Nieuws en actueel
Cookielover
15-03-2023 om 11:06
Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023
Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten
Peiling
Op welke partij stem je voor de PS?
Malibu2
16-03-2023 om 18:47
Angela1967 schreef op 16-03-2023 om 16:11:
[..]
de vraag is waarvan en wat je dan moet doen
ik zie het bijv. ook als een signaal dat stemmers niet genoeg weten van de werkelijke belangen die BBB aan de macht hebben geholpen.
Dus mijn conclusie is: duidelijker uitleggen wat wel en niet feitelijke (financiële) informatie is en op welke sentimenten wordt gespeeld.
Iemand anders zou kunnen concluderen dat BBB 'gelijk heeft' en dat er dus yyy moet gebeuren.
Dus ja, welk signaal zie jij?
gr Angela
Ik sluit me helemaal bij je wens aan om feitelijke informatie te verstrekken. Ik vermoed alleen dat jij en ik van inzicht verschillen over wat feitelijke informatie is.
In de jaren '70 was men ervan overtuigd dat er een nieuwe ijstijd zou komen. In het TIME artikel "Another Ice Age?" van 24 juni 1974 staat letterlijk: "Telltale signs are everywhere." ... en ook een mooie quote is: "The University of Wisconsin's Reid A. Bryson and other climatologists suggest that dust and other particles released into the atmosphere as a result of farming and fuel burning may be blocking more and more sunlight from reaching and heating the surface of the earth."
Zijn grote delen van Nederland intussen al onbewoonbaar? "By 2007 violent storms smash coastal barriers rendering large parts of the Netherlands uninhabitable. Cities like The Hague are abandoned." (2004, Pentagon)
En heeft Groot Brittannië inmiddels al een Siberisch klimaat? "Between 2010 and 2020 Europe is hardest hit by climatic change with an average annual temperature drop of 6F. Climate in Britain becomes colder and drier as weather patterns begin to resemble Siberia." (2004, Pentagon).
Of neem nu bijvoorbeeld Al Gore. In 2009 beweerde hij dat er een kans was van 75% dat binnen 5 tot 7 jaar het ijs van de noordpool tijdens de zomermaanden gesmolten zou zijn. Ook al niet uitgekomen. Toenmalig prins Charles claimde in datzelfde jaar dat we nog 96 maanden hadden om de wereld te redden. Oftewel 8 jaar. Ik weet niet hoe het met jou staat, maar ik ben er nog 
Ik wil best geloven dat het klimaat verandert. Het verandert namelijk constant. Ik vermoed alleen dat er intussen veel meer mensen zijn die net als ik beseffen dat er al 50 jaar de meest bizarre klimaatvoorspellingen worden gedaan, waarbij we als mensheid intussen al meerdere keren uitgeroeid hadden moeten zijn. Waarom zouden we dan nu moeten meegaan in dit verregaande stikstofbeleid? Ook in de afgelopen 50 jaar werden dit soort, achteraf onjuiste, klimaatclaims gedaan op basis van modellen en wetenschappelijke onderzoeken. Ik geloof best veel, maar zo goedgelovig ben ik nu ook weer niet.
https://www.theguardian.com/environment/2004/feb/22/usnews.theobserver
https://www.theguardian.com/environment/2004/feb/22/usnews.theobserver1
Angela1967
16-03-2023 om 18:59
Malibu2 schreef op 16-03-2023 om 18:47:
[..]
Ik sluit me helemaal bij je wens aan om feitelijke informatie te verstrekken. Ik vermoed alleen dat jij en ik van inzicht verschillen over wat feitelijke informatie is.
In de jaren '70 was men ervan overtuigd dat er een nieuwe ijstijd zou komen. In het TIME artikel "Another Ice Age?" van 24 juni 1974 staat letterlijk: "Telltale signs are everywhere." ... en ook een mooie quote is: "The University of Wisconsin's Reid A. Bryson and other climatologists suggest that dust and other particles released into the atmosphere as a result of farming and fuel burning may be blocking more and more sunlight from reaching and heating the surface of the earth."
Zijn grote delen van Nederland intussen al onbewoonbaar? "By 2007 violent storms smash coastal barriers rendering large parts of the Netherlands uninhabitable. Cities like The Hague are abandoned." (2004, Pentagon)
En heeft Groot Brittannië inmiddels al een Siberisch klimaat? "Between 2010 and 2020 Europe is hardest hit by climatic change with an average annual temperature drop of 6F. Climate in Britain becomes colder and drier as weather patterns begin to resemble Siberia." (2004, Pentagon).
Of neem nu bijvoorbeeld Al Gore. In 2009 beweerde hij dat er een kans was van 75% dat binnen 5 tot 7 jaar het ijs van de noordpool tijdens de zomermaanden gesmolten zou zijn. Ook al niet uitgekomen. Toenmalig prins Charles claimde in datzelfde jaar dat we nog 96 maanden hadden om de wereld te redden. Oftewel 8 jaar. Ik weet niet hoe het met jou staat, maar ik ben er nog
Ik wil best geloven dat het klimaat verandert. Het verandert namelijk constant. Ik vermoed alleen dat er intussen veel meer mensen zijn die net als ik beseffen dat er al 50 jaar de meest bizarre klimaatvoorspellingen worden gedaan, waarbij we als mensheid intussen al meerdere keren uitgeroeid hadden moeten zijn. Waarom zouden we dan nu moeten meegaan in dit verregaande stikstofbeleid? Ook in de afgelopen 50 jaar werden dit soort, achteraf onjuiste, klimaatclaims gedaan op basis van modellen en wetenschappelijke onderzoeken. Ik geloof best veel, maar zo goedgelovig ben ik nu ook weer niet.
Dit is wel heel veel blabla om het niet te hebben over de huidige problemen en onze eigen dagelijkse verantwoordelijkheid.
Ik bedoelde slechts dat de financiële belangen die door BBB-succes gediend worden helder onder woorden gebracht moeten worden.
Gr Angela
NippyDunlin42
16-03-2023 om 18:59
Loeki72 schreef op 16-03-2023 om 18:18:
[..]
We hebben geen andere keus. De helft van het land is nodig voor de veeteelt. Dus dan heb je niet meer zoveel gebieden over. Veel vee is kennelijk belangrijker voor mensen. Dat hebben we gezien in de stemuitslagen.
Precies!
Poezel_en_Wip
16-03-2023 om 19:01
Elaine68 schreef op 16-03-2023 om 18:58:
[Quote verwijderd]
Je slaat echt door nu.
En dat vind ik, terwijl ik hartstikke links gestemd heb.
SuzyQFive
16-03-2023 om 19:02
Malibu2 schreef op 16-03-2023 om 18:47:
[..]
Op geologische schaal is een tijdspad ook lastig te voorspellen. 30 jaar geleden vond men de verschuiving van de magnetische pool ook een onzinverhaal. Hoewel dat duidelijk in gesteente zichtbaar is. Ondertussen is de magnetische pool al een paar jaar aan het verschuiven van Canada naar Rusland en de laatste maanden gaat het heel snel zelfs. GIS moest in 2022 3x geüpdatet worden. Gemiddeld eens in de 30.000 jaar draaien de polen zelfs helemaal om (de laatste keer is langer dan 70.000jr geleden).
Glacialen en interglacialen wisselen zich al millenia af. De stijging van de zeespiegel zorgt uiteindelijk ook weer voor afkoeling.
Neem een flinke vulkaanuitbarsting en de opwarming van de aarde vertraagt.
En eigenlijk is het meest kwalijke van het hele klimaatverhaal dat het gewoon handel is geworden.
Ik vind dat we goed voor de aarde moeten zorgen en dat iedereen daar aan moet bijdragen. Er zijn aardse processen die je niet kan stoppen, maar daarbinnen kan je wel zo goed mogelijk voor je omgeving zorgen.
Broodtrommel
Poezenmeisje schreef op 16-03-2023 om 10:15:
[..]
We zijn het op veel vlakken eens, maar de uitvoering kan hier en daar anders.
Laat boeren weer gewoon stront/droge mest uitrijden i.p.v. ze te verplichten dit te laten gisten in gierkelders en in de bodem te injecteren.
Biologisch boeren is veel gezonder.
Schiphol mag krimpen, veel zelfs. Tata Steel mag weg, graag. De kunstmestfabriek Yara bij Sluiskil mag ook weg. Stront genoeg in dit land, zeker met 18 miljoen inwoners.
Zonneparken kunnen prima aangelegd worden op de blokkendozen bij industrieterreinen, niet in weilanden.
Datacenters vreten alleen maar stroom en leveren amper werkgelegenheid op.
Alle planten die wij nu voor onze tuin kopen zijn bijenplanten, we hebben bijvoorbeeld vijf verschillende soorten lavendel. Mijn man stekt ze graag.
Tussen de prei zaaien we witte bloemetjes (lobularia maritima) tegen ongedierte. Ze ruiken heerlijk en de bijen en hommels zijn er blij mee. Vorige week zag ik de eerste hommels in de tuin.
Alleen vrees ik dus dat je daar niet gaat komen met de BBB. Dat is het een beetje.
Ik heb ook echt de schurft aan al die betontegeltuinen en al dat steen in de stad. De Franshals buurt in Amsterdam is een goed voorbeeld hoe het ook kan.
NippyDunlin42
Angela1967 schreef op 16-03-2023 om 18:59:
[..]
Dit is wel heel veel blabla om de huidige problemen en onze eigen dagelijkse verantwoordelijkheid weg te schuiven. Dus ik denk dat jij feiten gebruikt om door te gaan zonder veranderingen.
Ik bedoelde slechts dat de financiële belangen die door BBB-succes gediend worden helder onder woorden gebracht moeten worden.
Gr Angela
Dit inderdaad. Die Dallas villa in de Volkskrant van die BBB stemmer was echt niet met een boerenloontje verdiend. Wat een geld gaat daarin om.
NippyDunlin42
16-03-2023 om 19:03
Poezel_en_Wip schreef op 16-03-2023 om 19:01:
[..]
Je slaat echt door nu.
Knip
NippyDunlin42
16-03-2023 om 19:08
Ik heb ergens gelezen dat Caroline doet aan voortschrijdend inzicht. Dat ze vwb ons slavernijverleden van gedachten veranderd was. Dat en het feit dat wappies haar verdenken van controlled opposition maakt wel dat ik me een beetje zorgen maak, want zij heeft wel iets aardigs waardoor ik denk dat ze zich gewoon voor een verkeerd karretje heeft laten spannen. Ik zie haar ook wel als MP op wereldleiders afbanjeren. Wat dat betreft heb ik 10 keer liever Caroline dan Baudet of Geert.
NippyDunlin42
16-03-2023 om 19:10
Poezel_en_Wip schreef op 16-03-2023 om 19:01:
[..]
Je slaat echt door nu.
Knip
SuzyQFive
16-03-2023 om 19:10
Elaine68 schreef op 16-03-2023 om 19:02:
[..]
Dit inderdaad. Die Dallas villa in de Volkskrant van die BBB stemmer was echt niet met een boerenloontje verdiend. Wat een geld gaat daarin om.
Het ‘probleem’ is vooral dat we zoveel grond voor landbouw nodig hebben omdat er geproduceerd wordt voor de export. Terwijl aan de andere kant we heel veel, veel goedkoper voedsel importeren en daarnaast er veel grond gebruikt wordt voor veevoer.
Het veroorzakende probleem is de (min of meer) gedwongen schaalvergroting in het verleden en dag wij met ons allen geen eerlijke prijs voor de producten willen betalen.
Daarnaast krijgen ze ook nog heel veel subsidie.
Boeren zijn belangrijk, en gelukkig zijn er ook een heleboel boeren die heel goed beseffen dat het op de oude voet niet zo door kan gaan. Nu is het de gulden middenweg zoeken.
NippyDunlin42
16-03-2023 om 19:14
SuzyQFive schreef op 16-03-2023 om 19:10:
[..]
Het ‘probleem’ is vooral dat we zoveel grond voor landbouw nodig hebben omdat er geproduceerd wordt voor de export. Terwijl aan de andere kant we heel veel, veel goedkoper voedsel importeren en daarnaast er veel grond gebruikt wordt voor veevoer.
Het veroorzakende probleem is de (min of meer) gedwongen schaalvergroting in het verleden en dag wij met ons allen geen eerlijke prijs voor de producten willen betalen.
Daarnaast krijgen ze ook nog heel veel subsidie.
Boeren zijn belangrijk, en gelukkig zijn er ook een heleboel boeren die heel goed beseffen dat het op de oude voet niet zo door kan gaan. Nu is het de gulden middenweg zoeken.
Ja en die laatste boeren waardeer ik ook enorm.
Poezel_en_Wip
16-03-2023 om 19:15
Elaine68 schreef op 16-03-2023 om 19:10:
[..]
[Quote verwijderd]
Van medelijden is geen sprake. Geen idee waar je dat leest.
Poezenmeisje
16-03-2023 om 20:16
SuzyQFive schreef op 16-03-2023 om 18:47:
[..]
Misschien mosterd hoor:
Dat programma staat gewoon op hun site, dus dat kan je lezen. En lachen.
Voor onderwijs een slechte partij iig.
Kan het dan nóg slechter in het onderwijs?
Mijn man had elke week 30 uur les, mijn zoon op dezelfde opleiding nog geen tien uur.
En dan krijgen ze ook al geen wiskunde meer omdat de regering rekenen (niveau 3F) belangrijker vindt...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.