Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
ShowyHummingbird30
13-11-2022 om 10:37
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 10:32:
[..]
Nee, jullie willen niet horen wat ik te zeggen heb, omdat het niet in jullie straatje past. Zullen we weer on-topic gaan?
Ehm, jij bent het zijstraatje begonnen. Jij doet akelige insinuaties. En nu daar terechte kritiek op komt, wordt de grond te heet onder je voeten? Bied gewoon je excuses aan voor de onterechte en vervelende beschuldiging. Dan kunnen we daarna weer on topic verder.
Libertine
13-11-2022 om 10:38
[..]
Nee, jullie willen niet horen wat ik te zeggen heb, omdat het niet in jullie straatje past. Zullen we weer on-topic gaan?
Om on-topic te gaan: je reageert heel rechts. Aandacht afleiden, dingen insinueren om anderen in kwaad daglicht te stellen, ontkennen en niet naar het eigen aandeel kunnen kijken.
😂
felija
13-11-2022 om 10:39
[..]
Ach, hou toch op! Iemand afserveren, omdat ze op jouw vraag antwoord geeft over hoe schrijnend het kan zijn om met vluchtelingen te werken. Stond haar antwoord je niet aan? Jij wil niet horen wat zij daarover te zeggen had, geen zaken omdraaien, is een hele lage manier van discussiëren.
felija
13-11-2022 om 10:40
Coreopsis schreef op 13-11-2022 om 10:37:
[..]
Ehm, jij bent het zijstraatje begonnen. Jij doet akelige insinuaties. En nu daar terechte kritiek op komt, wordt de grond te heet onder je voeten? Bied gewoon je excuses aan voor de onterechte en vervelende beschuldiging. Dan kunnen we daarna weer on topic verder.
Exact
ZanyHeron88
13-11-2022 om 10:41
felija schreef op 13-11-2022 om 10:39:
[..]
Ach, hou toch op! Iemand afserveren, omdat ze op jouw vraag antwoord geeft over hoe schrijnend het kan zijn om met vluchtelingen te werken. Stond haar antwoord je niet aan? Jij wil niet horen wat zij daarover te zeggen had, geen zaken omdraaien, is een hele lage manier van discussiëren.
Ik heb het gewoon gelezen en ook mijn ervaring later gedeeld. Vreemd eigenlijk dat daar geen reactie op is gekomen 
Angela1967
[..]
Het enige dat jij telkens weer duidelijk maakt is dat je geen vermogen hebt om te zien dat jouw negatieve, wantrouwende insteek slechts 1 manier is om na te denken over de grote moeilijkheden om een maatschappij werkbaar te krijgen. Denk je niet dat als het zo simpel is dat je iedereen meekreeg? Hoe komt het dat je zo diep in een onmogelijk patroon terecht komt dat je zelfs forummers afmeet aan jouw wantrouwende insteek? Idee: Positieve therapie en je realiseren dat er geen oorzaak is anders dan ons eigen wel/niet aanwezige empathisch vermogen?
Gr Angela
ZanyHeron88
Coreopsis schreef op 13-11-2022 om 10:37:
[..]
Excuses aanbieden nog wel… voor iets wat feitelijk klopt?
felija
13-11-2022 om 10:42
Libertine schreef op 13-11-2022 om 10:38:
[..]
Om on-topic te gaan: je reageert heel rechts. Aandacht afleiden, dingen insinueren om anderen in kwaad daglicht te stellen, ontkennen en niet naar het eigen aandeel kunnen kijken.
😂
Je zou haast vergeten om inhoudelijk op jou te reageren. Heftig om te lezen wat vluchtelingen allemaal mee moeten maken, wat hebben wij het hier dan goed!
ZanyHeron88
13-11-2022 om 10:43
felija schreef op 13-11-2022 om 10:42:
[..]
Je zou haast vergeten om inhoudelijk op jou te reageren. Heftig om te lezen wat vluchtelingen allemaal mee moeten maken, wat hebben wij het hier dan goed!
Doe er maar sarcastisch over. De helft van mijn team is gestopt, omdat ze het niet meer trokken.
felija
13-11-2022 om 10:44
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 10:41:
[..]
Ik heb het gewoon gelezen en ook mijn ervaring later gedeeld. Vreemd eigenlijk dat daar geen reactie op is gekomen
Het ging over jouw ongepaste reactie op de post van Libertine. Niet de aandacht afleiden van waar het daadwerkelijk om gaat. Staat niet zo netjes, zacht uitgedrukt.
felija
13-11-2022 om 10:44
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 10:43:
[..]
Doe er maar sarcastisch over. De helft van mijn team is gestopt, omdat ze het niet meer trokken.
Sarcastisch? Niks sarcastisch aan, ik vond het heftig om te lezen wat Libertine schreef.
Moxxie
13-11-2022 om 10:45
[..]
Realiseer je je dat je nu zegt dat Libertine's motieven echt niet zuiver zijn?
felija
13-11-2022 om 10:46
[..]
Niet te geloven dit....maar het geeft wel een mooi inkijkje in hoe veel rechtse mensen denken, het stemt me niet bepaald vrolijk, hele zorgelijke ontwikkeling.
ShowyHummingbird30
13-11-2022 om 10:47
[..]
Excuses voor de insinuaties en impliciete beschuldiging aan een medeforummer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.