Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws

Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.


Jujubee schreef op 23-06-2026 om 05:37:

Ik vind al die verdrinkingsverhalen ook altijd zo naar om te lezen. Zoals die vrouw van 42 die verdronken was omdat ze een paar kinderen aan het redden was. Maar ook recreatiezwemmers verdrinken veel in de zomer. Het water en dan vooral de stroming, blijven onvoorspelbaar. Verdrinken is een van mijn ergste nachtmerries, dus ik krijg er altijd kippenvel van.

Het is afschuwelijk, vrijdag was er weer iemand die verdween en waar ze een paar dagen naar hebben gezocht. Mogelijk is de persoon gisteren gevonden in de waal bij Beningen. De strandjes liggen vol, en ondanks dat er niet gezwommen mag worden wordt het toch gedaan.

Waar ik mij aan erger is het domme commentaar van mensen die blijven beweren dat zwemmen in de Waal niet gevaarlijk is, terwijl het hier elk jaar meerdere keren mis gaat. Iemand schreef, in de jaren 70 leerden wij gewoon hoe we in de Waal moesten zwemmen. Maar dat het druk is geworden met schepen vergeten ze. Er varen hier zo'n 300 schepen per dag voorbij, die grote containerschepen en duwbakken hebben een aanzuigende werking, en zoals jij al schrijft de stroming is onvoorspelbaar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.