Hoop ook dat Timmermans resoluut kiest voor de oppositie, want als hij nu een coalitie zou vormen met VVD, wordt het gewoon erger bij de volgende verkiezing.
Beetje apart om je verwijt te uiten op een links forum als deze. Ik voel me niet verbonden met - noch verantwoordelijk voor deze "jullie".
Zilver_gray
23-11-2023 om 10:40
Schemerlampje schreef op 23-11-2023 om 10:16:
[..]
Waar ik dat op baseer? Op bange leerlingen hier op school. Natuurlijk gaat dat niet gebeuren, dat snap ik ook wel. Maar voor hen voelt het alsof ze niet meer welkom zijn hier.
Ik verbaas me werkelijk aan het gebrek aan empatisch vermogen van sommigen
MellowTurkey78
23-11-2023 om 10:48
Daglichtlamp schreef op 23-11-2023 om 09:49:
[..]
Ik denk dat er veel van afhangt of de NSC stabiel blijft, of dat dat een soort LPF blijkt te zijn.
Dat denk ik ook, ik vraag me echt af of ze stabiel zijn.. Ik vertrouw Omtzigt niet eerlijk gezegd...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.