Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yumi schreef op 19-07-2023 om 15:23:

[..]

De waarheid? Ze kwamen pas eind 60 naar NL toen het opgebouwd was en we extra arbeidskrachten nodig hadden in verband met een goed draaiende economie.

Zijn uitspraak was zo beledigend dat internet ontplofte en veel mensen Groen links de rug toe hebben gekeerd...en dat zie je ook aan het aantal stemmen....ze moeten om niet helemaal van de radar te verdwijnen een noodsprong maken door samen te gaan met de pvda 

We hadden ze toch nodig? Als het opbouwen af was geweest hadden we ze niet naar NL hoeven halen. Ik zie echt de belediging niet. En links heeft inderdaad verloren, ook PvdA en SP. Helaas... Ik hoop vurig dat het in november anders gaat. De gezamenlijke lijst vind ik een heel goed idee. Laten ze maar eens proberen een stevig links blok neer te zetten, dan komen we misschien eindelijk eens van de veel te grote invloed van de VVD af.
Of wou je beweren dat de marktwerking en al hun andere plannetjes zoveel heil hebben gebracht?

Yumi schreef op 19-07-2023 om 15:23:

[..]

De waarheid? Ze kwamen pas eind 60 naar NL toen het opgebouwd was en we extra arbeidskrachten nodig hadden in verband met een goed draaiende economie.

Zijn uitspraak was zo beledigend dat internet ontplofte en veel mensen Groen links de rug toe hebben gekeerd...en dat zie je ook aan het aantal stemmen....ze moeten om niet helemaal van de radar te verdwijnen een noodsprong maken door samen te gaan met de pvda

Het was eind jaren 50.

Maar goed. Krijgen migranten eens podium en waarderen we ze door te zeggen wat ze voor ons land hebben betekent zijn de Hollanders geschoffeerd. Mijn hemel zeg. 

Overigens denk ik dat ze helemaal niet bang zijn om van de radar te verdwijnen. Ze begrijpen gewoon goed dat je moet gaan samenwerken om het verschil te kunnen maken. Je kunt wel veel stemmen krijgen maar als je daarna nóg aan moet schuiven bij een rechts kabinet maak je dat verschil namelijk niet. En door samen groter te worden maak je veel meer impact. En dan springt ie ook nog eens over z’n eigen schaduw door zich niet als lijsttrekker verkiesbaar te stellen. Ik zeg; lekker gewerkt Jesse! 

Libertine schreef op 19-07-2023 om 15:39:

[..]

Het was eind jaren 50.

Maar goed. Krijgen migranten eens podium en waarderen we ze door te zeggen wat ze voor ons land hebben betekent zijn de Hollanders geschoffeerd. Mijn hemel zeg.

Overigens denk ik dat ze helemaal niet bang zijn om van de radar te verdwijnen. Ze begrijpen gewoon goed dat je moet gaan samenwerken om het verschil te kunnen maken. Je kunt wel veel stemmen krijgen maar als je daarna nóg aan moet schuiven bij een rechts kabinet maak je dat verschil namelijk niet. En door samen groter te worden maak je veel meer impact. En dan springt ie ook nog eens over z’n eigen schaduw heen door zich niet als lijsttrekker verkiesbaar stellen. Ik zeg; lekker gewerkt Jesse!

Ik ook. Top!

Herfstappeltaart schreef op 19-07-2023 om 15:10:

[..]

Ik vind dat niet beledigend. Het is gewoon de waarheid. Dat doet niks af aan de ouderen die dit óók hebben gedaan.

Dan zeg je niet "migranten hebben dit land opgebouwd", alsof de Nederlander niets gedaan heeft. De wederopbouw(welke sneller ging dan verwacht) waren ze niet bij en daarna is de economie aan gaan trekken. Met bijna 200.000 doden, op 8 miljoen inwoners, in WO2 is het wel logisch dat er hier en daar tekorten waren aan menskracht.

Libertine schreef op 19-07-2023 om 15:39:

[..]

Het was eind jaren 50.

Overigens denk ik dat ze helemaal niet bang zijn om van de radar te verdwijnen. Ze begrijpen gewoon goed dat je moet gaan samenwerken om het verschil te kunnen maken. Je kunt wel veel stemmen krijgen maar als je daarna nóg aan moet schuiven bij een rechts kabinet maak je dat verschil namelijk niet. En door samen groter te worden maak je veel meer impact. En dan springt ie ook nog eens over z’n eigen schaduw heen door zich niet als lijsttrekker verkiesbaar stellen. Ik zeg; lekker gewerkt Jesse!

Eind jaren 50 kwamen er Italianen en Spanjaarden. Turken en Marokkanen kwamen halverwege de jaren 60 

https://www.ucl.ac.uk/dutchstudies/an/SP_LINKS_UCL_POPUP/SPs_dutch/multicultureel_gev_NED/pages/geschiedenis_imm.html

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-07-2023 om 15:47:

[..]

Dan zeg je niet "migranten hebben dit land opgebouwd", alsof de Nederlander niets gedaan heeft. De wederopbouw(welke sneller ging dan verwacht) waren ze niet bij en daarna is de economie aan gaan trekken. Met bijna 200.000 doden, op 8 miljoen inwoners, in WO2 is het wel logisch dat er hier en daar tekorten waren aan menskracht.

Ik heb het betreffende t.v.-programma niet gezien dus in welke context en op welke manier dat gezegd is kan ik niet beoordelen. Maar ik vind het wel absurd om daar als Nederlander beledigd over te zijn. Ze zouden de vele arbeidsmigranten ook gewoon eens dankbaar kunnen zijn voor hun hulp. Misschien heeft Jesse wel gezegd "mede opgebouwd" , zou zomaar kunnen. Is het dan minder erg? 

Mijn hemel....

Herfstappeltaart schreef op 19-07-2023 om 15:57:

[..]

Ik heb het betreffende t.v.-programma niet gezien dus in welke context en op welke manier dat gezegd is kan ik niet beoordelen. Maar ik vind het wel absurd om daar als Nederlander beledigd over te zijn. Ze zouden de vele arbeidsmigranten ook gewoon eens dankbaar kunnen zijn voor hun hulp. Misschien heeft Jesse wel gezegd "mede opgebouwd" , zou zomaar kunnen. Is het dan minder erg?

Mijn hemel....

Hij heeft het precies zo gezegd. En wat in het artikel staat is gewoon accurater. Ze hebben Nederland namelijk niet opgebouwd.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1513787697/klaver-kent-geschiedenis-niet

onze hele geschiedenis is er een van migranten. Hier met voorbeelden van zo’n 500 jaar geleden tot nu: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Immigratie_in_Nederland

en zoals ik nu mijn best doe om een bijdrage te leveren aan de mensen in dit land, deden anderen die hier woonden in het verleden dat ook. Waar ze ook vandaan komen. Ik voel me niet geschoffeerd iig. Ook niet plaatsvervangend voor mijn voorouders ofzo. 

Maar goed, dit kan een dealbreaker zijn. Ik vind dit thema gewoon niet het belangrijkste thema. Onze publieke voorzieningen en fiscale stelsel, daar ligt voor mij de focus. Ik zie dat grote gedoe over migratie (wordt grotendeels Europees geregeld) als afleidingsmanoeuvre/zondebok. Het is een druppel op een gloeiende plaat, als ons systeem zo fantastisch zou zijn, zou het daar niet aan ten onder mogen gaan. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-07-2023 om 16:15:

[..]

Hij heeft het precies zo gezegd. En wat in het artikel staat is gewoon accurater. Ze hebben Nederland namelijk niet opgebouwd.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1513787697/klaver-kent-geschiedenis-niet

Nou sjongejonge zeg....De telegraaf heeft weer haar gebruikelijke opruiende toontje.

Yumi schreef op 19-07-2023 om 15:02:

[..]

Onze ouderen hebben na de oorlog ons land weer opgebouwd en de migranten kwamen pas eind jaren 60 naar NL. Jesse heeft daarmee een grote groep flink beledigt en moet zich rot schamen!

Wie zijn 'onze ouderen'? De familie van mijn moeder komt uit Duitsland. Haar grootvader is eind 19e eeuw naar Nederland gekomen. Mijn moeders vader, mijn opa, was de eerste van de familie die in Nederland is geboren. Dat is één van die mensen die Nederland mee heeft opgebouwd. Hij was een tweede generatie migrant. Zo zijn er vast veel meer. 

Het is niet gezegd dat alléén migranten Nederland hebben opgebouwd maar je kan wel zeggen dat er zonder de migranten niet dezelfde arbeidskracht was geweest, ook in de jaren 60 en 70 niet. De mensen die in die periode hier naartoe kwamen, zijn immers niet voor niks hier naartoe gehaald. 

En dat geldt nu nog steeds. Als alle arbeidsmigranten en expats morgen zouden vertrekken, zouden hele sectoren onmiddellijk nagenoeg stilvallen. Dat zou grote gevolgen hebben voor onze voedselvoorziening en voor onze economie. Ik denk dat we niet goed beseffen hoe afhankelijk we ook nu zijn van migranten. We kunnen ze absoluut niet missen! 

Herfstappeltaart schreef op 19-07-2023 om 16:28:

[..]

Nou sjongejonge zeg....De telegraaf heeft weer haar gebruikelijke opruiende toontje.

Sjongejonge zeg, alsof de Telegraaf de enige is die hier een artikel over heeft.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-07-2023 om 16:29:

[..]

Sjongejonge zeg, alsof de Telegraaf de enige is die hier een artikel over heeft.

Echt ik vind het een compleet non-issue. Ik hoop dat Jesse Klaver met GL en PvdA een flinke harde ruk naar links kan bewerkstelligen. Ik wens hem alle succes.

(maar de VVD zal wel weer groot worden ben ik bang, met zijn vaste groep belanghebbenden achter zich).

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-07-2023 om 16:43

ik vind Klaver een vreselijke man, zou ook nooit op hem stemmen en hoop zeker niet dat hij MP wordt

Friezinnetje schreef op 19-07-2023 om 16:43:

ik vind Klaver een vreselijke man, zou ook nooit op hem stemmen en hoop zeker niet dat hij MP wordt

Hij wordt geen lijsttrekker, mijn inschatting is dat de lijsttrekker van PvdA/GroenLinks ook hun beoogde premierkandidaat gaat zijn.

Ben benieuwd hoe de BBB dat gaat aanvliegen. Zij hebben nog geen duidelijke premierskandidaat en van der Plas geeft wisselende signalen af of ze dat wel of niet zelf wil gaan doen.

Friezinnetje schreef op 19-07-2023 om 16:43:

Ik vind het een flapdrol. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.