Nieuws en actueel
Cookielover
15-03-2023 om 11:06
Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023
Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten
Peiling
Op welke partij stem je voor de PS?
FaithfulDuck87
15-03-2023 om 21:52
Ook in Noord Brabant is BBB met afstand de grootste partij, gevolgd door VVD .
Met deze 3 exitpolls kun je zien dat BBB de grootste partij wordt, gevolgd door VVD. Die verliest wel wat, maar niet zo veel.
MeganRapinoe
Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:48:
[..]
En hier op het forum en ook verder in de discussies hoor je iedereen alleen maar over de boeren praten, terwijl er heel veel meer zijn, die zouden moeten minderen. Dat is waarom er ook veel weerstand is. Het zijn niet alleen de boeren, maar iedereen ligt dat woord vooraan in de mond.
Hier op het forum is ook al tig keer uitgelegd dat andere sectoren ook veel doen en nog meer moeten doen. Die krijgen het ook allemaal voor de kiezen. Ben je alweer vergeten dat we vroeger 130 mochten rijden? Dat is vanwege stikstof nog maar 100.
De woningnood komt mede doordat er niet gebouwd kan worden vanwege stikstofruimte. De bouw draagt dus ook bij.
De industrie krijgt fikse normen, de luchtvaart ook (Schiphol koopt niet voor niets boeren op voor hun stikstofruimte)
Die snappen alleen allemaal dat het een noodzakelijk kwaad is. Veel boeren en sympathisanten willen de waarheid helaas maar niet onder ogen zien
SlushyAlbatross55
MMcGonagall schreef op 15-03-2023 om 21:51:
[..]
Datzelfde geldt voor andere partijen. Man/vrouw verhouding, oud/jong, parelkettinkjes of alternatief, het zijn allemaal bijzondere clubjes met een eigen gezicht. Dit zijn echt de Jan en Gerda types, 60+ Hollands welvaren.
En wat is er apart aan Jan en Gerda types?
Feles
BBB in die exitpolls
Dat zijn volgens mij ook veel proteststemmen, die onder meer FVD tijdens eerdere verkiezingen kreeg. Dat gaat dan ook echt niet alleen over stikstof en (boze) boeren, maar eerder over de kloof tussen randstad en platteland, denk ik.
Ik heb zelf PVDA gestemd en water natuurlijk.
Libertine
15-03-2023 om 21:53
MeganRapinoe schreef op 15-03-2023 om 21:49:
Ik zou Caroline niet graag willen zijn. Zoveel beloftes gemaakt die ze niet kan waarmaken. En wat gebeurt er dan, wanneer mensen merken dat zij toch niet de Messias is die ze hadden gehoopt? Baudet kan er over meepraten….
Ja precies, nu moet ze gaan leveren. Ze heeft een geweldige campagne gedraaid, en dat kan ze goed want dat is haar vak. Maar hoe het nu moet? Dat kan toch alleen maar een drama worden?
Tuinfluiter
15-03-2023 om 21:54
MMcGonagall schreef op 15-03-2023 om 21:45:
Het is ook wel een bijzonder type mensen dat bij die BBB-bijeenkomsten is.
Hoe meer diversiteit hoe beter.
Politiek is gelukkig niet alleen voor linkse intellectuele en bitterballen etende rechtse corps ballen.
SuzyQFive
15-03-2023 om 21:55
BBB is veel te erg een one-issuepartij met veel mensen die geen kaas van politiek hebben gegeten of het zijn swingers in de politiek.
Ik durf te wedden dat het grootste deel van de BBB-stemmers niet het volledige partijprogramma heeft gelezen, hieruit blijkt dat ze verder amper verstand hebben van de overige zaken. PvdD zei een paar jaar geleden tenminste nog; daar hebben we te weinig verstand van. Doe dat dan ipv uit je nek te kletsen.
Netherfield
SP voor PS, getwijfeld over BBB, en op een boer van de VVD voor het waterschap. *duikt nu weg gezien de reacties over boeren en waterschap*
Blomke82
Regendrup. schreef op 15-03-2023 om 21:37:
[..]
Echt onbegrijpelijk. Bahbahbah
![]()
Dat noemt men democratie. Het zijn trouwens vooral proteststemmen. Kortom, de coalitie heeft in ogen van velen gefaald. Wie dit onbegrijpelijk vindt, heeft geen idee wat er leeft buiten de randstad.
Met name D66 kan je hier voor bedanken door als coalitie partij zich enorm af te zetten tegen de boeren en vast te houden aan een onhaalbare doelstelling (2030) met de daarbij behorende voor boeren bedreigende consequenties.
Dan wordt hun beleid in "de provincie" afgestaft, dat kon iedereen op z'n klompen aanvoelen. Een kostbaar inschattingsfoutje van ons "randstadkabinet". De sympatie voor boeren is landelijk gezien nog steeds heel erg groot.
Feles
Libertine schreef op 15-03-2023 om 21:53:
[..]
Ja precies, nu moet ze gaan leveren. Ze heeft een geweldige campagne gedraaid, en dat kan ze goed want dat is haar vak. Maar hoe het nu moet? Dat kan toch alleen maar een drama worden?
Lijkt mij ook. Ze kan niet waar maken wat ze allemaal belooft.
FaithfulDuck87
15-03-2023 om 21:56
MeganRapinoe schreef op 15-03-2023 om 21:52:
[..]
Hier op het forum is ook al tig keer uitgelegd dat andere sectoren ook veel doen en nog meer moeten doen. Die krijgen het ook allemaal voor de kiezen. Ben je alweer vergeten dat we vroeger 130 mochten rijden? Dat is vanwege stikstof nog maar 100.
De woningnood komt mede doordat er niet gebouwd kan worden vanwege stikstofruimte. De bouw draagt dus ook bij.
De industrie krijgt fikse normen, de luchtvaart ook (Schiphol koopt niet voor niets boeren op voor hun stikstofruimte)
Die snappen alleen allemaal dat het een noodzakelijk kwaad is. Veel boeren en sympathisanten willen de waarheid helaas maar niet onder ogen zien
Alleen worden die weinig genoemd. Je hoort alleen maar: De boeren moeten minderen. De boeren moeten dit, de boeren moeten dat.
Vanmorgen nog op de radio, een presentator, zit daar ook alleen maar over boeren te zeuren. Heb geen 1 woord gehoord over industrie.
MeganRapinoe
15-03-2023 om 21:57
Epic88 schreef op 15-03-2023 om 21:51:
[..]
Baudet doet natuurlijk een beetje apart om het maar even netjes uit te drukken. Ik zie de vergelijking niet.
Dat échte aparte is pas sinds de coronacrisis. Daarvoor was hij de BBB van de verkiezingen van 2019. Grote winst door alle proteststemmen, maar niks waar kunnen maken van zijn beloftes. En toen ging hij ‘een beetje apart’ doen.
Het lijkt me heel lastig als je zo’n aanmoedigende meute hebt die allemaal op je hebben gestemd, en allemaal van je verwachten dat jij het wel even gaat fiksen. En dan zometeen tegen alle zelfde deuren aanlopen als waar al haar voorgangers ook al tegenaan zijn gelopen. Dat lijkt me een hele nare positie.
Hoezeer ik ook voor natuur ben, ik hoop bijna dat wel iets bereikt. Want ik hou mijn hart vast voor wat er gebeurt met die boze meute wanneer ze wéér teleurgesteld worden.
MidasWolf
15-03-2023 om 21:58
Feles schreef op 15-03-2023 om 21:52:
BBB in die exitpolls
![]()
Dat zijn volgens mij ook veel proteststemmen, die onder meer FVD tijdens eerdere verkiezingen kreeg. Dat gaat dan ook echt niet alleen over stikstof en (boze) boeren, maar eerder over de kloof tussen randstad en platteland, denk ik.
Ik heb zelf PVDA gestemd en water natuurlijk.
Goed punt dit, ik denk serieus dat dit ook meespeelt, Nieuwsuur had een goed item daar over dat was interessant om te zien.
Dit speelt al langer en deze verkiezingen komen voor BBB op een goed moment, de burger die zich niet gehoord voelt/achter gesteld door de randstad.
Dit speelt op diverse thema’s wonen, ov verbindingen, cultuur, economie, neem de verdeling van agenten in Nederland. Het blijkt bijvoorbeeld dat het oosten veel minder agenten heeft waar het volgends een teken methode recht op heeft. De randstad had juist meer agenten dan ze eigenlijk toebedeeld hadden gekregen.
FaithfulDuck87
15-03-2023 om 22:00
SuzyQFive schreef op 15-03-2023 om 21:55:
BBB is veel te erg een one-issuepartij met veel mensen die geen kaas van politiek hebben gegeten of het zijn swingers in de politiek.
Ik durf te wedden dat het grootste deel van de BBB-stemmers niet het volledige partijprogramma heeft gelezen, hieruit blijkt dat ze verder amper verstand hebben van de overige zaken. PvdD zei een paar jaar geleden tenminste nog; daar hebben we te weinig verstand van. Doe dat dan ipv uit je nek te kletsen.
och, wie op de BBB stemt heeft geen verstand van politiek en leest geen partijprogramma, hebben geen verstand van andere zaken. Wat een vreselijke vooroordelen zeg.
SlushyAlbatross55
15-03-2023 om 22:00
MeganRapinoe schreef op 15-03-2023 om 21:57:
[..]
Dat échte aparte is pas sinds de coronacrisis. Daarvoor was hij de BBB van de verkiezingen van 2019. Grote winst door alle proteststemmen, maar niks waar kunnen maken van zijn beloftes. En toen ging hij ‘een beetje apart’ doen.
Het lijkt me heel lastig als je zo’n aanmoedigende meute hebt die allemaal op je hebben gestemd, en allemaal van je verwachten dat jij het wel even gaat fiksen. En dan zometeen tegen alle zelfde deuren aanlopen als waar al haar voorgangers ook al tegenaan zijn gelopen. Dat lijkt me een hele nare positie.
Hoezeer ik ook voor natuur ben, ik hoop bijna dat wel iets bereikt. Want ik hou mijn hart vast voor wat er gebeurt met die boze meute wanneer ze wéér teleurgesteld worden.
Nee joh, z’n overwinningsspeech was al raar en daarna raakte ze al snel in opspraak over antisemitisme enz.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.