Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2023 om 21:42

Regendrup. schreef op 15-03-2023 om 21:37:

[..]

Echt onbegrijpelijk. Bahbahbah

ik vind het niet onbegrijpelijk. Het is toch steeds wel duidelijk dat heel veel Nederlanders het niet eens zijn met wat er gebeurt met de stikstofproblematiek? En dat zijn dus niet alleen de boeren. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2023 om 21:43

Epic88 schreef op 15-03-2023 om 21:42:

[..]

De PVV valt volgens mij qua verlies wel mee toch? FvD heeft wel een groot verlies, maar ik had niet anders verwacht.

bij beide exitpolls in overijssel en nooordholland een zetel verlies. Beide van 3 naar 2, dus dat is een derde verlies. FvD idd meer, maar die hadden ook meer zetels. 

BBB is ook vrij groot in Noord- Holland, die had ik dan weer minder verwacht.
Bij Overijssel(woon ik) is het geen verassing voor mij. 

Het is ook wel een bijzonder type mensen dat bij die BBB-bijeenkomsten is.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-03-2023 om 21:45

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:43:

[..]

bij beide exitpolls in overijssel en nooordholland een zetel verlies. Beide van 3 naar 2, dus dat is een derde verlies. FvD idd meer, maar die hadden ook meer zetels.

Als je het zo bekijkt is het inderdaad wel veel.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2023 om 21:45

MeganRapinoe schreef op 15-03-2023 om 21:41:

Hopelijk kan de natuur het nog 4 jaar aan. BBB gaat natuurlijk tegen dezelfde muren oplopen en het niet kunnen waarmaken. Sterker nog, ik kan me voorstellen dat als provincies dwars gaan liggen in de uitvoer van de stikstofplannen dat de EU uiteindelijk de subsidiekraan dicht gooit. En wie lijden daar het meest onder? Juist, de boeren.

Maar logisch dat in Overijssel en Gelderland zij zo groot worden. Al die vlaggen, gefinancierd door De Heus. Al die campagne voering door de agrireuzen.

Het is in en in triest dat boeren niet zien dat ze hun eigen graf aan het graven zijn. Weet je, uiteindelijk keert de wal het schip en moeten ze toch wel. Daar doet ook BBB niks tegen, anders had een van de andere partijen het al lang gedaan. Caroline praat leuk de boeren naar de mond, maar is echt niet de tovenares die als enige wél ziet hoe we onder die stikstofdoelstellingen uit gaan komen. Het enige wat men met deze winst bereikt is meer uitstel, meer teleurstelling en meer onrust.

Maar de rest van Europa is niet zo streng als Nederland, dus daarom is het ook wel logisch om te zeggen, dat het hier wel wat minder kan met alle maatregelen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2023 om 21:46

MMcGonagall schreef op 15-03-2023 om 21:45:

Het is ook wel een bijzonder type mensen dat bij die BBB-bijeenkomsten is.

wat een onzin zeg. Als er zoveel op stemmen, dan zijn er veel bijzondere mensen

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-03-2023 om 21:46

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:45:

[..]

Maar de rest van Europa is niet zo streng als Nederland, dus daarom is het ook wel logisch om te zeggen, dat het hier wel wat minder kan met alle maatregelen.

En wij betalen ook veel aan de EU. Dus er zal vast wat ruimte zijn.

Als die ruimte er was, denk je niet dat de zittende partijen die niet al hadden gepakt?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2023 om 21:48

Epic88 schreef op 15-03-2023 om 21:46:

[..]

En wij betalen ook veel aan de EU. Dus er zal vast wat ruimte zijn.

En hier op het forum en ook verder in de discussies hoor je iedereen alleen maar over de boeren praten, terwijl er heel veel meer zijn, die zouden moeten minderen. Dat is waarom er ook veel weerstand is. Het zijn niet alleen de boeren, maar iedereen ligt dat woord vooraan in de mond. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-03-2023 om 21:49

MeganRapinoe schreef op 15-03-2023 om 21:48:

Als die ruimte er was, denk je niet dat de zittende partijen die niet al hadden gepakt?

nee, want we willen het beste jongetje van de klas zijn. Vooral GL/PvdD

Ik zou Caroline niet graag willen zijn. Zoveel beloftes gemaakt die ze niet kan waarmaken. En wat gebeurt er dan, wanneer mensen merken dat zij toch niet de Messias is die ze hadden gehoopt? Baudet kan er over meepraten….

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:46:

[..]

wat een onzin zeg. Als er zoveel op stemmen, dan zijn er veel bijzondere mensen

Datzelfde geldt voor andere partijen. Man/vrouw verhouding, oud/jong, parelkettinkjes of alternatief, het zijn allemaal bijzondere clubjes met een eigen gezicht. Dit zijn echt de Jan en Gerda types, 60+ Hollands welvaren.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-03-2023 om 21:51

MeganRapinoe schreef op 15-03-2023 om 21:49:

Ik zou Caroline niet graag willen zijn. Zoveel beloftes gemaakt die ze niet kan waarmaken. En wat gebeurt er dan, wanneer mensen merken dat zij toch niet de Messias is die ze hadden gehoopt? Baudet kan er over meepraten….

Baudet doet natuurlijk een beetje apart om het maar even netjes uit te drukken. Ik zie de vergelijking niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.