Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

MMcGonagall schreef op 18-03-2023 om 23:07:

Over de gehele linie gaat het nog niet zo slecht. Andere landen staan er slechter voor en hebben een instabielere politiek. Hier is net het minimumloon met, wat was het, 10% verhoogd, uitkeringen voor wie niet kan werken, de wegen liggen er knap bij, allerhande financiële steun in de coronaperiode. We krijgen straks weer een basisbeurs, die de PvdA van onze kinderen had afgepakt. Need I go on?

Dat mag waar zijn. Maar de puinhopen van de Toeslagenaffaire en de problemen in Groningen zijn er ook gewoon nog steeds. Ik vind het moeilijk te verkroppen dat er gewoon mensen zijn geweest die mede door de financiële problemen van de stopgezette Toeslag suïcide hebben gepleegd, althans één waarvan ik weet heb. Dit soort toestanden konden ontstaan in de mentaliteit van de afgelopen regeringen Rutte.

https://www.2doc.nl/documentaires/2017/03/stille-beving.html

Documentaire over een familie die jaren is gevolgd. In hun nieuwe "aardbevingsbestendige" woning zijn alweer scheuren geknald.

Mensen zijn in het stookhok gaan slapen vanwege hun onveilige woning.

Duizenden huizen zijn van onveilig ineens naar veilig gegaan en omgekeerd.

Mensen worden in hun eigen huis letterlijk afgezeken door de NAM/IMG/NCG.

Veel beloven, maar toch niet geven.

Ministers op werkbezoek. Och, och, mevrouwtje, het is toch wat. 

Ja, ik ben bewoner van het aardbevingsgebied.
Ja, ik heb schade.

Nee, ik wil geen geld, ik wil een veilige woning.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

19-03-2023 om 00:35

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-03-2023 om 22:24:

[..]

Uiteindelijk stemt iedereen op een partij die het beste bij hun past qua zienswijze. Dat het nooit een 100% match zal zijn heeft, denk ik, iedereen wel. Je bepaalt zelf welke punten belangrijk zijn voor jou, die bij jouw visie passen. Daarom vind ik de reactie van Angela op zijn minst bijzonder.

Ik was echt eventjes benieuwd naar de gedachtengang van Watertoren omdat ze zichzelf egoïstisch noemt 
Kan ook via opvoeding of sociale kringen komen, niet omdat je je er ernstig in verdiept verder 

Angela’s reactie had ik duidelijk niet goed gelezen want ik probeerde het wel 😋

Als je zo goed verzorgd bent vanaf dag 1 door ouders, de staat en man en vervolgens jezelf egoïstisch noemt staat er allicht een lijntje open om verder te kijken om ook klaar te willen staan voor een ander die dit niet heeft gehad? 🤷‍♀️
Zou zomaar kunnen, toch? 
Meer was en is er niet aan de hand 😁

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-03-2023 om 22:24:

[..]

Uiteindelijk stemt iedereen op een partij die het beste bij hun past qua zienswijze. Dat het nooit een 100% match zal zijn heeft, denk ik, iedereen wel. Je bepaalt zelf welke punten belangrijk zijn voor jou, die bij jouw visie passen. Daarom vind ik de reactie van Angela op zijn minst bijzonder.

He hallo je kunt best vinden dat je het zelf goed hebt en dus vinden dat anderen van belastinggeld geholpen kunnen worden 

Dus ' wat bij jou past' is mijns inziens dus niet dat wat alleen voor míj́  goed is. Anderen redeneren wel zo. Dat kan.

Gr Angela 

Beertjelief schreef op 18-03-2023 om 19:52:

Ah, dank voor je eerlijke antwoord 😊

Begrijpelijk dat je je luxe niet wilt kwijtraken!
Maar als thuisblijfmoeder ben je toch je heel afhankelijk geweest van je man?
Fijn toch dat er iemand zich zo om je bekommerde dat jij je leven in luxe kon leiden en je nooit in de steek liet
Niet iedereen heeft dat helaas
Misschien kan je ook kijken of je op een andere manier voor iemand in de maatschappij kan klaar staan?
Beetje geven en nemen is niks mis mee toch? 😊

Niet aanvallend bedoeld, (mocht je dit zo opvatten) zoals gezegd opgegroeid in een VVD gezin en pas sinds kort door hoe geprivilegieerd ik ben
Dus no hard feelings, oprecht interesse in de gedachtengang

Klaar staan voor een ander in de maatschappij heb ik altijd wel gedaan. Ik werkte niet dus had tijd zat. Op de basisschool heb ik heel veel mee geholpen zoals verkeersbrigadier en leesmoeder enz. Ik ben mantelzorger geweest bij mijn eigen vader en later mijn schoonvader. Mijn zoon was 5 toen hij lid werd van een voetbalvereniging waarin zowel mijn man als ik ons als vrijwilliger in hebben gezet. Mijn zoon is inmiddels 30 en nog steeds lid van die voetbalclub en ik werk daar nog steeds achter de bar. Ja, ik was financieel afhankelijk van mijn man toen ik stopte met werken maar zo hebben wij dat nooit gezien. Wij zagen ons als een team die het samen deed. Ik wilde graag thuis zijn voor onze zoon en dat was precies wat mijn man ook wilde. Wij wilden dat leven niet van allebei werken en zoon naar opvang of opa en oma. Opa en oma waren fijn voor als wij samen weg wilden en dat hebben we ook gedaan. Veel mensen keuren mijn keuzes af die ik gemaakt heb in het leven. Ik ben nu 57 en mijn zoon is 30. Hij heeft zoals hij zelf zegt een hele mooie jeugd gehad dus als ik het opnieuw zou moeten doen dan zou ik mijn leven precies hetzelfde doen. Om ontopic te blijven, mijn zoon stemt ook al jarenlang op de VVD.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

19-03-2023 om 01:23

Courage schreef op 18-03-2023 om 23:30:

[..]

Dat mag waar zijn. Maar de puinhopen van de Toeslagenaffaire en de problemen in Groningen zijn er ook gewoon nog steeds. Ik vind het moeilijk te verkroppen dat er gewoon mensen zijn geweest die mede door de financiële problemen van de stopgezette Toeslag suïcide hebben gepleegd, althans één waarvan ik weet heb. Dit soort toestanden konden ontstaan in de mentaliteit van de afgelopen regeringen Rutte.

https://www.amnesty.nl/wat-we-doen/tech-en-mensenrechten/algoritmes-big-data-overheid

Algoritmes zouden nooit de leiding mogen hebben over wel of geen fraude
Of wel of geen toeslag

Er hebben mensen zelfmoord gepleegd (of in elk geval dus 1, maar dat is er echt 1 teveel) 
Er zijn kinderen onterecht uit huis geplaatst (en weer teruggebracht maar dat zal niet schadeloos wezen bij kind en ouders vermoed ik) 
Uit nood moeten verhuizen omdat een algoritme denkt “Tja Igor Copelovitz, de naam alleen al, ik flag je als fraudeur”

Beseffen we dat echt iedereen dit kan overkomen en dat ‘t eigenlijk doodeng is?

”Heb ik recht op toeslag?” 
- Naam: Emilie Koetsier
- Nationaliteit: Nederlandse
- Geboorteplaats; Laren 

Stop maar Emilie, het systeem heeft bepaalt dat je te rijk bent voor ook maar enig toeslag
Gebaseerd op naam en geboorteplaats

Dat is er gebeurt tijdens de toeslag affaire en dat moet heel, heel strafbaar worden als het gaat om algoritmes en fraude profileren 

Rutte wilt er niks aan doen en alleen om zulke gevaren niet te willen indammen voor AL jouw volk ben je m.i echt een gevaar waar niet langer op gestemd dient te worden

Nog een potentieel voorbeeldje dan maar Blond, blauwe ogen, altijd wijntjes drinkend met vriendinnen, uiterlijk is mega super belangrijk en make up moet er in dikke lagen op? Heb je ook goud in je sieraden?
Dan heb je een borstvergroting of facelift van een man gehad!
Natuurlijk krijg je dan geen belasting terug want je wordt geflagged als tokkie* en tokkies frauderen 

* ik vond deze beschrijving van tokkie vrouw online 😋 (mocht iemand zich om de een of andere reden aangesproken voelen 😳) 

Dit kan echt iedereen gebeuren, we geven steeds meer beslissingen uit handen die bepaalt worden door algoritmes en big data 

Ja, er gaan dingen fout. Er gaat heel veel fout maar sommige mensen zien dan Mark Rutte als DE dader. Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben het eens met hem wat hij wil maar hij moet compromissen sluiten en daarom voel ik me wel eens teleurgesteld in beslissingen want dat is niet waarop ik gestemd heb. Ik vind dat hij te veel Kaag haar zin geeft en dat maakt dat ik mij meer ga verdiepen in Ja21. 

watertoren schreef op 19-03-2023 om 01:47:

Ja, er gaan dingen fout. Er gaat heel veel fout maar sommige mensen zien dan Mark Rutte als DE dader. Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben het eens met hem wat hij wil maar hij moet compromissen sluiten en daarom voel ik me wel eens teleurgesteld in beslissingen want dat is niet waarop ik gestemd heb. Ik vind dat hij te veel Kaag haar zin geeft en dat maakt dat ik mij meer ga verdiepen in Ja21.

Bij een ja21 beleid  zouden dit soort fouten en beslissingen nog veel meer gebeuren.

Het gaat namelijk om het mensbeeld.

Gr Angela 

Sorry Angela, ik lees jou vaak maar meestal snap ik er niks van wat je wil zeggen. Nu ook weer wat bedoel je met Joost Eerdmans en mensbeeld. 

Joost Eerdmans zet zich wel in op een goede manier. Er is een stichting en die heet aandacht doet spreken. Dat gaat over mensen die vermoord zijn door zinloos geweld. De ouders van Nicky Verstappen zijn daar ook lid van. Joost Eerdmans was daar dus op een open dag. Dat siert hem vind ik . 

Angela1967 schreef op 19-03-2023 om 02:03:

[..]

Bij een ja21 beleid zouden dit soort fouten en beslissingen nog veel meer gebeuren.

Het gaat namelijk om het mensbeeld.

Gr Angela

Waarom zou dat bij een JA21 beleid nog veel meer gebeuren? Hoor graag een onderbouwing. 

MMcGonagall schreef op 18-03-2023 om 23:07:

Over de gehele linie gaat het nog niet zo slecht. Andere landen staan er slechter voor en hebben een instabielere politiek. Hier is net het minimumloon met, wat was het, 10% verhoogd, uitkeringen voor wie niet kan werken, de wegen liggen er knap bij, allerhande financiële steun in de coronaperiode. We krijgen straks weer een basisbeurs, die de PvdA van onze kinderen had afgepakt. Need I go on?

Que? Daar zat de VVD gewoon bij hoor. Altijd erg knap hoe deze partij hierin de dans ontspringt. 

En dat het minimumloon 10% omhoog is gegaan is niet zo bijzonder na jarenlange stagnatie. Dat was echt nodig, maar als je vergelijkt met wat het inmiddels had moeten zijn loopt het nog erg achter. 

Financiële steun tijdens corona was ook prima, maar volgens mij stonden bijna alle partijen daar wel achter.

Uitkeringen voor wie niet kan werken. Die hadden we al voor de VVD, maar ondertussen hebben we wel dat gedrocht van een participatiewet met mensen die op omvallen staan. Oh en iedereen wordt tegenwoordig makkelijker de bijstand in gegooid. De Wajong is ook verdwenen. En in de plaats van 3 jaar WW hebben we nu nog maar max 2 jaar. 

Angela1967 schreef op 19-03-2023 om 00:37:

[..]

He hallo je kunt best vinden dat je het zelf goed hebt en dus vinden dat anderen van belastinggeld geholpen kunnen worden

Dus ' wat bij jou past' is mijns inziens dus niet dat wat alleen voor míj́ goed is. Anderen redeneren wel zo. Dat kan.

Gr Angela

Ik vind jouw post over het stemgedrag en motivatie van Watertoren denigrerend. Een keuze is altijd egoïstisch want het is jouw keuze. Niemand stemt op een partij die totaal niet bij hun past maar wel zogenaamd goed is voor de rest van het land. 

Word een beetje flauw van mensen affakkelen omdat ze stemmen op een partij die je zelf nooit gekozen zou hebben, het is namelijk een recht om vrij te zijn in je keuze. 

de participatiewet is idd een gedrocht en blijkt in de praktijk een vorm van dwangarbeid te zijn. Schandalig en wat mij betreft mag dit zsm veranderd worden.
Het doorbetalen bij ziekte 2 jaar door werkgever zou wat mij betreft ook veranderd mogen worden. Uitval door langdurige ziekte zou rechtsreeks door het UWV betaalt moeten worden en niet door de werkgever. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-03-2023 om 09:58:

[..]

Ik vind jouw post over het stemgedrag en motivatie van Watertoren denigrerend. Een keuze is altijd egoïstisch want het is jouw keuze. Niemand stemt op een partij die totaal niet bij hun past maar wel zogenaamd goed is voor de rest van het land.

Word een beetje flauw van mensen affakkelen omdat ze stemmen op een partij die je zelf nooit gekozen zou hebben, het is namelijk een recht om vrij te zijn in je keuze.

Dat laatste ben ik met je eens. Iedereen is vrij om te stemmen op een partij naar eigen keuze. Dat dit niet een partij is waarop je zelf zou stemmen maakt het natuurlijk niet ineens schandelijk of egoïstisch. Beetje raar om zo naar een democratie te kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.