Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-08-2023 om 11:40

redbulletje schreef op 26-08-2023 om 11:35:

[..]

Wat is er mis met niks willen opgeven?

Ik denk echter dat de vvd er voor zorgt dat we vanalles moeten opgeven, zoals betaalbaar autorijden, goede zorg, pensioenen, aow, boeren, voedselzekerheid etc etc

Als je niks wilt opgeven moet je ook niet zeuren. Als  alles wat duurder wordt, dan ga je maar niet 3 keer per jaar op vakantie. Of elke week uit eten. 

Aviendha schreef op 26-08-2023 om 11:21:

[..]

Ik ben ordinair nieuwgierig, hoop dat je het niet erg vindt. Ik weet dat je man een poosje geleden overleden is maar dat jij financieel wel goed hebt en niet hoeft te werken. Heeft ie je heel goed achtergelaten? Of krijg je geld van instanties? Want het laatste geval is meer iets "links" en is VVD geen groot voorstander van als je wel zou kunnen werken.

Mijn man is 7,5 jaar geleden overleden. Wij hadden een erfenis van mijn schoonvader en toen mijn man overleden is toen werd er een flink geldbedrag uit gekeerd. Voorheen hadden we ons zo verzekerd dat het huis vrij zou zijn bij zijn overlijden maar toen we al zo veel afgelost hadden hebben we dat veranderd in een geldbedrag. Ik woon hier nu bijna gratis. Mijn man was ambtenaar en ik heb een goed weduwepensioen via het ABP.

Aviendha schreef op 26-08-2023 om 11:39:

Het CDA heeft trouwens wel een vaste clan bejaarden die sowieso op ze gaan stemmen en dat zal ook nooit veranderen tot ze doodgaan. Zoals mijn schoonvader. Die ken Bontenbal niet eens (wie wel?) maar dat maakt niks uit.

Mijn 80+ moeder switcht waarschijnlijk juist naar Omtzigt. Die had ze vorige keer ook al haar voorkeursstem gegeven. Maar ik zie haar ook nog wel voor BBB kiezen. 

Friezinnetje schreef op 26-08-2023 om 11:40:

[..]

Als je niks wilt opgeven moet je ook niet zeuren. Als alles wat duurder wordt, dan ga je maar niet 3 keer per jaar op vakantie. Of elke week uit eten.

Dat betekent dus wel dingen op moeten geven omdat het onbetaalbaar is geworden. Ik baal daar stevig van in elk geval. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-08-2023 om 12:33

redbulletje schreef op 26-08-2023 om 12:26:

[..]

Dat betekent dus wel dingen op moeten geven omdat het onbetaalbaar is geworden. Ik baal daar stevig van in elk geval.

tja, iedereen wat aanpassen en er gaat niemand dood van een keer minder op vakantie of een keer minder uit eten. 

redbulletje schreef op 26-08-2023 om 12:24:

[..]

Mijn 80+ moeder switcht waarschijnlijk juist naar Omtzigt. Die had ze vorige keer ook al haar voorkeursstem gegeven. Maar ik zie haar ook nog wel voor BBB kiezen.

Deze partijen lijken ook veel op elkaar. ze stemmen voor 80% hetzelfde. 

watertoren schreef op 26-08-2023 om 11:47:

[..]

Mijn man is 7,5 jaar geleden overleden. Wij hadden een erfenis van mijn schoonvader en toen mijn man overleden is toen werd er een flink geldbedrag uit gekeerd. Voorheen hadden we ons zo verzekerd dat het huis vrij zou zijn bij zijn overlijden maar toen we al zo veel afgelost hadden hebben we dat veranderd in een geldbedrag. Ik woon hier nu bijna gratis. Mijn man was ambtenaar en ik heb een goed weduwepensioen via het ABP.

Klinkt alsof jullie het goed geregeld hadden, fijn! 

Maar zie daar: als Timmermans GroenLinks nu inderdaad naar het midden trekt, en Omtzigt en Van der Plas zo verzoenend, compromisbereid en optimistisch campagne blijven voeren, groeit opeens de kans dat een veel groter deel van de nieuwe Tweede Kamer na 22 november bereid is te regeren. De kans groeit ook dat er een stoot nieuwe energie naar het landsbestuur gaat, en niet meer alleen rechtstreeks naar de oppositiebankjes.

Zover is het nog niet, er zijn nog drie maanden te gaan. Maar voor de informateur die eind november aan het werk gaat om de verkiezingsuitslag om te zetten in een regering, zou het een ongekende weelde zijn.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/protestpartijen-bewegen-vanaf-de-zijlijn-naar-het-midden-met-meer-kans-om-echt-te-regeren~b6b48bbe/

Ik ben optimistisch over de komende verkiezingen. Mijn voorkeurskabinet is altijd in het midden. De huidige peilingen lijken dat goed mogelijk te maken.

Timmermans die GL naar het midden trekt?? En zo Omtzigt en vd Plas meeneemt??

Zijn ze bij de Volkskrant aan de paddo's of zo ?

impala schreef op 26-08-2023 om 20:19:

Timmermans die GL naar het midden trekt?? En zo Omtzigt en vd Plas meeneemt??

Zijn ze bij de Volkskrant aan de paddo's of zo ?

Er staat dan ook niet dat Timmermans Omtzigt en van der Plas meetrekt. Maar dat Omtzigt en van der Plas i.t.t. eerdere protestpartijen dichter bij het midden zitten dan bij de flanken klopt wel mijns inziens.

Daglichtlamp schreef op 26-08-2023 om 20:24:

[..]

Er staat dan ook niet dat Timmermans Omtzigt en van der Plas meetrekt. Maar dat Omtzigt en van der Plas i.t.t. eerdere protestpartijen dichter bij het midden zitten dan bij de flanken klopt wel mijns inziens.

Nou ja het ging mij vooral om deel 1, Timmermans trekt de PvdA juist richting de extremiteit.van GL ipv andersom. En duwt Omtzigt en vd Plas daamee verder van zich af .

Timmermans wil regeren, hij weet dat hij daarvoor compromissen moet sluiten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.