Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 10:53
felija schreef op 13-11-2022 om 10:44:
[..]
Sarcastisch? Niks sarcastisch aan, ik vond het heftig om te lezen wat Libertine schreef.
Oh en niet om te lezen dat ik en mijn collega’s meerdere malen bedreigd zijn met de dood, waaronder onthoofding, omdat we westerse hoeren zijn die niet direct deden wat ze vroegen?
Of dat ik niet meer alleen kan sporten buiten, omdat de statushouders graag in het natuurgebied tegenover mijn huis recreëren?
Dat ik op huiselijk geweld zat en op het eind steeds meer zaken kreeg gerelateerd aan eerwraak en dat ik dan naar z’n gezin toe mocht , om vervolgens zelf bedreigd te worden?
Nee laten we doorgaan op deze voet en het land hiermee vol stoppen. De echte vluchtelingen gaan hier uiteindelijk ook onder lijden.
felija
13-11-2022 om 10:58
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 10:53:
[..]
Oh en niet om te lezen dat ik en mijn collega’s meerdere malen bedreigd zijn met de dood, waaronder onthoofding, omdat we westerse hoeren zijn die niet direct deden wat ze vroegen?
Of dat ik niet meer alleen kan sporten buiten, omdat de statushouders graag in het natuurgebied tegenover mijn huis recreëren?
Dat ik op huiselijk geweld zat en op het eind steeds meer zaken kreeg gerelateerd aan eerwraak en dat ik dan naar z’n gezin toe mocht , om vervolgens zelf bedreigd te worden?
Nee laten we doorgaan op deze voet en het land hiermee vol stoppen. De echte vluchtelingen gaan hier uiteindelijk ook onder lijden.
Probeer nou eens eerst naar je eigen aandeel te kijken, betreffende de post van Libertine.
Angela1967
13-11-2022 om 10:59
[..]
Jij bent gelukkig niet de maat der dingen. En het is kut dat er niet meer geld naar omstandigheden gaat voor mensen die willen helpen én niet meer geld naar goede omstandigheden voor asielzoekers.
Maar waarom ga je dan zo tegengesteld reageren? Je weet dat als je linkser stemt het voor jou en de asielzoekers beter wordt.
Het zou echt helpen als je zoiets simpels kunt beantwoorden. Want eerst werkte je er wel en nu wil je hen weg hebben.
Dus ik bagatelliseer niet dat het zwaar is geweest maar de oplossing is zeer tegen-intuitief.
Gr Angela
ZanyHeron88
13-11-2022 om 11:00
Angela1967 schreef op 13-11-2022 om 10:59:
[..]
Jij bent gelukkig niet de maat der dingen. En het is kut dat er niet meer geld naar omstandigheden gaat voor mensen die willen helpen én niet meer geld naar goede omstandigheden voor asielzoekers.
Maar waarom ga je dan
Wat bedoel je hiermee?
ShowyHummingbird30
13-11-2022 om 11:01
[..]
Nu doe je het nog een keer. Je ontwijkt het punt.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 11:01
felija schreef op 13-11-2022 om 10:58:
[..]
Probeer nou eens eerst naar je eigen aandeel te kijken, betreffende de post van Libertine.
Misschien zelf even een spiegel pakken. Nu houd ik er over op hoor. Jij wil niets met mij verhaal en je vindt mijn reactie ongepast op iemand anders verhaal . Dat is nu wel duidelijk en daar hoeven we niet 5 pagina’s over door te gaan.
felija
13-11-2022 om 11:03
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 11:01:
[..]
Misschien zelf even een spiegel pakken. Nu houd ik er over op hoor. Jij wil niets met mij verhaal en je vindt mijn reactie ongepast op iemand anders verhaal . Dat is nu wel duidelijk en daar hoeven we niet 5 pagina’s over door te gaan.
Als je dat echt niet snapt, heb ik medelijden met je.
FaithfulDuck87
13-11-2022 om 11:04
Angela1967 schreef op 13-11-2022 om 10:59:
[..]
Maar waarom ga je dan zo tegengesteld reageren? Je weet dat als je linkser stemt het voor jou en de asielzoekers beter wordt.
Het zou echt helpen als je zoiets simpels kunt beantwoorden. Want eerst werkte je er wel en nu wil je hen weg hebben.
Dus ik bagatelliseer niet dat het zwaar is geweest maar de oplossing is zeer tegen-intuitief.
Gr Angela
nou sorry, maar ik zou ze dan ook wel weg willen hebben, als je met de dood bedreigd bent, je je niet veilig voelt. W
ZanyHeron88
13-11-2022 om 11:04
felija schreef op 13-11-2022 om 11:03:
[..]
Als je dat echt niet snapt, heb ik medelijden met je.
Nou dat is nog eens een subtiele manier om iemand te diskwalificeren in een gesprek.
felija
13-11-2022 om 11:07
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 11:04:
[..]
Nou dat is nog eens een subtiele manier om iemand te diskwalificeren in een gesprek.
Je snapt niet dat je dat zelf ook deed met jouw post richting Libertine?
LostJellyfish83
13-11-2022 om 11:08
felija schreef op 13-11-2022 om 10:46:
[..]
Niet te geloven dit....maar het geeft wel een mooi inkijkje in hoe veel rechtse mensen denken, het stemt me niet bepaald vrolijk, hele zorgelijke ontwikkeling.
Het stemt mij niet vrolijk dat je hier als rechtse stemmer continu op deze manier wordt weggezet.
Cookielover
13-11-2022 om 11:10
Libertine schreef op 12-11-2022 om 20:25:
[..]
Ik werk in deze sector omdat ik actief een aandeel wil leveren deze mensen te helpen weer perspectief te krijgen in hun leven. Dat humaniteit, solidariteit en omzien naar elkaar belangrijke waardes vind in het leven. En bereid ben daar zelf iets voor in te leveren. Een hoog inkomen bijvoorbeeld.
Als ik geld had willen verdienen had ik met mn universitaire studie wel ergens in een commerciele sector gewerkt.
En ik kan je vertellen: er worden in deze sector geen tonnen verdiend. Dat is wat populistische politieke partijen je met succes wijs hebben gemaakt.
En daar zijn veel mensen jou dankbaar voor
ZanyHeron88
13-11-2022 om 11:10
Friezinnetje schreef op 13-11-2022 om 11:04:
[..]
nou sorry, maar ik zou ze dan ook wel weg willen hebben, als je met de dood bedreigd bent, je je niet veilig voelt. W
Ik werkte er niet specifiek mee. Ik werkte bij het algemeen maatschappelijk werk en was belast met huiselijk geweld. Alle meldingen via de politie liepen via mij. 17 jaar geleden begon ik en waren er af en toe heftige dingen, maar altijd goed te doen.
Ineens kwam daar een opvang en kwamen er steeds meer huizen voor statushouders. Ik heb het werkveld toen enorm zien veranderen. Naast dat ik niets kon oplossen werd het meer bedreigingen incasseren dan nog “nuttig” zijn. Het was letterlijk. “Regel een huis” “ nee dat huis is te klein” “ nee dat huis is niet mooi” En van daaruit volgde echt hele nare bedreigingen. En dan kwam het huiselijk geweld ( eerwraak) er ook nog bovenop. Wat doe je als een 18 jarig meisje bedreigd wordt door haar 5 inwonende broers , omdat ze een vriendje heeft met een iets andere cultuur?
Nadat ik een keer in een huis omsingeld werd en al mijn spullen moest afgeven, ben ik per direct gestopt.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 11:11
felija schreef op 13-11-2022 om 11:07:
[..]
Je snapt niet dat je dat zelf ook deed met jouw post richting Libertine?
niveautje hoor. Ik mag iets niet, maar als jij het doet is het ineens oké.
ShowyHummingbird30
13-11-2022 om 11:13
Ah, je had dus contact met wel een heel specifiek deel van de groep over wie we het hebben. Jammer dat die vervelende ervaring je mening over de gehele groep zo negatief heeft beïnvloed.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.