Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Libertine schreef op 23-11-2025 om 23:25:

[..]

Dit is gewoon pestgedrag.

Denk je? Ik weet het eigenlijk niet zo goed....wellicht naief. Laat ik het veiligheidshalve maar gewoon negeren.

felija schreef op 23-11-2025 om 23:15:

[..]

Ongelofelijk weer....

Ik heb weleens het idee dat alles wat links staat van de VVD als (extreem) links wordt aangeduid. Dus @poezenmeisje we kunnen elkaar de hand schudden.

PensioNada schreef op 23-11-2025 om 23:54:

[..]

Ik heb weleens het idee dat alles wat links staat van de VVD als (extreem) links wordt aangeduid. Dus @poezenmeisje we kunnen elkaar de hand schudden.

Inderdaad!

Euphoria schreef op 23-11-2025 om 19:05:

nogmaals…ik ben geen Geert fan, maar hij is geen tegenstander van homosexualiteit. Ik schreef er ook al eerder iets over.

Jij schreef er iets over, de PVV stemde er eens over. Zoek het maar op, op het gebied van LHTBI rechten lijkt het stemgedrag van de PVV het meest op dat van de SGP. En dat is niet per se de meest LHBTI vriendelijke partij. Ik vind het fijn om te lezen dat zoveel mensen begaan zijn met het lot van de LHBTI+ gemeenschap. Maar dan is conservatief/religieus stemmen niet de weg. 

en als toevoeging; de meeste anti migratie partijen in Europa trokken vooral LHBTI+ rechten in voor ze iets aan migratie deden. Meloni in Italië, orban in Hongarije, de pis-partij In Polen, trump in de VS en Putin in Rusland… allemaal enorm tegen migratie maar een van de eerste dingen die ze deden waren LHBTI+ rechten intrekken of anti-maatregelen nemen.
En ook in ons politieke stelsel zijn anti migratie partijen alleen maar pro LHBTI als het het anti migratie narratief dient. En dan alleen maar in woorden. In daden (moties, stemgedrag etc) zijn ze duidelijk anti. 

De enige vraag is; waar ligt je prioriteit? Als je prioriteit anti migratie is, zeg je niets meer over LHBTI rechten. Want die zijn niet veilig bij anti migratie partijen. Dat blijkt duidelijk uit hun gedrag en hun internationale evenknieën. hun rechten zijn absoluut niet veilig bij anti migratie partijen.

Daglichtlamp schreef op 23-11-2025 om 19:31:

Wilders zou natuurlijk de reacties op zijn twitterposts kunnen modereren. Dat hij dat niet doet of niet laat doen, zegt wat mij betreft iets over hoe belangrijk hij het vindt (niet dus).
Net zoals hij zijn extreemrechtse vrienden in het buitenland er niet op aanspreekt. Ook daar blijkt uit dat het voor hem op geen enkele manier prioriteit heeft (behalve dan als hij via die manier kan afgeven op buitenlanders).

Dan had hij daar een fulltime dagtaak aan. Men hoort natuurlijk ook zelf op te letten eer men iets post. 

Jouw bericht van 23-11-2025 om 18:34 heb je ook niet aangepast ondanks ik je een bericht liet zien dat het tegendeel vertelt.

ps.Je schrijft iets later: Je wilt echt niet weten wat voor vervelende posts er nu over Jetten en over onze nieuwe Kamervoorzitter op het twitterriool verschijnen momenteel. Dat heeft niets met gemaskerde pubers met paars haar te maken.

Dat is verschrikkelijk. Ook heel erg jammer dat deze aller allerbeste Kamervoorzitter het veld kon ruimen. Maar (zoals jij altijd zou zeggen) open daar een topic over want het is hier offtopic.

Libertine schreef op 23-11-2025 om 22:50:

[..]

Ik vind Nederlanders wel degelijk intoleranter worden. Dat zie je toch duidelijk terugkomen in het politieke klimaat? Steeds rechtser en minder op linkse partijen die van oudsher opkomen op gelijkheid en sociale rechtvaardigheid. De rellen op plekken waar azc’s komen geven ook weinig blijk van tolerantie. Het lijkt wel alsof we dit soort dingen ook steeds normaler gaan vinden. Toleranter voor intolerantie.

En nee, ik zeg nergens dat alle Nederlanders intolerant zijn. Ik vind zoals gezegd dat Nederlanders steeds intoleranter worden. Niet alleen naar andere culturen, ook naar de lhbtqi doelgroep, vrouwen maar ook naar mensen met psychiatrische problemen. Er zijn steeds meer momenten dat ik echt niet trots ben op het feit dat ik een Nederlander ben.

Nederlands is een land waarin de diverse culturen zich opstapelen. Dat botst regelmatig. Dat mensen daardoor vanuit een bepaalde bril naar anderen kijken is niet gek. Jij noemt dat intollerant, ik niet.

Daglichtlamp schreef op 23-11-2025 om 20:00:

Je wilt echt niet weten wat voor vervelende posts er nu over Jetten en over onze nieuwe Kamervoorzitter op het twitterriool verschijnen momenteel. Dat heeft niets met gemaskerde pubers met paars haar te maken.

Nee. Dat heeft met het niveau van mensen te maken. Als ze niets weten te zeggen beginnen ze over de homoseksualiteit van iemand. Net als dat Marjolein Faber steeds weer op haar uiterlijk werd aangevallen en uitgescholden. En destijds Hugo de Jonge over zijn schoenen en haar. Makkelijk en niveauloos.

Libertine schreef op 23-11-2025 om 19:26:

[..]

Veel raken ook wel echt teleurgesteld over de wijze waarop Nederlanders met ze omgaan en naar ze kijken. Veel minder tolerant dan ze vooraf dachten. En soms zelfs ronduit afwijzend, hard en negatief.

Daarnaast komen ze niet voor onze gezelligheid natuurlijk. De meeste komen omdat ze een oorlog ontvluchten. Niet voor een vakantie.

En waarom dan gemiddeld 5 veilige landen doorkruisen om uiteindelijk in Nederland asiel aan te vragen? Waarom geen veiligheid zoeken in het eerste veilige land? ( en doorreizen naar Nederland omdat je familie er al woont oké, maar die mensen bedoel ik niet)

Alice12 schreef op 24-11-2025 om 10:37:

[..]

En waarom dan gemiddeld 5 veilige landen doorkruisen om uiteindelijk in Nederland asiel aan te vragen? Waarom geen veiligheid zoeken in het eerste veilige land? ( en doorreizen naar Nederland omdat je familie er al woont oké, maar die mensen bedoel ik niet)

In het linkje naar de site van vluchtelingenwerk, die iemand gister al heeft gepost, kun je lezen hoe dat werk met vluchten en mensen die door andere landen reizen om hier terecht te komen. Heb je antwoord op je eerste vraag. Hier de link nogmaals.  Daaruit blijkt trouwens dat vluchtelingen niet ergens naartoe vluchten maar ergens vandaan. En de meeste niet in Nederland terecht komen. 

https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/artikelen/nieuws/feit-fabel-nederland-aantrekkelijker-voor-asielzoekers-dan-onze-buurlanden

Euphoria schreef op 24-11-2025 om 09:02:

[..]

Nederlands is een land waarin de diverse culturen zich opstapelen. Dat botst regelmatig. Dat mensen daardoor vanuit een bepaalde bril naar anderen kijken is niet gek. Jij noemt dat intollerant, ik niet.

Eens

Nederlanders intolerant noemen is zo makkelijk, maar het daadwerkelijke probleem begint in het AZC. Waarom worden lhbti+vluchtelingen overgeplaatst als ze worden bedreigt in het AZC? Waarom wordt dit niet direct de kop ingedrukt, en de kans op een verblijfsvergunning voor de dader ingetrokken? 

We geven aan asielzoekers een totaal verkeerd signaal af door de slachtoffers over te plaatsen. Die daders worden statushouders en later komen ze in de cijfers van overlastgevende Nederlanders.

In onderstaand artikel wordt al snel duidelijk waarom het beeld van NL veranderd. 

Lhbti+-vluchtelingen krijgen vaak te maken met bedreigingen in azc's: 'Psychisch erg zwaar'
Vluchtelingen uit de lhbti+-gemeenschap die in azc's verblijven, zijn vaak slachtoffer van geweld en seksueel misbruik. Van hen wil 90 procent overgeplaatst worden naar veilige units, maar die zijn er onvoldoende. Ook Sabi had hiermee te maken.

Dat het binnen verschillende asielzoekerscentra niet veilig is, blijkt uit onderzoek van LGBT Asylum Support. Sabi uit Irak weet het door persoonlijke ervaringen. Sabi is non-binair, geboren als man, maar voelt zich zowel man als vrouw. Toen ze hier aankwam in Nederland was haar beeld van ons land in eerste instantie erg positief maar dit veranderde al snel na zes overplaatsingen.

In het asielzoekerscentrum waar Sabi verbleef, kreeg ze veel te maken met discriminatie, pestgedrag en seksueel geweld. "Het was psychisch erg zwaar voor mij. Ik voelde me gevangen en ik huilde erg veel. Andere asielzoekers in het centrum lieten mij niet in vrede leven."

Sabi verwachtte dit soort situaties niet tegen te komen in Nederland, maar begreep later dat dit gedrag vooral door de mensen binnen de azc's werd aangewakkerd. "Als ik naar buiten ga voel ik me veilig, want de Nederlandse mensen hebben mij geaccepteerd. Ze zeggen bijvoorbeeld tegen mij: 'wat zit je haar mooi' en 'Je bent welkom hier', maar binnen in het centrum zou dat nooit gebeuren."

Lees en kijk naar de video voor het verhaal van Sabi;

Lhbti+-vluchtelingen krijgen vaak te maken met bedreigingen in azc's: 'Psychisch erg zwaar' | EenVandaag

Ik had al weinig vertrouwen in het COA maar door het onderzoeksrapport te lezen, is er niks meer van over.

meer dan 60% geeft aan dat er geen opvolging is bij gemelde discriminatie. Ruim 44% wordt door het COA verzocht terug in de kast te gaan.

‘We feel Unsafe!’: vrijwel alle LHBTI-asielzoekers worden gediscrimineerd in hun azc.

Kritisch onderzoeksrapport van LGBT Asylum Support.

Den Haag, Maandag 7 september overhandigde LGBT Asylum Support het 64 pagina’s tellende, kritische onderzoeksrapport ‘We feel Unsafe!’ aan de Tweede Kamer. Het rapport gaat o.a. over meer dan zeventig gemelde onveilige situaties in de opvang bij LHBTI-asielzoekers. Aanleiding voor het rapport was het incident begin augustus waarbij een Nigeriaanse lesbische vrouw in haar azc overgoten werd met kokendheet water.

De aanleiding voor dit rapport is meer dan verschrikkelijk en een dieptepunt. LGBT Asylum Support meld al bijna vijf jaar incidenten van gediscrimineerde LHBTI-asielzoekers die zich onveilig voelen in hun azc aan het COA. Er moet een structurele verandering in de opvang komen. Het rapport ‘We feel Unsafe!’ toont dit overduidelijk aan.

Het rapport bevat (geanonimiseerd) alle meldingen die sinds juni aan het COA zijn gedaan. Daarnaast is er onderzoek gedaan in de achterban. Uit een enquête blijkt dat ruim 85% van de LHBTI-asielzoekers gediscrimineerd wordt. Meer dan 60% geeft aan de problemen niet met de speciaal aangestelde LHBTI-vertrouwenspersoon te kunnen bespreken. Ook meer dan 60% geeft aan dat er geen opvolging is bij gemelde discriminatie. Ruim 44% wordt door het COA verzocht terug in de kast te gaan.

We Feel Unsafe! NL – LGBT Asylum Support

Blijf vooral wegkijken en blijf de volledige schuld in de schoenen schuiven van asielzoekers/moslims als het gaat om tolerantie.
Als je alleen al kijkt hoe menigeen in een kramp schiet bij zoiets simpels als de week van de lentekriebels, als je hoort hoe er wordt gesteigerd bij genderneutrale toiletten. Als men valt over de aanspreekvorm van de NS: geachte reizigers, in plaats van dames en heren. 
Vooral onder de groep mensen die op radicaalrechtse partijen stemmen. 

Mensen die spreken over steden die zijn overgenomen door die enge moslims, terwijl het percentage moslims als jarenlang stabiel rond de zes procent van het totaal aantal inwoners schommelt.
Maar hee, we zijn toch echt reuze tolerant, hoor! Aan ons ligt het niet!  

Wie stuurt het COA aan? Dat zijn al sinds jaar en dag rechtse politici. Wellicht moeten we ons afvragen waarom het niet belangrijker gevonden wordt om LHBTI asielzoekers te beschermen. Ik denk ook aan de nieuwe asielwetten die het straks heel moeilijk maken voor LHBTI asielzoekers om als ze al een status krijgen om hun partner te laten overkomen. 

Libertine schreef op 23-11-2025 om 17:38:

[..]

Het probleem van ons Nederlanders is dat we onszelf zien als superieur aan andere culturen. Die anderen culturen zien we als niet tolerant, gewelddadig, vrouwonvriendelijk, de mensen profiteurs, niet zo ontwikkeld als wij, kunnen zich niet aanpassen. Etc.

Nederlanders zijn ook enorm intolerant. Dat heeft dit draadje me wel duidelijk gemaakt.

Nederland is juist enorm tolerant en dat zorgt bij sommigen voor het gevoel dat alles maar kan. 

tolerantie heeft namelijk niets met blij zijn dat iets zo is te maken, maar dat dingen kunnen bestaan zonder dat daar sancties op volgen. 

Nederland is enorm tolerent:

Tolerant zijn betekent dat je bereid bent om andere denkbeelden, gewoonten of gedragingen te accepteren die verschillen van de jouwe. Het is een synoniem voor verdraagzaam en houdt in dat je niet met sancties reageert op afwijkende meningen of gedragingen, zolang het geen schade berokkent.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.