Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2023 om 22:02

MidasWolf schreef op 15-03-2023 om 21:58:

[..]

Goed punt dit, ik denk serieus dat dit ook meespeelt, Nieuwsuur had een goed item daar over dat was interessant om te zien.

Dit speelt al langer en deze verkiezingen komen voor BBB op een goed moment, de burger die zich niet gehoord voelt/achter gesteld door de randstad.

Dit speelt op diverse thema’s wonen, ov verbindingen, cultuur, economie, neem de verdeling van agenten in Nederland. Het blijkt bijvoorbeeld dat het oosten veel minder agenten heeft waar het volgends een teken methode recht op heeft. De randstad had juist meer agenten dan ze eigenlijk toebedeeld hadden gekregen.

https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/13923/artikel/2467280-een-kloof-tussen-stad-en-platteland-dat-hangt-ervan-af-aan-wie-je-het-vraagt

dit artikel was dat. 

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:56:

[..]

Alleen worden die weinig genoemd. Je hoort alleen maar: De boeren moeten minderen. De boeren moeten dit, de boeren moeten dat.

Vanmorgen nog op de radio, een presentator, zit daar ook alleen maar over boeren te zeuren. Heb geen 1 woord gehoord over industrie.

Er wordt veel over boeren gepraat, omdat zij veel stampei aan het maken zijn. Ze hebben nota bene hun eigen partij. Als de BIB wordt opgericht (BurgerIndustrieBeweging, voor iedereen die graag wat koopt) of de BHB (BurgerHuizenBeweging, voor iedereen die graag in een huis woont) krijgt dat ook aandacht. 

De andere partijen proberen stil te voldoen aan de doelstellingen of geruisloos eronder uit te komen. De boeren maken letterlijk en figuurlijk veel lawaai.  En ja, dan krijg je veel aandacht. 

Overigens denk ik dat veel gevestigde partijen heel veel van Caroline’s no nonsense aanpak kunnen leren. Zij weet politiek wel weer dichter bij de mensen te brengen. Hopelijk lukt dat stabielere partijen uiteindelijk ook weer. Dan kunnen we weer vooruit ipv steeds bezig moeten blijven met de protestpartijen die niks voor elkaar krijgen, maar wel de boel ontzettend vertragen. 

Mijn zoon mocht jaren geleden ook "stemmen" in Havo2. 

Belachelijk vond hij het, want er mocht maar uit 8 partijen gekozen worden en de Piratenpartij stond er niet eens bij.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2023 om 22:06

MeganRapinoe schreef op 15-03-2023 om 22:02:

[..]

Er wordt veel over boeren gepraat, omdat zij veel stampei aan het maken zijn. Ze hebben nota bene hun eigen partij. Als de BIB wordt opgericht (BurgerIndustrieBeweging, voor iedereen die graag wat koopt) of de BHB (BurgerHuizenBeweging, voor iedereen die graag in een huis woont) krijgt dat ook aandacht.

De andere partijen proberen stil te voldoen aan de doelstellingen of geruisloos eronder uit te komen. De boeren maken letterlijk en figuurlijk veel lawaai. En ja, dan krijg je veel aandacht.

ach kom op zeg, wat een onzin. Jij weet net zo goed als ik, dat de boeren overal de schuld van krijgen. 

Cookielover

Cookielover

15-03-2023 om 22:06 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:49:

[..]

nee, want we willen het beste jongetje van de klas zijn. Vooral GL/PvdD

Absoluut niet. Dat is een leugen van partijen als BBB en JA21. We zijn juist het slechtste jongetje van de klas; het beste jongetje zullen we ook nooit worden. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2023 om 22:08

Cookielover schreef op 15-03-2023 om 22:06:

[..]

Absoluut niet. Dat is een leugen van partijen als BBB en JA21. We zijn juist het slechtste jongetje van de klas; het beste jongetje zullen we ook nooit worden.

https://nos.nl/collectie/13901/video/2441701-aan-de-ene-kant-van-de-grens-wel-stikstofregels-aan-de-andere-kant-niet

je zal boer zijn aan de kant van nederland

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-03-2023 om 22:09

[..]

Absoluut niet. Dat is een leugen van partijen als BBB en JA21. We zijn juist het slechtste jongetje van de klas; het beste jongetje zullen we ook nooit worden.

Het ligt er maar net aan wat je naar kijkt. Wij hebben echt hele mooie innovatieve processen en we werken vergeleken heel veel landen echt schoon.

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 22:08:

[..]

https://nos.nl/collectie/13901/video/2441701-aan-de-ene-kant-van-de-grens-wel-stikstofregels-aan-de-andere-kant-niet

je zal boer zijn aan de kant van nederland

In Duitsland zijn ze al jaren en jaren terug begonnen met verminderen van stikstof. 

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 22:06:

[..]

ach kom op zeg, wat een onzin. Jij weet net zo goed als ik, dat de boeren overal de schuld van krijgen.

De industrie doet al wat aan de stikstof. De boeren willen niet. En de boeren schreeuwen en schoppen in het rond. Logisch dat daar meer aandacht voor is. 

Het is puur een geld kwestie allemaal. Zonder boer geen voer gaat niet op. Heel groot deel gaat naar het buitenland en wij halen het ook daar. Laat de boeren zich ervoor inzetten dat hun producten in Nederland verkocht worden. Dan hebben we ze ook echt nodig. Stikstof maakt de natuur stuk. Hebben we echt meer nodig dan de boer. 

Cookielover

Cookielover

15-03-2023 om 22:12 Topicstarter

Blomke82 schreef op 15-03-2023 om 21:55:

[..]

Dat noemt men democratie. Het zijn trouwens vooral proteststemmen. Kortom, de coalitie heeft in ogen van velen gefaald. Wie dit onbegrijpelijk vindt, heeft geen idee wat er leeft buiten de randstad.

Met name D66 kan je hier voor bedanken door als coalitie partij zich enorm af te zetten tegen de boeren en vast te houden aan een onhaalbare doelstelling (2030) met de daarbij behorende voor boeren bedreigende consequenties.

Dan wordt hun beleid in "de provincie" afgestaft, dat kon iedereen op z'n klompen aanvoelen. Een kostbaar inschattingsfoutje van ons "randstadkabinet". De sympatie voor boeren is landelijk gezien nog steeds heel erg groot.

Wat een dooddoener. 

Yumi schreef op 15-03-2023 om 16:56:

[..]

Eind van de ochtend wou ik gaan stemmen, maar vond het te druk vanmiddag was ik nummer 3 in de rij... maar dat bleek geluk hebben want terwijl ik wachtte liep de rij uit tot buiten toe. Volgens de behulpzame dames die aan de tafeltjes zaten, was het vanaf 7.00 uur vanmorgen continu druk geweest. Goed teken en benieuwd naar de uitslagen

Dergelijke drukte heb ik vorige keer als vrijwilliger ervaren. Voorzover ik nu als kiezer kon beoordelen was het dit jaar goed te doen. Twee bureaus op mijn route. Wij moesten s avonds nog tellen, dat werd nachtwerk. Dit jaar is het tellen morgen.

SuzyQFive schreef op 15-03-2023 om 19:49:

[..]

Ik heb al een jaar of 6/8 dat bij mij 50Plus bovenaan staat. Haha. De eerste keer was ik halverwege de 30 🤣

Dito. Glazenbolwijzer?

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 22:06:

[..]

Ze hebben geen schuld, ze hebben een verantwoordelijkheid. En boeren maken zich wel degelijk schuldig aan vervuiling, te grote veestapels, en schandelijk dierenleed. 

Overigens, als we het over schuld hebben: de steenrijke quote500 genoteerde agrireuzen hebben wel degelijk schuld. Maar worden uit de wind gehouden. Ook door Caroline. 

[..]

Dit. En de EU, zonder wiens subsidie boeren hier helemaal niet kunnen bestaan, is daar wel klaar mee. Terecht ook 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.