Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Schemerlampje schreef op 23-11-2023 om 10:04:

Waar ik verdrietig van wordt, is dat docenten bij ons op school het eerste half uur van de dag bezig moeten zijn om leerlingen te troosten die bang zijn het land uit te moeten. En dat doen ze met liefde, maar het zou niet nodig moeten zijn.

Wat een raar bericht, wordt dan tijd dat de ouders van die kinderen dan thuis eens duidelijkere uitleg geven ipv opruiende onzin.

Echt wat een onzin wordt er geschreven.

Broodtrommel schreef op 23-11-2023 om 10:29:

Voor sommige mensen die dit echt totaal niet aan hebben zien komen. Ik zou de eigen berichten even teruglezen.

Op het moment dat je alles weg zet als dom, xenofobisch blabla dan kom je in je eigen echokamer terecht. Mensen zullen niet meer geneigd zijn zaken op tafel te leggen en dingen willen bespreken als ze telkens voor racist of dom worden uitgemaakt of erger nog, worden gecancelled. De dialoog verdwijnt en dan krijg je dit dus. Op de rechterflank heb je dat ook hoor met linksche gutmenschen blabla. Maar ik zie de laatste tijd vooral een cancelcultuur vanuit links opdoemen en dat bevalt me niet. En niet enkel op het gebied van immigratie.

Ik heb 22 jaar lang PVDA en daarna PVDD gestemd. Gisteren dus niet. Ik voel me er niet meer in thuis in de afgelopen jaren.

Zeven jaar later en nog steeds accuraat:

https://www.youtube.com/watch?v=GLG9g7BcjKs&ab_channel=JonathanPie

Nu is het jullie moment.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

23-11-2023 om 10:50

Moirmel schreef op 23-11-2023 om 10:31:

[..]

Zo was het ook bedoeld.
Dit is waarschijnlijk iets dat jullie niet weten, maar voor veel Vlamingen was Nederland lange tijd een soort van gidsland (jullie hielden de staatsschuld onder controle, zorgden voor veel sociale woningen, er was goede integratie, etc.) en nu kiezen jullie extreem rechts, dus houd ik mijn hart vast voor onze verkiezingen volgend jaar en hoeveel winst Vlaams Belang zal halen.

Als buitenstaander kan ik alleen maar zeggen dat Nederland veel te lang heeft vastgehouden aan de VVD en hun neoliberaal beleid en ergens hoop ik dat er nu een rechts kabinet komt met PVV en VVD, dat zal botsen met de Europese regels waardoor ze bij een volgende verkiezing gedecimeerd worden.
Hoop ook dat Timmermans resoluut kiest voor de oppositie, want als hij nu een coalitie zou vormen met VVD, wordt het gewoon erger bij de volgende verkiezing.

Leuk, we gaan generaliseren. Ik zal nooit kiezen voor rechts. Mijn hart zit links tot mn dood 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

23-11-2023 om 10:52

Aviendha schreef op 23-11-2023 om 10:18:

Als de VVD weer had gewonnen, had ik het even erg gevonden. Daar heb ik intussen ook morele bezwaren tegen. Ze liegen gewoon dat het gedrukt staat en zit net zo goed vol racisten (etnisch profileren...) Die hele campagne en hoe Dilan zich profileerde was ook echt tenenkrommend.

Ik ook.

majorette2005 schreef op 23-11-2023 om 10:48:

[..]

Wat een raar bericht, wordt dan tijd dat de ouders van die kinderen dan thuis eens duidelijkere uitleg geven ipv opruiende onzin.

Echt wat een onzin wordt er geschreven.

Ooit iemand gesproken met een migratie achtergrond?  Als die ouders de Nederlandse taal al een beetje machtig zijn om te begrijpen wat er is gezegd in het nieuws zijn ze nog niet in staat om de ingewikkelde politieke situatie van Nederland op kinderniveau uit te leggen en hun kinderen gerust te stellen! Het is geen onzin! 

De pvv stemmers die ik ken die hebben zulke diverse redenen maar geen één ken ik als racistisch. (Wel aantal als zelf allochtoon) (waarbij ik absoluut niet uitsluit dat er racisten tussen zitten want die zijn er, maar die kent elke bevolkingsgroep)

Als ik op twitter lees dan maak ik me nu vooral zorgen over de veiligheid van wilders. Zou echt verschrikkelijk zijn als hij eindigt als pim fortuyn.   Ik hoop dat we allemaal een gematigdere toon kunnen aanslaan

Aviendha schreef op 23-11-2023 om 10:35:

[..]

Beetje apart om je verwijt te uiten op een links forum als deze. Ik voel me niet verbonden met - noch verantwoordelijk voor deze "jullie".

Sorry, maar met de jullie bedoel ik natuurlijk de Nederlanders als geheel, weet ook wel dat dit forum overwegend links is. 
Daar tegenover staat wel dat ik links in zekere mate verantwoordelijk hou voor het succes van de PVV. Je kunt de problemen met migratie niet zomaar wegwuiven en doen alsof dit een verzinsel is van de burgers; het pamperen van criminele elementen ondermijnt heel het draagvlak voor migratie. 

absor schreef op 23-11-2023 om 10:53:

De pvv stemmers die ik ken die hebben zulke diverse redenen maar geen één ken ik als racistisch. (Wel aantal als zelf allochtoon) (waarbij ik absoluut niet uitsluit dat er racisten tussen zitten want die zijn er, maar die kent elke bevolkingsgroep)

Als ik op twitter lees dan maak ik me nu vooral zorgen over de veiligheid van wilders. Zou echt verschrikkelijk zijn als hij eindigt als pim fortuyn. Ik hoop dat we allemaal een gematigdere toon kunnen aanslaan

Ik zit niet op Twitter maar dit is al wel door mijn hoofd geschoten... laat NL alsjeblieft beter zijn dan dat

Moirmel schreef op 23-11-2023 om 10:56:

[..]

Sorry, maar met de jullie bedoel ik natuurlijk de Nederlanders als geheel, weet ook wel dat dit forum overwegend links is.
Daar tegenover staat wel dat ik links in zekere mate verantwoordelijk hou voor het succes van de PVV. Je kunt de problemen met migratie niet zomaar wegwuiven en doen alsof dit een verzinsel is van de burgers; het pamperen van criminele elementen ondermijnt heel het draagvlak voor migratie.

Dit ben ik wel met je eens. Heb ik hier op het forum ook wel eens een discussie over gehad. Feiten benoemen is geen racisme en staat los van links of rechts zijn. En wat ook mee heeft gespeeld is dat andersdenkenden gelijk dom worden genoemd. Ken je Sander Schimmelpenninck? Verschrikkelijke vent die in zijn stukjes de hele tijd blaat over "domrechts". Ik denk dat dit soort mensen met hun houding ook verantwoordelijk zijn voor het succes van de PVV.

Bakblik schreef op 23-11-2023 om 10:52:

[..]

Ooit iemand gesproken met een migratie achtergrond? Als die ouders de Nederlandse taal al een beetje machtig zijn om te begrijpen wat er is gezegd in het nieuws zijn ze nog niet in staat om de ingewikkelde politieke situatie van Nederland op kinderniveau uit te leggen en hun kinderen gerust te stellen! Het is geen onzin!

Ja, mijn schoonouders en familie. 

Auwereel schreef op 23-11-2023 om 08:22:

Ik woon in een gemeente waar de grootste partij GLPvdA is

Ik niet meer. De bewoners van Haren ook niet meer.

Ik ben nu vooral benieuwd welke van zijn plannen uit het verkiezingsprogramma hem nu gaan lukken. 
Hij wil ook klimaat maatregelen van de baan. Geen stikstofbeleid Uit de NAVO uit de Eu. TBS afschaffen? Publieke omroep afschaffen. 
Maak me best zorgen het zal hem niet allemaal lukken maar partijen die met hem gaan regeren kunnen niet alles weg onderhandelen 

ik hoop op een kabinet van pvv, glpvda, nsc.  Rechts met links erbij.  Ik hoop zo dat glpvda over zijn eigen schaduw heen kan stappen.  

MellowTurkey78

MellowTurkey78

23-11-2023 om 11:17

Pooh-Bear schreef op 23-11-2023 om 11:12:

Ik ben nu vooral benieuwd welke van zijn plannen uit het verkiezingsprogramma hem nu gaan lukken.
Hij wil ook klimaat maatregelen van de baan. Geen stikstofbeleid Uit de NAVO uit de Eu. TBS afschaffen? Publieke omroep afschaffen.
Maak me best zorgen het zal hem niet allemaal lukken maar partijen die met hem gaan regeren kunnen niet alles weg onderhandelen

Dat gaat een zooitje worden...

Pooh-Bear schreef op 23-11-2023 om 11:12:

Ik verwacht vooral het kleine bier. Minder klimaatmaatregelen. Boeren uitkopen van de baan, meer geld naar onderwijs en zorg. We mogen straks weer 130 rijden. Asielmigratie verminderen door ontmoedigingsmaatregelen, zoals langer wachten op gezinshereniging, langer wachten op een woning, misschien zelfs geen voorrang meer op Nederlanders. Arbeidsmigratie verminderen krijgt hij niet voor elkaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.