Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ja klopt de gynaecologische afdeling daar wordt idd niet gemengd verpleegd 😂

Collega en ik bezochten ook een keer toiletten in een openbaar gebouw. Genderneutraal blijkbaar, geen dames of heren.

We komen kakelend binnen, dus niet stilletjes. Ik doe een deur open, zit daar een kerel met zijn broek op de enkels.

Genderneutraal, prima, maar doe grrrtvrrrdrrr je deur op slot of als je dat eng vindt, houd de deurknop dan vast. 

Een béétje fatsoen mag nog wel. Zeker als je hoort dat er mensen binen komen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-08-2023 om 12:45

Poezenmeisje schreef op 13-08-2023 om 12:43:

Collega en ik bezochten ook een keer toiletten in een openbaar gebouw. Genderneutraal blijkbaar, geen dames of heren.

We komen kakelend binnen, dus niet stilletjes. Ik doe een deur open, zit daar een kerel met zijn broek op de enkels.

Genderneutraal, prima, maar doe grrrtvrrrdrrr je deur op slot of als je dat eng vindt, houd de deurknop dan vast.

Een béétje fatsoen mag nog wel. Zeker als je hoort dat er mensen binen komen.

ik vind het genderneutraal maken van toiletten wel heel raar. Gemengde toiletten waren er vroeger ook, maar moest uit elkaar gehaald worden omdat vrouwen zich niet veilig voelden omdat heren hun handen soms niet thuis konden houden of omdat ze geïntimideerd werden. Dat is nu ineens over of zo? 

RaggedGull77

RaggedGull77

13-08-2023 om 12:46

Het is misschien een beetje off-topic om hier uitgebreid over de transgenderwet te gaan discussieren. Er is ooit een discussie over geopend, maar die is een beetje weggezakt, dus die zal ik even omhoogschoppen.

Friezinnetje schreef op 13-08-2023 om 12:45:

[..]

ik vind het genderneutraal maken van toiletten wel heel raar. Gemengde toiletten waren er vroeger ook, maar moest uit elkaar gehaald worden omdat vrouwen zich niet veilig voelden omdat heren hun handen soms niet thuis konden houden of omdat ze geïntimideerd werden. Dat is nu ineens over of zo?

Mannen die hun handen niet thuis kunnen houden kunnen nu ook gewoon een vrouwentoilet binnenlopen. Ik vind dat altijd zo'n gek argument.

Ik ben voor het gescheiden houden van de toiletten. Als er dan bij de vrouwen een rij staat en bij de mannen niemand, kan ik gewoon gaan.

Daglichtlamp schreef op 13-08-2023 om 12:47:

[..]

Mannen die hun handen niet thuis kunnen houden kunnen nu ook gewoon een vrouwentoilet binnenlopen. Ik vind dat altijd zo'n gek argument.

Ik zou eerder denken dat mannen zich onveilig voelen bij pissoirs, helemaal nu vrouwen er met een plastuit vrolijk bij gaan staan.

Als er deuren zijn, dan doe je die gewoon op slot. Daar zijn die deuren voor uitgevonden.

Aviendha schreef op 13-08-2023 om 12:48:

Ik ben voor het gescheiden houden van de toiletten. Als er dan bij de vrouwen een rij staat en bij de mannen niemand, kan ik gewoon gaan.

Het is ook oneerlijk verdeeld. Twee toiletten voor de dames, één toilet en vier pissoirs (of zelfs een trog) voor de heren.

Daglichtlamp schreef op 13-08-2023 om 12:47:

[..]

Inderdaad!  Of een stil stukje in het warenhuis, restaurant of markt.  Aanranden heeft niets met toiletten te maken.

Gewoon grote toiletblokken voor iedereen, geen heren/dames.  Thuis heb ik ook geen dames- en herentoilet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-08-2023 om 13:01

amarna schreef op 13-08-2023 om 12:58:

[..]

Inderdaad! Of een stil stukje in het warenhuis, restaurant of markt. Aanranden heeft niets met toiletten te maken.

Gewoon grote toiletblokken voor iedereen, geen heren/dames. Thuis heb ik ook geen dames- en herentoilet.

Nee, maar staan er ook geen vreemden in je toilet, ook een kul-argument

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2023/sylvana-simons-ik-heb-lang-gedacht-over-racisme-als-ik-het-aankan-dan-moeten-anderen-het-ook-aankunnen~v832130/
‘Dat Rutte een land heeft geofferd voor de valse beloften van een man aan zijn partij. Ik was zo pissig! Om een kabinet te laten klappen op nareizigers in een langlopende migratiediscussie, dat is gewoon schandalig. Dit gaat in de praktijk over vijfduizend kinderen die met hun ouders willen worden herenigd. Ik stond er die dag ook van te kijken hoe iedereen in katzwijm viel: ‘Oh Mark, bedankt voor de afgelopen dertien jaar.’ Pardon? Wat is de erfenis van Rutte? Een zorgcrisis. Een jeugdzorgcrisis. Een wooncrisis. De toeslagenaffaire, Groningen, grote – ook economische – verdeeldheid in dit land. Daar ga ik hem niet voor bedanken, en dat afscheid komt later nog, voorlopig is hij nog niet weg.’
De Volkskrant heeft mooie interviews vandaag. Deze is met Sylvana Simons. Ze spreekt wat mij betreft ware woorden. En toch gaat er weer massaal rechts gestemd worden vrees ik de komende verkiezingen. De VVD mag dan wel een andere partijleider hebben, zij staat niet voor ander beleid.

Friezinnetje schreef op 13-08-2023 om 12:45:

[..]

Nog afgezien van het feit dat mannen wc's enorm stinken en veel smeriger zijn dan vrouwen wc's. (Maar goed, dat is wel een beetje off topic).

On topic is dat het op zich heel normaal is om voor of tegen partijen te kiezen op basis van principes, zoals bv een  abortusstandpunt of euthanasie. Of je principes mbt hoe zelfredzaam mensen moeten zijn, of wat de taak van de overheid wel of niet is. Of hoe ver je wil gaan om vluchtelingen op te nemen.

impala schreef op 13-08-2023 om 13:17:

[..]

Nog afgezien van het feit dat mannen wc's enorm stinken en veel smeriger zijn dan vrouwen wc's.

Dat klopt niet hoor. Vrouwen kunnen er ook een smerige bende van maken. Ik werk achter de bar in een voetbalkantine en heb daar ook een aantal jaren gepoetst. Vrouwen die ongesteld zijn en tampons en maandverband naast de afvalemmer gooien. De wc zat ook om de haverklap verstopt door maandverband door de wc te willen spoelen. Ik heb vaak staan kokhalzen in de dames wc. Vaker dan bij de mannen.

impala schreef op 13-08-2023 om 13:17:

[..]

Nog afgezien van het feit dat mannen wc's enorm stinken en veel smeriger zijn dan vrouwen wc's. (Maar goed, dat is wel een beetje off topic).

On topic is dat het op zich heel normaal is om voor of tegen partijen te kiezen op basis van principes, zoals bv een abortusstandpunt of euthanasie. Of je principes mbt hoe zelfredzaam mensen moeten zijn, of wat de taak van de overheid wel of niet is. Of hoe ver je wil gaan om vluchtelingen op te nemen.

In de praktijk is het verschil verwaarloosbaar. https://facilitytradegroup.nl/resultaten-nationaal-toiletonderzoek-2022/ 41 tegenover 40 %.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.