Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 13:10

Angela1967 schreef op 13-11-2022 om 13:05:

[..]

?

-quote verwijderd-

Gr Angela

Geen paniek hoor, de beste manier die mijn hele team gedreigd heeft te onthoofden, heeft een centrum verbod gekregen, toen dat niet werkte een gebiedsverbod en uiteindelijk heeft hij gewoon een woning gekregen. ik vind dit dus onbegrijpelijk als je zo over de scheef gaat. Niet alleen voor mij en de veiligheid van mijn team, maar ook voor de rest van Nederland inclusief vluchtelingen die uit benarde situaties komen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 13:11

felija schreef op 13-11-2022 om 13:00:

[..]

Ik denk ook dat er nog heel veel verbeterd moet worden vwb de vluchtelingenzorg. Helemaal nu er zich wereldwijd zoveel rampen voltrekken, waardoor mensen op de vlucht slaan.

Om het wat breder te trekken: ik ben ook niet blij met dit huidige kabinet. Rutte had wat mij betreft na de toeslagenaffaire moeten opstappen. Nu hij dit niet heeft gedaan, kan ik hem niet meer serieus nemen. Dat maakt het er in deze onzekere tijden niet makkelijker op voor veel kiezers, waardoor polarisatie en onvrede op een loer liggen.

Eens en dat baart mij het meeste zorgen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-11-2022 om 13:21

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 13:08:

[..]

Dat vind ik vaak ook erg van “groene” accounts, dan gaat het over waar je groen uit eten kan, groen kan shoppen. Het gaat nog steeds over consumeren, consumeren en consumeren. Als we een betere leefwereld willen moeten we consuminderen, maar dat trekt waarschijnlijk minder views en brengt minder geld in het laatje.

Welke "groene" accounts bedoel je?

De "groene kliek" waarin ik me begeef heeft het juist niet over consumeren, maar juist over minder gebruiken. Denk maar aan termen als donuteconomie (Kate Raworth), refuse-reduce-reuse-repair-recycle, duurzaamheid (zorgt per definitie voor minder in plaats van meer consumeren), en wat je zelf als zegt: consuminderen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 13:24

Coreopsis schreef op 13-11-2022 om 13:21:

[..]

Welke "groene" accounts bedoel je?

De "groene kliek" waarin ik me begeef heeft het juist niet over consumeren, maar juist over minder gebruiken. Denk maar aan termen als donuteconomie (Kate Raworth), refuse-reduce-reuse-repair-recycle, duurzaamheid (zorgt per definitie voor minder in plaats van meer consumeren), en wat je zelf als zegt: consuminderen.

Zijn dit Engelse / buitenlandse accounts? 

Ik vind het ergens een beetje lullig om mensen hier aan de digitale schandpaal te nagelen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-11-2022 om 13:27

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 13:24:

[..]

Zijn dit Engelse / buitenlandse accounts?

Ik vind het ergens een beetje lullig om mensen hier aan de digitale schandpaal te nagelen.

Huh? Nu ben je me kwijt. Wat bedoel je met accounts (groen danwel anders)? Facebook? Politici? Milieuactivisten?

Ik heb het in mijn bericht niet over internetmoraalridders, maar over mensen in mijn dagelijkse omgeving.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 13:33

Coreopsis schreef op 13-11-2022 om 13:27:

[..]

Huh? Nu ben je me kwijt. Wat bedoel je met accounts (groen danwel anders)? Facebook? Politici? Milieuactivisten?

Ik heb het in mijn bericht niet over internetmoraalridders, maar over mensen in mijn dagelijkse omgeving.

Oh sorry, ik las je verkeerd. Ik bedoel inderdaad instagram accounts. 

Over mijn omgeving ben ik ook niet zo te spreken. 1 schoolmoeder staat altijd heel hard te roepen dat duurzaamheid zo belangrijk is, maar vliegt wel 3 keer per jaar om even te ontladen zonder kinderen.

Een vriendin van mij is ook helemaal “ groen” maar wel op tijden dat het haar uitkomt, dus de ski vakanties en zomervakanties komen niet in het geding natuurlijk. 

Angela1967 schreef op 13-11-2022 om 10:59:

[..]

Jij bent gelukkig niet de maat der dingen. En het is kut dat er niet meer geld naar omstandigheden gaat voor mensen die willen helpen én niet meer geld naar goede omstandigheden voor asielzoekers.

Maar waarom ga je dan zo tegengesteld reageren? Je weet dat als je linkser stemt het voor jou en de asielzoekers beter wordt.

Het zou echt helpen als je zoiets simpels kunt beantwoorden. Want eerst werkte je er wel en nu wil je hen weg hebben.

Dus ik bagatelliseer niet dat het zwaar is geweest maar de oplossing is zeer tegen-intuitief.

Gr Angela

@paracelsus ik snap het nog niet. Asielzoekers zijn niet de schuld dat is de politiek. Dus waarom stem je op de verkeerde partij? Je wilt toch juist idealiter oplossingen voor iedereen? Waarom ben je zo zwart wit (no pun intended)? Dat is nog nooit een oplossing geweest. Je moet je erbij neerleggen dat polderen en proberen een goed midden te vinden de enige oplossing is. Of ben je daar mee oneens? Omdat je het zelf niet kunt opbrengn? En als anderen dat wel kunnen dat zou toch mooi zijn?

Gr Angela

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 13:41

Angela1967 schreef op 13-11-2022 om 13:36:

[..]

@paracelsus ik snap het nog niet. Asielzoekers zijn niet de schuld dat is de politiek. Dus waarom stem je op de verkeerde partij? Je wilt toch juist idealiter oplossingen voor iedereen? Waarom ben je zo zwart wit (no pun intended)? Dat is nog nooit een oplossing geweest. Je moet je erbij neerleggen dat polderen en proberen een goed midden te vinden de enige oplossing is. Of ben je daar mee oneens? Omdat je het zelf niet kunt opbrengn? En als anderen dat wel kunnen dat zou toch mooi zijn?

Gr Angela

Ik heb eerder al aangegeven dat ik jouw oplossing vind neigen naar communisme. Daar was je het niet mee eens. Dat mag natuurlijk. 

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 13:33:

[..]

Oh sorry, ik las je verkeerd. Ik bedoel inderdaad instagram accounts.

Over mijn omgeving ben ik ook niet zo te spreken. 1 schoolmoeder staat altijd heel hard te roepen dat duurzaamheid zo belangrijk is, maar vliegt wel 3 keer per jaar om even te ontladen zonder kinderen.

Een vriendin van mij is ook helemaal “ groen” maar wel op tijden dat het haar uitkomt, dus de ski vakanties en zomervakanties komen niet in het geding natuurlijk.

En je gelooft kennelijk niet dat er mensen zijn voor wie het anders gaat. Waarom geloof je dat niet? Het is voor je eigen bloeddruk volgens mij veel handiger zijn om positief te formuleren. Ik snap niet waarom teleurstelling/boosheid een continue motor voor je is terwijl bewezen is dat goed voor jezelf zorgen en geestelijke rust vinden ook beter is voor de samenleving?

Gr Angela

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 13:43

Angela1967 schreef op 13-11-2022 om 13:41:

[..]

En je gelooft kennelijk niet dat er mensen zijn voor wie het anders gaat. Waarom geloof je dat niet? Het is voor je eigen bloeddruk volgens mij veel handiger zijn om positief te formuleren. Ik snap niet waarom teleurstelling/boosheid een continue motor voor je is terwijl bewezen is dat goed voor jezelf zorgen en geestelijke rust vinden ook beter is voor de samenleving?

Gr Angela

Hé? Waarom leg je mij woorden in de mond? Nou ja 

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 13:33:

[..]

Oh sorry, ik las je verkeerd. Ik bedoel inderdaad instagram accounts.

Over mijn omgeving ben ik ook niet zo te spreken. 1 schoolmoeder staat altijd heel hard te roepen dat duurzaamheid zo belangrijk is, maar vliegt wel 3 keer per jaar om even te ontladen zonder kinderen.

Waarom moeten mensen die duurzaam proberen te leven een 100% score hebben? En worden ze afgerekend op wat ze niet goed doen?

Flauw vind ik altijd. Zelf vlieg ik zelden, eet veganistisch maar toch zijn er best vaak mensen, die een stuk minder duurzaam leven, die de behoefte hebben me erop te wijzen dat ik bv wel leren schoenen draag. Te makkelijk.   Kijk eerst eens naar jezelf en wees niet strenger voor anderen dan je voor jezelf bent  

Misschien weer even on topic? Dit blijft een eindeloze discussie. 

Zal Vera Bergkamp nu eindelijk inzien dat ze de verkeerde persoon op de verkeerde plek is, of zal ze halsstarrig blijven zitten op haar (inmiddels onhoudbare) plek

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 13:50

Blomke82 schreef op 13-11-2022 om 13:48:

Misschien weer even on topic? Dit blijft een eindeloze discussie.

Zal Vera Bergkamp nu eindelijk inzien dat ze de verkeerde persoon op de verkeerde plek is, of zal ze halsstarrig blijven zitten op haar (inmiddels onhoudbare) plek

Ik hoop dat het de eerste domino steen is en dat de rest er achteraan gaat. 

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 13:43:

[..]

Hé? Waarom leg je mij woorden in de mond? Nou ja

Ga nou eens een keer in op de inhoud. 

Jij schrijft dat je je ergert aan mensen die a zeggen en b doen. Waarom zeg je dat? Wat heeft dat in godsnaam te maken met het feit dat er voldoende mensen zijn die wel a zeggen en a doen? 

Elke keer weer ben je boos, schijnbaar contraproductief in je politieke keuzes en kunt het niet uitleggen. 

Waarom? Het is toch geen schande om te schrijven dat je stemt met je onderbuik? Dan is het duidelijk en hoeft niemand meer te doen alsof. Maar hoef jij ook niet mensen die anders redeneren af te schieten.

Gr Angela 

felija schreef op 13-11-2022 om 10:46:

[..]

Niet te geloven dit....maar het geeft wel een mooi inkijkje in hoe veel rechtse mensen denken, het stemt me niet bepaald vrolijk, hele zorgelijke ontwikkeling.

Zeg.... wil je aub niet zo generaliseren? Ik weet dat rechts stemmen hier op het forum not done is en dat het immigratie vraagstuk nogal wat oproept maar mensen die rechts stemmen zijn dezelfde mensen die links stemmen. Gewoon mensen dus alleen met andere meningen.

En on-topic voor mij is het een van de redeneren om rechts te stemmen. Omdat je nu eenmaal niet het leed van de hele wereld in 1 land op kunt vangen. Een strenger beleid vind ik wel nodig, asiel aanvragen in eigen land bijvoorbeeld (voor niet oorlogsvluchtelingen) en eerst een inburgeringscursus en taalcursus gedaan hebben voordat je een woning toegewezen krijgt. En ook gezinshereniging alleen mogelijk maken indien mensen direct in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien.

En daarnaast heb ik nog een aantal andere redenen bijvoorbeeld de belasting over eigen vermogen, de ondernemersaftrek, hypotheekrenteaftrek, personeel in loondienst en ziekte, geen basisinkomen en werken moet lonen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.