Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar Wilders dan? Hij wordt al 20 jaar bedreigd en beveiligd.

Daar staan de freaks niet voor de deur omdat hij geheime woonadressen heeft?

Ik vind het erg hoe Wilders door het leven moet. Niet spontaan even de kroeg in kunnen of boodschappen doen...

Maar het ging toch niet over Wilders? maar over Kaag die om die reden uit de politiek stapt.

Dat betekent niet dat mensen het niet erg vinden dat hij wordt bedreigt, dat is net zo erg, alleen zie ik niet de relevantie van dat er bij te halen.

Denken jullie niet dat bijna alle mensen uit de politieke op enige mate bedreigd worden? Lijkt me sterk dat dat vnml Kaag en Wilders zijn bijvoorbeeld. Het is schandalig dat dit in Nederland kan en niet veel harder bestraft wordt. 

Sigrid Kaag was er heel open over, waardoor je er meer inzicht in had. Goed van haar om dit te doen. Jammer dat ze om die reden de politiek gaat verlaten. Of dit valt onder cancel cultuur vind ik niet. Ze neemt zelf de beslissing. Cancelen betekent voor mij dat je nergens meer een platform krijgt om publiek op te treden. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-07-2023 om 08:27

Rob Jetten wil nu partijleider worden van D66. 

Miraval schreef op 14-07-2023 om 08:12:

Denken jullie niet dat bijna alle mensen uit de politieke op enige mate bedreigd worden? Lijkt me sterk dat dat vnml Kaag en Wilders zijn bijvoorbeeld. Het is schandalig dat dit in Nederland kan en niet veel harder bestraft wordt.

Sigrid Kaag was er heel open over, waardoor je er meer inzicht in had. Goed van haar om dit te doen. Jammer dat ze om die reden de politiek gaat verlaten. Of dit valt onder cancel cultuur vind ik niet. Ze neemt zelf de beslissing. Cancelen betekent voor mij dat je nergens meer een platform krijgt om publiek op te treden.

Ik denk ook dat vrijwel alle mensen uit de politiek met bedreigingen te maken hebben, een handvol krijgt de meeste bagger over zich heen. Denk aan Sigrid Kaag, Rob jetten, Geerd Wilders, Christianne van der Wal.

Mensen die in minder mate bedreigt worden treden minder snel naar buiten om geen slapende honden wakker te maken. Als bepaalde mensen meekrijgen dat het toch op wat voor manier iets doet met iemand is dat misschien juist koren op de molen voor meer haat/en bedreigingen.

Friezinnetje schreef op 14-07-2023 om 08:27:

Rob Jetten wil nu partijleider worden van D66.

Deze had ik verwacht, omdat hij al eerder leider is geweest en toen een stap terug heeft gedaan voor Sigrid Kaag.

MidasWolf schreef op 14-07-2023 om 08:38:

[..]

Ik denk ook dat vrijwel alle mensen uit de politiek met bedreigingen te maken hebben, een handvol krijgt de meeste bagger over zich heen. Denk aan Sigrid Kaag, Rob jetten, Geerd Wilders, Christianne van der Wal.

Mensen die in minder mate bedreigt worden treden minder snel naar buiten om geen slapende honden wakker te maken. Als bepaalde mensen meekrijgen dat het toch op wat voor manier iets doet met iemand is dat misschien juist koren op de molen voor meer haat/en bedreigingen.

De bedreigingen van Wilders zijn toch wel next level. Hij woont al jaren in safe huizen. Er zijn fatwa’s over hem uit gesproken. Maar daar hebben we het eigenlijk nooit zo over. Ja, we zeggen dat het schandalig is, maar verder geen talkshow die het daar over heeft hoe intens achterlijk en belachelijk dit is. 

Koko67 schreef op 14-07-2023 om 08:56:

[..]

De bedreigingen van Wilders zijn toch wel next level. Hij woont al jaren in safe huizen. Er zijn fatwa’s over hem uit gesproken. Maar daar hebben we het eigenlijk nooit zo over. Ja, we zeggen dat het schandalig is, maar verder geen talkshow die het daar over heeft hoe intens achterlijk en belachelijk dit is.

Misschien wil hij dit ook zelf niet he? Niet teveel aandacht geven om welke reden dan ook. 

Lollypopje schreef op 14-07-2023 om 08:08:

Maar het ging toch niet over Wilders? maar over Kaag die om die reden uit de politiek stapt.

Dat betekent niet dat mensen het niet erg vinden dat hij wordt bedreigt, dat is net zo erg, alleen zie ik niet de relevantie van dat er bij te halen.

Het ging over Kaag en cancellen. Kaag is dat niet, die stapt eruit vanwege bedreigingen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-07-2023 om 10:01:

[..]

Het ging over Kaag en cancellen. Kaag is dat niet, die stapt eruit vanwege bedreigingen.

Maar dan nog, wat heeft Wilders ermee te maken dat Kaag uit de politiek stapt vanwege bedreigingen? Ook heeft hij weinig te maken met de vraag of vrijwillig uit de politiek stappen om die reden (dat is wat in die tweet staat) cancelen is.

Niet dat we het niet over de bedreigingen van Wilders mogen hebben, maar naar mijn mening is dat wel een ander onderwerp dan waar het over ging. Dus daarom vond ik die posts nogal bijzonder, maar misschien mis ik hierbij iets in de gedachtengang dat kan hoor

Ik begrijp die hele opmerking 'en Wilders dan' niet. Die wordt zo vaak gemaakt als het over bedreigingen van andere politici gaat. Voor Wilders is het minstens even erg, maar dat betekent niet dat we het alleen over hem mogen hebben.

Edit - je was me voor Lollypopje, helemaal mee eens

zo te lezen is de definitie van cancellen inmiddels net zo fluïde als die van woke. Dat en de overtuiging dat het maar van 1 kant van het spectrum kan komen, maakt een discussie wel lastig. 

Coreopsis schreef op 13-07-2023 om 12:34:

[..]

Vooral omdat hiermee de schreeuwers / bedreigers beloond worden. Voor Sigrid Kaag lijkt dit me de enige en beste keuze. Voor onze democratische rechtsstaat is het dramatisch. (Dreiging) met geweld loont tegenwoordig.

Daar lijkt het helaas wel op 

Doemijdieglazenbol schreef op 14-07-2023 om 10:11:

zo te lezen is de definitie van cancellen inmiddels net zo fluïde als die van woke. Dat en de overtuiging dat het maar van 1 kant van het spectrum kan komen, maakt een discussie wel lastig.

Ja geen idee. Voor mij is cancellen wanneer je door jou ideeën of overtuigingen of foute grappen geen platform meer krijgt in publieke functies of in de media. 

Dus, stel ik ben een BN'er (haha i wish) en mijn overtuiging is dat transvrouwen geen echte vrouwen zijn. Dat ik door die mening dus nergens meer uitgenodigd word. Dan word je gecancelled. Althans dat is mijn idee ervan. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.