Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-11-2022 om 11:46

jeetje, hou es op hier. Je kunt iemand niet verplichten om excuses aan te bieden, en dat al 5 pagina's lang proberen. Zet iemand onder de negeer als het je niet bevalt. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

Cookielover schreef op 13-11-2022 om 11:43:

[..]

De kritiek op jouw wijze van discussiëren is niet voorbehouden aan dit topic en dat weet jij.

Nee, maar het is wel altijd dezelfde groep. Dus misschien zegt het ook wat over die mensen hè 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

Friezinnetje schreef op 13-11-2022 om 11:46:

jeetje, hou es op hier. Je kunt iemand niet verplichten om excuses aan te bieden, en dat al 5 pagina's lang proberen. Zet iemand onder de negeer als het je niet bevalt.

Precies ! 

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 11:46:

[..]

Precies !

Ik lees je altijd graag hoor en ben het ook vaak met jou eens dus laat je niet opnaaien.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 11:54

watertoren schreef op 13-11-2022 om 11:52:

[..]

Ik lees je altijd graag hoor en ben het ook vaak met jou eens dus laat je niet opnaaien.

Dank 

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 10:53:

[..]

Oh en niet om te lezen dat ik en mijn collega’s meerdere malen bedreigd zijn met de dood, waaronder onthoofding, omdat we westerse hoeren zijn die niet direct deden wat ze vroegen?

Of dat ik niet meer alleen kan sporten buiten, omdat de statushouders graag in het natuurgebied tegenover mijn huis recreëren?

Dat ik op huiselijk geweld zat en op het eind steeds meer zaken kreeg gerelateerd aan eerwraak en dat ik dan naar z’n gezin toe mocht , om vervolgens zelf bedreigd te worden?

Nee laten we doorgaan op deze voet en het land hiermee vol stoppen. De echte vluchtelingen gaan hier uiteindelijk ook onder lijden.

Het lijkt me trouwens oprecht een heel vervelende ervaring en niet goed voor je gevoel van veiligheid. Kan me goed voorstellen dat dit je niet in de koude kleren is gaan zitten. 

Van mij hoef je geen excuses aan te bieden, maar ik hoop dat je ietsje pietsje inzicht krijgt in waarom de manier van discussiëren op dit punt niet zuiver was. Je had het niet over waar we het over hadden, maar haalde er iets heel anders bij puur bedoeld om niet de waarde van de post, maar de waarde van de poster onderuit te halen. Discussiëren op basis van argumenten is over het algemeen geaccepteerd, niet reageren op inhoud wel een aanval op de man over het algemeen niet. 

Dat maakt ook dat mensen beter luisteren en je in gesprek een punt kan maken. Een punt wat anderen dan ook kunnen meenemen. Nu diskwalificeer je jezelf eigenlijk en luisteren mensen niet meer naar je inhoud (terwijl die best heel relevant kan zijn). 

Het weerhoudt mij in elk geval sneller van het gesprek serieus met je aan te gaan, omdat je bij iets waar je misschien even niet zoveel kan, op twee manieren reageert:
- of je opent de aanval op de spreker zelf 
- of je haalt er iets heel anders bij dan waar we het over hadden. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 12:42

MeganRapinoe schreef op 13-11-2022 om 12:31:

Van mij hoef je geen excuses aan te bieden, maar ik hoop dat je ietsje pietsje inzicht krijgt in waarom de manier van discussiëren op dit punt niet zuiver was. Je had het niet over waar we het over hadden, maar haalde er iets heel anders bij puur bedoeld om niet de waarde van de post, maar de waarde van de poster onderuit te halen. Discussiëren op basis van argumenten is over het algemeen geaccepteerd, niet reageren op inhoud wel een aanval op de man over het algemeen niet.

Dat maakt ook dat mensen beter luisteren en je in gesprek een punt kan maken. Een punt wat anderen dan ook kunnen meenemen. Nu diskwalificeer je jezelf eigenlijk en luisteren mensen niet meer naar je inhoud (terwijl die best heel relevant kan zijn).

Het weerhoudt mij in elk geval sneller van het gesprek serieus met je aan te gaan, omdat je bij iets waar je misschien even niet zoveel kan, op twee manieren reageert:
- of je opent de aanval op de spreker zelf
- of je haalt er iets heel anders bij dan waar we het over hadden.

Je kan er nou wel weer over doorgaan, maar van mij is dit echt even gesloten hoor. Naast dat je mij weer probeert de discwalifefen in het gesprek val je in herhaling, mijn standpunt en reactie kan je teruglezen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 12:45

felija schreef op 13-11-2022 om 12:26:

[..]

Het lijkt me trouwens oprecht een heel vervelende ervaring en niet goed voor je gevoel van veiligheid. Kan me goed voorstellen dat dit je niet in de koude kleren is gaan zitten.

Nee! Anders was ik niet per direct gestopt. Probleem is dat 50% van mijn collega’s is gestopt in die tijd en dat is ook niet iets wat je kan gebruiken. En voor vluchtelingen die thuis te maken hebben gehad met intimidatie , is dit ook alles behalve veilig. In deze groep zitten ook zwaar getraumatiseerde mensen, zij hebben hulp en begeleiding nodig, maar alles loopt op dit moment spaak, ook de psychologische hulpverlening.

Mijn mening, als we zo doorgaan, hebben we straks alleen nog verliezers. 

Overigens is mijn oude werkgever natuurlijk ook schuldig door ons in deze onveilige situatie te brengen. 

Ja, dat was die “er is een groep die het niet aanstaat”-reactie, waarin je totaal niet naar je eigen gedrag wilde kijken toch? Die had ik gezien en dit was ook inderdaad het laatste dat ik erover zeg. Een klein stukje uitgesproken hoop en inzicht in welk gevolg het voor jezelf heeft (dat mensen je niet meer serieus nemen en dat dat jammer zou kunnen zijn). 

Fijne zondag! 

On topic: geen idee wanneer het kabinet valt  😂

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 12:50

MeganRapinoe schreef op 13-11-2022 om 12:50:

Ja, dat was die “er is een groep die het niet aanstaat”-reactie, waarin je totaal niet naar je eigen gedrag wilde kijken toch? Die had ik gezien en dit was ook inderdaad het laatste dat ik erover zeg. Een klein stukje uitgesproken hoop en inzicht in welk gevolg het voor jezelf heeft (dat mensen je niet meer serieus nemen en dat dat jammer zou kunnen zijn).

Fijne zondag!
On topic: geen idee wanneer het kabinet valt 😂

Gaan we weer 

Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 12:45:

[..]

Nee! Anders was ik niet per direct gestopt. Probleem is dat 50% van mijn collega’s is gestopt in die tijd en dat is ook niet iets wat je kan gebruiken. En voor vluchtelingen die thuis te maken hebben gehad met intimidatie , is dit ook alles behalve veilig. In deze groep zitten ook zwaar getraumatiseerde mensen, zij hebben hulp en begeleiding nodig, maar alles loopt op dit moment spaak, ook de psychologische hulpverlening.

Mijn mening, als we zo doorgaan, hebben we straks alleen nog verliezers.

Overigens is mijn oude werkgever natuurlijk ook schuldig door ons in deze onveilige situatie te brengen.

Ik denk ook dat er nog heel veel verbeterd moet worden vwb de vluchtelingenzorg. Helemaal nu er zich wereldwijd zoveel rampen voltrekken, waardoor mensen op de vlucht slaan. 

Om het wat breder te trekken: ik ben ook niet blij met dit huidige kabinet. Rutte had wat mij betreft na de toeslagenaffaire moeten opstappen. Nu hij dit niet heeft gedaan, kan ik hem niet meer serieus nemen. Dat maakt het  er in deze onzekere tijden niet makkelijker op voor veel kiezers, waardoor polarisatie en onvrede op een loer liggen.

Kennelijk was er afgelopen woensdag een expertmeeting bij het Centraal Planbureau over dit probleem. Dus met allemaal experts op dit onderwerp. 
Daarover stond gister in de Volkskrant dit: 

Tijdens een expertmeeting woensdag bij het Centraal Planbureau bleek dat onder wetenschappers grote overeenstemming bestaat over de voornaamste factor die aan de komst van migranten ten grondslag ligt: de aantrekkelijkheid van een economie. Volgens de Canadees-Amerikaanse econoom en Nobelprijswinnaar David Card is de beste manier voor een land om migratie te beperken de economie te gronde richten.

De Nederlandse economie draait juist goed, met een zeer klein aantal werklozen. De vraag hoeveel migranten een land aankan – nieuw leven ingeblazen door de CBS-cijfers vorige maand over een bevolkingsgroei in de eerste negen maanden van dit jaar met 188 duizend – is dus ook de vraag: wat voor land, met wat voor economie willen wij zijn? Een land met sierteelt en vleesverwerkende industrie die veel laagbetaalde banen oplevert, of moet het anders?

Het bevestigt mijn gevoel dat er inmiddels grenzen aan allerlei groei zit: groei van consumeren, groei van produceren, groei van de economie, groei van instroom migranten.  Dat werd in 1972 al duidelijk, maar op de een of andere manier zitten we met zijn allen in het rare rad van groei. Alles moet altijd groeien. “Stilstand is achteruitgang” en meer van die onzin. Stabilisering of zelfs krimp zou heel goed zijn. Voor Nederland, voor de wereld, voor de toekomst van iedereen. 

Friezinnetje schreef op 13-11-2022 om 11:04:

[..]

nou sorry, maar ik zou ze dan ook wel weg willen hebben, als je met de dood bedreigd bent, je je niet veilig voelt. W

?

-knip-

Gr Angela

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 13:08

MeganRapinoe schreef op 13-11-2022 om 13:00:

Kennelijk was er afgelopen woensdag een expertmeeting bij het Centraal Planbureau over dit probleem. Dus met allemaal experts op dit onderwerp.
Daarover stond gister in de Volkskrant dit:

Tijdens een expertmeeting woensdag bij het Centraal Planbureau bleek dat onder wetenschappers grote overeenstemming bestaat over de voornaamste factor die aan de komst van migranten ten grondslag ligt: de aantrekkelijkheid van een economie. Volgens de Canadees-Amerikaanse econoom en Nobelprijswinnaar David Card is de beste manier voor een land om migratie te beperken de economie te gronde richten.

De Nederlandse economie draait juist goed, met een zeer klein aantal werklozen. De vraag hoeveel migranten een land aankan – nieuw leven ingeblazen door de CBS-cijfers vorige maand over een bevolkingsgroei in de eerste negen maanden van dit jaar met 188 duizend – is dus ook de vraag: wat voor land, met wat voor economie willen wij zijn? Een land met sierteelt en vleesverwerkende industrie die veel laagbetaalde banen oplevert, of moet het anders?

Het bevestigt mijn gevoel dat er inmiddels grenzen aan allerlei groei zit: groei van consumeren, groei van produceren, groei van de economie, groei van instroom migranten. Dat werd in 1972 al duidelijk, maar op de een of andere manier zitten we met zijn allen in het rare rad van groei. Alles moet altijd groeien. “Stilstand is achteruitgang” en meer van die onzin. Stabilisering of zelfs krimp zou heel goed zijn. Voor Nederland, voor de wereld, voor de toekomst van iedereen.

Dat vind ik vaak ook erg van “groene” accounts, dan gaat het over waar je groen uit eten kan, groen kan shoppen. Het gaat nog steeds over consumeren, consumeren en consumeren. Als we een betere leefwereld willen moeten we consuminderen, maar dat trekt waarschijnlijk minder views en brengt minder geld in het laatje. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.