Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws

Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.

Handschoenvrouw schreef op 26-06-2026 om 11:51:

[..]

De 10-jarige uit jouw voorbeeld is niet weggestuurd met Foei Billenkoek, dus je eigen reactie is een beetje vreemd.

Nee hij mag in de nacht niet naar buiten, wat ik geen straf, maar normaal vind voor een 10 jarige. 

Yumi schreef op 26-06-2026 om 15:29:

[..]

Nee hij mag in de nacht niet naar buiten, wat ik geen straf, maar normaal vind voor een 10 jarige.

Beter straf je ook de ouders voor de daden van hun 10 jarige kind, het kan toch niet waar zijn dat minderjarigen (en dat worden er steeds meer) met messen op zak naar buiten gaan, en vanwege hun jonge leeftijd minimaal bestraft worden?

https://www.hln.be/sint-niklaas/jongeren-knuppelen-eendjes-op-grote-markt-in-sint-niklaas-omstaanders-en-politie-komen-tussenbeide-kuilkentjes-waren-nog-te-klein-om-te-vluchten~aa29f769/

In België kinderen van 10, 11 jaar die kuikentjes voor de lol vermoorden en mishandelen... laat ze als straf maar ieder weekend meedraaien in een dierenasiel, vogelopvangcentrum, samen met de ouders. En een flinke geldboete wat mij betreft. 

Yumi schreef op 26-06-2026 om 15:29:

[..]

Hij krijgt ook nog geen straf. Hij moet eerst verder vervolgd en door de rechtbank veroordeeld worden.

Handschoenvrouw schreef op 26-06-2026 om 17:42:

[..]

Hij krijgt ook nog geen straf. Hij moet eerst verder vervolgd en door de rechtbank veroordeeld worden.

Hij is formeel aangeklaagd en tijdens de zitting bekende hij. Dat vind ik voldoende om hem tot zijn veroordeling onder toezicht te plaatsen, zodat er onderzoek kan worden gedaan naar de geestesgesteldheid van deze jongen om herhaling te voorkomen.

Yumi schreef op 26-06-2026 om 18:00:

[..]

Hij is formeel aangeklaagd en tijdens de zitting bekende hij. Dat vind ik voldoende om hem tot zijn veroordeling onder toezicht te plaatsen, zodat er onderzoek kan worden gedaan naar de geestesgesteldheid van deze jongen om herhaling te voorkomen.

Je weet niet of dit niet gebeurd is. Er kan best een strafrechtelijk traject naast een kinderbeschermings-/hulpverleningstraject lopen. 

Edit:

van de website van liberation door Google vertaald: "De jeugdrechtsdiensten zullen toezien op de naleving van deze maatregel en er zijn reeds stappen ondernomen om de verdachte in het ziekenhuis te laten opnemen".

Kortom men is bezig met het opstarten van een hulpverleningstraject.

Vreselijk, er is ook nog een 5 jarig zusje bij betrokken beide kinderen zijn zwaar verwaarloosd. Blijkbaar instanties niet op de hoogte van het bestaan van deze kinderen.

Een echtpaar uit de Amerikaanse staat Michigan is aangeklaagd voor moord en kindermishandeling na de dood van hun zevenjarige zoon. Volgens aanklagers overleed de jongen vorig jaar als gevolg van jarenlange verwaarlozing. Het kind woog 116 kilo.
Amerikaanse ouders aangeklaagd na dood verwaarloosde zoon (7) van 116 kilo | Buitenland | NU.nl

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.