Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik hoop dat de VVD weer de grootste gaat worden maar ik ben bang dat inderdaad GL met PVDA een grote ruk naar links gaan bewerkstelligen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-07-2023 om 16:15:

[..]

Hij heeft het precies zo gezegd. En wat in het artikel staat is gewoon accurater. Ze hebben Nederland namelijk niet opgebouwd.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1513787697/klaver-kent-geschiedenis-niet

Dit is een ingezonden brief van meneer Vd Berg uit Meppel. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-07-2023 om 16:47:

[..]

Ik vind het een flapdrol.

Schelden is een zwaktebod

Herfstappeltaart schreef op 19-07-2023 om 16:52:

[..]

Schelden is een zwaktebod

Ik vind flapdrol geen scheldwoord. Dan zou ik heel andere woorden gebruiken, en daar ken ik er best veel van . Droeftoeter vind ik ook geen scheldwoord. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-07-2023 om 16:54:

[..]

Ik vind flapdrol geen scheldwoord. Dan zou ik heel andere woorden gebruiken, en daar ken ik er best veel van . Droeftoeter vind ik ook geen scheldwoord.

Ik vind het wel een soort scheldwoord, maar wel één die aan de DonaldDucknorm voldoet, dus wel een hele milde.

Overigens ben ik groot voorstander van het enkel nog gebruiken van scheldwoorden uit die categorie, met woorden als Flapdrol, Droeftoeter en Linkmiegel word het toch allemaal wat luchtiger

Lollypopje schreef op 19-07-2023 om 17:09:

[..]

Ik vind het wel een soort scheldwoord, maar wel één die aan de DonaldDucknorm voldoet, dus wel een hele milde.

Overigens ben ik groot voorstander van het enkel nog gebruiken van scheldwoorden uit die categorie, met woorden als Flapdrol, Droeftoeter en Linkmiegel word het toch allemaal wat luchtiger

"de DonaldDucknorm" 

Ik hoop niet dat Timmermans terug komt, hij lijkt enorm op mijn buurman en dat is echt een vreemde druif.

Herfstappeltaart schreef op 19-07-2023 om 17:24:

[..]

"de DonaldDucknorm"

Geen idee of dat een al bestaande term is, maar anders bestaat die nu

Omdat ik gemerkt heb dat de leden van dit forum voornamelijk links zijn, zie ik het somber in voor links in Nederland bij het bekijken van de peiling. 
Ik zou mijn geld inzetten op een stevig rechts blok van BBB en VVD. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-07-2023 om 17:28:

Ik hoop niet dat Timmermans terug komt, hij lijkt enorm op mijn buurman en dat is echt een vreemde druif.

Ik ook niet, dat vind ik nou een flapdrol. Ben wel heel erg benieuwd want rechts stemmen ga ik nooit doen (om sociaal-economische redenen, niet om progressieve redenen. D66 valt dus af want die zijn economisch hartstikke rechts). 

Moirmel schreef op 19-07-2023 om 17:32:

Omdat ik gemerkt heb dat de leden van dit forum voornamelijk links zijn, zie ik het somber in voor links in Nederland bij het bekijken van de peiling.
Ik zou mijn geld inzetten op een stevig rechts blok van BBB en VVD.

Dat lijkt mij echt vreselijk. We hebben al heel lang een rechts kabinet, alles is in een rap tempo afgebouwd/afgebroken. Maar kennelijk is volgens sommigen nog steeds alles de schuld van links. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-07-2023 om 16:47:

[..]

Ik vind het een flapdrol.

Die drol ligt in het potje waarvan de afdruk nog op zijn billen staat..

81tFR7ktW9L._SL1500_.jpg

Natúúrlijk heeft de PvdA dit land opgebouwd. 

Met de aardgasbaten. 
Het geld kon niet op. 

Gekneusde teennagel? 
Hoppa in de WAO ermee en voor de rest van je leven verzorgd.

Hadden ze een deel van het geld maar in een fonds gestopt zoals Noorwegen deed...

Poezenmeisje schreef op 19-07-2023 om 18:35:

Met de aardgasbaten.
Het geld kon niet op.

Gekneusde teennagel?
Hoppa in de WAO ermee en voor de rest van je leven verzorgd. Voor het werk kunnen we wel mensen uit het buitenland halen.

Hadden ze een deel van het geld maar in een fonds gestopt zoals Noorwegen deed...

Poezenmeisje schreef op 19-07-2023 om 18:35:

Met de aardgasbaten.
Het geld kon niet op.

Gekneusde teennagel?
Hoppa in de WAO ermee en voor de rest van je leven verzorgd.

Als je kijkt naar wanneer de meeste aardgasbaten vielen en welke kabinetten toen aan de macht waren kun je de PvdA daar zeker niet alleen, en ook niet in hoofdzaak de schuld van geven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabinetten_sinds_de_Tweede_Wereldoorlog

https://www.tweedekamer.nl/sites/default/files/2022-09/20220927%20Algemene%20Rekenkamer_Actualisatie%20scenario%E2%80%99s%20aardgasbaten%201966-2021.pdf

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.