Nieuws en actueel
Cookielover
15-03-2023 om 11:06
Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023
Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten
Peiling
Op welke partij stem je voor de PS?
Libertine
15-03-2023 om 21:19
Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 20:59:
[..]
nou ja, daar kan ik ook niet blij van worden, dus sowieso krijgen ze mijn stem niet. Maar je stemt toch deels ook op een persoon? Als iemand niet sympathiek over komt, dan zal diegene nooit mijn stem krijgen. Of een heleboel belooft maar vervolgens niet doet ook niet. Of je stemt liever op een vrouw dan op een man. Gaat je voorkeur ook uit naar een persoon.
Ik vind mensen die een hele andere politieke voorkeur hebben snel niet sympathiek dus als GL jouw partij uberhaubt niet is snap ik dat je hart niet sneller gaat kloppen van klaver. Dat heb ik met Mark, Caroline, haga, Thierry, Geert etc.
En de keus voor een vrouw is toch echt wat anders? Ik stem bewust op een vrouw omdat ik vind dat er te weinig vrouwen een stem hebben in de politiek. Sterker, ik kies heel bewust voor een vrouw van kleur. Omdat ik het van belang vindt dat ze ook een stem krijgen. Dat is geen persoon dan toch, dat zijn persoonskenmerken.
Cookielover
15-03-2023 om 21:24
Libertine schreef op 15-03-2023 om 21:19:
[..]
Ik vind mensen die een hele andere politieke voorkeur niet hebben al snel niet sympathiek dus als GL jouw partij uberhaubt niet is snap ik dat je hart niet sneller gaat kloppen van klaver. Dat heb ik met Mark, Caroline, haga, Thierry, Geert etc.
En de keus voor een vrouw is toch echt wat anders? Ik stem bewust op een vrouw omdat ik vind dat er te weinig vrouwen een stem hebben in de politiek. Sterker, ik kies heel bewust voor een vrouw van kleur. Omdat ik het van belang vindt dat ze ook een stem krijgen. Dat is geen persoon dan toch, dat zijn persoonskenmerken.
MeganRapinoe
15-03-2023 om 21:25
Wow, dikke winst voor links in NH: 26 zetels voor rechtse partijen, 29 voor linkse. Waarbij ik CU, D66 en Volt op links heb geschaard, omdat die in het stikstof debat aan die kant staan. Maar goed, Amsterdam ligt in NH dus het zal daar wel mee te maken hebben
Libertine
15-03-2023 om 21:25
Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:17:
[..]
In NH staat de BBB gelijk met VVD en bovenaan in de exitpolls. Zullen vast niet alleen boeren zijn. Hartstikke mooi
Links doet het verre van slecht als je naar de pvda, GL en pvdd kijkt. Hartstikke mooi ook.
Tuinfluiter
15-03-2023 om 21:28
Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 20:16:
[..]
het verbaasd me idd dat er hier zo veel op GL stemmen met die Klaver als lijsttrekker. Brrr
Jesse klaver zit in de tweede kamer en ik heb nu voor de provinciale staten gekozen. Ik kijk dan helemaal niet naar landelijke politici.
Er zijn een paar punten in mijn provincie die ik erg belangrijk vind en die standpunten deel ik met groen links.
PinkFlower
15-03-2023 om 21:29
Chantilly21_2 schreef op 15-03-2023 om 20:06:
Ik heb voor de PS op Volt gestemd en de waterschappen op Water Natuurlijk. BBB zal hier de grootste wel worden ( oost-Nederland) en daar kijk ik nou niet echt naar uit.
Dat kan ik trouwens niet te hardop zeggen hier in de regio, want dan ben je geen knip voor de neus waard natuurlijk..
Volgens mij wonen wij aardig bij elkaar in de buurt. Ik zeg het ook niet hardop want dat levert me een discussie op waar ik totaal geen zin aan heb. Dat is discussiëren tegen een betonnen plaat. Helaas veel pro boer vrienden hier en zelfs op mijn natuur opleiding een aantal die echt niet inzien, of niet willen inzien dat de bbb pro boer en tegen natuur is daardoor. Maar Caroline is erg populair hier en kan goed praten. Zodra ik iets zeg krijg ik meteen boze reacties 🙈
PinkFlower
15-03-2023 om 21:30
Tuinfluiter schreef op 15-03-2023 om 21:28:
[..]
Jesse klaver zit in de tweede kamer en ik heb nu voor de provinciale staten gekozen. Ik kijk dan helemaal niet naar landelijke politici.
Er zijn een paar punten in mijn provincie die ik erg belangrijk vind en die standpunten deel ik met groen links.
Ik heb nu ook heel anders gestemd dan met de tweede kamer verkiezingen. Zijn ook heel andere verkiezingen. Net als met gemeenteraadsverkiezingen...
PinkFlower
15-03-2023 om 21:34
Helaas bbb hier (overijssel) de grootste, 17 zetels 😭
Zo jammer voor de natuur. Maar was te verwachten.
Ysenda
15-03-2023 om 21:36
ik heb bewust gekozen voor een landelijke partij bij de PS omdat zij ook weer de eerste kamer kiezen.
Voor het waterschap wel op een lokale partij.
Saga
15-03-2023 om 21:36
PinkFlower schreef op 15-03-2023 om 21:34:
Sterkte
Regendrup.
15-03-2023 om 21:37
PinkFlower schreef op 15-03-2023 om 21:34:
Echt onbegrijpelijk. Bahbahbah
FaithfulDuck87
15-03-2023 om 21:39
Voor BBB 17 zetels verwacht in Overijssel, dat is een derde van de zetels.
FvD verliest gelukkig overal zetels, net als PVV.
MeganRapinoe
15-03-2023 om 21:41
Hopelijk kan de natuur het nog 4 jaar aan. BBB gaat natuurlijk tegen dezelfde muren oplopen en het niet kunnen waarmaken. Sterker nog, ik kan me voorstellen dat als provincies dwars gaan liggen in de uitvoer van de stikstofplannen dat de EU uiteindelijk de subsidiekraan dicht gooit. En wie lijden daar het meest onder? Juist, de boeren.
Maar logisch dat in Overijssel en Gelderland zij zo groot worden. Al die vlaggen, gefinancierd door De Heus. Al die campagne voering door de agrireuzen.
Het is in en in triest dat boeren niet zien dat ze hun eigen graf aan het graven zijn. Weet je, uiteindelijk keert de wal het schip en moeten ze toch wel. Daar doet ook BBB niks tegen, anders had een van de andere partijen het al lang gedaan. Caroline praat leuk de boeren naar de mond, maar is echt niet de tovenares die als enige wél ziet hoe we onder die stikstofdoelstellingen uit gaan komen. Het enige wat men met deze winst bereikt is meer uitstel, meer teleurstelling en meer onrust.
SlushyAlbatross55
15-03-2023 om 21:42
Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:39:
Voor BBB 17 zetels verwacht in Overijssel, dat is een derde van de zetels.
FvD verliest gelukkig overal zetels, net als PVV.
De PVV valt volgens mij qua verlies wel mee toch? FvD heeft wel een groot verlies, maar ik had niet anders verwacht.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.