Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel ik wel op de VVD heb gestemd dat ik ook wel heel veel voel voor Ja21 en dan vooral voor Joost Eerdmans. Ik had het er gisteren met mijn broer over die ook VVD stemt. Rutte heeft grove fouten gemaakt dat geef ik toe maar het zijn dingen die ons niet aan gaan zoals Groningen en bv de toeslagenaffaire.  Misschien egoistisch maar ik stem op een partij die het het beste voor heeft met mij.

watertoren schreef op 18-03-2023 om 17:53:

Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel ik wel op de VVD heb gestemd dat ik ook wel heel veel voel voor Ja21 en dan vooral voor Joost Eerdmans. Ik had het er gisteren met mijn broer over die ook VVD stemt. Rutte heeft grove fouten gemaakt dat geef ik toe maar het zijn dingen die ons niet aan gaan zoals Groningen en bv de toeslagenaffaire. Misschien egoistisch maar ik stem op een partij die het het beste voor heeft met mij.

Ik vind het wel eerlijk dat je er gewoon rond voor uitkomt en er niet omheen draait. 

En dan ook nog verbaasd zijn dat BBB zoveel mensen naar zich toe weet te trekken...

watertoren schreef op 18-03-2023 om 17:53:

Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel ik wel op de VVD heb gestemd dat ik ook wel heel veel voel voor Ja21 en dan vooral voor Joost Eerdmans. Ik had het er gisteren met mijn broer over die ook VVD stemt. Rutte heeft grove fouten gemaakt dat geef ik toe maar het zijn dingen die ons niet aan gaan zoals Groningen en bv de toeslagenaffaire. Misschien egoistisch maar ik stem op een partij die het het beste voor heeft met mij.

Het is inderdaad egoïstisch naar mijn mening.

En dat je het openlijk toegeeft is nog opvallender.

Het voordeel is dat niemand je gaat proberen te overtuigen van iets anders want je weet zelf precies waar de schoen wringt. 

Gr Angela 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

18-03-2023 om 18:45

Is dat misschien ook opvoeding Watertoren? 
Ik kreeg steevast de quote “Zorg dat je later op VVD kan stemmen, dan heb en doe je het goed!” 

Zo zag ik dat ook wel een beetje in mijn twintigerjaren 
VVD stemmers hadden een huis, auto of 2 en spaarrekeningen 
Dus ik geloofde m’n ouders zo! En aangezien ik dat allemaal niet had, moest ik maar niet op VVD stemmen 

Ondertussen is wel duidelijk dat ik zelf ben gaan nadenken en een betere wereld voor iedereen wens 
Maar kan mij zo voorstellen dat er mensen bij die filosofie blijven 🤷‍♀️

Op mijn 19de woonde ik met mijn vriend in een koophuis (op zijn naam) en zodra ik mijn rijbewijs had, kwam de tweede auto voor de deur. Een noodzaak op de Groningse steppen, waar het OV van elk half uur naar vier ritjes per dag ging. Ik werkte halve dagen en kon met het OV dus niet eens thuis komen.

Nooit VVD gestemd. 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

18-03-2023 om 18:50

Okie 😊

(Ho, was nog niet klaar - te vroeg op verzenden geclickt)

Ik vroeg het dan ook aan Watertoren
Dat ik mij er iets bij kan voorstellen dat die egoïstische keuze misschien voortkwam uit haar opvoeding

Wel fijn trouwens dat je kon kopen en auto’s kon kopen op halve dagen werk
Mijn generatie koopt vooral met hulp van ouders, helaas

Mijn man heeft nog nagedacht over JA21, maar toen hij Annabel hoorde wauwelen bij "De Hofkar" was hij er al klaar mee.

Beertjelief schreef op 18-03-2023 om 18:45:

Ik kreeg steevast de quote “Zorg dat je later op VVD kan stemmen, dan heb en doe je het goed!”

Dus ik geloofde m’n ouders zo! En aangezien ik dat allemaal niet had, moest ik maar niet op VVD stemmen

Ondertussen is wel duidelijk dat ik zelf ben gaan nadenken en een betere wereld voor iedereen wens

Nee Beertjelief dat speelt helemaal niet. Ik ben heel sober opgegroeid. Bij ons thuis kon er weinig omdat er geen geld was. Toen ik ging samen wonen met mijn toen vriend en later man toen konden dingen zoals luxe ineens wel/ Daar ben ikl nog steeds blij en dankbaar voor!

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

18-03-2023 om 19:52

Ah, dank voor je eerlijke antwoord 😊

Begrijpelijk dat je je luxe niet wilt kwijtraken! 
Maar als thuisblijfmoeder ben je toch je heel afhankelijk geweest van je man? 
Fijn toch dat er iemand zich zo om je bekommerde dat jij je leven in luxe kon leiden en je nooit in de steek liet
Niet iedereen heeft dat helaas
Misschien kan je ook kijken of je op een andere manier voor iemand in de maatschappij kan klaar staan? 
Beetje geven en nemen is niks mis mee toch? 😊 

Niet aanvallend bedoeld, (mocht je dit zo opvatten) zoals gezegd opgegroeid in een VVD gezin en pas sinds kort door hoe geprivilegieerd ik ben 
Dus no hard feelings, oprecht interesse in de gedachtengang 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

18-03-2023 om 20:01

Angela1967 schreef op 18-03-2023 om 18:04:

[..]

Het is inderdaad egoïstisch naar mijn mening.

En dat je het openlijk toegeeft is nog opvallender.

Het voordeel is dat niemand je gaat proberen te overtuigen van iets anders want je weet zelf precies waar de schoen wringt.

Gr Angela

Oh, dat lees ik nu pas goed 😳

Sorrie Angela 😅

Beertjelief schreef op 18-03-2023 om 18:50:

Okie 😊

(Ho, was nog niet klaar - te vroeg op verzenden geclickt)

Ik vroeg het dan ook aan Watertoren
Dat ik mij er iets bij kan voorstellen dat die egoïstische keuze misschien voortkwam uit haar opvoeding

Wel fijn trouwens dat je kon kopen en auto’s kon kopen op halve dagen werk
Mijn generatie koopt vooral met hulp van ouders, helaas

Man komt van een melkveehouderij en heeft zich er met veel ellende aan onttrokken. Als oudste zoon moest hij de boel namelijk overnemen. No f*cking way. De relatie met de familie is dus nog steeds slecht.

Hij heeft steeds ernaast gewerkt en gespaard, zodat hij een vrijstaand huis kon kopen op zijn 25ste. Ik zat toen nog op de Havo, dus had nog geen inkomsten.

We konden daarna prima rondkomen van anderhalf salaris schaal 6 (rijksambtenaar, MBO). Ook een kwestie van keuzes maken. Geen abonnementjes, goedkope auto's.

Na onze verhuizing 16 jaar later (ons nieuwe huis is ook van mij) kon de tweede auto de deur uit omdat we nu op fietsafstand wonen van het werk.

Beertjelief schreef op 18-03-2023 om 18:45:

Uiteindelijk stemt iedereen op een partij die het beste bij hun past qua zienswijze. Dat het nooit een 100% match zal zijn heeft, denk ik, iedereen wel. Je bepaalt zelf welke punten belangrijk zijn voor jou, die bij jouw visie passen. Daarom vind ik de reactie van Angela op zijn minst bijzonder. 

Broodtrommel schreef op 18-03-2023 om 15:27:

[..]

Niemand is perfect maar van een premier mag meer verwacht worden dan een ontzettend vergeetachtige vent met z'n jarenlange heb ik geen actieve herinnering aan.

Hij is of heeeeeeeel vergeetachtig, zit gewoon te liegen of wil geen verantwoordelijkheid nemen. De man is vooral enorm goed om overal omheen te draaien en er mee weg te komen.

Omtzigt, gewiste sms'jes, bonnetjesaffaire, toeslagenschandaal, Groningen en ondertussen zijn we weer wat naar beneden gezakt op de corruptieschaal.

En dan heb ik het nog niet eens over hetgeen gewoon niet werkt in de samenleving. Deze club zit er al 12 jaar en dingen werken al een hele lange tijd niet. Dan heb je je kans gehad.

Niemand is perfect betekend sowieso niet dat iets niet (veel) beter kan.

Bij dingen in de trant die laatste zin vraag ik mij altijd af wie jullie graag willen zien als mp. Zoveel geschikte kandidaten met idem connecties zijn er niet hoor.

Rutte is momenteel typisch een gevalletje van "best of the rest". Heb in andere lijsttrekkers nog minder vertrouwen als mp. Dat is ook de reden dat de VVD groot blijft.

Over de gehele linie gaat het nog niet zo slecht. Andere landen staan er slechter voor en hebben een instabielere politiek. Hier is net het minimumloon met, wat was het, 10% verhoogd, uitkeringen voor wie niet kan werken, de wegen liggen er knap bij, allerhande financiële steun in de coronaperiode. We krijgen straks weer een basisbeurs, die de PvdA van onze kinderen had afgepakt. Need I go on?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.