Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Daglichtlamp
23-11-2025 om 18:34
Wat mij betreft wordt het forum echt niet beter door knippen en plakken vanaf AI. Jammer dat ik dat steeds meer zie gebeuren.
Als ik de negatieve posts over homo's zie o.a. in de twitter reacties op posts van Geert Wilders, denk ik dat LHBTI-gemeenschap op dit moment minstens net zo veel te duchten heeft van invloedrijke zeer rechtse politieke partijen, dan van asielzoekers die in feite hier nauwelijks invloed hebben op de besluiten die we in Nederland nemen.
Libertine
23-11-2025 om 18:45
Fleurtje_5 schreef op 23-11-2025 om 18:26:
De 'gemiddelde Nederlander' heeft tig verschillende collega's of buurtgenoten van andere afkomst. Mooi als ze zich in de afkomst van de ander verdiepen, maar hoort het niet eerder andersom? De gemiddelde Nederlander hoeft ook niet van alles op de hoogte te zijn van andere culturen. Dan had ie wel wat te doen zeg. De gemiddelde Nederlander heeft genoeg te doen naast gezin, baan en hobby (als ze daar tijd voor hebben) en misschien wel mantelzorger of vrijwilliger zijn. Die andere culturen laten wel van zich horen met bepaalde festiviteiten.
Stukje "Typische Nederlandse cultuur" gewist
Je bedoelt Nederlanders be like: “andere culturen leren kennen, nee zeg. Daar hebben we toch helemaal geen tijd voor. En bovendien, dat is toch de taak van de ander en niet van ons. Bovendien, ik ken heus andere culturen want ik ben wel eens op Kwakoe geweest en m’n buurman is een Turk”.
😂
Fleurtje_5
23-11-2025 om 18:50
Daglichtlamp schreef op 23-11-2025 om 18:34:
Wat mij betreft wordt het forum echt niet beter door knippen en plakken vanaf AI. Jammer dat ik dat steeds meer zie gebeuren.
Als ik de negatieve posts over homo's zie o.a. in de twitter reacties op posts van Geert Wilders, denk ik dat LHBTI-gemeenschap op dit moment minstens net zo veel te duchten heeft van invloedrijke zeer rechtse politieke partijen, dan van asielzoekers die in feite hier nauwelijks invloed hebben op de besluiten die we in Nederland nemen.
Maar klopt het ook? In dit Parool artikel staat helemaal onderaan:Wie echt strijd wil leveren voor gelijkwaardigheid, moet onderscheid durven maken. En eerlijk blijven over feiten.
En zo is het maar net.
De PVV vormt een bedreiging voor de lhbtq-gemeenschap, aldus een ingezonden brief in Het Parool. Een misverstand, schrijft lezer Tom Heijnen: dat Geert Wilders ageert tegen wat hij ‘gendergekte’ noemt, zegt niet dat hij homoseksualiteit afwijst – integendeel.
..................
Wilders heeft zich in de afgelopen vijftien jaar juist consequent uitgesproken voor gelijke rechten voor homo’s en lesbiennes:
Thora
23-11-2025 om 18:53
Libertine schreef op 23-11-2025 om 17:38:
[..]
Het probleem van ons Nederlanders is dat we onszelf zien als superieur aan andere culturen. Die anderen culturen zien we als niet tolerant, gewelddadig, vrouwonvriendelijk, de mensen profiteurs, niet zo ontwikkeld als wij, kunnen zich niet aanpassen. Etc.
Nederlanders zijn ook enorm intolerant. Dat heeft dit draadje me wel duidelijk gemaakt.
Dat is dus wat ik eerder bedoelde (niet specifiek over jou). Maar dit soort teksten en meningen over Nederland. Als dat werkelijk zo is, is het toch heel apart dat toch al die mensen uit alle hoeken van de wereld naar deze speldenknop op de kaart toekomen waar al die nare Nederlanders wonen?
Thora
23-11-2025 om 18:56
Fleurtje_5 schreef op 23-11-2025 om 18:50:
[..]
Maar klopt het ook? In dit Parool artikel staat helemaal onderaan:Wie echt strijd wil leveren voor gelijkwaardigheid, moet onderscheid durven maken. En eerlijk blijven over feiten.
En zo is het maar net.
De PVV vormt een bedreiging voor de lhbtq-gemeenschap, aldus een ingezonden brief in Het Parool. Een misverstand, schrijft lezer Tom Heijnen: dat Geert Wilders ageert tegen wat hij ‘gendergekte’ noemt, zegt niet dat hij homoseksualiteit afwijst – integendeel.
..................
Wilders heeft zich in de afgelopen vijftien jaar juist consequent uitgesproken voor gelijke rechten voor homo’s en lesbiennes:
Ja, maar dat wordt niet gepubliceerd. Net als de goede dingen die o.a. Fleur Agema voor elkaar heeft gekregen. Maar zeg vooral niet dat de media niet vooringenomen is.
Euphoria
23-11-2025 om 19:05
nogmaals…ik ben geen Geert fan, maar hij is geen tegenstander van homosexualiteit. Ik schreef er ook al eerder iets over.
Nighttripper
23-11-2025 om 19:07
Zilver_gray schreef op 23-11-2025 om 16:14:
[..]
Het meerendeel wil veiligheid, een toekomst kunnen opbouwen en een bijdrage leveren aan de maatschappij, net als jij en ik.
....
Ben dan wel benieuwd waarom er veel asielzoekers eerst door Griekenland,Italie, Spanje ,Frankrijk etc reizen,om dan uiteindelijk in Nederland een bijdrage te willen leveren aan de maatschappij. Dat kan nl in die andere landen ook prima.En veilig zijn ze daar ook. Bovendien is het welvaartsnivo daar toch net wat minder dan in Nederland,schat ik zo in.Dus dan zou een enthousiaste maatschappelijke bijdrage daar zeer welkom zijn.En je hoeft (veel) minder ver te reizen.Dus je kunt nog eens sneller de asielprocedure in en daarna evt meteen aan de slag. Win-win situatie zou ik persoonlijk zeggen
. Maar ok, mss dat het inwilligings percentage van asielverzoeken,uitkeringen, het huisvestingsbeleid en nareizigers voorwaarden daar iets minder gunstig zijn dan bij ons? Anders zou ik niet weten waarom je perse hier zo graag je steentje bij wilt dragen😒.
Thora
23-11-2025 om 19:15
Euphoria schreef op 23-11-2025 om 19:05:
nogmaals…ik ben geen Geert fan, maar hij is geen tegenstander van homosexualiteit. Ik schreef er ook al eerder iets over.
Nee maar als het maar vaak genoeg geroepen wordt gaat men het vanzelf geloven en overnemen. Dat is hoe het werkt helaas.
Libertine
23-11-2025 om 19:26
Thora schreef op 23-11-2025 om 18:53:
[..]
Dat is dus wat ik eerder bedoelde (niet specifiek over jou). Maar dit soort teksten en meningen over Nederland. Als dat werkelijk zo is, is het toch heel apart dat toch al die mensen uit alle hoeken van de wereld naar deze speldenknop op de kaart toekomen waar al die nare Nederlanders wonen?
Veel raken ook wel echt teleurgesteld over de wijze waarop Nederlanders met ze omgaan en naar ze kijken. Veel minder tolerant dan ze vooraf dachten. En soms zelfs ronduit afwijzend, hard en negatief.
Daarnaast komen ze niet voor onze gezelligheid natuurlijk. De meeste komen omdat ze een oorlog ontvluchten. Niet voor een vakantie.
Daglichtlamp
23-11-2025 om 19:31
Wilders zou natuurlijk de reacties op zijn twitterposts kunnen modereren. Dat hij dat niet doet of niet laat doen, zegt wat mij betreft iets over hoe belangrijk hij het vindt (niet dus).
Net zoals hij zijn extreemrechtse vrienden in het buitenland er niet op aanspreekt. Ook daar blijkt uit dat het voor hem op geen enkele manier prioriteit heeft (behalve dan als hij via die manier kan afgeven op buitenlanders).
Poezenmeisje
23-11-2025 om 19:50
Ik denk dat heel veel mensen niets tegen homo's hebben, maar ik ken wel homo's en lesbiëttes die er niet heppiedepeppie blij mee zijn dat gemaskerde pubers met paars geverfd haar menen voor rechten van homo's op te moeten komen.
Die rechten en het respect hebben ze in Nederland al heel lang, al voordat die paarsharige snotapen geboren waren...
In de jaren '80 waren er allemaal homo's in de vriendenkring van mijn ouders en afgelopen maand op een familiefeestje homo's, non-binaire lesbiëttes, polyamoureuzen, notoire vreemdgangers en swingers.

Daglichtlamp
23-11-2025 om 20:00
Je wilt echt niet weten wat voor vervelende posts er nu over Jetten en over onze nieuwe Kamervoorzitter op het twitterriool verschijnen momenteel. Dat heeft niets met gemaskerde pubers met paars haar te maken.
Zilver_gray
23-11-2025 om 20:24
Nighttripper schreef op 23-11-2025 om 19:07:
[..]
Ben dan wel benieuwd waarom er veel asielzoekers eerst door Griekenland,Italie, Spanje ,Frankrijk etc reizen,om dan uiteindelijk in Nederland een bijdrage te willen leveren aan de maatschappij. Dat kan nl in die andere landen ook prima.En veilig zijn ze daar ook. Bovendien is het welvaartsnivo daar toch net wat minder dan in Nederland,schat ik zo in.Dus dan zou een enthousiaste maatschappelijke bijdrage daar zeer welkom zijn.En je hoeft (veel) minder ver te reizen.Dus je kunt nog eens sneller de asielprocedure in en daarna evt meteen aan de slag. Win-win situatie zou ik persoonlijk zeggen
. Maar ok, mss dat het inwilligings percentage van asielverzoeken,uitkeringen, het huisvestingsbeleid en nareizigers voorwaarden daar iets minder gunstig zijn dan bij ons? Anders zou ik niet weten waarom je perse hier zo graag je steentje bij wilt dragen😒.
Misschien geeft deze link meer duidelijkheid
felija
23-11-2025 om 20:46
Zilver_gray schreef op 23-11-2025 om 20:24:
[..]
Misschien geeft deze link meer duidelijkheid
Inderdaad. Ik begrijp ook niet waarom er telkens wordt gesuggereerd dat vluchtelingen massaal Nederland weten te vinden en de Zuid-Europese landen zouden overslaan:
"Wat is het aantal asielzoekers per land in Europa?
De meeste asielaanvragen in de EU worden in Duitsland gedaan. In 2024 waren dit er 229.750 (25% van het totaal). Daarna volgt Spanje met 164.035 aanvragen en Italië met 15.1120 aanvragen. Samen met Frankrijk en Griekenland vormen zij 82% van het totaal aantal asielaanvragen in de EU.
Hoeveel asielaanvragen krijgt Nederland vergeleken met Europa?
Nederland staat op een zevende plaats met 32.175 aanvragen, achter Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk, Griekenland en België. Je kunt ook kijken naar hoeveel asielverzoeken elk land ontvangt per 1.000 inwoners. Dan staat Nederland op de vijftiende plek. Dat is onder het Europese gemiddelde."
Bron: vluchtelingenwerk.nl
Miraval
23-11-2025 om 21:44
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4793901/jongen-17-verkrachtte-vrouw-in-oosterhout-hoeft-niet-terug-de-cel-in
In dit artikel wordt niet vermeld dat het ging om een minderjarige asielzoeker. Na dit misdrijf is hij overgeplaatst naar een andere locatie.
Bizar dat hij dus wel getraft wordt en dus schuldig is bevonden maar vervolgens wel in Nederland mag blijven. Wanneer gaan we nu eens beginnen met het uitzetten van criminele asielzoekers? Vluchten voor je eigen veiligheid uit een land waar oorlog is om vervolgens in het land waar je opgevangen wordt een vrouw te verkrachten en voor het leven te traumatiseren.... en dan dus in dat land mogen blijven en straks ook nog je familie over laten komen. Ik snap gewoon echt niet dat "we" dit accepteren, dat de wet niet aangepast wordt dat rechters geen andere keuze hebben dan over te gaan tot intrekking van verblijfsvergunning en/of stopzetten asielprocedure en overgaan tot uitzetting. Dat is de enige passende bijkomende straf voor het plegen van zware misdrijven.
Ik heb geen behoefte aan zulke sujetten in onze maatschappij. We hebben al genoeg mannenproblemen vanuit mannen die in Nederland zijn geboren om er nog meer bij op te vangen uit andere landen.