Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Daglichtlamp schreef op 27-06-2026 om 19:12:

[..]

Volgens mij was ik dat aan het doen, of moet ik daarvoor de zetelverdeling hier neer zetten?

Mijn post was ook niet aan jóu adres, Daglichtlamp 

Daglichtlamp schreef op 27-06-2026 om 18:45:

Maar hoe dan ook is het onzinnig om te doen alsof we hier op het punt staan om een islamitische republiek te worden.

Het slaat helemaal nergens op. Ik vind het eng dat zoveel mensen die onzin geloven, de macht van social media.

Handschoenvrouw schreef op 27-06-2026 om 16:11:

[..]

Klopt niet. Een groot deel vertrekt bij afwijzing, een ander groot deel kán niet terug omdat het thuisland niet meewerkt.

Prima om kritisch op asielmigratie te zijn, maar hou eens op met het verspreiden van die propaganda en zelfverzonnen waarheden.

Kijk gewoon naar het nieuws. Of hanteert de NPO zelfverzonnen waarheden? Kijk naar de titel van dit topic. Bij afwijzing beginnen ze gewoon weer opnieuw. Dat is namelijk mogelijk hier in het land. Bron: IND. Neem eens een kijkje in de grote steden. En dan niet in de kakwijken. Praat eens met mensen uit Ter Apel, Budel en andere plaatsen waar de situatie onhoudbaar is geworden. Allemaal zelfverzonnen waarheden natuurlijk. 

Poezenmeisje schreef op 27-06-2026 om 13:40:

Als ik mijn normen en waarden moet gaan aanpassen aan KOMOzakken mode, dan heb ik daar toch echt geen zin in.

Ga dan lekker naar landen waar dat wel de mode is.

Waarom zou iemand naar deze verdorven westerse wereld emigreren?

Beetje respectloos dit. 

Mick87 schreef op 28-06-2026 om 10:36:

[..]

Beetje respectloos dit.

En dan liken ook 6 mensen die post. Je mag kritisch zijn op andere culturen. Ik ben ook kritisch en huiverig voor bepaalde elementen uit de islamitische cultuur. Maar je dan zo uitdrukken is wel beneden alle peil

Thora schreef op 28-06-2026 om 10:21:

[..]

Kijk gewoon naar het nieuws. Of hanteert de NPO zelfverzonnen waarheden? Kijk naar de titel van dit topic. Bij afwijzing beginnen ze gewoon weer opnieuw. Dat is namelijk mogelijk hier in het land. Bron: IND. Neem eens een kijkje in de grote steden. En dan niet in de kakwijken. Praat eens met mensen uit Ter Apel, Budel en andere plaatsen waar de situatie onhoudbaar is geworden. Allemaal zelfverzonnen waarheden natuurlijk.

Voer je dit aan als 'bewijs' voor de tsunami aan fundamentalistische moslimmannen, waardoor wij dalijk allemaal in komo vuilniszakken moeten lopen? Dat was namelijk de discussie. 

Mick87 schreef op 28-06-2026 om 10:38:

[..]

En dan liken ook 6 mensen die post. Je mag kritisch zijn op andere culturen. Ik ben ook kritisch en huiverig voor bepaalde elementen uit de islamitische cultuur. Maar je dan zo uitdrukken is wel beneden alle peil

Ja, wij Nederlanders zijn natuurlijk Gods gift to the world! Wat een ontzettend trieste mentaliteit inderdaad. Al die afschuwelijke asielzoekers zijn fundamentalistische moslimmannen die ons later dwingen om in vormeloos kledij rond te lopen.

felija schreef op 28-06-2026 om 11:49:

[..]

Ja, wij Nederlanders zijn natuurlijk Gods gift to the world! Wat een ontzettend trieste mentaliteit inderdaad. Al die afschuwelijke asielzoekers zijn fundamentalistische moslimmannen die ons later dwingen om in vormeloos kledij rond te lopen.

Ja die misplaatste verwaandheid dat Westers “beter” is/ “wij” beter zijn, omdat we hier toevallig geboren zijn.

Handschoenvrouw schreef op 27-06-2026 om 17:43:

[..]

Wat bedoel je, de Islamitische revolutie die na het verjagen van de sjah leidde tot interne zuiveringen tegen minder radicale elementen?

Dat gebeurt tijdens de meeste opstanden en revoluties. Na de Franse en Russische revolutie zijn gematigder elementen structureel gezuiverd. Tijdens de Nederlandse opstand zijn minder uitgesproken rebellen overvleugeld, gedwongen zich aan te sluiten bij de radicalen en in sommige gevallen vermoord.

Als in Nederland een extremistische partij aan de macht komt zal dat op dezelfde manier gaan, de echte extremisten maken de gematigden onschadelijk.

Je kunt wel net doen of dit te maken heeft met het feit dat het moslims zijn, maar dat is niet zo.

Je snapt zelf ook wel dat de islamitische revolutie niet enkel heeft geleid tot "interne zuivering tegen minder radicale elementen". De post van Poezenmeisje is duidelijk genoeg. Waarom ben je het nog steeds allesverwoestende optreden van de ayatollahs en hun kornuiten aan het downplayen? Zelfs aan het vergelijken met de "Nederlandse opstand" (die vóór het gebruik van AI trouwens gewoon de Tachtigjarige Oorlog heette)? Beetje raar allemaal. En ik zie een trend. Ook op andere topics wordt de waarheid steeds vaker verdraaid, eerst een beetje, maar stiekem steeds een beetje meer.

Denksport schreef op 28-06-2026 om 15:04:

[..]

Je snapt zelf ook wel dat de islamitische revolutie niet enkel heeft geleid tot "interne zuivering tegen minder radicale elementen". De post van Poezenmeisje is duidelijk genoeg. Waarom ben je het nog steeds allesverwoestende optreden van de ayatollahs en hun kornuiten aan het downplayen? Zelfs aan het vergelijken met de "Nederlandse opstand" (die vóór het gebruik van AI trouwens gewoon de Tachtigjarige Oorlog heette)? Beetje raar allemaal. En ik zie een trend. Ook op andere topics wordt de waarheid steeds vaker verdraaid, eerst een beetje, maar stiekem steeds een beetje meer.

Ik vond die post helemaal niet duidelijk, daarom vroeg ik ook wat er bedoeld werd. 

De eerste fase van de Tachtigjarige Oorlog, waarin er alleen nog een opstand tegen Filips II als koning was en er nog geen sprake van een Nederlandse republiek was, wordt wel degelijk als "Nederlandse Opstand" aangeduid en is de periode waarin de wreedheden waarnaar ik verwees zich afspeelden.

Denksport schreef op 28-06-2026 om 15:04:

[..]

Je snapt zelf ook wel dat de islamitische revolutie niet enkel heeft geleid tot "interne zuivering tegen minder radicale elementen". De post van Poezenmeisje is duidelijk genoeg. Waarom ben je het nog steeds allesverwoestende optreden van de ayatollahs en hun kornuiten aan het downplayen? Zelfs aan het vergelijken met de "Nederlandse opstand" (die vóór het gebruik van AI trouwens gewoon de Tachtigjarige Oorlog heette)? Beetje raar allemaal. En ik zie een trend. Ook op andere topics wordt de waarheid steeds vaker verdraaid, eerst een beetje, maar stiekem steeds een beetje meer.

Jouw zelfverkozen 'waarheid', bedoel je?

felija schreef op 28-06-2026 om 11:44:

[..]

Voer je dit aan als 'bewijs' voor de tsunami aan fundamentalistische moslimmannen, waardoor wij dalijk allemaal in komo vuilniszakken moeten lopen? Dat was namelijk de discussie.

Ik voer dit aan als een tsunami aan mannen met denkbeelden die totaal niet bij die van ons passen. Vooral wat vrouwen aangaat. En het gaat maar door. Dat is gewoon een feit. Mensen (mannen) moeten buiten slapen. AZC's schieten als paddestoelen uit de grond. Er moet een spreidingsweg komen om iedereen te kunnen herbergen. Daar is niets zelf verzonnens aan. Daar gaat de discussie over.

Het feit dat jij de komo vuilniszakken opmerking aangrijpt om mijn verhaal plat te slaan zegt al genoeg.

Thora schreef op 28-06-2026 om 10:21:

[..]

Kijk gewoon naar het nieuws. Of hanteert de NPO zelfverzonnen waarheden? Kijk naar de titel van dit topic. Bij afwijzing beginnen ze gewoon weer opnieuw. Dat is namelijk mogelijk hier in het land. Bron: IND. Neem eens een kijkje in de grote steden. En dan niet in de kakwijken. Praat eens met mensen uit Ter Apel, Budel en andere plaatsen waar de situatie onhoudbaar is geworden. Allemaal zelfverzonnen waarheden natuurlijk.

Ja, dan zie je dat er relatief helemaal niet zoveel moslims in Nederland wonen, maar dat die beperkte groep nogal bij elkaar woont in een klein aantal verarmde wijken.

En ja, in "kakwijken", en dat zijn er nogal wat, wonen de mensen die in dit land het belastinggeld binnenbrengt waarmee die heerlijke sociale zekerheid en gezondheidszorg wordt betaald. Wat doen die fout, betalen ze te weinig, stemmen ze verkeerd?

Thora schreef op 28-06-2026 om 17:14:

[..]

Ik voer dit aan als een tsunami aan mannen met denkbeelden die totaal niet bij die van ons passen. Vooral wat vrouwen aangaat. En het gaat maar door. Dat is gewoon een feit. Mensen (mannen) moeten buiten slapen. AZC's schieten als paddestoelen uit de grond. Er moet een spreidingsweg komen om iedereen te kunnen herbergen. Daar is niets zelf verzonnens aan. Daar gaat de discussie over.

Het feit dat jij de komo vuilniszakken opmerking aangrijpt om mijn verhaal plat te slaan zegt al genoeg.

Je scheert hier alle asielzoekers over één kam. Terwijl  het specifiek gaat over fundamentalistische moslimmannen, wat al iets heel anders is dan een moslim. 

Jij bent het zelf met diegene eens die over die komozakken begon. Jij gelooft ook dat er een tsunami aan fundamentalistische moslimmannen als asielzoeker aankloppen die de macht gaan grijpen en poneert dat als feit. Zo moelijk is dat toch niet? Lees maar terug. 

Asielzoekers zijn geen homogene eenheid en al helemaal niet alleen maar fundamentalistische moslimmannen, dat is je reinste bullshit.

 "Dat is gewoon een feit", waar je nu mee komt, daar kan ik dus niks mee, daarom vroeg ik ook om een valide bron die het echt tot een feit maakt, die krijg ik niet, omdat die er niet is. Jij kunt iets een feit vinden wat het niet is. Daar gaat de discussie over. 


Veel mensen ontvluchten juist de fundamentalistische onderdrukkende islamitische regimes in hun eigen land.
Hier een overzicht van alle cijfers mbt vluchtelingen in Nederland:

https://www.vluchtelingenwerk.nl/nieuws-en-kennis/cijfers-over-vluchtelingen/cijfers-over-vluchtelingen-in-nederland

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.