Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 10:36:

[..]

Wat je ook nog steeds ontwijkt is de vraag over wat je vindt van hoe Kirk sprak over Pelosi en over zijn watchlist. Vind je dat wel oké, hoe hij opriep om iemand die een politieke moord wilde plegen (en daar bijna in slaagde) te bevrijden? Hoe hij de motor was achter doodsbedreigingen?

Dat heb ik wel gezegd, jij leest gewoon niet

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 10:35:

[..]

Ja Israëlische mensen werden ook vermoord en verkracht maar dan kan jou en hem dan niks schelen he?

Houd nou toch eens op met de hele tijd anderen nare dingen in de mond te leggen die ze helemaal nooit gezegd hebben. Zowel als het gaat om hele groepen (links) als individuele posters. Je maakt jezelf belachelijk door op deze manier in het rond te schoppen. Je kunt ook op een normale en respectvolle manier met elkaar in gesprek.

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 10:36:

[..]

Je ontwijkt hiermee wel wat ik vroeg. Iemand die enkel online gooit dat hij persoonlijk niet rouwt om Kirk, is dat nou hetzelfde als juichen of niet? Is dat een terechte reden voor ontslag? Je lijkt het nu wel niet oké te vinden, maar niet zoals je gisteren nog beweerde een reden voor ontslag.

Dat heb ik ook al gezegd

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 10:37:

[..]

Dat heb ik wel gezegd, jij leest gewoon niet

Oké, misschien heb ik het over het hoofd gezien dan, kun je die post quoten dan waarin je hier op ingaat?

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 10:38:

[..]

Dat heb ik ook al gezegd

Bedoel je dan dat wat je eerst hierover zei terugneemt? Want je stelt 2 verschillende dingen erover.

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 10:38:

[..]

Houd nou toch eens op met de hele tijd anderen nare dingen in de mond te leggen die ze helemaal nooit gezegd hebben. Zowel als het gaat om hele groepen (links) als individuele posters. Je maakt jezelf belachelijk door op deze manier in het rond te schoppen. Je kunt ook op een normale en respectvolle manier met elkaar in gesprek.

Ach schei toch uit, blijkbaar mag een artiest hier in Nederland roepen om de dood van mensen, daar hoor ik jullie niet over. Maar als heel veel mensen juichen om de dood van Kirk dan keuren jullie dat niet af, dat is pas hypocriet, net hoe links zich gdraagt.

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 10:39:

[..]

Bedoel je dan dat wat je eerst hierover zei terugneemt? Want je stelt 2 verschillende dingen erover.

Ik neem helemaal niks terug, ik vind het terecht dat mensen die gaan juichen over de dood van andere en dat op tictoc zetten misselijkmakend en terecht dat deze ontslagen worden, want ze weten de consequenties. Mensen die zeggen dat ze niet om hem rouwen vind ik zielig (Waarom moet je dat delen) Maar dat vind ik wel een ander verhaal.

[..]

Vind jij het respectvol om te gaan juichen om de dood van iemand zoals links nu doet of moet dat maar kunnen? En als rechtse mensen juichen om de dood van iemand die links is wijs je dat wel af?

[..]

Oké, misschien heb ik het over het hoofd gezien dan, kun je die post quoten dan waarin je hier op ingaat?

Ik heb gezegd dat ik het lang niet eens ben met wat Kirk allemaal deed en heeft gezegd, maar dat ik de reactie van links nu ook misselijkmakend vind, dat zijn 2 verschillende dingen.

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 10:21:

[..]

Ja voor de zoveelste keer dat zijn woorden, geen kogels

Online juichen over iemands dood zijn sec gezien ook woorden. Zeggen dat iemand een geweldige patriot is als hij de dader van een politieke moordaanslag bevrijd zijn woorden. Een lijst online zetten van wetenschappers die je niet zinnen en ophitsen om die mensen wat aan te doen zijn woorden. 

Ik vind het allemaal niet oké. Woorden doen ertoe en kunnen aanzetten tot kogels. 

En wees vooral consequent. Het is niet oké om als iemands mening je wel zint dat af te doen als 'alleen maar woorden' en als iemands mening je niet zint er moord en brand over te schreeuwen.

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 10:46:

[..]

Online juichen over iemands dood zijn sec gezien ook woorden. Zeggen dat iemand een geweldige patriot is als hij de dader van een politieke moordaanslag bevrijd zijn woorden. Een lijst online zetten van wetenschappers die je niet zinnen en ophitsen om die mensen wat aan te doen zijn woorden.

Ik vind het allemaal niet oké. Woorden doen ertoe en kunnen aanzetten tot kogels.

En wees vooral consequent. Het is niet oké om als iemands mening je wel zint dat af te doen als 'alleen maar woorden' en als iemands mening je niet zint er moord en brand over te schreeuwen.

Kirk bestreed met woorden, niet met kogels, dat is het verschil.

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 10:44:

[..]

Ik heb gezegd dat ik het lang niet eens ben met wat Kirk allemaal deed en heeft gezegd, maar dat ik de reactie van links nu ook misselijkmakend vind, dat zijn 2 verschillende dingen.

Het zijn geen 2 verschillende dingen. Die uitspraak van Kirk over Pelosi ging nota bene om een politieke moordaanslag, dus heel vergelijkbaar met nu. Hoe kun je nou als de aanslag op een conservatief persoon is zo verschrikkelijk inzitten over de reacties (en ze nog een slagje overdrijven en op een hele groep gooien), terwijl als het op een democraat is het wegwuiven? De reactie van Kirk destijds was minstens even misselijkmakend als die van degenen die nu juichen. 

Muurbloem1985 schreef op 14-09-2025 om 10:48:

[..]

Kirk bestreed met woorden, niet met kogels, dat is het verschil.

Zucht. Lees mijn post nog een keer. Degenen die juichen gebruiken ook geen kogels, er is geen verschil. Ophitsende taal kan ook dodelijke gevolgen hebben.

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 10:49:

[..]

Zucht. Lees mijn post nog een keer. Degenen die juichen gebruiken ook geen kogels, er is geen verschil. Ophitsende taal kan ook dodelijke gevolgen hebben.

Ja degene juichen nadat de kogel als is afgeschoten, extra laf dus.

Nicole123 schreef op 14-09-2025 om 10:48:

[..]

Het zijn geen 2 verschillende dingen. Die uitspraak van Kirk over Pelosi ging nota bene om een politieke moordaanslag, dus heel vergelijkbaar met nu. Hoe kun je nou als de aanslag op een conservatief persoon is zo verschrikkelijk inzitten over de reacties (en ze nog een slagje overdrijven en op een hele groep gooien), terwijl als het op een democraat is het wegwuiven? De reactie van Kirk destijds was minstens even misselijkmakend als die van degenen die nu juichen.

Waarom ik zo verschrikkelijk in zit over de reacties van Woke mensen op de dood Kirk? omdat ik een mens ben misschien? en ik het vreselijk vind dat iemand zo afgeschoten wordt die wel het debat aan durfde te gaan en ook open stond voor debat en dat met zijn dood moet bekopen? Dat ik het niet normaal vind dat mensen gaan juichen daarover? Vaak linkse mensen die pretenderen zo ontzettend verdraagzaam te zijn, nou daar denk ik heel anders over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.