Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 13:25:

[..]

Waarom vind jij het onnodig dat er berichten worden geplaatst dat er voor hem gebeden wordt? Dat is toch heel anders dan zeggen dat die niet gemist wordt? Wat is dat voor misselijkmakend reactie? Dus omdat hij opkwam voor waar hij voor stond wordt die niet gemist? Eigenlijk zeg je dan dat het goed is dat die is doodgeschoten. Enig vorm van empathie is bij linkse mensen ver te zoeken maar dat was ik inmiddels wel gewend.

Waarom mag ik dat niet onnodig vinden. Ik heb helemaal niets met bidden of geloof.

En nee, ik zeg niet dat het goed is dat hij doodgeschoten is, dat maak jij er helemaal zelf van. Misschien omdat ik jouw mening niet deel. En ik ben verre van links. Als je had opgelet, tussen het steigeren vanwege meningen die je niet aanstaan door, dan had je dat geweten.  

Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-09-2025 om 13:32:

[..]

Waarom mag ik dat niet onnodig vinden. Ik heb helemaal niets met bidden of geloof.

En nee, ik zeg niet dat het goed is dat hij doodgeschoten is, dat maak jij er helemaal zelf van. Misschien omdat ik jouw mening niet deel. En ik ben verre van links. Als je had opgelet, tussen het steigeren vanwege meningen die je niet aanstaan door, dan had je dat geweten.

Laat andere wel voor hem bidden jemig we komen  geen steek verder zo.

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 13:37:

[..]

Laat andere wel voor hem bidden jemig we komen geen steek verder zo.

Nee mede door je eigen starre houding

[..]

Waarom vind jij het onnodig dat er berichten worden geplaatst dat er voor hem gebeden wordt? Dat is toch heel anders dan zeggen dat die niet gemist wordt? Wat is dat voor misselijkmakend reactie? Dus omdat hij opkwam voor waar hij voor stond wordt die niet gemist? Eigenlijk zeg je dan dat het goed is dat die is doodgeschoten. Enig vorm van empathie is bij linkse mensen ver te zoeken maar dat was ik inmiddels wel gewend.

Wat een polarisatie wederom.....

[..]

Zie je wat je doet? 

Wat mij betreft bidden die mensen voor Kirk tot ze een ons wegen.                Vind ik het onnodig? Ja. 

Mogen ze dat op sociale plaatsen?  Ja. Vind ik dat onnodig?  Ja. 

Het is wel zo dat je niet kunt verwachten dat mensen met een andere mening deze niet mogen uiten, hoe onnodig jij dat ook vindt.

[..]

Ik zie ook nog steeds geen sympathie van jou richting alle vrouwen die jaarlijks vermoord worden door (ex)-partners in de VS.

Ook zie ik geen kritiek van je op de uitspraak die Trump pas deed over huiselijk geweld. 

Musk had ook al kritiek op empathie een tijd terug en ik zie wel vaker dat conservatieven hun neus ophalen voor empathie.

Heeft heel rechts geen empathie? Nee hoor. 

[..]

Waar wil je naartoe dan?

en om voorgoed een einde te maken aan die retoriek dat links zo gewelddadig is en allerlei aanslagen pleegt op andersdenkenden in de VS: https://www.cato.org/blog/politically-motivated-violence-rare-united-states

Dan kunnen al die wierd duks even reflecteren op waar het gif dan echt zit. En iets met ratio en feiten VS sentiment. 

Stardust schreef op 14-09-2025 om 13:59:

en om voorgoed een einde te maken aan die retoriek dat links zo gewelddadig is en allerlei aanslagen pleegt op andersdenkenden in de VS: https://www.cato.org/blog/politically-motivated-violence-rare-united-states

Dan kunnen al die wierd duks even reflecteren op waar het gif dan echt zit. En iets met ratio en feiten VS sentiment.

Dank je voor het delen. Ik had er naar gezocht, maar niet iets gevonden dat een goed overzicht bood.

PensioNada schreef op 14-09-2025 om 14:07:

[..]

Dank je voor het delen. Ik had er naar gezocht, maar niet iets gevonden dat een goed overzicht bood.

Graag gedaan. Dit lijkt behoorlijk gedegen en bovendien kun je dat instituut absoluut niet links of woke noemen. 

BeesAreCool schreef op 14-09-2025 om 13:09:

[..]

Er zijn al lang hele groepen op de rechterkant die de meest walgelijke dingen over Democraten zeggen.

Dat Trump zonder nog iets te weten de schuld bij links legde zie ik dan weer opvallend weinig kritiek op.

Ook zie ik nagenoeg geen kritiek van al die verontwaardigde mensen over hoe Trump praat over huiselijk geweld. Je zou denken, gezien de hoge moordcijfers door (ex) partners dat men dat algemeen zou veroordelen.

Daar hoor ik bijna niks over, maar het gaat wel al dagenlang over 1 man.

Behoorlijk selectieve verontwaardiging dus die enkel 1 kant opkijkt, aangemoedigd door Trump.

Maar zo kom je dus niet verder en zakken we alleen maar verder het drijfzand in. 

Het is heel makkelijk om de andere partij te blijven beschuldigen. De Republikeinen zullen in de spiegel moeten kijken. Maar niet als enige. Ook de Democraten zullen eerlijk naar zichzelf en de buitenwereld moeten zijn. Wat is hún rol hierin geweest, waar hebben zij bijgedragen in de polarisatie en hoe corrigeren ze dat?

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 11:26:

[..]

Bij jou moet het zeker altijd het een of het ander zijn he? Jij krijgt het niet uit je mond om gewoon te zeggen, die dwazen die lopen te juichen op tictoc moeten ontslagen worden, neenee het is dan "maar kirk" zo een vermoeiende manier van discussiëren.

Je maakt precies van mijn post wat ik juist niet zei. Ik zei: even misselijkmakend. Ik vind dus juichen omdat iemand vermoord is misselijkmakend én ik vind wat Kirk zei over Pelosi en wat hij deed met die watchlist óók misselijkmakend. Jij bent zelf degene die het ene extra uitvergroot (iedereen die ook maar kritiek op Kirk uit of zegt niet te rouwen schaar je onder juichers die terecht ontslagen worden) en nog altijd niet wil ingaan op hoe misselijkmakend Kirks eigen teksten en oproepen tot geweld waren. Ik vind geweld gebruiken, geweld verheerlijken of oproepen tot geweld altijd fout. Jij lijkt het van de ene kant vreselijk te vinden, extra uit te vergroten en het een hele groep kwalijk te nemen en van de andere kant veeg je het onder tafel. Dus hoezo moet het het een of het ander zijn bij mij? Wat je mij in de schoenen probeert te schuiven ben je juist zelf hier de hele tijd aan het doen.

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 10:42:

[..]

Ik neem helemaal niks terug, ik vind het terecht dat mensen die gaan juichen over de dood van andere en dat op tictoc zetten misselijkmakend en terecht dat deze ontslagen worden, want ze weten de consequenties. Mensen die zeggen dat ze niet om hem rouwen vind ik zielig (Waarom moet je dat delen) Maar dat vind ik wel een ander verhaal.

Oké, dan neem je dus wel terug wat je gisteren rond 21:00 zei, want toen vond je het nog één pot nat. Je vond het toen terecht dat mensen die alleen 'ik rouw er niet om' ontslagen werden en trok dat gelijk met juichen. Lees maar terug. Het kan gewoon hè, toegeven dat je wat te hard van stapel liep en dat je er toch genuanceerder in staat. Dat maakt de discussie duidelijker, als je niet eerst het ene en dan het andere beweert.

Stardust schreef op 14-09-2025 om 13:59:

en om voorgoed een einde te maken aan die retoriek dat links zo gewelddadig is en allerlei aanslagen pleegt op andersdenkenden in de VS: https://www.cato.org/blog/politically-motivated-violence-rare-united-states

Top Stardust! Bedankt voor het delen!

Dat plaatst wel het eea even in perspectief 

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 10:43:

[..]

Vind jij het respectvol om te gaan juichen om de dood van iemand zoals links nu doet of moet dat maar kunnen? En als rechtse mensen juichen om de dood van iemand die links is wijs je dat wel af?

Nee, dat vind ik niet respectvol, ik dacht dat dat al wel uit mijn posts bleek. Waarom leg je me dit soort woorden in de mond, heb je dat soort retoriek echt nodig om je punt te proberen te maken?

Dat enkele individuen bagger posten met juichberichten betekent dan weer niet dat 'links dat doet'. Ik zie mezelf als links, ik ken heel veel mensen die links stemmen en echt niemand van hen juicht over ook maar iemands dood. Ook nu niet. Zie excessen op internet niet als representatief voor een hele groep, dat is gevaarlijk. 

Kortom: ik wijs het altijd af als mensen geweld verheerlijken. De meeste mensen, links dan wel rechts, doen dat gelukkig. Jij ook? Wijs je het verheerlijken van geweld door mensen als Kirk en Trump ook af?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.