Nieuws en actueel
ShowyHummingbird30
07-07-2023 om 22:05
Wat ga jij stemmen - de viafora peiling
Het kabinet is een paar uur geleden gevallen. Hoog tijd dus voor een nieuwe viafora peiling.
Disclaimer: de lijst is op basis van huidige grootte in de tweede kamer. Kamerleden die zelfstandig zijn verdergegaan heb ik niet opgenomen, die vallen voor nu onder "anders".
Infobericht: dit topic is gesloten op verzoek van de topicstarter. Voor peiling deel 2 ga je naar: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/wat-ga-jij-stemmen-de-viafora-peiling-deel-2
Peiling
Op welke partij stem jij?
Libertine
22-07-2023 om 22:17
watertoren schreef op 22-07-2023 om 20:30:
[..]
Oke, niet verstandig denk ik. Nu kan ze de partij van haar vader verder helemaal om zeep helpen. Jammer voor Theo.
Theo?
Fleurtje_5
22-07-2023 om 23:03
watertoren schreef op 22-07-2023 om 20:30:
[..]
Oke, niet verstandig denk ik. Nu kan ze de partij van haar vader verder helemaal om zeep helpen. Jammer voor Theo.
Haar vader heet Jan. Ik vind Lilian zelfs sterker dan haar vader.
watertoren
23-07-2023 om 00:09
Libertine schreef op 22-07-2023 om 22:17:
[..]
Theo?
Nee sorry ik bedoel Jan.
Dromertje
23-07-2023 om 00:44
Coreopsis schreef op 22-07-2023 om 20:01:
[..]
Ah. Eigen schuld dikke bult voor de Marokkanen. Duidelijk.
Inderdaad. Hoe is het mogelijk dat sommigen zo weinig inlevingsvermogen hebben. Ik denk nu aan mijn Marokkaanse collega. Een ontzettend aardige man die altijd zijn beste beentje voor zet. Hoe zou hij zich gevoeld hebben op het moment dat dit gebeurde? En al die andere, aardige Marokkanen? Dat er minder, minder, minder mensen met jouw afkomst moeten zijn? Maar daar wordt niet bij stilgestaan of het kan de mensen die deze actie van Wilders goedpraten niet schelen.
Koko67
23-07-2023 om 10:18
Dromertje schreef op 23-07-2023 om 00:44:
[..]
Inderdaad. Hoe is het mogelijk dat sommigen zo weinig inlevingsvermogen hebben. Ik denk nu aan mijn Marokkaanse collega. Een ontzettend aardige man die altijd zijn beste beentje voor zet. Hoe zou hij zich gevoeld hebben op het moment dat dit gebeurde? En al die andere, aardige Marokkanen? Dat er minder, minder, minder mensen met jouw afkomst moeten zijn? Maar daar wordt niet bij stilgestaan of het kan de mensen die deze actie van Wilders goedpraten niet schelen.
Ik ben het met je eens. Ik voelde toen plaatsvervangende schaamte. Ik heb 2 Marokkaanse collega’s ( vrouwelijk) en ik had de neiging excuus te maken voor die uitspraak. Wat ik bijzonder vond was dat het in de teamkamer uiteraard besproken werd en mijn Marrokkaanse collega het erg eens was met deze uitspraak. De andere collega vond het een domme uitspraak, maar vond het een bewijs dat ze in een land woonde waar iedereen mocht zeggen wat hij/zij wilde. Dat vond ze nou net zo lekker aan Nederland. We moesten ons niet zo druk maken.
absor
23-07-2023 om 10:22
de Marokkanen en turken die ik goed ken zijn allemaal goed geïntegreerd en zijn erg rechts en willen vooral een veel en veel strengere aanpakt voor de overlast gevende marokkanen/turken/enz Sommige stemmen zelfs pvv
Aviendha
23-07-2023 om 16:07
absor schreef op 23-07-2023 om 10:22:
de Marokkanen en turken die ik goed ken zijn allemaal goed geïntegreerd en zijn erg rechts en willen vooral een veel en veel strengere aanpakt voor de overlast gevende marokkanen/turken/enz Sommige stemmen zelfs pvv
Die ken ik ook, maar ze is toch echt moslim. En stemt dus niet op de pvv.
Ik vind dat sommige marokkanen zelf pvv stemmen of het van vrijheid van meningsuiting vinden getuigen, geen goed argument dat Wilders opmerkingen dus wel door de beugel kunnen. Dat het hun zelf niet boeit zegt niets over wat het kan aanrichten voor anderen.
Fleurtje_5
23-07-2023 om 19:05
Aviendha schreef op 23-07-2023 om 16:07:
[..]
Die ken ik ook, maar ze is toch echt moslim. En stemt dus niet op de pvv.
Ik vind dat sommige marokkanen zelf pvv stemmen of het van vrijheid van meningsuiting vinden getuigen, geen goed argument dat Wilders opmerkingen dus wel door de beugel kunnen. Dat het hun zelf niet boeit zegt niets over wat het kan aanrichten voor anderen.
Ik zag een poos geleden een video waarin meerdere moslims met volle overtuiging vertelden dat ze allemaal op Geert W gingen stemmen, omdat ze vonden dat het te spuigaten uitliep.
Wat in Nederland aan rellen en terreur gebeurde hoefde men niet bv in Turkije te flikken. Wilders is een van de weinige mensen in de politiek die dat getreiter niet pikt. Het kost hem zelf zijn vrijheid want hij heeft al jaren bewaking nodig. Toch ook niet meer normaal.
Fleurtje_5
23-07-2023 om 19:05
absor schreef op 23-07-2023 om 10:22:
Dit dus.
Herfstappeltaart
23-07-2023 om 19:06
Fleurtje_5 schreef op 23-07-2023 om 19:05:
[..]
Ik zag een poos geleden een video waarin meerdere moslims met volle overtuiging vertelden dat ze allemaal op Geert W gingen stemmen, omdat ze vonden dat het te spuigaten uitliep.
Wat in Nederland aan rellen en terreur gebeurde hoefde men niet bv in Turkije te flikken. Wilders is een van de weinige mensen in de politiek die dat getreiter niet pikt. Het kost hem zelf zijn vrijheid want hij heeft al jaren bewaking nodig. Toch ook niet meer normaal.
Ik zou toch niet graag met het regime van Turkije willen ruilen.....
Fleurtje_5
23-07-2023 om 19:09
Dromertje schreef op 23-07-2023 om 00:44:
[..]
Ik reageerde niet op het bericht waaronder je dit schreef omdat ik dat onzin vind. Ik vond die minder-minder-roep van Wilders destijds zeer ongepast, maar ik had geen handleiding nodig wat hij er echt mee bedoelde.
Ze hoefden de tv maar aan te zetten voor de nieuwsberichten, dan konden ze weten waarover dat werkelijk ging. Niet over die nette collega, dat kleutertje of die dame aan de kassa. Maar over die terreur in meerdere steden in ons land.
Over inlevingsvermogen gesproken.
Fleurtje_5
23-07-2023 om 19:13
Herfstappeltaart schreef op 23-07-2023 om 19:06:
[..]
Ik zou toch niet graag met het regime van Turkije willen ruilen.....
Ik zeer zeker ook niet. Die kant moeten we niet op willen.
Maar er waren in ons land ook jonge mannen die zich strijders van Erdogan noemden en stenen gooiden naar bewoners in hun wijk. En de politie deed niets. Kijk dat zijn momenten dat de PVV groeit, als die zegt er wel wat aan wil doen.
Herfstappeltaart
23-07-2023 om 19:19
Fleurtje_5 schreef op 23-07-2023 om 19:13:
[..]
Maar er waren in ons land ook jonge mannen die zich strijders van Erdogan noemden en stenen gooiden naar bewoners in hun wijk. En de politie deed niets. Kijk dat zijn momenten dat de PVV groeit, als die zegt er wel wat aan wil doen.
En toch toch blijft het stigmatiserend van de PVV om alle Marokkanen en Turken (of liever gezegd moslims, want daar gaat het hem om), op één hoop te gooien.
Ik hou ook niet van dit soort lui maar om dan te spreken over het regelen van minder Marokkanen (of Turken of moslims of whatever) in Nederland is gewoon opruiende taal. Daar komt bij dat hij dit helemaal niet kàn regelen want dat is wettelijk gewoon niet mogelijk. Het is grootspraak, opruiing.
Libertine
23-07-2023 om 19:54
Fleurtje_5 schreef op 23-07-2023 om 19:05:
[..]
Probeer je het nou recht te praten omdat je moslims op tv hebt gezien die op Geert gingen stemmen? Zijn partij, en hij dus, is xenofoob, racistisch en staat bol van de reactionaire standpunten. Dat maakt zijn partij extreem rechts. En het maakt in deze discussie helemaal niet uit wat men wel of niet hoeft te flikken in Turkije of wat je een handjevol moslims hebt horen zeggen.
PerfumedAlpaca84
23-07-2023 om 20:07
Fleurtje_5 schreef op 23-07-2023 om 19:13:
[..]
Ik denk niet dat er politieke partijen zijn die goedpraten dat er met stenen gegooid wordt. Daar hebben we de PVV niet voor nodig, hoor.