Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Doemijdieglazenbol schreef op 13-08-2023 om 18:27:

meneer baudet heeft de laatste tijd erg vaak via zijn eigen kanalen kenbaar gemaakt dat de politiek voor hem een bijbaantje is en dat hij business man is. Zie bijvoorbeeld: https://x.com/mmeeuw/status/1687431810320338944?s=46

als ik zijn idealen zou delen, zou ik daar niet op stemmen. Max 1 dag per week doet hij iets “voor het land”. In mijn ogen bedoelt hij daarmee personal branding zodat hij zijn influencerschap kan uitbreiden.
Zijn idealen zijn ook bijzonder veranderlijk.

Ik vind dat soort clipjes altijd wel een probleem. Wat zegt hij verder nog? Zo kort dan weet je dat de uitspraken uit hun context gehaald zijn.

Misschien een beetje off-topic, maar hoe zit dat bij kamerleden? Is dat in principe een 40-urige werkweek? Moet je ergens verantwoording afleggen van wat je gedaan hebt en hoeveel tijd je daaraan besteed? Moet je bij een bepaald percentage van de stemmingen meestemmen? Of zou je in theorie ook 4 jaar kunnen lanterfanten en lekker je salaris opstrijken? Bij veel partijen zal dat niet gedoogd worden, maar misschien kijken ze niet allemaal zo nauw.

Schemerlampje schreef op 13-08-2023 om 18:53:

Misschien een beetje off-topic, maar hoe zit dat bij kamerleden? Is dat in principe een 40-urige werkweek? Moet je ergens verantwoording afleggen van wat je gedaan hebt en hoeveel tijd je daaraan besteed? Moet je bij een bepaald percentage van de stemmingen meestemmen? Of zou je in theorie ook 4 jaar kunnen lanterfanten en lekker je salaris opstrijken? Bij veel partijen zal dat niet gedoogd worden, maar misschien kijken ze niet allemaal zo nauw.

Je kunt inderdaad vier jaar niets doen. Je partij kan je hoogstens uit de fractie zetten, niet uit het parlement.

Daglichtlamp schreef op 13-08-2023 om 18:34:

[..]

Ik vind dat soort clipjes altijd wel een probleem. Wat zegt hij verder nog? Zo kort dan weet je dat de uitspraken uit hun context gehaald zijn.

Ik snap wat je zegt, maar dit is geen incident. Hij heeft het vaker gezegd, de afgelopen tijd. Ook bij forum inside of hoe dat programma van hen ook heet. Hij is ook zelden meer in de Kamer en profileert zich steeds meer als Andrew tate. en hij flirt ook steeds meer en steeds openlijker met de groep waar hij eerst nogal tegen was; jonge mannen met een islamitische achtergrond. 

Als je op forum wil stemmen voor hun idealen, zou ik echt nog eens goed kijken naar wat die idealen nu zijn, wat ze daar actief mee doen en hoe ze zich profileren op hun eigen kanalen. Twitter (X) en TikTok lijken de huidige voorkeurskanalen te zijn. Het Forum van nu is niet meer het forum van 1,5 jaar geleden tijdens Corona. Het forum van 1,5 jaar geleden is totaal iets anders dan net voor de Corona pandemie (3,5 jaar geleden), toen ze daar nog doodsbang voor waren en strengere maatregelen eisten. Het gaat snel die ommekeer steeds. Ook hun standpunt rondom Rusland/Oekraïne is nogal veranderd. en die veranderingen gaan sneller dan normaal een politieke periode duurt (4 jaar). 

Dus je kunt heel makkelijk op een partij stemmen die nog geen jaar later een compleet andere visie heeft. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, want politiek doen ze weinig meer dan statements maken. 

Wat mij betreft stemmen mensen op forum. Want politiek actievere partijen zijn qua besluitvorming en politieke invloed voor mij inmiddels een grotere “bedreiging” voor mijn toekomstbeeld dan forum. 

watertoren schreef op 13-08-2023 om 13:23:

[..]

Dat klopt niet hoor. Vrouwen kunnen er ook een smerige bende van maken. Ik werk achter de bar in een voetbalkantine en heb daar ook een aantal jaren gepoetst. Vrouwen die ongesteld zijn en tampons en maandverband naast de afvalemmer gooien. De wc zat ook om de haverklap verstopt door maandverband door de wc te willen spoelen. Ik heb vaak staan kokhalzen in de dames wc. Vaker dan bij de mannen.

Dit is mijn ervaring in de horeca ook. "Vrouwen zijn echt beesten" aldus mijn collega

Zeker, bij dat grote debat waar Rutte zijn afscheid aankondigde waar je toch verwacht dat echt iedereen er was, toen had Nilufer Gundogan (voorheen Volt, nu onafhankelijk) zich afgemeld

Dilan Yesilgöz officieel lijsttrekker voor de VVD
Mijn stem heeft ze 

Dilan Yesilgöz officieel lijsttrekker voor de VVD: geen tegenkandidaten (nos.nl)

Volksvertegenwoordigers leggen verantwoording af aan de kiezers, één keer in de vier jaar. Zo lang die tevreden zijn en op ze stemmen, zitten ze gebeiteld. Er is geen autoriteit boven de volksvertegenwoordiging. De partij kan een fractielid aanspreken maar niet ‘ontslaan’ als tweede kamerlid, wat Daglichtlamp ook al zegt. Dat gaat in overleg of er komt ruzie en dan splitst iemand zich af.

Ook als iemand persoonlijk bij wijze van spreken 0 stemmen heeft gekregen en in de kamer komt door de vele stemmen op zijn partij, dan nog wordt iemand geacht persoonlijk te zijn gekozen. Alleen, als iemand zich dan afsplitst en een eigen lijst begint, moet hij natuurlijk de volgende keer genoeg stemmen krijgen voor zijn eigen lijst. De kiezer moet hem beoordelen dus. 

absor schreef op 13-08-2023 om 20:54:

[..]

Zeker, bij dat grote debat waar Rutte zijn afscheid aankondigde waar je toch verwacht dat echt iedereen er was, toen had Nilufer Gundogan (voorheen Volt, nu onafhankelijk) zich afgemeld

Kamerleden kunnen ook gewoon ziek zijn of een begrafenis hebben.

Yumi schreef op 14-08-2023 om 08:36:

Dilan Yesilgöz officieel lijsttrekker voor de VVD
Mijn stem heeft ze

Dilan Yesilgöz officieel lijsttrekker voor de VVD: geen tegenkandidaten (nos.nl)

Mooie keuze, al stem ik geen VVD 

Mija schreef op 14-08-2023 om 09:12:

[..]

Kamerleden kunnen ook gewoon ziek zijn of een begrafenis hebben.

Maar Forum is wel erg veel afwezig geweest sinds ze er zitten. Zou zelf niet op een partij stemmen die zo vaak afwezig is.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2023/06/forum-voor-democratie-afwezig-tweede-kamer-thierry-baudet-br/

Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-08-2023 om 09:29:

[..]

Maar Forum is wel erg veel afwezig geweest sinds ze er zitten. Zou zelf niet op een partij stemmen die zo vaak afwezig is.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2023/06/forum-voor-democratie-afwezig-tweede-kamer-thierry-baudet-br/

Maar dat voorbeeld ging toch over Nilufer Gundogan? Geen idee overigens hoe vaak die er niet is. Het ging er meer om dat 1 afmelding op 150, zelfs voor zo’n belangrijk debat, voor mij geen belletjes doet rinkelen. Er kan altijd iets gebeuren. Structureel niet komen opdagen, is inderdaad wat anders. Hoe vertegenwoordig je dan de mensen die op je gestemd hebben? Ik zie dat ook niet voor me. 

Ik ga overigens ook beslist niet stemmen op FvD maar van mij kunnen ze niet vaak genoeg wegblijven 😂.

http://www.eerlijkemedia.nl/aanwezig/

Oeps, niet naar de datum gekeken, het was één van de eerste links die ik kreeg.

Poezenmeisje schreef op 14-08-2023 om 16:15:

http://www.eerlijkemedia.nl/aanwezig/

Dit is een artikel uit 2013, ik ben dan wel benieuwd hoe het de afgelopen 10 jaar was. En als ik het goed begrijp gaat het artikel uit van de handtekeningen lijst bij binnenkomst. Dat zegt dus niet zoveel over hoe lang iemand blijft.

https://www.politiekeindex.nl/
Baudet staat op nummer 142. Het best scorende FVD kamerlid is van Houwelingen op nummer 67.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.