Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Epic88 schreef op 27-01-2023 om 18:42:

[..]

De mannen zijn in de meerderheid. En ja er zit een grens aan wat een land aankan. Dat lijkt mij geen hogere vorm van wiskunde.

Dat er een grens zit aan wat dit land aankan qua mannen ben ik het met je eens overigens. Witte mannen en in het bijzonder Zeven vinkjes mannen 😂

Blomke82 schreef op 24-01-2023 om 18:52:

[..]

Kun je dat beter beargumenteren?

Haha, ‘beter’ beargumenteren nog wel. De ironie.

Het is oorzaak-gevolg. De PVV maakt op een negatieve manier onderscheid tussen mensen, wat volgens artikel 1 van de grondwet verboden is in Nederland, en het gevolg daarvan is dat de andere coalitiepartij(en) de PVV niet mee wil laten regeren (willen en kunnen ze sowieso niet, maar dit even terzijde). 

Je zou het met het volgende kunnen vergelijken: Als mijn buurman mijn buurvrouw zou opsluiten in huis, ontneemt hij haar haar vrijheid en begaat hij daarmee een misdaad. Als mijn buurman vervolgens wordt vastgezet wordt hij óók beknot in zijn vrijheid, maar niet zomaar. Dat is het gevolg van zijn eigen actie. 

Korter gezegd: De PVV wordt gediscrimineerd omwille van hun discriminerende ideologie, terwijl zij mensen discrimineren vanwege hun ras of huidskleur. De discriminatie begint bij de PVV.

Libertine schreef op 27-01-2023 om 18:37:

[..]

Huh? Vergelijk je nou kinderen krijgen met moeten vluchten voor een oorlog?? Hoeveel kinderen je wil/krijgt is een keus als ik me niet vergis. Je vergelijking is zelfs een beetje stuitend. Voor het geval je het echt niet begrijpt: vluchten voor een oorlog, vanwege honger, dreiging van geweld of onderdrukking is iets significant anders. Daar hou je de deur/grens toch niet voor dicht? Als een van de rijkste landen ter wereld? “Sorry jongens, kunnen we er écht niet bij hebben. Hoe denken jullie dat het voor ons is dat jullie moeten vluchten en wij jullie moeten opvangen? We hebben het zelf al zo zwaar.”

Iedere ouder zegt altijd alles voor z’n kinderen over te hebben. Tót een Syrische ouder datzelfde denkt en met de kinderen een erbarmelijke en gevaarlijke tocht onderneemt omdat zelfs het gevaar van zo’n tocht veiliger is dan blijven in het eigen land en zich in Nederland meldt.

Dat was een soort metafoor, lijkt mij.

Libertine schreef op 27-01-2023 om 18:46:

[..]

Dat er een grens zit aan wat dit land aankan qua mannen ben ik het met je eens overigens. Witte mannen en in het bijzonder Zeven vinkjes mannen vooral 😂

Over racisme gesproken.... witte mannen moeten het veld ruimen. Behoorlijk racistisch,  vind je niet?

Mag ik vragen wat voor huidskleur je zelf hebt? En als je blank bent, vind je dan je witte vader ook een vreselijke man?

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 18:57

Blomke82 schreef op 27-01-2023 om 18:55:

[..]

Over racisme gesproken.... witte mannen moeten het veld ruimen. Behoorlijk racistisch, vind je niet?

Mag ik vragen wat voor huidskleur je zelf hebt? En als je blank bent, vind je dan je witte vader ook een vreselijke man?

Ik heb geen zin meer om met iemand te forummen die jouw met droge ogen van racisme beticht, maar zelf dit soort uitspraken doet. 

Blomke82 schreef op 24-01-2023 om 19:31:

[..]

Mag ik jou ook een serieuze vraag stellen;

Vind jij dat wij momenteel in een democratie leven, als partijen elkaar bij voorbaat uitsluiten, referenda worden afgeschaft, gemeenten gepasseerd worden voor het plaatsen van azc's en waar je steeds minder mag zeggen/vinden om anderen niet te kwetsen?

En ja, iedereen mag een partij oprichten. Als het de grootste partij wordt is dat de wil van het volk (lees democratie). Het volk krijgt de leider die het verdiend,is het gezegde.

Omdat je zo van jij-bakken houdt: hoe democratisch vind je de PVV als partij? Zie onderstaande post van Coreopsis.

Coreopsis schreef op 27-01-2023 om 15:43:

Mijn grootste bezwaar tegen de pvv is dat het een eenmanspartij is. Geen leden, dus uiteindelijk slechts 1 persoon die alles beslist. Dat is niet erg democratisch en potentieel zeer gevaarlijk als de partij (en dus slechts die ene persoon, zonder mogelijkheid om door leden teruggefloten te worden) werkelijk macht zou krijgen.

Blomke82 schreef op 27-01-2023 om 18:55:

[..]

Over racisme gesproken.... witte mannen moeten het veld ruimen. Behoorlijk racistisch, vind je niet?

wat heeft een uitspraak over witte mannen in hemelsnaam met racisme te maken? Als jij dat echt vind snap Ik ook beter waarom je de racisme in de pvv bv niet onderkent. Of in je eigen posts. 

ik zeg ook werkelijk nergens dat witte mannen het veld moeten ruimen. Dat maak jij er van. Wat ik bedoelde is dat witte mannen in onze maatschappij een veel te dominante rol hebben. Dat is overigens geen mening. Dat is een feit. 

Wat mijn eigen huidskleur en de relatie met m’n vader hiermee te maken heeft is me een raadsel overigens. En ook een beetje misplaatste opmerking. 

Blomke82 schreef op 24-01-2023 om 20:23:

[..]

Waar basseer je op dat ik PVV stem?

Dus als je PVV stemt telt je mening niet volgens jou? Dat vind ik een hele vreemde redenatie van democratie, vooral omdat er toch wel een flinke groep zich wel kan vinden in het partijprogramma. Wat bovendien meer is dan migratie.

Je moet ‘je’ lezen als ‘men’.

Libertine schreef op 27-01-2023 om 18:46:

[..]

Dat er een grens zit aan wat dit land aankan qua mannen ben ik het met je eens overigens. Witte mannen en in het bijzonder Zeven vinkjes mannen 😂

Libertine schreef op 27-01-2023 om 19:03:

[..]

wat heeft een uitspraak over witte mannen in hemelsnaam met racisme te maken? Als jij dat echt vind snap Ik ook beter waarom je de racisme in de pvv bv niet onderkent. Of in je eigen posts.

ik zeg ook werkelijk nergens dat witte mannen het veld moeten ruimen. Dat maak jij er van. Wat ik bedoelde is dat witte mannen in onze maatschappij een veel te dominante rol hebben. Dat is overigens geen mening. Dat is een feit.

Wat mijn eigen huidskleur en de relatie met m’n vader hiermee te maken heeft is me een raadsel overigens. En ook een beetje misplaatste opmerking.

Ik zal het even voor je omdraaien zodat je het misschien wel snapt en "witte" vervangen voor "zwarte", dan staat er exact het zelfde, (Let op! de woordkeuze is van Libertine, ik heb slechts wit met zwart verwisselt)

Dat er een grens zit aan wat dit land aankan qua mannen ben ik het met je eens overigens. Zwarte mannen en in het bijzonder Zeven vinkjes mannen.

Epic88 schreef op 27-01-2023 om 18:57:

[..]

Ik heb geen zin meer om met iemand te forummen die jouw met droge ogen van racisme beticht, maar zelf dit soort uitspraken doet.

Behoorlijk hypocriet trouwens. Niks mogen zeggen over witte mannen maar wel over migranten, islamieten, vluchteling mannen met testosteron, gelukzoekers etc. En iedereen met een beetje oog voor menselijk maat weg te zetten als woke, racismekaart trekkend en oogklepdragend  

Libertine schreef op 27-01-2023 om 19:14:

[..]

Behoorlijk hypocriet trouwens. Niks mogen zeggen over witte mannen maar wel over migranten, islamieten, vluchteling mannen met testosteron, gelukzoekers etc. En iedereen met een beetje oog voor menselijk maat weg te zetten als woke, racismekaart trekkend en oogklepdragend

Dat hebben we geleerd van links😉

Blomke82 schreef op 27-01-2023 om 19:19:

[..]

Dat hebben we geleerd van links😉

Rechts staat niet bekend om z’n lerend vermogen anders. Kijk maar even 12 jaar terug. 

Libertine schreef op 27-01-2023 om 19:14:

[..]

Ik mis die menselijke maat echter volledig bij jou wanneer het blanke mannen betreft. Over racisme gesproken..

Malibu2 schreef op 27-01-2023 om 19:28:

[..]

Ik mis die menselijke maat echter volledig bij jou wanneer het blanke mannen betreft. Over racisme gesproken..

Mijn menselijk maat bij witte mannen is niet nodig. Ze zorgen al uitmuntend voor zichzelf. Onmenselijk goed zelfs. Vaak ten kosten van anderen ook. Beetje minder menselijke maat voor het patriarchaat lijkt me prima. Maar goed, inleveren doet pijn. Snap ik ook. 

Pippi45 schreef op 27-01-2023 om 14:18:

[..]

Het is wel de enige partij die voldoende opkomt voor de normale man in NL. SP ook wel (zou ik liever op stemmen, maar vind ze net niet sterk genoeg en niet groot genoeg). Andere partijen kijken weg of doen te weinig voor de gewone burger. Lekker makkelijk om een partij of mensen weg te zetten als racist als hun boodschap je niet bevalt en dat is wat er nu gebeurt. Heel veel mensen stemmen erop dus die mag je niet negeren. En er is meer dan alleen maar het immigratie vraagstuk en dat zijn belangrijke problemen die voor veel mensen spelen. Maar dat is een ver van jouw bed show blijkbaar en het is blijkbaar niet politiek correct om dat te benoemen.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. 

Waarom zou je racisten geen racisten mogen noemen?

Die laatste zin is natuurlijk een vreemde aanname.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.