Nieuws en actueel
Cookielover
15-03-2023 om 11:06
Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023
Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten
Peiling
Op welke partij stem je voor de PS?
Herfstappeltaart
16-03-2023 om 08:11
Bakblik schreef op 15-03-2023 om 20:19:
[..]
En waarom is dat zo angstaanjagend dan? Hier in Nederland regeert er nooit een partij helemaal alleen in zijn eentje, er worden altijd coalities gevormd. Een beetje links geluid na al die jaren rechts beleid kan toch zorgen voor een betere balans tussen arm en rijk.
Rutte is ongeveer wel uitgeregeerd die mag zich zo langzaamaan gaan voorbereiden op zijn vertrek.
Snel mag ook
Bakblik
16-03-2023 om 08:22
Herfstappeltaart schreef op 16-03-2023 om 08:11:
[..]
Snel mag ook
![]()
Tuurlijk liever snel maar dit waren PS verkiezingen en geen 2e kamer verkiezingen. Hij heeft er nog "recht op" om deze termijn af te maken en de volgende en de volgende, want het grootkapitaal blijft toch wel op de VVD stemmen.....
Helaas.
Herfstappeltaart
16-03-2023 om 08:25
Bakblik schreef op 16-03-2023 om 08:22:
[..]
Tuurlijk liever snel maar dit waren PS verkiezingen en geen 2e kamer verkiezingen. Hij heeft er nog "recht op" om deze termijn af te maken en de volgende en de volgende, want het grootkapitaal blijft toch wel op de VVD stemmen.....
Helaas.
Klopt hoor. Het was een grapje.
Jillz
16-03-2023 om 08:30
Miraval schreef op 16-03-2023 om 07:43:
[..]
En wat als ze het nou eens wel goed doen? Ik vind het echt opmerkelijk dat hier (en op Viva) zo gereageerd wordt op een democratische uitslag. Kennelijk is er een heel groot deel van de Nederlanders die het anders willen. Dan kun je toch niet anders dan dingen veranderen? Als je gewoon op dezelfde voet doorgaat dan kun je die hele verkiezingen wel opdoeken.
Ik accepteer de verkiezingsuitslag maar ben ook sceptisch over de toekomst van BBB. Dat komt omdat onduidelijk is waar ze naast stikstof en asielbeleid voor staan. Hoe denken ze over onderwijs, economie, zorg, Europa etc. Hoe gaan ze de problemen wel aanpakken? Het gevaar voor de partij zelf is dat de leden en achterban over veel onderwerpen van mening verschillen en elkaar uiteindelijk de partij uitvechten.
Blijft overeind dat dit wel een signaal is dat de samenleving verandering verwacht en het oneens is met het huidige beleid. En dat signaal is belangrijker dan de vraag of BBB de oplossing kan bieden.
SerpentineHawk22
16-03-2023 om 08:38
Miraval schreef op 16-03-2023 om 07:43:
[..]
En wat als ze het nou eens wel goed doen? Ik vind het echt opmerkelijk dat hier (en op Viva) zo gereageerd wordt op een democratische uitslag. Kennelijk is er een heel groot deel van de Nederlanders die het anders willen. Dan kun je toch niet anders dan dingen veranderen? Als je gewoon op dezelfde voet doorgaat dan kun je die hele verkiezingen wel opdoeken.
Dat kan idd, dat weet je niet. Ik schreef daarom ook dat het kan zijn dat ze er net zo'n zooitje van maken als PVV en Forum maar dat hoeft niet... We gaan het vanzelf zien.. (Maar ik ben er na de twee voorgangers-van-zwevende-kiezers idd wel een beetje sceptisch over...)
Daglichtlamp
16-03-2023 om 09:59
Ik erger me er trouwens dat de uitslagen van de waterschapsverkiezingen bijna nergens aandacht krijgen in het nieuws. Ook daar is sprake van grote verschuivingen en van grote opgaven de komende vier jaar.
Gebruikersnaaminvullen
16-03-2023 om 10:01
Friezinnetje schreef op 15-03-2023 om 21:56:
[..]
Alleen worden die weinig genoemd. Je hoort alleen maar: De boeren moeten minderen. De boeren moeten dit, de boeren moeten dat.
Vanmorgen nog op de radio, een presentator, zit daar ook alleen maar over boeren te zeuren. Heb geen 1 woord gehoord over industrie.
Als je kijkt naar de sectoren is dat wel logisch. Boeren(veehouderijen) zijn verantwoordelijk voor 45%. De overige 55% is verdeeld over bouw, wegverkeer, scheepvaart en industrie. Hele bouwprojecten worden nu stilgelegd vanwege de stikstofproblematiek. Alle sectoren worden "aangepakt", alleen de boeren willen niet.
Poezenmeisje
16-03-2023 om 10:15
Broodtrommel schreef op 16-03-2023 om 07:57:
[..]
Ik denk dat je je dan even moet verdiepen in de kwaliteit van onze bodem, de lucht en het oppervlaktewater. Die is nogal slecht namelijk.
En ja dat heeft meer oorzaken dan enkel boeren. Maar dat wij de grootste voedselexporteur zijn na Amerika terwijl we een postzegel zijn en een mega veestapel hebben kan zeker wat aan gedaan worden. Net zoals boeren een faire prijs geven voor hun producten en ondersteuning om biologisch te gaan boeren. We kunnen ook Schiphol aanpakken als overstaphub en Tata Steel. Geen blokkendozen meer en datacentra (wat dat allemaal wel niet kost qua energie)
De afname van insecten en bijen is een groot probleem. Die laatsten zijn nodig voor bestuiving van gewassen.
De biodiversiteit is compleet weg uit die grasmatten aka het platteland. Ik ben er opgegroeid en herken het niet terug. Ik vind het vreselijk.
Mag je wegzetten als linkse agenda, maar gezond is het allemaal niet.
We zijn het op veel vlakken eens, maar de uitvoering kan hier en daar anders.
Laat boeren weer gewoon stront/droge mest uitrijden i.p.v. ze te verplichten dit te laten gisten in gierkelders en in de bodem te injecteren.
Biologisch boeren is veel gezonder.
Schiphol mag krimpen, veel zelfs. Tata Steel mag weg, graag. De kunstmestfabriek Yara bij Sluiskil mag ook weg. Stront genoeg in dit land, zeker met 18 miljoen inwoners.
Zonneparken kunnen prima aangelegd worden op de blokkendozen bij industrieterreinen, niet in weilanden.
Datacenters vreten alleen maar stroom en leveren amper werkgelegenheid op.
Alle planten die wij nu voor onze tuin kopen zijn bijenplanten, we hebben bijvoorbeeld vijf verschillende soorten lavendel. Mijn man stekt ze graag.
Tussen de prei zaaien we witte bloemetjes (lobularia maritima) tegen ongedierte. Ze ruiken heerlijk en de bijen en hommels zijn er blij mee. Vorige week zag ik de eerste hommels in de tuin.
SlushyAlbatross55
16-03-2023 om 10:18
Daglichtlamp schreef op 16-03-2023 om 09:59:
Ik erger me er trouwens dat de uitslagen van de waterschapsverkiezingen bijna nergens aandacht krijgen in het nieuws. Ook daar is sprake van grote verschuivingen en van grote opgaven de komende vier jaar.
De uitslag laat 2 dagen op zich wachten las ik gister/
Daglichtlamp
16-03-2023 om 10:23
Epic88 schreef op 16-03-2023 om 10:18:
[..]
De uitslag laat 2 dagen op zich wachten las ik gister/
Dat geldt ook voor de officiële uitslagen van de provinciale staten verkiezingen. Toch lezen we die uitslagen wel in het nieuws. Blijkbaar vinden ze dat voor de waterschapsverkiezingen teveel moeite. Terwijl die stemmen gister ook gewoon geteld zijn (of in elk geval de sneltelling, de telling voor voorkeursstemmen gebeurd op veel plekken pas vandaag, maar dat geldt ook voor de verkiezing van de provinciale staten, niet alleen voor die van de waterschappen).
SlushyAlbatross55
16-03-2023 om 10:25
Daglichtlamp schreef op 16-03-2023 om 10:23:
[..]
Dat geldt ook voor de officiële uitslagen van de provinciale staten verkiezingen. Toch lezen we die uitslagen wel in het nieuws. Blijkbaar vinden ze dat voor de waterschapsverkiezingen teveel moeite. Terwijl die stemmen gister ook gewoon geteld zijn (of in elk geval de sneltelling, de telling voor voorkeursstemmen gebeurd op veel plekken pas vandaag, maar dat geldt ook voor de verkiezing van de provinciale staten, niet alleen voor die van de waterschappen).
Wat gek dan.
MeganRapinoe
16-03-2023 om 10:25
Eens, ik ben ook wel heel benieuwd wat de uitslag bij de waterschappen gaat zijn.
SlushyAlbatross55
16-03-2023 om 10:31
MeganRapinoe schreef op 16-03-2023 om 10:25:
Eens, ik ben ook wel heel benieuwd wat de uitslag bij de waterschappen gaat zijn.
Gezien de uitslag van de verkiezingen zal BBB ook hier wel de grootste zijn.
WarpedTrout14
16-03-2023 om 10:31
Ik las net dat de waterschappen eind van de middag met een voorlopige uitslag komen. (op de site van NOS). Ik ben ook wel benieuwd. Hopelijk is de uitslag daar niet zo slecht voor de natuur.
Poezenmeisje
16-03-2023 om 10:34
Wollstonecraft schreef op 16-03-2023 om 10:31:
Ik las net dat de waterschappen eind van de middag met een voorlopige uitslag komen. (op de site van NOS). Ik ben ook wel benieuwd. Hopelijk is de uitslag daar niet zo slecht voor de natuur.
Nederland hééft geen natuur, maar cultuurlandschappen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.