Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Poezenmeisje schreef op 01-08-2023 om 20:51:

https://www.nu.nl/politiek/6274839/pieter-omtzigt-neemt-meer-tijd-voor-doordacht-besluit-over-politieke-toekomst.html

Omtzigt schrijft op X dat "het nemen van een doordacht besluit en uitstippelen van een pad meer tijd kost dan gedacht". "Ik ga eerst op vakantie met mijn gezin en koppel even helemaal af. Ik wens jullie allen een fijne, warme en droge zomer(vakantie)."

Daar kan de cliffhanger van GTST niet tegenop.

Moirmel schreef op 01-08-2023 om 20:42:

[..]

Weet niet of dit ironisch bedoeld is, maar je beseft toch dat dit weinig is tegenover wat hij in de privésector zou kunnen verdienen?

ja en nee. 185.000 is óók veel geld wat heel veel mensen niet verdienen, nog los van alle voorzieningen, onkosten en tegemoetkomingen die erbij komen. Daarom vind ik het wachtgeld (aanvulling tot laatst verdiende salaris) belachelijk. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 01-08-2023 om 21:20:

[..]

ja en nee. 185.000 is óók veel geld wat heel veel mensen niet verdienen, nog los van alle voorzieningen, onkosten en tegemoetkomingen die erbij komen. Daarom vind ik het wachtgeld (aanvulling tot laatst verdiende salaris) belachelijk.

Hier ben ik het wel mee eens hoor. Okee wanneer je uit je partij gedwongen wordt misschien wel maar wanneer je zelf besluit om te stoppen  zou je er geen recht op moeten hebben. Maak dan maar even gebruik van je spaargeld zoals de "gewone" Nederlander ook moet doen. 

Poezenmeisje schreef op 01-08-2023 om 20:51:

https://www.nu.nl/politiek/6274839/pieter-omtzigt-neemt-meer-tijd-voor-doordacht-besluit-over-politieke-toekomst.html

Omtzigt schrijft op X dat "het nemen van een doordacht besluit en uitstippelen van een pad meer tijd kost dan gedacht". "Ik ga eerst op vakantie met mijn gezin en koppel even helemaal af. Ik wens jullie allen een fijne, warme en droge zomer(vakantie)."

Wat in het artikel staat vermoed ik ook, ik las ergens dat hij mensen o.a huidige oud CDA’ers aan het polsen is om te kijken of ze samen kunnen mobiliseren. 

Friezinnetje schreef op 01-08-2023 om 19:48:

[..]

nou er zijn er een heleboel die in de 2e kamer komen, het eerste jaar niet eens uitzitten en vertrekken omdat ze het niet meer met de partij eens zijn. Dan ga je maar weer werk zoeken. half jaartje in de 2e kamer en dan 3 jaar wachtgeld trekken.

Misschien moet je je eerst verdiepen in de regeling. Met een half jaar in de tweede kamer heb je ten eerste geen recht op drie jaar wachtgeld, en ten tweede heb je gewoon sollicitatieplicht als je wachtgeld krijgt, vergelijkbaar met de sollicitatieplicht in de WW.

https://www.parlement.com/id/vh8lnhrqszxu/tussentijds_vertrek_uit_de_tweede_kamer#p2
Vanaf 2012 zijn in totaal 2 kamerleden opgestapt vanwege een conflict. Ik denk niet dat het zin heeft om de wachtgeldregeling vanwege die enkeling aan te passen. (Als is het maar dat al die 1-persoonsfracties die ontstaan door conflicten met kamerleden die niet opstappen ook niet echt gewenst zijn, en die zijn ook niet gratis).

Loeki72 schreef op 01-08-2023 om 19:24:

[..]

Iedere mens liegt. Caroline gaf ook toe dat ze regelmatig niet de waarheid verteld.
ik zie jou ook regelmatig dingen schrijven die niet kloppen.

Heeft Caroline dat werkelijk ooit gezegd?

Ik geloof niet dat ieder mens liegt. Veel mensen misschien, of een leugentje-om-best-wil. Maar ik geloof echt niet dat ieder mens liegt. Dingen schrijven die niet kloppen, of iets schrijven waar jij het niet mee eens bent, hoeft nog lang geen liegen te zijn, maar een 'niet weten dat het anders kan zijn'. Of gewoon een meningsverschil.

Loeki72 schreef op 01-08-2023 om 19:28:

[..]

Niemand is integer. Mensen liegen nou eenmaal en ieder mens heeft iets kwaadaardigs in zich.

Soheey wat negatief.

Zie je het altijd zo donker in?

Toen ik dit schreef: Het word nog moeilijk met stemmen. Caroline van der Plas, Mona Keijser, Pieter Omzigt. Fleur Agema. Maar Lilian Marijnissen (net als Renske L) vind ik ook heel goed.

Schreef jij: Wat grappig. Die staan bij mij op het lijstje van mensen die ik voor geen cent vertrouw en waar ik nooit op zou stemmen.

Fleurtje_5 schreef op 02-08-2023 om 11:06:

Zie je het altijd zo donker in?

Toen ik dit schreef: Het word nog moeilijk met stemmen. Caroline van der Plas, Mona Keijser, Pieter Omzigt. Fleur Agema. Maar Lilian Marijnissen (net als Renske L) vind ik ook heel goed.

Schreef jij: Wat grappig. Die staan bij mij op het lijstje van mensen die ik voor geen cent vertrouw en waar ik nooit op zou stemmen.

Na meer dan 30 jaar werken met mensen heb ik de mens wel leren kennen. Ik had er gisteren nog een gesprek over met een intensivist bij ons, en we hadden dezelfde mening. Als ik stop met weken ga ik me alleen nog maar voor dieren en dierenwelzijn inzetten. 

Loeki72 schreef op 02-08-2023 om 12:32:

[..]

Na meer dan 30 jaar werken met mensen heb ik de mens wel leren kennen. Ik had er gisteren nog een gesprek over met een intensivist bij ons, en we hadden dezelfde mening. Als ik stop met weken ga ik me alleen nog maar voor dieren en dierenwelzijn inzetten.

Dat klinkt niet best, blijkbaar ben je flink teleurgesteld dat vind naar voor je Loeki.

Loeki72 schreef op 02-08-2023 om 12:32:

[..]

Misschien de verkeerde werkplek?

Mooi als je je gaat inzetten voor dierenwelzijn. Weet je wel hoeveel echt gemene honden er bestaan? Terwijl we toch ook weten dat er echte lieve trouwe allerschattigste honden bestaan, dan gaan we toch ook niet zeggen dat alle honden slecht zijn en een stuk uit je been zullen bijten.

Fleurtje_5 schreef op 02-08-2023 om 15:28:

[..]

Misschien de verkeerde werkplek?

Mooi als je je gaat inzetten voor dierenwelzijn. Weet je wel hoeveel echt gemene honden er bestaan? Terwijl we toch ook weten dat er echte lieve trouwe allerschattigste honden bestaan, dan gaan we toch ook niet zeggen dat alle honden slecht zijn en een stuk uit je been zullen bijten.

De meeste honden zijn gemeen gemaakt door de mens, ik durf wel te stellen dat 95 % van de honden niet gemeen is vanuit zich zelf en die 5 % heeft een andere oorzaak.

MidasWolf schreef op 02-08-2023 om 15:43:

[..]

De meeste honden zijn gemeen gemaakt door de mens, ik durf wel te stellen dat 95 % van de honden niet gemeen is vanuit zich zelf en die 5 % heeft een andere oorzaak.

Ik denk eigenlijk dat er weinig verschil is met mensen. Soms is het aangeboren maar vaker het gevolg van ervaringen. Uiteindelijk maakt het voor het slachtoffer, van gemeen mens of gemeen dier, weinig uit waar het vandaan komt. 

Ik ben wel van mening dat mensen  die zeggen dat ze vrijwel alleen maar slechte ervaringen hebben met andere mensen beter eens goed in de spiegel kunnen kijken/bij zichzelf te rade moeten gaan/een psycholoog opzoeken dan mensen afschrijven en zich op dieren storten.

Omtzigt is gewoon te laat begonnen.
Er is nog geen enkele grote naam bekend van kandidaten voor een eventuele lijst. Vooral het proces van de rekrutering lijkt nog in een prille fase te zijn. Terwijl de tijd dringt. Over twee maanden moet de officiële kandidatenlijst worden ingeleverd bij de Kiesraad.
https://www.trouw.nl/politiek/dit-zijn-de-politiek-adviseurs-van-pieter-omtzigt~bef9c18e/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.