Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-07-2023 om 22:05

Wat ga jij stemmen - de viafora peiling

Peiling

Op welke partij stem jij?
255 stemmen
10%
2%
5%
0%
8%
9%
16%
19%
2%
2%
2%
1%
0%
7%
13%
1%
0%
4%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-07-2023 om 12:34

Cookielover schreef op 13-07-2023 om 11:26:

[..]

Eeuwig zonde.

Vooral omdat hiermee de schreeuwers / bedreigers beloond worden. Voor Sigrid Kaag lijkt dit me de enige en beste keuze. Voor onze democratische rechtsstaat is het dramatisch. (Dreiging) met geweld loont tegenwoordig.

Cookielover schreef op 13-07-2023 om 11:26:

[..]

Eeuwig zonde.

Ze heeft gelijk.  Dat is het toch allemaal niet waard 

maar echt om als Nederland je dood te schamen.  Net zo dat amalia beveiligd  moet worden. Ze moeten echt die mensen die intimideren en bedreigen opsnorren en ja.. kop afhakken? Castreren? Op het marktplein in de schandpaal en dan rotte tomaten naar gooien

Malibu2 schreef op 13-07-2023 om 11:17:

[..]

Ik verwacht dat de gemiddelde VVD stemmer geen probleem heeft met haar migratieachtergrond. Ze is juist een uithangbord voor de VVD en waar die partij voor staat.

Zelf heb ik er als rechtse kiezer in ieder geval geen problemen mee. Afkomst is voor mij nooit een issue geweest, maar het willen respecteren van de westerse normen en waarden wel.

De gemiddelde VVD stemmer heeft er zeker geen problemen mee omdat zij een volwaardige opvolger is. Daarbij maakt afkomst niets uit.

Polarisatie en wokeisme heeft er toe gebracht dat ook gematigd rechts als racistisch wordt weggezet (onterecht) 

Ben blij dat Yesilgöz zich hier tegen uit spreekt en weer wil verbinden met vrijheid, gelijkheid en veiligheid. Iets wat haaks staat op wokisme.

Maar vind het, buiten dat Yesilgöz zeer geschikt is, wel grappig dat uitgerekend een rechtse partij met een vrouwelijke lijsttrekker met migratieachtergrond komt. Dat mag toch?

Malibu2 schreef op 13-07-2023 om 12:27:

[..]

Ik ben benieuwd wie haar gaat opvolgen.

Paternotte of Jetten, denk ik. 

Coreopsis schreef op 13-07-2023 om 12:34:

[..]

Vooral omdat hiermee de schreeuwers / bedreigers beloond worden. Voor Sigrid Kaag lijkt dit me de enige en beste keuze. Voor onze democratische rechtsstaat is het dramatisch. (Dreiging) met geweld loont tegenwoordig.

Je verwoordt het heel goed. 

Blomke82 schreef op 13-07-2023 om 12:35:

[..]

De gemiddelde VVD stemmer heeft er zeker geen problemen mee omdat zij een volwaardige opvolger is. Daarbij maakt afkomst niets uit.

Polarisatie en wokeisme heeft er toe gebracht dat ook gematigd rechts als racistisch wordt weggezet (onterecht)

Ben blij dat Yesilgöz zich hier tegen uit spreekt en weer wil verbinden met vrijheid, gelijkheid en veiligheid. Iets wat haaks staat op wokisme.

Maar vind het, buiten dat Yesilgöz zeer geschikt is, wel grappig dat uitgerekend een rechtse partij met een vrouwelijke lijsttrekker met migratieachtergrond komt. Dat mag toch?

https://nos.nl/collectie/13919/artikel/2457766-hoe-de-betekenis-van-woke-veranderde-in-2022

Blomke82 schreef op 13-07-2023 om 12:35:

[..]

Ben ik met je eens en moet er ook wel om lachen dat het inderdaad een rechtse partij is die met een vrouwelijke lijsttrekker met migratieachtergrond komt. En over wie de werkelijke racisten zijn heb ik zeker een mening, maar dat laat ik hier in dit topic maar even buiten beschouwing. 

Cookielover schreef op 13-07-2023 om 13:00:

[..]

https://nos.nl/collectie/13919/artikel/2457766-hoe-de-betekenis-van-woke-veranderde-in-2022

Geëscaleerde cancelcultuur dan, maar je weet heel goed wat er bedoeld wordt. 

Bovendien werd woke ook gebruikt door de cancelcultuur zelf, dus die verwarring hebben ze zelf veroorzaakt. 

Neemt niet weg dat het "moderne wokisme" niet bepaald staat voor gelijkheid en vrijheid, maar voor overheersing door een minderheid, en dan vind ik het heel goed dat een politicus zich daar open over uitspreekt

Bijzonder dat rechts stemmen voor velen gezien wordt als racistisch. Waarom is dat toch? Omdat veelal rechtse partijen oproepen tot een strenger migratiebeleid? Of omdat ze de huidige regels willen naleven?

Ik vind haar een hele goede keuze als lijstrekker. Hoop ook dat ze veel stemmen gaat krijgen en wie weet wel de 1e vrouwelijke MP. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-07-2023 om 13:51

Miraval schreef op 13-07-2023 om 13:41:

Bijzonder dat rechts stemmen voor velen gezien wordt als racistisch. Waarom is dat toch? Omdat veelal rechtse partijen oproepen tot een strenger migratiebeleid? Of omdat ze de huidige regels willen naleven?

Ik vind haar een hele goede keuze als lijstrekker. Hoop ook dat ze veel stemmen gaat krijgen en wie weet wel de 1e vrouwelijke MP.

Huh? Je bent hier behoorlijk aan het framen. Ik zie geen forummers die rechts stemmen gelijkstellen aan racisme. Of lees ik daar overheen? Wie zijn die "velen"?

De meeste rechtse mensen deugen. Net als de meeste linkse mensen. 

Coreopsis schreef op 13-07-2023 om 13:51:

[..]

Huh? Je bent hier behoorlijk aan het framen. Ik zie geen forummers die rechts stemmen gelijkstellen aan racisme. Of lees ik daar overheen? Wie zijn die "velen"?

Ik zat ook al te denken hoe ik moest reageren. Racisme/xenofobie is niet voorbehouden aan rechts of links. Cancel cultuur ook niet. Eigenlijk niets is voorbehouden aan rechts of links; het gebeurt op beide kanten. Dus waarom steeds vreemde beschuldigingen herhalen? Zeker als ik het hier op het forum niet (meer) merk?

Coreopsis schreef op 13-07-2023 om 13:51:

[..]

Dit moeten we vooral niet vergeten. Polariseren is helemaal niet helpend.

Dit is cancelcultuur. 

130720231908.jpg

Cookielover schreef op 13-07-2023 om 19:09:

Dit is cancelcultuur.

130720231908.jpg

Cancellen is negeren, dat gebeurt hier juist toch niet? Deze politici krijgen volop aandacht, zeer verkeerde aandacht wel te verstaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.