Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
PensioNada
03-06-2026 om 09:34
Thora schreef op 03-06-2026 om 09:20:
[..]
Nee hoor, ik ga zeker niet janken. Ik denk dat dit veel en veel minder kost dan dat ze hier zitten. En het zal ook een hoop rust brengen in het land.
Wat mij betreft is het asielbeleid op dit punt veel te star en inflexibel. Die jongens hebben wel hulp nodig maar komen niet rechtsreeks uit een oorlogsgebied. Je kan ze na een paar jaar afwijzen, want zolang duren de procedures momenteel of ze proberen te helpen een plekje te vinden in Syrië, maar juridisch kan dat alleen op vrijwillige basis.
Yumi
03-06-2026 om 10:07
In Arnhem terroriseren zo'n 100 voornamelijk Syrische jongeren al veel te lang de stad, veelal rondom het station.
Marouch heeft het over kwetsbare jongeren en de veiligheid in de steden.... Deze kwetsbare jongeren maken het niet alleen onveilig voor de inwoners van de stad maar ik voel mezelf ook kwetsbaar.
Stroperige asielprocedure leidt tot overlast door groep minderjarige vluchtelingen: ‘Systeem schiet tekort’
In de brief aan de raad wijst Marcouch op de kwetsbaarheid van deze voornamelijk Syrische jongeren. Tegelijk moet hij als burgemeester optreden tegen de overlast en crimineel gedrag van de jongeren. Uit onderzoek blijkt dat het gaat om een groep van honderd jongeren in de leeftijd tussen de 13 en 23 jaar. Zij komen uit Arnhem en regio, maar ook van elders in Nederland.
De jongeren zijn inmiddels bekend bij de politie. Zij maken zich schuldig aan winkeldiefstal, vechtpartijen, mishandelingen, gewelddadige straatroof en intimidatie. De groep gebruikt drugs en alcohol.
De ervaring van de afgelopen maanden leert dat de jongeren zich snel kunnen mobiliseren als ergens een probleem ontstaat. Grote spanningen in het land van herkomst leiden vaak razendsnel tot een reactie in de vorm van incidenten in Arnhem. Zo zijn er geregeld opstootjes rond station Arnhem Centraal.
Het systeem als geheel schiet tekort en werkt soms averechts voor de ontwikkeling van de jongeren en de veiligheid in de steden
Raadsbrief van burgemeester Ahmed Marcouch
Jonge vrouw over asiel-overlast in Arnhem: 'Liep langs steekpartij' | De Telegraaf
Arnhem grijpt in: extra beveiliging op station na geweld door jonge asielzoekers | Regio | De Gelderlander.nl
Ted68
03-06-2026 om 10:12
Ik ben langzaam voor grenzen dicht voor mannen die alleen komen; die kunnen hun Land helpen opbouwen. Gezinnen met minderjarige kinderen zijn welkom….
Of het nou in Zandvoort , MIlaan , Parijs, of Zürich… al die jonge mannen zorgen voor Problemen. Vreselijk.
Thora
03-06-2026 om 10:12
Het woord kwetsbaar is inmiddels totaal uit zijn verband gerukt. Vroeger waren oude mensen kwetsbaar, kinderen in een onveilige thuissituatie, dakloze vrouwen of zieke mensen. Zelfs ik ben kwetsbaar als ik in de avond alleen over straat ga.
Tegenwoordig zijn rellende klo****akken kwetsbaar. Dan kun je dit woord toch niet meer serieus nemen? Zo zijn er meer woorden maar deze schiet er nu even bovenuit.
Thora
03-06-2026 om 10:14
Ted68 schreef op 03-06-2026 om 10:12:
Ik ben langzaam voor grenzen dicht voor mannen die alleen komen; die kunnen hun Land helpen opbouwen. Gezinnen met minderjarige kinderen zijn welkom….
Of het nou in Zandvoort , MIlaan , Parijs, of Zürich… al die jonge mannen zorgen voor Problemen. Vreselijk.
Polen doet dit dus gewoon he. Die laten alleen nog vrouwen en kinderen binnen. In ieder geval vanuit Oekraïne. Met de boodschap dat de mannen hun land moeten verdedigen in plaats van vluchten. Dit weet ik van een in Nederland wonende en werkende Pool. Misschien geen referentiekader volgens sommigen, maar ik denk toch dat het waar is.
Yumi
03-06-2026 om 10:19
Thora schreef op 03-06-2026 om 10:12:
Het woord kwetsbaar is inmiddels totaal uit zijn verband gerukt. Vroeger waren oude mensen kwetsbaar, kinderen in een onveilige thuissituatie, dakloze vrouwen of zieke mensen. Zelfs ik ben kwetsbaar als ik in de avond alleen over straat ga.
Tegenwoordig zijn rellende klo****akken kwetsbaar. Dan kun je dit woord toch niet meer serieus nemen? Zo zijn er meer woorden maar deze schiet er nu even bovenuit.
Dit
En daar wordt van alles voor uit de kast getrokken om ze te helpen, want ze vervelen zich, hebben niets te doen en zijn getraumatiseerd.
Gelukkig is er voor ons, slachtoffer hulp
Poezenmeisje
03-06-2026 om 11:24
Deze getraumatiseerde, zielige asielzoekers uit Syrië blijken vaak Palestijnen te zijn die een bijzonder liefdevolle opvoeding hebben gehad.
Geen gewetensontwikkeling, gehersenspoeld (ook de meisjes) en dat keer een paar miljoen... Welkom, welkom!
Poezie
03-06-2026 om 11:26
Poezenmeisje schreef op 03-06-2026 om 11:24:
Deze getraumatiseerde, zielige asielzoekers uit Syrië blijken vaak Palestijnen te zijn die een bijzonder liefdevolle opvoeding hebben gehad.
Geen gewetensontwikkeling, gehersenspoeld (ook de meisjes) en dat keer een paar miljoen... Welkom, welkom!
Bron? Waar is je linkje?
Alice12
03-06-2026 om 11:36
Yumi schreef op 03-06-2026 om 10:07:
In Arnhem terroriseren zo'n 100 voornamelijk Syrische jongeren al veel te lang de stad, veelal rondom het station.
Marouch heeft het over kwetsbare jongeren en de veiligheid in de steden.... Deze kwetsbare jongeren maken het niet alleen onveilig voor de inwoners van de stad maar ik voel mezelf ook kwetsbaar.
Stroperige asielprocedure leidt tot overlast door groep minderjarige vluchtelingen: ‘Systeem schiet tekort’
In de brief aan de raad wijst Marcouch op de kwetsbaarheid van deze voornamelijk Syrische jongeren. Tegelijk moet hij als burgemeester optreden tegen de overlast en crimineel gedrag van de jongeren. Uit onderzoek blijkt dat het gaat om een groep van honderd jongeren in de leeftijd tussen de 13 en 23 jaar. Zij komen uit Arnhem en regio, maar ook van elders in Nederland.De jongeren zijn inmiddels bekend bij de politie. Zij maken zich schuldig aan winkeldiefstal, vechtpartijen, mishandelingen, gewelddadige straatroof en intimidatie. De groep gebruikt drugs en alcohol.
De ervaring van de afgelopen maanden leert dat de jongeren zich snel kunnen mobiliseren als ergens een probleem ontstaat. Grote spanningen in het land van herkomst leiden vaak razendsnel tot een reactie in de vorm van incidenten in Arnhem. Zo zijn er geregeld opstootjes rond station Arnhem Centraal.[..]
Raadsbrief van burgemeester Ahmed Marcouch
Jonge vrouw over asiel-overlast in Arnhem: 'Liep langs steekpartij' | De Telegraaf
Arnhem grijpt in: extra beveiliging op station na geweld door jonge asielzoekers | Regio | De Gelderlander.nl
In Nijmegen precies hetzelfde. Burgemeester Bruls had een hele goede oplossing: Hij stuurde een brief naar die jongens met de boodschap dat ze erbij horen. Fantastisch toch, zo'n burgemeester, wat een daadkracht.
majorette2005
03-06-2026 om 15:45
Alice12 schreef op 03-06-2026 om 11:36:
[..]
In Nijmegen precies hetzelfde. Burgemeester Bruls had een hele goede oplossing: Hij stuurde een brief naar die jongens met de boodschap dat ze erbij horen. Fantastisch toch, zo'n burgemeester, wat een daadkracht.
Inderdaad, nu loopt Bruls niet voorop in een stoet om aangifte tegen dat verrotte tuig te doen. Moet je vooral pamperen dan komen er nog meer naar luilekker nederland waar ze toch niet opgepakt worden.
Yumi
03-06-2026 om 16:27
Alice12 schreef op 03-06-2026 om 11:36:
[..]
Ik weet het en dat al sinds 2012, hoe help je een stad naar de fillestijen?