Nieuws en actueel
Cookielover
15-03-2023 om 11:06
Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023
Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten
Peiling
Op welke partij stem je voor de PS?
SuzyQFive
15-03-2023 om 23:24
Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 22:00:
[..]
och, wie op de BBB stemt heeft geen verstand van politiek en leest geen partijprogramma, hebben geen verstand van andere zaken. Wat een vreselijke vooroordelen zeg.
Dat schrijf ik niet. Lees het nog maar eens goed.
SlushyAlbatross55
15-03-2023 om 23:26
Ik vermoed dat veel mensen op de BBB gestemd hebben, omdat ze zien dat het hele stikstof verhaal een gecreëerd probleem is.
En door dit gecreeede probleem moet iedereen bloeden en zit het hele land op slot.
De natura2000 gebieden zijn vooral wensnatuur, waar onnatuurlijk lage stikstofwaardes nodig zijn. En zelfs met die lage stikstof gehaltes vergt het nog enorm veel onderhoudt zoals afplaggen en de grond goed laten begrazen door moeflons die nu overigens even door onze andere wensnatuur, de wolf zijn opgegeten.
Wat zorgt dat deze gebieden weer verder achteruit gaan…
LostJellyfish83
16-03-2023 om 00:01
Blomke82 schreef op 15-03-2023 om 22:49:
[..]
Die kloof/splitsing is er toch al, daarbij staat momenteel manier van leven van Duitsland/oost NL dichter bij elkaar dan Randstad/oost NL. Dat zie je ook terug in de uitslag.
Ik weet niet hoor. In Gelderland zijn de VVD, D66 en GL het grootst, in Zuid-Holland BBB. Hoort ZH dan nu bij de provincies en Gelderland bij de Randstad?
MeganRapinoe
16-03-2023 om 00:02
Wat een wijsheid hier. Dat de gevestigde partijen daar niet aan hebben gedacht zeg. Had ze een hoop verlies gescheeld. 🤦
Pepperoni
16-03-2023 om 00:29
Hoihoii, Gerda hier. Ik ben vanmorgen met onze Jan naar het stembureau getogen en we hebben daar op BBB gestemd. Vanavond met borrelnootjes en een pilske voor de tv gezeten, en op dit moment nog steeds de verkiezingsuitslagen aan het volgen bij de NOS. Wat een monsterzege he?! Lang leve de democratie!
En ja, ik had dit ook gezegd als iedere andere partij gewonnen had. Dát is wat democratie namelijk inhoudt.
LostJellyfish83
16-03-2023 om 00:49
Mug schreef op 16-03-2023 om 00:01:
[..]
Ik weet niet hoor. In Gelderland zijn de VVD, D66 en GL het grootst, in Zuid-Holland BBB. Hoort ZH dan nu bij de provincies en Gelderland bij de Randstad?
Oooh, dit klopt al niet meer zie ik. Ik ga maar verder de definitieve uitslagen afwachten
LostJellyfish83
16-03-2023 om 00:51
Pepperoni schreef op 16-03-2023 om 00:29:
Hoihoii, Gerda hier. Ik ben vanmorgen met onze Jan naar het stembureau getogen en we hebben daar op BBB gestemd. Vanavond met borrelnootjes en een pilske voor de tv gezeten, en op dit moment nog steeds de verkiezingsuitslagen aan het volgen bij de NOS. Wat een monsterzege he?! Lang leve de democratie!
En ja, ik had dit ook gezegd als iedere andere partij gewonnen had. Dát is wat democratie namelijk inhoudt.![]()
Wat is het toch fijn om een Jan en Gerda te zijn
Angela1967
16-03-2023 om 03:44
Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:42:
[..]
ik vind het niet onbegrijpelijk. Het is toch steeds wel duidelijk dat heel veel Nederlanders het niet eens zijn met wat er gebeurt met de stikstofproblematiek? En dat zijn dus niet alleen de boeren.
Maar ergens niet mee eens zijn en realistisch zijn kan best samen gaan . Dus jammer vinden dat de ingegrepen moet worden, eigenlijk liever nog paar jaar doormodderen, maar snappen dat het niet anders kan.
Gr Angela
Angela1967
16-03-2023 om 03:46
Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:46:
[..]
wat een onzin zeg. Als er zoveel op stemmen, dan zijn er veel bijzondere mensen
Verschil tussen erop stemmen en bij de bijeenkomsten zijn : de eerste groep zal een stuk groter zijn .
Gr Angela
Angela1967
16-03-2023 om 03:47
Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:49:
[..]
nee, want we willen het beste jongetje van de klas zijn. Vooral GL/PvdD
Van welke klas? Je bedoelt: de klas die de wereld minder slecht wil achterlaten voor onze kinderen? Dat zijn we gelukkig in Europa ook veel.
Gr Angela
Angela1967
16-03-2023 om 03:53
Epic88 schreef op 15-03-2023 om 23:26:
Ik vermoed dat veel mensen op de BBB gestemd hebben, omdat ze zien dat het hele stikstof verhaal een gecreëerd probleem is.
En door dit gecreeede probleem moet iedereen bloeden en zit het hele land op slot.
De natura2000 gebieden zijn vooral wensnatuur, waar onnatuurlijk lage stikstofwaardes nodig zijn. En zelfs met die lage stikstof gehaltes vergt het nog enorm veel onderhoudt zoals afplaggen en de grond goed laten begrazen door moeflons die nu overigens even door onze andere wensnatuur, de wolf zijn opgegeten.
Wat zorgt dat deze gebieden weer verder achteruit gaan…
Het klopt dat het een gecreëerd probleem is.
Da het je dat moeder natuur zelf zoveel stikstof creëerde?
Gr Angela
Blomke82
16-03-2023 om 05:49
Mug schreef op 16-03-2023 om 00:01:
[..]
Misschien ff naar dit plaatje kijken? Ik zie D66 sowieso nergens terug als grootste.
Het licht groen domineert nogal fors, ook in Gelderland.
Blomke82
16-03-2023 om 05:53
Angela1967 schreef op 16-03-2023 om 03:47:
[..]
Van welke klas? Je bedoelt: de klas die de wereld minder slecht wil achterlaten voor onze kinderen? Dat zijn we gelukkig in Europa ook veel.
Gr Angela
Al zal je alle landbouw en veeteelt in Nederland gaan verbieden, het klimaat gaat toch zijn eigen gang. Een schone lucht versneld de opwarming alleen maar. De zon kan dan nog beter door dringen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.