Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:56:

[..]

Alleen worden die weinig genoemd. Je hoort alleen maar: De boeren moeten minderen. De boeren moeten dit, de boeren moeten dat.

Vanmorgen nog op de radio, een presentator, zit daar ook alleen maar over boeren te zeuren. Heb geen 1 woord gehoord over industrie.

Omdat de boeren zelf het meest lawaai maken...

Libertine schreef op 15-03-2023 om 22:21:

[..]

Ze hebben geen schuld, ze hebben een verantwoordelijkheid. En boeren maken zich wel degelijk schuldig aan vervuiling, te grote veestapels, en schandelijk dierenleed.

Overigens, als we het over schuld hebben: de steenrijke quote500 genoteerde agrireuzen hebben wel degelijk schuld. Maar worden uit de wind gehouden. Ook door Caroline.

Pijnlijk maar waar. 

Libertine schreef op 15-03-2023 om 22:21:

[..]

Ze hebben geen schuld, ze hebben een verantwoordelijkheid. En boeren maken zich wel degelijk schuldig aan vervuiling, te grote veestapels, en schandelijk dierenleed.

Overigens, als we het over schuld hebben: de steenrijke quote500 genoteerde agrireuzen hebben wel degelijk schuld. Maar worden uit de wind gehouden. Ook door Caroline.

Dat lijkt niemand te (willen) zien vwb je tweede alinea. 

Cookielover schreef op 15-03-2023 om 22:12:

[..]

Wat een dooddoener.

Is toch zo, ik vind het raar dat mensen het onbegrijpelijk vinden dat BBB de grootste wordt, dan leef je echt onder een steen. 

Het "volk" heeft gesproken, als je het nou leuk vindt of niet.

PinkFlower schreef op 15-03-2023 om 22:10:

[..]

In Duitsland zijn ze al jaren en jaren terug begonnen met verminderen van stikstof.

En dat is nu eenmaal het gevolg van aan de grens wonen. Soms denk je: woonde ik maar 500 meter naar rechts. En andere keren denk je: goh, blij dat ik niet 500 meter naar rechts woon. 

Alsof er alleen boeren op de lijst van BBB staan. 
Ik heb anderhalf uur besteed aan het natrekken van de kandidatenlijsten.

Provincie Groningen
31 kandidaten waarvan 7 boeren.

Waterschap
7 kandidaten, 2 boeren.

De kandidaten zijn o.a.:
bedrijfscoach, elektromonteur, podotherapeut, baggeraar, medisch secretaresse...

Ik stem wel altjd op vrouwen.

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:56:

[..]

Alleen worden die weinig genoemd. Je hoort alleen maar: De boeren moeten minderen. De boeren moeten dit, de boeren moeten dat.

Vanmorgen nog op de radio, een presentator, zit daar ook alleen maar over boeren te zeuren. Heb geen 1 woord gehoord over industrie.

Die andere sectoren verzetten zich ook niet zo hevig, staan niet flink zichtbaar met tractoren in Den Haag en hangen de vlaggen niet op hun kop langs zo ongeveer elke weg in Nederland.   

Blomke82 schreef op 15-03-2023 om 22:30:

[..]

Is toch zo, ik vind het raar dat mensen het onbegrijpelijk vinden dat BBB de grootste wordt, dan leef je echt onder een steen.

Het "volk" heeft gesproken, als je het nou leuk vindt of niet.

Zullen we Nederland dan maar splitsen. West Nederland laten we fuseren met Duitsland en oostelijk Nederland wordt een vrijstaat, mag uit de EU en de Euro. Wel een groot hek er om heen, zodat asielzoekers er niet in kunnen en de boeren er niet uit.

De lavendelsnuiver wordt gelukkig afgerekend.

Overigens kan de coalitie prima onderhandelen met links over wat er nodig is. En gezien de onrealistische/onhaalbare standpunten van BBB, is dat waarschijnlijk de enige mogelijkheid. Wat BBB wil kan simpelweg niet, dus wordt de coalitie naar de linkse wolk gedwongen. Worden ze niet blij van, maar ze hebben (denk ik) niet veel keus.

De EK is er om te controleren of wetten uitvoerbaar zijn, BBB wil onmogelijke zaken en is op die dossiers dus geen serieuze gesprekspartner. Daar kan je dus niet mee samenwerken al zou je het willen. 

OmaVan2 schreef op 15-03-2023 om 22:34:

[..]

Zullen we Nederland dan maar splitsen. West Nederland laten we fuseren met Duitsland en oostelijk Nederland wordt een vrijstaat, mag uit de EU en de Euro. Wel een groot hek er om heen, zodat asielzoekers er niet in kunnen en de boeren er niet uit.

Veertig jaar geleden wilde mijn vader de grens al dicht hebben bij Zwolle vanwege het aardgas...

OmaVan2 schreef op 15-03-2023 om 22:34:

[..]

Die kloof/splitsing is er toch al, daarbij staat momenteel manier van leven van Duitsland/oost NL dichter bij elkaar dan Randstad/oost NL. Dat zie je ook terug in de uitslag.

MeganRapinoe schreef op 15-03-2023 om 22:37:

Overigens kan de coalitie prima onderhandelen met links over wat er nodig is. En gezien de onrealistische/onhaalbare standpunten van BBB, is dat waarschijnlijk de enige mogelijkheid. Wat BBB wil kan simpelweg niet, dus wordt de coalitie naar de linkse wolk gedwongen. Worden ze niet blij van, maar ze hebben (denk ik) niet veel keus.

De EK is er om te controleren of wetten uitvoerbaar zijn, BBB wil onmogelijke zaken en is op die dossiers dus geen serieuze gesprekspartner. Daar kan je dus niet mee samenwerken al zou je het willen.

2030 is ook onrealistisch/onhaalbaar. Daarbij, las trouwens dat we de lucht ook niet té schoon moeten hebben. Dan warmt de aarde nóg sneller op:

https://www.ad.nl/klimaat/lucht-schoner-lentes-zonniger-knmi-ziet-duidelijke-toename-zonnestraling-in-voorjaar~a3833182/

Misschien is de enige oplossing wel wat Eerdmans zei, dat we ons aan het klimaat moeten aanpassen ipv andersom. Het klimaat laat zich sowieso niet aanpassen met deze wereldwijde overbevolking.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-03-2023 om 23:08

Blomke82 schreef op 15-03-2023 om 22:57:

[..]

2030 is ook onrealistisch/onhaalbaar. Daarbij, las trouwens dat we de lucht ook niet té schoon moeten hebben. Dan warmt de aarde nóg sneller op:

https://www.ad.nl/klimaat/lucht-schoner-lentes-zonniger-knmi-ziet-duidelijke-toename-zonnestraling-in-voorjaar~a3833182/

Misschien is de enige oplossing wel wat Eerdmans zei, dat we ons aan het klimaat moeten aanpassen ipv andersom. Het klimaat laat zich sowieso niet aanpassen met deze wereldwijde overbevolking.

Ook zonder overbevolking laat het klimaat zich niet aanpassen. Sommige politici wanen zich God en denken dat ze alles naar hun hand kunnen zetten. We hebben geen invloed op een ijstijd of een tropische periode. 

Epic88 schreef op 15-03-2023 om 23:08:

[..]

Ook zonder overbevolking laat het klimaat zich niet aanpassen. Sommige politici wanen zich God en denken dat ze alles naar hun hand kunnen zetten. We hebben geen invloed op een ijstijd of een tropische periode.

Mee eens

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.