Nieuws en actueel
ShowyHummingbird30
07-07-2023 om 22:05
Wat ga jij stemmen - de viafora peiling
Het kabinet is een paar uur geleden gevallen. Hoog tijd dus voor een nieuwe viafora peiling.
Disclaimer: de lijst is op basis van huidige grootte in de tweede kamer. Kamerleden die zelfstandig zijn verdergegaan heb ik niet opgenomen, die vallen voor nu onder "anders".
Infobericht: dit topic is gesloten op verzoek van de topicstarter. Voor peiling deel 2 ga je naar: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/wat-ga-jij-stemmen-de-viafora-peiling-deel-2
Peiling
Op welke partij stem jij?
Aviendha
22-07-2023 om 17:25
watertoren schreef op 22-07-2023 om 17:14:
Ik vind partijen uitsluiten nooit goed. Ik heb wel altijd gestemd op Rutte maar wat dat betreft was ik het helemaal niet met hem eens. Heel goed dat de VVD daar nu anders over denkt maar dan wel de PVV als volwaardige partij zien en geen gedoogpartij! Je hebt het wel over heel erg veel mensen die PVV kiezen en er niks aan hebben gehad.
Aan de ene kant ben ik het met je eens, want we leven in een democratie. Maar aan de andere kant vind ik Wilders echt een racist, ik kreeg het echt koud van die 'minder minder' scene. Hij zal het allemaal niet zo bedoelen enzo, maar we weten allemaal waar dit soort opruiende praatjes toe kunnen leiden. En dat moet voorkomen worden, desnoods ondemocratisch.
watertoren
22-07-2023 om 17:54
Aviendha schreef op 22-07-2023 om 17:25:
[..]
Aan de ene kant ben ik het met je eens, want we leven in een democratie. Maar aan de andere kant vind ik Wilders echt een racist, ik kreeg het echt koud van die 'minder minder' scene. Hij zal het allemaal niet zo bedoelen enzo, maar we weten allemaal waar dit soort opruiende praatjes toe kunnen leiden. En dat moet voorkomen worden, desnoods ondemocratisch.
Met dat minder minder verwoordde hij wel precies over hoe heel veel mensen denken.
Aviendha
22-07-2023 om 18:00
watertoren schreef op 22-07-2023 om 17:54:
[..]
Met dat minder minder verwoordde hij wel precies over hoe heel veel mensen denken
Dat snap ik, maar dan nog ben ik blij dat hij niet echt een echte kans krijgt in de politiek. Zoals je wsl wel in dit topic gelezen hebt ben ik helemaal voor problemen benoemen en oplossen, maar grof gezegd het land uitschoppen van mensen die hier geboren zijn vind ik niet humaan.
Herfstappeltaart
22-07-2023 om 18:19
Aviendha schreef op 22-07-2023 om 18:00:
[..]
Dat snap ik, maar dan nog ben ik blij dat hij niet echt een echte kans krijgt in de politiek. Zoals je wsl wel in dit topic gelezen hebt ben ik helemaal voor problemen benoemen en oplossen, maar grof gezegd het land uitschoppen van mensen die hier geboren zijn vind ik niet humaan.
En vooral het in een kwaad daglicht stellen van een hele groep mensen. Het heeft ook impact op al die prima functionerende, studerende, werkende en prima aan de maatschappij deelnemende Marokkanen. Het is een misselijke manier van praten over een groep mensen. En @ Watertoren: dat het is wat veel mensen denken is erg genoeg.
Loeki72
22-07-2023 om 18:35
Koko67 schreef op 22-07-2023 om 09:29:
[..]
Kun je een paar leugens van Caroline noemen? Ik ken ze niet.
Ze roeptoetert heel vaak dingen die helemaal niet kunnen, maar zo lekker vallen bij haar achterban. Ze roept vaak dingen en stemt dan bij moties anders dan ze roept. Op social media is ze heel naar.
Ik vind het echt een achterbakse asociale vrouw deze dame van de Burgers Betalen voor de Boeren.
FaithfulDuck87
22-07-2023 om 18:41
Loeki72 schreef op 22-07-2023 om 18:35:
[..]
Ze roeptoetert heel vaak dingen die helemaal niet kunnen, maar zo lekker vallen bij haar achterban. Ze roept vaak dingen en stemt dan bij moties anders dan ze roept. Op social media is ze heel naar.
Ik vind het echt een achterbakse asociale vrouw deze dame van de Burgers Betalen voor de Boeren.
nog geen een concreet voorbeeld. Je roeptoetert zelf ook maar wat
Fleurtje_5
22-07-2023 om 19:47
Aviendha schreef op 22-07-2023 om 17:25:
[..]
Dat kan je ook omdraaien. Wat had er toe geleid dat hij die praatjes had? Dat was toch omdat er toen bepaalde groepen erg vaak in het nieuws waren omdat er zoveel problemen waren in verschillende wijken/steden. Die problemen wou hij minder-minder, niet die dame achter de kassa of dat kind op school.
Herfstappeltaart
22-07-2023 om 19:50
Fleurtje_5 schreef op 22-07-2023 om 19:47:
[..]
Dat kan je ook omdraaien. Wat had er toe geleid dat hij die praatjes had? Dat was toch omdat er toen bepaalde groepen erg vaak in het nieuws waren omdat er zoveel problemen waren in verschillende wijken/steden. Die problemen wou hij minder-minder, niet die dame achter de kassa of dat kind op school.
Als hij de problemen minder minder minder had gewild had hij niet minder minder minder Marokkanen moeten zeggen. Het is puur stigmatiseren van een hele bevolkingsgroep. En dan ook nog later zeggen "ja maar ik bedoelde natuurlijk alleen de overlastgevende Marokkanen"met zijn schijnheilige gezicht.
Fleurtje_5
22-07-2023 om 19:55
Aviendha schreef op 22-07-2023 om 18:00:
[..]
Dat geloof ik niet.
Zijn eigen vrouw is hier ook niet geboren. Hij had het destijds alleen over die grote groep herrieschoppers die dat andere land als hun vaderland zagen. Ik weet niet hoe het nu zit maar destijds waren die problemen wel elke dag op het NOS.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/2116930/ex-treitervlogger-ismail-ilgun-mijn-excuses-waren-nep
Fleurtje_5
22-07-2023 om 19:58
Herfstappeltaart schreef op 22-07-2023 om 19:50:
[..]
Als hij de problemen minder minder minder had gewild had hij niet minder minder minder Marokkanen moeten zeggen. Het is puur stigmatiseren van een hele bevolkingsgroep. En dan ook nog later zeggen "ja maar ik bedoelde natuurlijk alleen de overlastgevende Marokkanen"met zijn schijnheilige gezicht.
Die minderminder-vraag was gewoon heel ongepast, maar ik had er verder geen uitleg bij nodig wat hij echt bedoelde. De problemen in meerdere wijken/steden. Niet die gewone burgers. Omdat het zo vaak in het nieuws was was dat net zo duidelijk als 1 + 1 = 2
Fleurtje_5
22-07-2023 om 20:01
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/marijnissen-is-opnieuw-lijsttrekker-sp-haalt-uit-naar-timmermans/ar-AA1ed5nm?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=f6b61caa4809464b9830fe79e86892e3&ei=10
Lilian Marijnissen is opnieuw lijsttrekker van de SP bij de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november.
ShowyHummingbird30
22-07-2023 om 20:01
Fleurtje_5 schreef op 22-07-2023 om 19:47:
[..]
Ah. Eigen schuld dikke bult voor de Marokkanen. Duidelijk.
Koko67
22-07-2023 om 20:22
Loeki72 schreef op 22-07-2023 om 18:35:
[..]
Ik vroeg je naar leugens, niet naar je mening( alhoewel je die uiteraard mag hebben)
Je schrijft dat ze een leugenaar is.Ik ben nog geen enkele leugen tegengekomen, maar jij wel.
Daarom wil ik graag van jou horen waar ze over gelogen heeft.
Aviendha
22-07-2023 om 20:28
Herfstappeltaart schreef op 22-07-2023 om 19:50:
[..]
Net als Thierry Baudet over Madagascar die "even de historische kennis niet paraat had".
watertoren
22-07-2023 om 20:30
Fleurtje_5 schreef op 22-07-2023 om 20:01:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/marijnissen-is-opnieuw-lijsttrekker-sp-haalt-uit-naar-timmermans/ar-AA1ed5nm?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=f6b61caa4809464b9830fe79e86892e3&ei=10
Lilian Marijnissen is opnieuw lijsttrekker van de SP bij de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november.
Oke, niet verstandig denk ik. Nu kan ze de partij van haar vader verder helemaal om zeep helpen. Jammer voor Theo.