Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Blomke82 schreef op 25-07-2023 om 21:04:

[..]

Dan zou dat toch juist een reden moeten zijn om door te gaan nu Rutte stopt?

Aan de ene kant is het goed dat er veel opstappen, dan komt de gewilde frisse wind door de 2e kamer.

Aan de andere kant hoor ik van mensen in mijn omgeving die Rutte weg wouden hebben zich nu ernstig afvragen wie hem uberhaupt kan vervangen.

Be carefull what you wish.

Timmermans dus.

Fleurtje_5 schreef op 25-07-2023 om 23:25:

[..]

Alweer eentje die met een vage reden vertrekt.

Als dat de reden voor hem zou zijn, zou ik juist zeggen 'nu moet je er juist voor gaan'.

Ik denk dat we een zware tijd tegemoet gaan.

Is het zo moeilijk te begrijpen voor je dat iemand het misschien niet meer trekt dat inspanningen tot niets leiden? Dat Rutte misschien kapot heeft gemaakt waar hij al die tijd voor gewerkt heeft? Dat hij de giftige sfeer in Den Haag beu is?

Ik kan het me enorm goed voorstellen.

Ik heb helemaal niks met Timmermans dus ik hoop niet dat hij MP gaat worden. Voor mij is Dilan op dit moment wel een hele goeie kandidate voor MP. Mooi meegenomen dat ze dan ook direct de eerste vrouwelijke MP zal zijn voor Nederland. 

Ik verwacht VVD/PvdA-GL/BBB in een coalitie. Hopelijk zijn er na de verkiezingen minder splinterpartijen door het stoppen van verschillende Kamerleden. Die versplintering doet de politiek geen goed.

Miraval schreef op 26-07-2023 om 07:55:

Ik heb helemaal niks met Timmermans dus ik hoop niet dat hij MP gaat worden. Voor mij is Dilan op dit moment wel een hele goeie kandidate voor MP. Mooi meegenomen dat ze dan ook direct de eerste vrouwelijke MP zal zijn voor Nederland.

Ik verwacht VVD/PvdA-GL/BBB in een coalitie. Hopelijk zijn er na de verkiezingen minder splinterpartijen door het stoppen van verschillende Kamerleden. Die versplintering doet de politiek geen goed.

Met haar heb ík dan weer helemaal niks. Maar daar gaat het niet om. Het ging over de geschiktheid t.o.v. andere politici.

Of een premier vrouwelijk of mannelijk is kan me niks schelen. Ik vind het alleen belangrijk of de persoon capabel is.

Ik heb ook veel liever Dilan dan Timmermans.

Herfstappeltaart schreef op 26-07-2023 om 07:42:

[..]

Dat denk ik van heel veel politici. Ook Caroline v.d. Plas. De rol van premier lijkt me een moeilijke. Ook i.v.m. buitenlandse betrekkingen. Frans Timmermans lijkt me in dit verband dus een hele goede.

Maar Frans heeft niet de kwaliteiten van Caroline en Pieter.

Pieter kan beter die controlerende rol aanhouden.

Herfstappeltaart schreef op 26-07-2023 om 08:36:

[..]

Met haar heb ík dan weer helemaal niks. Maar daar gaat het niet om. Het ging over de geschiktheid t.o.v. andere politici.

Of een premier vrouwelijk of mannelijk is kan me niks schelen. Ik vind het alleen belangrijk of de persoon capabel is.

Ik denk dat Dilan heel geschikt is, als persoon zeker capabel is.

Fleurtje_5 schreef op 26-07-2023 om 09:21:

[..]

Maar Frans heeft niet de kwaliteiten van Caroline en Pieter.

Pieter kan beter die controlerende rol aanhouden.

Niet de kwaliteiten van Caroline?! 

Herfstappeltaart schreef op 26-07-2023 om 07:46:

[..]

Is het zo moeilijk te begrijpen voor je dat iemand het misschien niet meer trekt dat inspanningen tot niets leiden? Dat Rutte misschien kapot heeft gemaakt waar hij al die tijd voor gewerkt heeft? Dat hij de giftige sfeer in Den Haag beu is?

Ik kan het me enorm goed voorstellen.

Farid Azarkan gaat ook weg. "Zijn periode als Kamerlid, hoe zwaar ook, is 'een avontuur geweest dat hij voor geen goud had willen missen". Hij zei ook in de krant: Het is voor mij tijd om een andere keuze te maken en andere dingen te gaan doen.

Jammer dat hij weg gaat, hij streed ook voor de gedupeerden in de toeslagaffaire. Ik heb totaal niks met DENK, maar Farid leek met wel een goed politicus.

Sylvana had geen zin meer om zich te wapenen tegen onwaarheden vanuit haar eigen partij. Vertrekkende Bij1-partijleden klaagden in een interview met het NRC over een "structureel onveilige werkomgeving binnen de partij". Daarnaast heeft ze ook gezondheidsklachten "ik zie uit naar rust" vertelde ze tegen de krant.

Premier Mark Rutte gaf als eerste aan het schip te verlaten. Minister Sigrid Kaag, Minister Wopke Hoekstra, Minister Carola Schouten, Minister Hugo de Jonge, staatssecretaris Marnix van Rij, CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma, Sylvana Simons, volgden om zich ook terug te trekken uit politiek Den Haag en zich niet meer herkiesbaar te stellen op 22 november.

Als het kabinet niet was gevallen hadden ze gewoon hun periode uitgezeten. Nu is er op heel veel vlakken een potje gemaakt, waar ze zich 'de vot' aan af hebben geveegd, daarbij word de druk in de wereld ook steeds grimmiger (met name de toestand in Oekraïne met Rusland)

en nu trekken ze zich terug onder de noemer de giftige sfeer in Den Haag. Of zullen ze de eer aan zich zelf houden en daarom zelf opstappen?

Herfstappeltaart schreef op 26-07-2023 om 09:32:

[..]

Niet de kwaliteiten van Caroline?!

Ik vind haar eerlijk, oprecht, en een hele wijze vrouw.

En ik denk en hoop dat velen dat ook zien.

En al spreekt zij zelf geen Russisch, Pools, Spaans of Portugees, daar zijn tolken voor. Zij spreekt wel de taal van de gewone en ongewone burger. Daar zullen geen tolken voor zijn. En toch ook goed om raadsheren en raadsdames aan de zij te hebben.

Fleurtje_5 schreef op 26-07-2023 om 10:10:

[..]

Ik vind haar eerlijk, oprecht, en een hele wijze vrouw.

En ik denk en hoop dat velen dat ook zien.

En al spreekt zij zelf geen Russisch, Pools, Spaans of Portugees, daar zijn tolken voor. Zij spreekt wel de taal van de gewone en ongewone burger. Daar zijn geen tolken voor.

Dat is mijn buurvrouw ook maar ik zie haar toch liever geen MP worden. Het zijn prachtige eigenschappen maar je moet iets meer meebrengen om de rol van MP te kunnen vervullen. 

Mija schreef op 26-07-2023 om 10:18:

[..]

Dat is mijn buurvrouw ook maar ik zie haar toch liever geen MP worden. Het zijn prachtige eigenschappen maar je moet iets meer meebrengen om de rol van MP te kunnen vervullen.

Precies.

Het grote voordeel van Timmermans t.o.v. Rutte vind ik dat Timmermans zijn talen beter spreekt.

Ik hoop dat Rutte een sabbatical neemt en een paar maanden Engelse les gaat volgen bij de nonnen van Vught.

Fleurtje_5 schreef op 26-07-2023 om 09:24:

[..]

Ik denk dat Dilan heel geschikt is, als persoon zeker capabel is.

Ze heeft nog maar weinig ervaring, dus ook maar weinig kans gehad om fouten te maken. Aan de andere kant was Rutte alleen maar staatssecretaris en kamerlid geweest voordat hij premier werd. Balkenende had zelfs alleen maar ervaring als kamerlid.

Daglichtlamp schreef op 26-07-2023 om 11:19:

[..]

Ze heeft nog maar weinig ervaring, dus ook maar weinig kans gehad om fouten te maken. Aan de andere kant was Rutte alleen maar staatssecretaris en kamerlid geweest voordat hij premier werd. Balkenende had zelfs alleen maar ervaring als kamerlid.

Rutte is in zijn hoedanigheid als staatssecretaris zelfs veroordeeld voor aanzetten tot discriminatie: https://www.nu.nl/algemeen/1082182/rechtbank-rutte-zette-aan-tot-discriminatie.html

En toch vonden mensen hem geschikt als MP. Onder zijn premierschap is waar hij voor veroordeeld is, gewoon nogmaals gebeurt in de toeslagenaffaire (en mogelijk op meer plekken).

Met andere woorden; Rutte had wat mij betreft ook niet de beste CV als MP. Volledig los van zijn politieke kleur. Dat we ons nu niemand anders meer voor kunnen stellen in die functie, betekent niet dat iemand anders dit niet minstens zo "goed" kan. Vrijwel al zijn kabinetten zijn gevallen. Hij was vooral heel goed in met dingen wegkomen. Ik vind dat niet de beste eigenschap voor iemand die politiek verantwoordelijk is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.