Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Daglichtlamp schreef op 13-09-2025 om 17:30:

[..]

Maar dan zijn die juichende filmpjes van extreem linkse mensen toch ook prima? Of geldt onbeperkte vrijheid van meningsuiting maar 1 kant op?

Wat mij betreft is de vrijheid van meningsuiting altijd beperkt daar waar de vrijheid van de 1 de rechten van de ander raakt.

Ehm er is net iemand neergeknald iemand die er het lef had zijn mening te verkondigen die misschien anders was dan de andere, maar hij ging in discussie met woke mensen, dat heeft hij met zijn dood moeten bekopen. Hij was een vader van 2 kleine kinderen en juichen bij zo een afschuwelijke dood is geen mening dat is gewoon hersendood.

felija schreef op 13-09-2025 om 17:32:

[..]

Lees nog eens wat ik schreef. Er zit heel veel tussen kwetsende en vernederende opmerkingen maken en helemaal niets meer mogen zeggen. Wat is daar niet duidelijk aan? Ik bedoel dus juist wel netjes met elkaar in discussie gaan en de normale dialoog opzoeken. Of je nu rechts of links bent, wit of zwart, moslim of christen, man of vrouw.

https://youtu.be/mVPI0ukj2Jo?si=rXmM-vhORYtAivPW misschien moet je dit filmpje nog eens bekijken en leer je er wat van.

Wat loop je nou raar om je heen te slaan, Muurbloem? De dader van de moord was helemaal niet links, verre van zelfs. En de democraten of linkse mensen staan helemaal niet massaal te juichen. Ja, extremen die wel juichen bestaan geheid. Als je zelf ernaar gaat zoeken of in een scene zit waar het veelvuldig onderling gedeeld wordt dan vind je het vast. Op internet kun je alles vinden. Als ik ga zoeken naar mensen die denken dat Clinton babybloed drinkt, de maanlanding een hoax was, Halsema het land uit moet of alle varkensboeren dood dan vind ik dat ook geheid. Maar dat betekent nog niet dat *vul maar een groep in* dat massaal denken. Social media trekt bagger aan en is gelukkig niet representatief voor de gemiddelde burger, en al helemaal niet dat wat je vindt als je binnen die Media actief naar bagger gaat graven.

Nicole123 schreef op 13-09-2025 om 17:39:

Wat loop je nou raar om je heen te slaan, Muurbloem? De dader van de moord was helemaal niet links, verre van zelfs. En de democraten of linkse mensen staan helemaal niet massaal te juichen. Ja, extremen die wel juichen bestaan geheid. Als je zelf ernaar gaat zoeken of in een scene zit waar het veelvuldig onderling gedeeld wordt dan vind je het vast. Op internet kun je alles vinden. Als ik ga zoeken naar mensen die denken dat Clinton babybloed drinkt, de maanlanding een hoax was, Halsema het land uit moet of alle varkensboeren dood dan vind ik dat ook geheid. Maar dat betekent nog niet dat *vul maar een groep in* dat massaal denken. Social media trekt bagger aan en is gelukkig niet representatief voor de gemiddelde burger, en al helemaal niet dat wat je vindt als je binnen die Media actief naar bagger gaat graven.

De man schijnt links geradicaliseerd te zijn, volgens mij had die ze sowieso niet helemaal op orde als ik de teksten moet geloven die in de kogel stonden.

Muurbloem1985 schreef op 13-09-2025 om 16:35:

[..]

Hij had in ieder geval het lef om in discussie te gaan, maar links kan daar niet tegen daarom is die vermoord, en zelf zat te je zeuren dat ik Gaza erbij ging halen maar je doet nu precies hetzelfde.

Ik heb al eerder gezegd, het werkt 2 kanten op. Niet alleen links, ook rechts. En ook niet allemaal, een paar. 

Ik kan ook zeggen dat rechts niet tegen uitspraken van links kan en daarom mensen vermoord. Het Witte Huis had geen 15+ berichten op hun pagina's over Melissa Hortman (lid van huis van afgevaardigden) en haar man die werden vermoord door een Trump-aanhanger, ook geen woord over de 17 kogels die, door dezelfde man, belandde in  democraten echtpaar Hoffman, waarvan de man senator was. De vrouw had 8 en de man 9 kogels in hun lijven. Het is een wonder dat ze het overleefd hebben. Vance Boelter, de moordenaar, had zelfs een hitlist bij zich met meer dan 40 democraten die hij van plan was te vermoorden. 

Als je aandacht wil geven aan politieke moorden, geef het dan ook aan de mensen die ook werkelijk in de politiek zaten. Het enige wat ze kregen was een complottheorie.

Hours after the shooting of two Minnesota lawmakers and their spouses, prominent conservative influencers spun unsubstantiated theories that the suspect was a left-wing extremist who targeted the Democratic-aligned leaders for voting against party lines, and did so with the blessing of the state’s top Democrat, Gov. Tim Walz.

https://www.youtube.com/watch?v=5Rj7shjo3gY

Muurbloem1985 schreef op 13-09-2025 om 17:37:

[..]

Ehm er is net iemand neergeknald iemand die er het lef had zijn mening te verkondigen die misschien anders was dan de andere, maar hij ging in discussie met woke mensen, dat heeft hij met zijn dood moeten bekopen. Hij was een vader van 2 kleine kinderen en juichen bij zo een afschuwelijke dood is geen mening dat is gewoon hersendood.

Tja hoe onsmakelijk ook; als je wil uitdelen, moet je ook kunnen incasseren. Zo simpel is het.

Zilver_gray schreef op 13-09-2025 om 17:47:

[..]

Tja hoe onsmakelijk ook; als je wil uitdelen, moet je ook kunnen incasseren. Zo simpel is het.

Nou nee juichen omdat iemand is neergeknald is geen mening dat is gewoon triest hersenloos gedrag

Goede post, gebruikersnaaminvullen.

Muurbloem1985 schreef op 13-09-2025 om 17:48:

[..]

Nou nee juichen omdat iemand is neergeknald is geen mening dat is gewoon triest hersenloos gedrag

Daar zullen de juichers een andere mening over hebben, en die mag er dan ook zijn.

Zilver_gray schreef op 13-09-2025 om 17:50:

[..]

Daar zullen de juichers een andere mening over hebben, en die mag er dan ook zijn.

Nogmaals juichen omdat iemand is neergeknald is geen mening.

Muurbloem1985 schreef op 13-09-2025 om 17:51:

[..]

Waarom is dat geen mening? Mij zegt het dat ze heel blij zijn dat die man er niet meer is. Of het juichen is in een video of platte tekst op socials waarin iemand zegt blij te zijn dat die man dood is, beide een uiting van een mening. Broekzak, vestzak. 

Muurbloem1985 schreef op 13-09-2025 om 17:51:

[..]

Oh jij gaat hier even de “regels” bepalen? Wat wel of geen “mening” is?

Typisch!

Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-09-2025 om 18:01:

[..]

Waarom is dat geen mening? Mij zegt het dat ze heel blij zijn dat die man er niet meer is. Of het juichen is in een video of platte tekst op socials waarin iemand zegt blij te zijn dat die man dood is, beide een uiting van een mening. Broekzak, vestzak.

Omdat je een mening geeft met woorden en niet door iemand neer te gaan knallen en dan te gaan  juichen omdat degene zijn mening gaf.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-09-2025 om 18:01:

[..]

Exact!

De discussie of een kogel van links of rechts komt, van een islamist of een anti-islamist, ik vind het een beetje vermoeiend. Uiteindelijk is dit het gevolg van haat zaaien, polariseren. En door alles zwart wit te bekijken, doe je daar aan mee, zeg ik niet specifiek tegen iemand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.