Nieuws en actueel
ShowyHummingbird30
07-07-2023 om 22:05
Wat ga jij stemmen - de viafora peiling
Het kabinet is een paar uur geleden gevallen. Hoog tijd dus voor een nieuwe viafora peiling.
Disclaimer: de lijst is op basis van huidige grootte in de tweede kamer. Kamerleden die zelfstandig zijn verdergegaan heb ik niet opgenomen, die vallen voor nu onder "anders".
Infobericht: dit topic is gesloten op verzoek van de topicstarter. Voor peiling deel 2 ga je naar: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/wat-ga-jij-stemmen-de-viafora-peiling-deel-2
Peiling
Op welke partij stem jij?
_Audrey
13-08-2023 om 16:42
Coreopsis schreef op 13-08-2023 om 16:41:
Hier past alleen nog
. (En nee, dat ga ik niet uitleggen.)
Net wat ik dacht
Schemerlampje
13-08-2023 om 16:54
Fleurtje_5 schreef op 13-08-2023 om 16:21:
[..]
Zeker. Ben ik helemaal voor.
Maar om dan op zondag te klagen dat er gediscussieerd word over gendertoiletten, "want er zijn zoveel klimaatsveranderingen en vluchtelingen, en arm en rijk" maar de winkel dicht houden want 'aan politiek word er niet gedaan op zondag' vind ik wel vreemd.
Heb jij nu zojuist onthuld dat Citroentje, Kees van der Staaij is?
citroentje
13-08-2023 om 16:55
Ik vind het vooral grappig hoe mijn woorden uit hun verband worden gerukt. Ik haat de SGP namelijk uit de grond van mijn hart, maar mijn familie die hen stemt dan weer niet. Ik ben daardoor zeer op de hoogte van hun partijprogramma. Mijn punt is dus vooral: concentreer je op de hoofdlijnen. Waar willen we naar toe met deze wereld. Ach, ik hou mijn snuit, mijn vorige post was duidelijk genoeg.
Daglichtlamp
13-08-2023 om 17:01
Schemerlampje schreef op 13-08-2023 om 16:54:
[..]
Nee dat kan niet, dat ben ik al
Fleurtje_5
13-08-2023 om 17:01
citroentje schreef op 13-08-2023 om 16:55:
Ik vind het vooral grappig hoe mijn woorden uit hun verband worden gerukt. Ik haat de SGP namelijk uit de grond van mijn hart, maar mijn familie die hen stemt dan weer niet. Ik ben daardoor zeer op de hoogte van hun partijprogramma. Mijn punt is dus vooral: concentreer je op de hoofdlijnen. Waar willen we naar toe met deze wereld. Ach, ik hou mijn snuit, mijn vorige post was duidelijk genoeg.
Dat is dan ook weer jammer.
Fleurtje_5
13-08-2023 om 17:05
Schemerlampje schreef op 13-08-2023 om 16:54:
[..]
Ik moest dan weer effe googlen 'wie is dat nou ook alweer?'
Lollypopje
13-08-2023 om 17:07
Ik snap Citroentje wel, ik heb ook een gruwelijke hekel aan de SGP, maar als ik dan een partij moet kiezen die teten abortus, tegen transgenders en tegen de emancipatie van de vrouw is dan heb ik toch liever de SGP dan de FVD. Bij de SGP weet ik in elk geval waar ik aan toe ben en ze zijn in elk geval niet anti alles was ook maar met de overheid te maken heeft.
Daglichtlamp
13-08-2023 om 17:16
We hebben in Nederland al een vrij kleine Tweede Kamer t.o.v. de grootte van ons land. Als zo'n partij als de FvD dan wel zetels krijgt, maar in feite niet echt meedoet, heb je er niet zoveel aan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Bij1 met Sylvana Simons, waar ik het ook niet mee eens ben, maar die wel op een goede manier bijdraagt aan het debat.
Daglichtlamp
13-08-2023 om 17:20
Fleurtje_5 schreef op 13-08-2023 om 15:58:
[..]
Daarbij kon het vroeger gewoon wel. En toen lag men met bv een meniscus tien dagen in het ziekenhuis. Nu kan men ná een ingreep aan het hart al de volgende dag naar huis.
Je kunt dus ook redeneren dat je tegenwoordig zo ziek bent als je op een ziekenhuisbed ligt dat het je dus echt niet uit maakt wie er naast je ligt.
RoodVruchtje
13-08-2023 om 17:33
watertoren schreef op 13-08-2023 om 13:23:
[..]
Dat klopt niet hoor. Vrouwen kunnen er ook een smerige bende van maken. Ik werk achter de bar in een voetbalkantine en heb daar ook een aantal jaren gepoetst. Vrouwen die ongesteld zijn en tampons en maandverband naast de afvalemmer gooien. De wc zat ook om de haverklap verstopt door maandverband door de wc te willen spoelen. Ik heb vaak staan kokhalzen in de dames wc. Vaker dan bij de mannen.
Helemaal mee eens is mijn ervaring!
Ik maakte aan het eind van de avond/nacht liever de heren- dan de damestoiletten schoon, zowel in de kroeg als in het partycentrum 🤮
amarna
13-08-2023 om 17:35
Ik ben weliswaar (vrijzinnig) christen maar zal noooooit op de SGP stemmen.
Ook niet persé op een christelijke partij. Ik heb in het verleden wel eens CDA en CU gestemd maar ook SP en PvdA.
Ik las in het AD van gisteren een goed stuk over immigratie. Dat dat Europees aangepakt moet worden. Zit veel in. Ook een Europese aanpak van inflatie bijvoorbeeld. En belastingregels.
Ik ga me eens verdiepen in het manifest van VOLT.
Daglichtlamp
13-08-2023 om 18:02
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/08/11/wetenschapsjournalist-gaia-vince-over-een-paar-decennia-wonen-er-mensen-op-de-noordpool-a4171746
Hoe verklaart u die vijandigheid?
„Er is in westerse landen een stupide cultuuroorlog aan de gang tegen immigratie, tegen mensen die willen werken. We leven in een rare tijd, met het dominante populistische verhaal dat migranten de westerse samenlevingen iets kosten in plaats van opleveren. Regeringen geven migranten de schuld van hun eigen onvermogen om armoede en werkloosheid op te lossen. De opkomst van extreem-rechts, dat barrières wil opwerpen, lost migratie niet op. Wel maken die barrières de vluchtroutes dodelijker. De manier waarop we Oekraïense vluchtelingen behandelen is veel verstandiger. Dat redt levens. En het kost minder dan het barricaderen van de grenzen of het opzetten van detentiecentra. Hun kinderen worden uw tandarts of loodgieter.”
Zo waar. En dan moeten we ook nog bedenken dat onze achterkleinkinderen in de toekomst de klimaatvluchtelingen zullen zijn.
Doemijdieglazenbol
13-08-2023 om 18:27
meneer baudet heeft de laatste tijd erg vaak via zijn eigen kanalen kenbaar gemaakt dat de politiek voor hem een bijbaantje is en dat hij business man is. Zie bijvoorbeeld: https://x.com/mmeeuw/status/1687431810320338944?s=46
als ik zijn idealen zou delen, zou ik daar niet op stemmen. Max 1 dag per week doet hij iets “voor het land”. In mijn ogen bedoelt hij daarmee personal branding zodat hij zijn influencerschap kan uitbreiden.
Zijn idealen zijn ook bijzonder veranderlijk.