Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Libertine schreef op 12-11-2022 om 19:45:

[..]

Okay. Im out. Werkelijk ongelofelijk. Wat een harteloosheid.

Het is toch algemeen bekend dat vele asielzoekers enkele duizenden euro's hebben betaald om naar Europa te kunnen.

Dat is nu eenmaal mensenhandel, en dus verdienen sommige mensen er grof geld mee.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 19:52

Blomke82 schreef op 12-11-2022 om 19:51:

[..]

Het is toch algemeen bekend dat vele asielzoekers enkele duizenden euro's hebben betaald om naar Europa te kunnen.

Dat is nu eenmaal mensenhandel, en dus verdienen sommige mensen er grof geld mee.

Ja en zeer kwalijk als je het mij vraagt. Maar er gaat inderdaad ook grof geld in om. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 19:52

Libertine schreef op 12-11-2022 om 19:45:

[..]

Okay. Im out. Werkelijk ongelofelijk. Wat een harteloosheid.

Dus er mag niet een kritische noot geplaatst worden?

Blomke82 schreef op 12-11-2022 om 19:42:

[..]

Het is algemeen bekend dat er grof geld wordt verdiend in de asielsector.

Feitelijk is het gros van de instroom in NL gewoon mensenhandel. Nederland is vooral goed te bereiken dmv smokkelaars, aangezien ze door tig veilige landen komen waar ze ook asiel aan moeten kunnen vragen.

Helaas hoor je daar nooit wat over uit de linkse hoek, want die pakken er ook een graantje van mee.

Ongelofelijk dit. Ik ben niet blind, dus ik zie dat Syrische vluchtelingen die nu binnenkomen uit Libanon komen, dus uit de opvang in de regio. Daar hebben ze echter nul perspectief, al vele jaren niet. Ze verhongeren niet en dat is het dan. Elk zinnig mens zal dan zijn heil ergens anders zoeken en dat gebeurt nu ook. Wat je moet doen als Nederland is meer geld en inspanning stoppen in de integratie van nieuwelingen. Zorg dat ze Nederlands leren, zorg dat ze een opleiding kunnen volgen, zorg dat hun kinderen goed onderwijs krijgen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 19:56

OmaVan2 schreef op 12-11-2022 om 19:54:

[..]

Ongelofelijk dit. Ik ben niet blind, dus ik zie dat Syrische vluchtelingen die nu binnenkomen uit Libanon komen, dus uit de opvang in de regio. Daar hebben ze echter nul perspectief, al vele jaren niet. Ze verhongeren niet en dat is het dan. Elk zinnig mens zal dan zijn heil ergens anders zoeken en dat gebeurt nu ook. Wat je moet doen als Nederland is meer geld en inspanning stoppen in de integratie van nieuwelingen. Zorg dat ze Nederlands leren, zorg dat ze een opleiding kunnen volgen, zorg dat hun kinderen goed onderwijs krijgen.

Eens. Het probleem ligt ook niet bij de eerste asielzoeker of vluchteling die hier komt. Ook niet bij nummer 1000, maar ergens wordt het teveel om op te vangen en gaat alles wringen. 

Paracelsus schreef op 12-11-2022 om 19:52:

[..]

Ja en zeer kwalijk als je het mij vraagt. Maar er gaat inderdaad ook grof geld in om.

Als ze nu eens beginnen de smokkelaars aan te pakken, wordt de instroom al flink minder. 

En hoeven asielzoekers geen duizenden euro's te betalen voor een stretcher in een sporthal.

Echte vluchtelingen mogen wat mijn part zelfs gehaald worden, maar gelukzoekers kan ik geen medelijden mee hebben. Die kunnen beter in hun eigen land helpen met het opbouwen van welvaart.

Paracelsus schreef op 12-11-2022 om 19:52:

[..]

Dus er mag niet een kritische noot geplaatst worden?

Kritiek=cancel, aldus een oud links gezegde.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-11-2022 om 20:03 Topicstarter

En het wringt extra door de slechte manier waarop we de opvang geregeld hebben. We maken werken voor asielzoekers bijvoorbeeld bijna onmogelijk. We zien nu aan de regeling van Oekraïners dat vluchtelingen best willen werken. Maar andere vluchtelingen vangen we voornamelijk op in de regio's van ons land waar heel weinig werk is. In heel Zuid-Holland worden minder vluchtelingen opgevangen dan in Ter Apel bijvoorbeeld. Verder mogen andere asielzoekers het eerste half jaar helemaal niet werken, en daarna slechts beperkt. Bovendien zijn ze voor werkgevers niet aantrekkelijk om in te investeren omdat ze van de en op de andere dag door het COA verplaatst kunnen worden naar de andere kant van het land.
Dus zorg nu voor stabiele opvang, juist ook in het westen en midden van het land. Geef alle asielzoekers dezelfde mogelijkheden om werk te zoeken, dat zorgt ook voor betere integratie op de langere termijn. Zorg voor een vaste opvangplek, en laat vluchtelingen niet elke paar weken of maanden naar weer een andere plek vertrekken.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-11-2022 om 20:15

OmaVan2 schreef op 12-11-2022 om 19:54:

[..]

Vanuit waar dan? Een tent? Er is een heel groot tekort aan woningen. En als het eenmaal statushouders zijn, dan mogen ze alsnog familie over laten komen, ook als er geen passende woonruimte beschikbaar is. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 20:19

Tickel schreef op 12-11-2022 om 20:15:

[..]

Vanuit waar dan? Een tent? Er is een heel groot tekort aan woningen. En als het eenmaal statushouders zijn, dan mogen ze alsnog familie over laten komen, ook als er geen passende woonruimte beschikbaar is.

En de kunnen ze ook nog stapelen 

wow.... dit gesprek neemt wel een hele rare en onacceptabele wending. Iemand verteld hier eerlijk haar ervaringen met vluchtelingenwerk en dan zo'n opmerking. Sorry maar dat gaat mij echt te ver. Ik ben ook voor een strenger migratiebeleid maar het moet wel allemaal humaan blijven. Laten we dat laatste aub nooit uit het oog verliezen... de echte oorlogsvluchtelingen mogen we nooit of te nimmer in de kou laten staan. En daar is geen enkele partij, links of rechts, het mee oneens. 

Blomke82 schreef op 12-11-2022 om 19:47:

[..]

Waarom? Omdat ik zeg dat er geld wordt verdiend in de asielsector? Dat is toch gewoon zo. Het is echt niet allemaal op vrijwilige basis hoor. De top verdiend tonnen per jaar, dus ja, het is voor sommigen een verdienmodel.

Ik werk in deze sector omdat ik actief een aandeel wil leveren deze mensen te helpen weer perspectief te krijgen in hun leven.  Dat humaniteit, solidariteit en omzien naar elkaar belangrijke waardes vind in het leven. En bereid ben daar zelf iets voor in te leveren.   Een hoog inkomen bijvoorbeeld.

Als ik geld had willen verdienen had ik met mn universitaire studie wel ergens in een commerciele sector gewerkt.  

En ik kan je vertellen: er worden in deze sector geen tonnen verdiend. Dat is wat populistische politieke partijen je met succes wijs hebben gemaakt. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 20:29

Miraval schreef op 12-11-2022 om 20:21:

wow.... dit gesprek neemt wel een hele rare en onacceptabele wending. Iemand verteld hier eerlijk haar ervaringen met vluchtelingenwerk en dan zo'n opmerking. Sorry maar dat gaat mij echt te ver. Ik ben ook voor een strenger migratiebeleid maar het moet wel allemaal humaan blijven. Laten we dat laatste aub nooit uit het oog verliezen... de echte oorlogsvluchtelingen mogen we nooit of te nimmer in de kou laten staan. En daar is geen enkele partij, links of rechts, het mee oneens.

Het is een terechte opmerking. Niemand die roept dat zoiets onacceptabel is als iemand aangeeft dat de BBB banden heeft met de agrarische sector . 

Libertine schreef op 12-11-2022 om 20:25:

[..]

Ik werk in deze sector omdat ik actief een aandeel wil leveren deze mensen te helpen weer perspectief te krijgen in hun leven. Dat humaniteit, solidariteit en omzien naar elkaar belangrijke waardes vind in het leven. En bereid ben daar zelf iets voor in te leveren. Een hoog inkomen bijvoorbeeld.

Als ik geld had willen verdienen had ik met mn universitaire studie wel ergens in een commerciele sector gewerkt.

En ik kan je vertellen: er worden in deze sector geen tonnen verdiend. Dat is wat populistische politieke partijen je met succes wijs hebben gemaakt.

Was ook niet tegen jou gericht. Maar er zijn zeker bepaalde mensen die er rijker van worden.

Paracelsus schreef op 12-11-2022 om 20:29:

[..]

Het is een terechte opmerking. Niemand die roept dat zoiets onacceptabel is als iemand aangeeft dat de BBB banden heeft met de agrarische sector .

Nee gek he? De BBB heeft letterlijk het woord Boer in de afkorting... en die vergelijking gaat totaal mank wanneer je iemand persoonlijk verwijt geld te verdienen aan vluchtelingen omdat dat haar werk is. Hetgeen je mee had moeten nemen uit jaar verhaal waren de schrijnende omstandigheden waarin de meeste vluchtelingen leven. Zou het niet zo kunnen zijn dat een kleine minderheid (De gelukszoekers) het verpesten voor de meerderheid, de echte vluchtelingen? Daarom pleit ik ook voor een strenger migratiebeleid en eerder uitzetten van asielzoekers uit veilige landen. Zodat de focus ligt op diegenen die het echt nodig hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.