Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
watertoren schreef op 13-08-2023 om 13:23:

[..]

Dat klopt niet hoor. Vrouwen kunnen er ook een smerige bende van maken. Ik werk achter de bar in een voetbalkantine en heb daar ook een aantal jaren gepoetst. Vrouwen die ongesteld zijn en tampons en maandverband naast de afvalemmer gooien. De wc zat ook om de haverklap verstopt door maandverband door de wc te willen spoelen. Ik heb vaak staan kokhalzen in de dames wc. Vaker dan bij de mannen.

Dan zijn voetbalvrouwen vast een slag apart  Ik ga wel eens bij de mannen omdat er bij de vrouwen vaak een rij staat, dus ik kan ook wel vergelijken. Bovendien ruik je de mannen wc soms al van buitenaf. Bij mij thuis ruik ik het ook als er mannen naar de wc zijn gegaan. Het ruikt dan naar beer. (dat is mijn interpretatie van die zware nare geur van mannenurine ).

impala schreef op 13-08-2023 om 13:26:

[..]

Dan zijn voetbalvrouwen vast een slag apart Ik ga wel eens bij de mannen omdat er bij de vrouwen vaak een rij staat, dus ik kan ook wel vergelijken. Bovendien ruik je de mannen wc soms al van buitenaf.

Het zijn meer de vriendinnen en vrouwen van de voetbalmannen.

watertoren schreef op 13-08-2023 om 13:23:

[..]

Dat klopt niet hoor. Vrouwen kunnen er ook een smerige bende van maken. Ik werk achter de bar in een voetbalkantine en heb daar ook een aantal jaren gepoetst. Vrouwen die ongesteld zijn en tampons en maandverband naast de afvalemmer gooien. De wc zat ook om de haverklap verstopt door maandverband door de wc te willen spoelen. Ik heb vaak staan kokhalzen in de dames wc. Vaker dan bij de mannen.

😝

Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-08-2023 om 12:02:

[..]

Hè ja, laten we de zorg nog duurder maken door vrouwen-heren en transgenders kamers te maken. En laten we in verzorgingshuizen dan ook afdelingen maken met alleen vrouwen en alleen mannen.

Niet duurder, of niet veel duurder, maar gewoon zoals het was, mét een extra mogelijkheid voor mensen die niet als man of vrouw aangesproken willen worden. Toiletten zijn er vooral bij de dames vaak te weinig. Vaak lange wachtrijen. Dus een paar extra moet kunnen.

Wat denk je dat aanpassingen in de wet gaat kosten?

Wandelvrouwtje schreef op 13-08-2023 om 12:27:

[..]

Vraag jij nu altijd of je het paspoort mag zien van iedereen die je tegenkomt? Daar gaat het over, dat mensen in hun paspoort mogen zetten wat zij voelen. Ik controleer nooit het paspoort van iemand die toevallig gelijk met mij van een toilet gebruik maakt.

Nee dat recht heb ik gelukkig niet. En als ik iemand zie die er uit ziet als een man neem ik aan dat het wel eens een man zou kunnen zijn.

Daglichtlamp schreef op 13-08-2023 om 12:31:

[..]

Maar wat is het probleem om gezamenlijk met een man op een ziekenhuiskamer te liggen? Jullie zijn beiden ziek. Als er iets intiems moet gebeuren kan het gordijn gewoon dicht. Toiletten vind ik ook al weer zoiets geks. Elk toilet (behalve de heren urinoirs) heeft gewoon een eigen deur met slot. Wat maakt het mij uit dat op het toilet naast mij een man zit? Of voordat ik aan de buurt ben, zolang het toilet maar netjes achtergelaten wordt.

Ik ken het verschil. En dan heb ik het niet over iets intiems dat moet gebeuren. Het is trouwens maar een gordijn die vaak slecht sluiten of gaat waaien als iemand langs loopt.

Friezinnetje schreef op 13-08-2023 om 13:01:

[..]

Nee, maar staan er ook geen vreemden in je toilet, ook een kul-argument

Gaan monteurs, leveranciers, deelnemers aan bestuursvergaderingen visite etc.  nooit bij jou naar de wc?

Iedereen mag er nu natuurlijk het zijne van denken over wie waar naar de wc zou moeten gaan, maar om dit nu je stemgedrag te laten beïnvloeden... Er zijn belangrijkere zaken volgens mij.

absor schreef op 13-08-2023 om 12:32:

[..]

in het ziekenhuis wordt al 15 jaar gemengd verpleegd hoor. Met geen mogelijkheid dat we mankracht of plaats hebben om mannen en vrouwen te scheiden

verder werk ik al 20 jaar in de zorg en nog nooit een moslim gehad die niet wil dat de vrouw met een mannelijke arts spreekt. Zijn in moslimlanden ook niet veel vrouwelijke artsen vermoed ik

ja er zijn wel vrouwen die niet door mannenbroeders gewassen willen worden dat klopt maar lang niet alle moslims en ook niet moslim vrouwen maar met nare ervaringen hebben weleens die voorkeur

soep wordt niet zo heet gegeten hoor…die transgender wet gaat volgens mij alleen om wat voor x m of v je in je paspoort heb en of het voor 16 al veranderd mag

Dat mannen en vrouwen gemengd al jaren gemengd op een kamer liggen betekend niet dat het dan oké is. Dat een machinist de mensen toespreekt met de woorden 'geachte dames en heren'  gebeurd nog véééél langer. En dát vind ik minder 'ingrijpend' dan verzorgd te worden op een gemengde kamer.

Daarbij kon het vroeger gewoon wel. En toen lag men met bv een meniscus tien dagen in het ziekenhuis. Nu kan men ná een ingreep aan het hart al de volgende dag naar huis.

En ook andersom. Vaak gezien dat een moslimma de wasbeurt van mannen overliet aan haar collega's.

Het zijn nog kinderen. Er gebeurd nog zoveel in zo'n jong mens. Die moeten we in deze fase van hun leven beschermen.

Friezinnetje schreef op 13-08-2023 om 12:45:

[..]

ik vind het genderneutraal maken van toiletten wel heel raar. Gemengde toiletten waren er vroeger ook, maar moest uit elkaar gehaald worden omdat vrouwen zich niet veilig voelden omdat heren hun handen soms niet thuis konden houden of omdat ze geïntimideerd werden. Dat is nu ineens over of zo?

Ik vind dat als er al meerdere toiletten zijn, de dames en herentoiletten apart moeten blijven, maar als het niet anders kan, net als een invalidentoilet ook een toiletruimte voor transgenders. 

Maar wat maakt het voor een transgender nou echt uit om naar een dames of herentoilet te gaan? Ze vinden het vervelend om een man of vrouw tegen te komen. En daarom zou dan iedereen naar een gemengd toilet moeten? Te zot.

Deze discussies vind ik dus onbegrijpelijk. We hebben enorme klimaatproblemen, daar gaan we ook bovenop de huidige instroom vluchtelingen door krijgen, omdat hun wereld onleefbaar wordt. Daarnaast wordt de kloof tussen arm en rijk in Nederland steeds groter en het vertrouwen in de politiek steeds kleiner. Dit zijn allemaal problemen die Europees, zo niet wereldwijd opgelost moeten worden. Dan je keuzes baseren op bijzaken vind ik echt heel bijzonder. En als het dan inderdaad zo belangrijk is en geen bijzaak: stem dan alsjeblieft SGP, die hebben als oudste partij hun bestaansrecht wel bewezen.

impala schreef op 13-08-2023 om 13:26:

[..]

Dan zijn voetbalvrouwen vast een slag apart Ik ga wel eens bij de mannen omdat er bij de vrouwen vaak een rij staat, dus ik kan ook wel vergelijken. Bovendien ruik je de mannen wc soms al van buitenaf. Bij mij thuis ruik ik het ook als er mannen naar de wc zijn gegaan. Het ruikt dan naar beer. (dat is mijn interpretatie van die zware nare geur van mannenurine ).

Precies dit.

citroentje schreef op 13-08-2023 om 16:07:

Deze discussies vind ik dus onbegrijpelijk. We hebben enorme klimaatproblemen, daar gaan we ook bovenop de huidige instroom vluchtelingen door krijgen, omdat hun wereld onleefbaar wordt. Daarnaast wordt de kloof tussen arm en rijk in Nederland steeds groter en het vertrouwen in de politiek steeds kleiner. Dit zijn allemaal problemen die Europees, zo niet wereldwijd opgelost moeten worden. Dan je keuzes baseren op bijzaken vind ik echt heel bijzonder. En als het dan inderdaad zo belangrijk is en geen bijzaak: stem dan alsjeblieft SGP, die hebben als oudste partij hun bestaansrecht wel bewezen.

Is dat deze partij:

https://sgp.nl/home

Daarin staat vandaag één boodschap:

Zondag rustdag

De zondag is een zegen van de Schepper. Een dag om even op adem te komen en uitgetild te worden boven de hectiek van iedere dag.

Op zondag doen we niet aan politiek. We rusten uit. En we luisteren naar het Woord van God, de Bijbel.

Om die reden houdt de SGP haar ‘winkel’ op zondag dicht.

Morgen hopen we weer voor u klaar te staan.

Ja.
Niets mis met zondagsrust.

Poezenmeisje schreef op 13-08-2023 om 16:20:

Ja.
Niets mis met zondagsrust.

Zeker. Ben ik helemaal voor.  

Maar om dan op zondag te klagen dat er gediscussieerd word over gendertoiletten, "want er zijn zoveel klimaatsveranderingen en vluchtelingen, en arm en rijk" maar de winkel dicht houden want 'aan politiek word er niet gedaan op zondag' vind ik wel een tikkeltje vreemd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.