Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Herfstappeltaart schreef op 20-07-2023 om 17:48:

[..]

Ik heb toch duizend maal liever een linkse, sociale witte oudere man dan een vreselijk rechtse, alleen maar "law en order"roepende vrouw met migratieachtergrond. Het type mens kan mij geen hout schelen. De opvattingen zijn doorslaggevend.

Hear hear

De opvattingen zijn zeker doorslaggevend! Daarom zou ik ook never nooit op een linkse partij stemmen.

Toendertijd heerste onder links toch echt om op een vrouw te stemmen en de witte man links te laten liggen

Blomke82 schreef op 20-07-2023 om 18:00:

Toendertijd heerste onder links toch echt om op een vrouw te stemmen en de witte man links te laten liggen

Bij mij niet hoor. "Links" is gelukkig een grotere groep dan mensen die vooral heel veel geven om symboolpolitiek. De realiteit is breder dan Twitter en GeenStijl. 

Edit: Ik ken trouwens wel iemand die dat deed en die ging dan alsog D66 stemmen (toen was Kaag geen lijsttrekker). Dat is voor mij geen links. Links is voor mij economisch sociaal.

[..]

Ik heb toch duizend maal liever een linkse, sociale witte oudere man dan een vreselijk rechtse, alleen maar "law en order"roepende vrouw met migratieachtergrond. Het type mens kan mij geen hout schelen. De opvattingen zijn doorslaggevend.

En ik liever een vrouw die problemen bij zijn naam durft te benoemen dan een links iemand die er wel weer om heen zal draaien, als Dilan zich verkiesbaar stelt heeft ze mijn stem.

Muurbloem1985 schreef op 20-07-2023 om 18:06:

[..]

En ik liever een vrouw die problemen bij zijn naam durft te benoemen dan een links iemand die er wel weer om heen zal draaien, als Dilan zich verkiesbaar stelt heeft ze mijn stem.

Dus dan denken jullie hierover eigenlijk allebei hetzelfde: het gaat niet om voorkomen maar om de opvattingen. 

Aviendha schreef op 20-07-2023 om 18:08:

[..]

Dus dan denken jullie hierover eigenlijk allebei hetzelfde: het gaat niet om voorkomen maar om de opvattingen.

Gedeeltelijk, maar voor sommige is iemand die rechts is en scherp is gelijk van ´law en order` terwijl ik haar juist een sterke fijne vrouw vind. 

Muurbloem1985 schreef op 20-07-2023 om 18:14:

[..]

Gedeeltelijk, maar voor sommige is iemand die rechts is en scherp is gelijk van ´law en order` terwijl ik haar juist een sterke fijne vrouw vind.

Ik vind haar ook een fijne sterke vrouw die weet wat er speelt in de maatschappij. Ik ben 58 en het zou voor mij de eerste keer zijn in mijn leven dat ik op een vrouw ga stemmen. Nooit heeft een vrouw mijn vertrouwen weten te winnen maar zij wel.

Blomke82 schreef op 20-07-2023 om 18:00:

Bij mij niet hoor. Ik ben links.

[..]

Die van mij niet. Maar dat had je vast al begrepen. 

Muurbloem1985 schreef op 20-07-2023 om 18:14:

[..]

Ze heeft zelf altijd geroepen dat ze heel erg van Law en order is hoor. Dat is juist haar grote speerpunt. Niet dat ze er ook maar iets van terechtbrengt.

[..]

Die van mij ook!

[..]

Natuurlijk stem je niet op haar als het je partij niet is (en ik pieker er dus ook niet over) maar ik ben wel serieus enthousiast dat Yesligoz de VVD gaat aanvoeren. Het is gewoon goed voor de representatieve democratie dat mensen zich om allerlei verschillende redenen herkennen in de mensen die ‘het volk vertegenwoordigen’

Mija schreef op 20-07-2023 om 19:19:

[..]

Natuurlijk stem je niet op haar als het je partij niet is (en ik pieker er dus ook niet over) maar ik ben wel serieus enthousiast dat Yesligoz de VVD gaat aanvoeren. Het is gewoon goed voor de representatieve democratie dat mensen zich om allerlei verschillende redenen herkennen in de mensen die ‘het volk vertegenwoordigen’

O maar dat vind ik verder ook helemaal prima hoor.

Ik vind het toch hoopvol dat na het eerste kabinet Rutte dat er zo uitzag:

450px-Bordesfoto_kabinet_rutte_%28cropped%29.jpg

deze partij nu geleidt gaat worden door een vrouw. Ook al zal ik zeker niet op haar gaan stemmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.