Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Libertine schreef op 27-01-2023 om 16:14:

[..]

Ik meen toch dat het grootste deel van de mensen die het islamitische geloof aanhangen mensen van kleur zijn? Zie jij dat anders?

Sluiten van grenzen, mensen op de vlucht buiten proberen te houden (behalve als ze uit de Oekraïne komen en dus “wit” zijn) kán gestoeld zijn op modern racisme. Het heeft in ieder geval altijd te maken met een schrijnend gebrek aan medemenselijkheid.

Denk je werkelijk dat dit komt door de huidskleur? 

Het enge aan de PVV is dat daar een beeld van moslims wordt geschetst waarbij je gelijk aan de engnekken van ISIS moet denken. Zo ook als groepjes Marokkaanse jongeren rellen, zoals tijdens het WK. Volgens WIlders en co zijn het dan 'de marokkanen' die rellen. En begrijp me niet verkeerd, ik keur het af dat jongeren (van welke afkomst dan ook) vernielen en met zwaar vuurwerk gooien, maar maak niet een hele groep verantwoordelijk voor de acties van een beperkte groep. Benoem eerlijk de problemen die er wel bezijn, zoals bijvoorbeeld de gebrekkige integratie van Syrische vluchtelingen, maar benoem ook de oorzaken zoals de eindeloze asielprocedures waarbij mensen van hot naar her worden gesleept, een laag opleidingsniveau en het niet begrijpen wat er in Nederland van je verwacht wordt. Nu wordt er weinig aan deze problemen gedaan, er wordt alleen gewezen, terwijl je deze mensen bij de hand moet nemen. Het geld dat dat kost, krijg je gegarandeerd terug.

Malibu2 schreef op 27-01-2023 om 16:48:

[..]

Denk je werkelijk dat dit komt door de huidskleur?

Absoluut. Ik denk dat werkelijk. En dat is ook gemakkelijk te herkennen.

De hulpacties voor Oekraïeners verschilde enorm vergeleken met die voor andere oorlogsvluchtelingen. We nemen liever een Oekraïner in huis dan een Syriër. Voor Oekraïners werden direct honderden lege gebouwen in gereedheid gebracht terwijl andere buiten in tenten tenten sliepen. Terwijl het coa ze best in dezelfde soort voorzieningen wil opvangen maar dan zijn de protesten plots oorverdovend. 

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/301434/waarom-we-liever-een-oekrainer-in-huis-nemen-dan-een-syrier

Libertine schreef op 27-01-2023 om 16:57:

[..]

De hulpacties voor Oekraïeners verschilde enorm vergeleken met die voor andere oorlogsvluchtelingen. We nemen liever een Oekraïner in huis dan een Syriër. Voor Oekraïners werden direct honderden lege gebouwen in gereedheid gebracht terwijl andere buiten in tenten tenten sliepen. Terwijl het coa ze best in dezelfde soort voorzieningen wil opvangen maar dan zijn de protesten plots oorverdovend.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/301434/waarom-we-liever-een-oekrainer-in-huis-nemen-dan-een-syrier

Ik vind het geen kwestie van huidskleur (waar alles tegenwoordig al op betrokken wordt) maar van cultuur.

Misschien dat Oekrainers dichter bij ons staan, en op ons continent wonen. Daarbij zijn het vaak vrouwen met kinderen. Dat ik die liever heb dan jonge mannen vol testosteron, maakt mij geen racist maar, maar iemand met een persoonlijke voorkeur.

Als links dat ziet als racisme, kun je alles wel racistisch noemen.

Libertine schreef op 27-01-2023 om 16:57:

[..]

Ik denk dat dat er meer mee te maken heeft dat de Oekraïense samenleving veel meer raakvlakken heeft met de Nederlandse. Syrië is overwegend Islamitisch en dat staat veel verder van onze van oorsprong christelijke samenleving af. Dat staat los van huidskleur. 

Blomke82 schreef op 27-01-2023 om 17:30:

[..]

Ik vind het geen kwestie van huidskleur (waar alles tegenwoordig al op betrokken wordt) maar van cultuur.

Misschien dat Oekrainers dichter bij ons staan, en op ons continent wonen. Daarbij zijn het vaak vrouwen met kinderen. Dat ik die liever heb dan jonge mannen vol testosteron, maakt mij geen racist maar, maar iemand met een persoonlijke voorkeur.

Als links dat ziet als racisme, kun je alles wel racistisch noemen

Je voorkeur is gestoeld op racisme. Ik snap niet wat daar moeilijk aan te begrijpen is. Dat ís  niet alles racisme noemen. Dat is racisme herkennen. 

Dat we op hetzelfde continent wonen wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ze qua cultuur en samenleving op ons lijken (sterker, dat doen ze helemaal niet). En ja, mannen hebben testosteron. Welke afslag maakt jouw brein dat ze daardoor minder gewenst zijn in dit land? 

Bovendien gaat het er überhaupt niet om wie jij liever ziet. Het gaat er om wie er z’n land noodgedwongen moet ontvluchten, hulp nodig heeft en dat hier komt zoeken. Laten we daar objectief naar kijken en niet op basis van voorkeur. Want dan loopt het al snel gierend uit de hand. Dat laat de praktijk wel zien. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 18:06

Libertine schreef op 27-01-2023 om 17:56:

[..]

Je voorkeur is gestoeld op racisme. Ik snap niet wat daar moeilijk aan te begrijpen is. Dat ís niet alles racisme noemen. Dat is racisme herkennen.

Dat we op hetzelfde continent wonen wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ze qua cultuur en samenleving op ons lijken (sterker, dat doen ze helemaal niet). En ja, mannen hebben testosteron. Welke afslag maakt jouw brein dat ze daardoor minder gewenst zijn in dit land?

Bovendien gaat het er überhaupt niet om wie jij liever ziet. Het gaat er om wie er z’n land noodgedwongen moet ontvluchten, hulp nodig heeft en dat hier komt zoeken. Laten we daar objectief naar kijken en niet op basis van voorkeur. Want dan loopt het al snel gierend uit de hand. Dat laat de praktijk wel zien.

Het is natuurlijk een mooi idee om iedereen maar op te vangen, maar in de praktijk werkt het niet. Ik kan ook niet onbeperkt kinderen krijgen op 1 salaris. Op een gegeven moment is het niet meer betaalbaar. Zo is het ook met de opvang , er blijven teveel afhankelijk van subsidies en uitkeringen. 

Er moet dus een andere vorm van opvang komen. Maar dat is mijn mening. Iedereen is vrij om er anders over te denken. 

Epic88 schreef op 27-01-2023 om 18:06:

[..]Op een gegeven moment is het niet meer betaalbaar. Zo is het ook met de opvang , er blijven teveel afhankelijk van subsidies en uitkeringen.

Dus daar moet je wat aan doen. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 18:31

OmaVan2 schreef op 27-01-2023 om 18:26:

[..]

Dus daar moet je wat aan doen.

Inderdaad. Maar het lijkt mij dus handig om eerst even een stop in te lassen en de problemen die we nu hebben aan te pakken. Want nu stapelt alles alleen maar verder op. En er is echt een hele grote groep Nederlanders die op dit moment klem zitten. Daar zitten er ook veel met een migratie achtergrond tussen. Het is voor hun ook fair dat de overheid zorgt dat ze hier een bestaanszekerheid hebben en een goed leven. Laten we daar eerst voor zorgen Ipv het probleem alleen maar groter te maken. 

Libertine schreef op 27-01-2023 om 17:56:

[..]

Je voorkeur is gestoeld op racisme. Ik snap niet wat daar moeilijk aan te begrijpen is. Dat ís niet alles racisme noemen. Dat is racisme herkennen.

Misschien moet je je oogkleppen eens af doen en niet steeds de racisme kaart trekken. Oekraïeners vluchten naar landen op hetzelfde continent, bijvoorbeeld Syriërs komen eerst door veilige landen om uberhaupt in een ander continent te komen.

En ja, vrouwen met kinderen wekken bij mij nu eenmaal meer empathie dan krachtige jonge mannen. Is dat racisme? Nee, een gevoelskwestie

Stel de nood is aan de man, dan vang jij toch ook liever vrienden, buren, familie op dan mij? Dat is mens eigen.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 18:37

Even over de racisme kaart. Misschien offtopic. 
Vijf agenten vervolgd voor dood zwarte man, Amerika zet zich schrap voor protesten na vrijgeven beelden

https://www.ad.nl/buitenland/vijf-agenten-vervolgd-voor-dood-zwarte-man-amerika-zet-zich-schrap-voor-protesten-na-vrijgeven-beelden~a332053f/

Alle agenten die betrokken waren bij dit incident waren ook zwart. Ik snap het niet hoor. 

Epic88 schreef op 27-01-2023 om 18:06:

[..]

Het is natuurlijk een mooi idee om iedereen maar op te vangen, maar in de praktijk werkt het niet. Ik kan ook niet onbeperkt kinderen krijgen op 1 salaris. Op een gegeven moment is het niet meer betaalbaar. Zo is het ook met de opvang , er blijven teveel afhankelijk van subsidies en uitkeringen.

Er moet dus een andere vorm van opvang komen. Maar dat is mijn mening. Iedereen is vrij om er anders over te denken.

Huh? Vergelijk je nou kinderen krijgen met moeten vluchten voor een oorlog?? Hoeveel kinderen je wil/krijgt is een keus als ik me niet vergis. Je vergelijking is zelfs een beetje stuitend.  Voor het geval je het echt niet begrijpt: vluchten voor een oorlog, vanwege honger, dreiging van geweld of onderdrukking is iets significant anders. Daar hou je de deur/grens toch niet voor dicht? Als een van de rijkste landen ter wereld? “Sorry jongens, kunnen we er écht niet bij hebben. Hoe denken jullie dat het voor ons is dat jullie moeten vluchten en wij jullie moeten opvangen? We hebben het zelf al zo zwaar.” 

Iedere ouder zegt altijd alles voor z’n kinderen over te hebben. Tót een Syrische ouder datzelfde denkt en met de kinderen een erbarmelijke en gevaarlijke tocht onderneemt omdat zelfs het gevaar van zo’n tocht veiliger is dan blijven in het eigen land en zich in Nederland meldt. 

Epic88 schreef op 27-01-2023 om 18:37:

Even over de racisme kaart. Misschien offtopic.
Vijf agenten vervolgd voor dood zwarte man, Amerika zet zich schrap voor protesten na vrijgeven beelden

https://www.ad.nl/buitenland/vijf-agenten-vervolgd-voor-dood-zwarte-man-amerika-zet-zich-schrap-voor-protesten-na-vrijgeven-beelden~a332053f/

Alle agenten die betrokken waren bij dit incident waren ook zwart. Ik snap het niet hoor.

Waarschijnlijk staan de agenten onder leiding van een boze witte man.... het wordt altijd zo ver gezocht, zucht

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 18:42

Libertine schreef op 27-01-2023 om 18:37:

[..]

Huh? Vergelijk je nou kinderen krijgen met moeten vluchten voor een oorlog?? Hoeveel kinderen je wil/krijgt is een keus als ik me niet vergis. Je vergelijking is zelfs een beetje stuitend. Voor het geval je het echt niet begrijpt: vluchten voor een oorlog, vanwege honger, dreiging van geweld of onderdrukking is iets significant anders. Daar hou je de deur/grens toch niet voor dicht? Als een van de rijkste landen ter wereld? “Sorry jongens, kunnen we er écht niet bij hebben. Hoe denken jullie dat het voor ons is dat jullie moeten vluchten en wij jullie moeten opvangen? We hebben het zelf al zo zwaar.”

Iedere ouder zegt altijd alles voor z’n kinderen over te hebben. Tót een Syrische ouder datzelfde denkt en met de kinderen een erbarmelijke en gevaarlijke tocht onderneemt omdat zelfs het gevaar van zo’n tocht veiliger is dan blijven in het eigen land en zich in Nederland meldt.

De mannen zijn in de meerderheid. En ja er zit een grens aan wat een land aankan. Dat lijkt mij geen hogere vorm van wiskunde. 

Blomke82 schreef op 27-01-2023 om 18:31:

[..]

Misschien moet je je oogkleppen eens af doen en niet steeds de racisme kaart trekken. Oekraïeners vluchten naar landen op hetzelfde continent, bijvoorbeeld Syriërs komen eerst door veilige landen om uberhaupt in een ander continent te komen.

En ja, vrouwen met kinderen wekken bij mij nu eenmaal meer empathie dan krachtige jonge mannen. Is dat racisme? Nee, een gevoelskwestie

Stel de nood is aan de man, dan vang jij toch ook liever vrienden, buren, familie op dan mij? Dat is mens eigen.

Oekraïners staan voor jouw gevoel gelijk aan je vrienden, buren en familie? Ik geloof daar vrij weinig van. 

Ik maak geen onderscheid wie op te vangen. Waarom ook. Niet op basis van waar ze vandaan komen, hoe lang de tocht is geweest die ze hebben gemaakt, niet of het vrouwen of mannen zijn, niet op religie of kleur. Ik ga er vanuit dat iedereen het allerliefste in z’n eigen land blijft, met z’n eigen vrienden en familie. Dus áls je vlucht daar een grote noodzaak toe is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.