Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

Cookielover

Cookielover

15-03-2023 om 20:37 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 15-03-2023 om 20:26:

[..]

Jaja een beetje balans zeg je? Overal belasting voor betalen? Rijke mensen die nog meer belasting moeten betalen? Ik ben het daar gewoon niet mee eens, en bovendien vind ik het nogal laf dat ze het niet alleen aankunnen.

Nee, ze zegt ‘een betere balans’. 

Muurbloem1985 schreef op 15-03-2023 om 20:26:

[..]

Jaja een beetje balans zeg je? Overal belasting voor betalen? Rijke mensen die nog meer belasting moeten betalen? Ik ben het daar gewoon niet mee eens, en bovendien vind ik het nogal laf dat ze het niet alleen aankunnen.

Nou ja,  ik heb liever een coalitie van wat gevestigd links en rechts bij elkaar dan zo'n nieuwe partij als de BBB. Weer zo'n partij die teveel beloofd en dat niet waar kan maken. 

Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 20:16:

[..]

het verbaasd me idd dat er hier zo veel op GL stemmen met die Klaver als lijsttrekker. Brrr

Maar je stemt toch niet op een persoon maar op een partij en een partijprogramma?? 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-03-2023 om 20:55

Libertine schreef op 15-03-2023 om 20:52:

[..]

Maar je stemt toch niet op een persoon maar op een partij en een partijprogramma??

Dan krijg je Paul Rossenmoller en Duivendak erbij. Brrr

Regendrup. schreef op 15-03-2023 om 20:15:

[..]

Bij mij nr 3!

En hoezo zijn dat typische vvd namen? Ik snap 'm niet.

Typisch witte mannen van een bepaalde generatie.

Cookielover

Cookielover

15-03-2023 om 20:57 Topicstarter

Epic88 schreef op 15-03-2023 om 20:55:

[..]

Dan krijg je Paul Rossenmoller en Duivendak erbij. Brrr

Libertine schreef op 15-03-2023 om 20:52:

[..]

Maar je stemt toch niet op een persoon maar op een partij en een partijprogramma??

nou ja, daar kan ik ook niet blij van worden, dus sowieso krijgen ze mijn stem niet. Maar je stemt toch deels ook op een persoon? Als iemand niet sympathiek over komt, dan zal diegene nooit mijn stem krijgen. Of een heleboel belooft maar vervolgens niet doet ook niet. Of je stemt liever op een vrouw dan op een man. Gaat je voorkeur ook uit naar een persoon. 

Voor iedereen die meer vrouwen in de politiek wil (= wij bijna allemaal, denk ik 🙂): juist stemmen op een wat lager geplaatste vrouw werkt daarvoor. De eerste vrouw komt (in partijen met meer dan een paar zetels) sowieso wel aan bod. Je kunt het beste kijken hoeveel zetels de partij waarschijnlijk gaat krijgen en op een vrouw stemmen die daar net onder staat. Zie hier https://stemopeenvrouw.com/. Ik las dit een paar jaar geleden en doe het sindsdien altijd zo, voelt wel goed.

Degene op wie ik toen uitkwam bleek nog eens een vrouw van kleur, dus nog mooier voor de diversiteit. Voor het waterschap heb ik dit niet in zoveel detail uitgezocht 😅 maar daar ook een de niet-eerste vrouw en met een anderstalige naam gekozen.

Muurbloem1985 schreef op 15-03-2023 om 20:26:

[..]

Jaja een beetje balans zeg je? Overal belasting voor betalen? Rijke mensen die nog meer belasting moeten betalen? Ik ben het daar gewoon niet mee eens, en bovendien vind ik het nogal laf dat ze het niet alleen aankunnen.

Dat wie het niet alleen aankunnen? Geen enkele partij kan het alleen zonder coalitie. Ook rechts niet. In theorie zouden ze het kunnen proberen, maar dan komt er nooit een voorstel door de kamer.

Dus laf? Dan is elke partij laf, ook die van jouw voorkeur.

Voor die Boerenpartij ben ik niet zo bang. Dat is ook weer zo’n eendagsvlieg. Ik snap het niet, die partij is toch juist tegen het milieu en voor de boeren. Wie wil dat? De boeren waarschijnlijk

BBB scoort hoog 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-03-2023 om 21:07

MMcGonagall schreef op 15-03-2023 om 21:05:

Voor die Boerenpartij ben ik niet zo bang. Dat is ook weer zo’n eendagsvlieg. Ik snap het niet, die partij is toch juist tegen het milieu en voor de boeren. Wie wil dat? De boeren waarschijnlijk

Maar 0,5 % van de Nederlandse bevolking is boer. 

MMcGonagall schreef op 15-03-2023 om 21:05:

Voor die Boerenpartij ben ik niet zo bang. Dat is ook weer zo’n eendagsvlieg. Ik snap het niet, die partij is toch juist tegen het milieu en voor de boeren. Wie wil dat? De boeren waarschijnlijk

Niet eens voor de boeren, maar voor de argogiganten die de boeren gebruiken om zelf zoveel mogelijk geld te verdienen. Maarja daar scoren ze niet zo mee als met "voor de boeren".

Lollypopje schreef op 15-03-2023 om 21:09:

[..]

Niet eens voor de boeren, maar voor de argogiganten die de boeren gebruiken om zelf zoveel mogelijk geld te verdienen. Maarja daar scoren ze niet zo mee als met "voor de boeren".

Ik heb er weinig verstand van. Kunnen zij ervoor zorgen dat ik gewoon weer boerenkool en tomaten kan kopen (en dan niet 400 gram tomaten voor 3,99)?

MMcGonagall schreef op 15-03-2023 om 21:05:

Voor die Boerenpartij ben ik niet zo bang. Dat is ook weer zo’n eendagsvlieg. Ik snap het niet, die partij is toch juist tegen het milieu en voor de boeren. Wie wil dat? De boeren waarschijnlijk

In NH staat de BBB gelijk met VVD en bovenaan in de exitpolls.  Zullen vast niet alleen boeren zijn. Hartstikke mooi

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.