Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Thora
11-02-2026 om 23:36
Mick87 schreef op 11-02-2026 om 19:33:
[..]
Er zijn destijds geloof ik 3 leden van motorclub No Surrender naar Syrië afgereisd om mee te vechten met de Koerden.
Maar die gingen tegen IS vechten. Om de Koerden te helpen. Dat zijn geen geradicaliseerde islamisten.
Soms is wat dat oerhollands aangaat de berichtgeving onjuist. Jaren terug werden er in Laakkwartier in Den Haag een aantal mannen opgepakt omdat zij nauwe banden hadden met de Hofstadgroep. Een islamitische terroristische organisatie. Bij die mannen zat ook ene Jason. De man werd continu beschreven als de blonde Jason. Toen er uiteindelijk een foto verscheen van de man met een balk over zijn ogen zag ik toch echt zwarte krullen. Niks blond. Zijn vader of moeder was blank dat dan weer wel. Maar de man werd consequent blond genoemd terwijl hij dat niet was.
PensioNada
12-02-2026 om 00:00
@Thora, in wat voor wereld leef jij?
https://www.nrc.nl/nieuws/2004/11/13/ik-kom-u-vertellen-wat-de-islam-is-7710603-a457272?gift_token=457272%7E1771455308%7EMFTlgR9mQNm38oPRW-vmAA%7EpMQKPQ51CnzK4RhCjCT5DykoV-Y52S_CRTvVHF-cz4A
Beschrijving van de Hofstadgroepleden uit NRC (2004).
De verdronken kleuter Aylan is een babypop en dat er 70.000 Palestijnen in Gaza zijn omgekomen is Hamas propaganda, dat het Israëlische leger dit aantal erkent, maat dat niet anders.
Zoiets? Doodeng.
Thora
12-02-2026 om 00:14
PensioNada schreef op 12-02-2026 om 00:00:
@Thora, in wat voor wereld leef jij? https://www.nrc.nl/nieuws/2004/11/13/ik-kom-u-vertellen-wat-de-islam-is-7710603-a457272?gift_token=457272%7E1771455308%7EMFTlgR9mQNm38oPRW-vmAA%7EpMQKPQ51CnzK4RhCjCT5DykoV-Y52S_CRTvVHF-cz4A
Beschrijving van de Hofstadgroepleden uit NRC (2004).
De verdronken kleuter Aylan is een babypop en dat er 70.000 Palestijnen in Gaza zijn omgekomen is Hamas propaganda, dat het Israëlische leger dit aantal erkent, maat dat niet anders.
Zoiets? Doodeng.
Wel lezen he. Er zijn filmpjes van bootjes met louter kerels die een babypop omhoog houden. Voor de zekerheid wordt af en toe zelfs het gezicht van de pop geblurd.
Dat jochie op het strand had helemaal niets met de vluchtelingenstroom te maken. Hij was met zijn ouders onderweg naar Canada omdat zijn vader daar goedkoop een een gebit kon komen. Het kind lag met keurig gekamde haartjes, nette kleertjes en gemanicuurde nageltjes op het strand. Natuurlijk is het kind echt. Het verhaal klopt alleen van geen kant.
Over Palestijnen heb ik het niet gehad. Ook nooit gezegd dat daar niemand is omgekomen. Wel weet ik dat de berichten die uit Israël komen en zeker van Hamas vaak ongecontroleerd de ether ingesmeten worden. In tijd van oorlog zijn de berichten meestal niet betrouwbaar.
Miraval
12-02-2026 om 08:11
Ik kwam gisteren bij toeval uit op het feit dat in Engeland een onafhankelijk onderzoek gaande is naar de Groominggangs, en dan landelijk. Dit is tot op heden nog niet gedaan, en dan gaat het ook om de politie en andere instanties die ofwel uit angst beticht te worden van racisme ofwel zelf op een bepaalde manier medeplichtig waren aan het in stand houden van deze walgelijke praktijken.
Ondanks eerdere onderzoeken, blijven er nieuwe gevallen naar buiten komen, zoals in Manchester/Rochdale, waar in oktober 2025 nog zeven mannen werden veroordeeld voor het misbruiken van tienermeisjes.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2596973-brits-verkrachtingsschandaal-blijft-groeien-raakt-ook-premier-starmer
Dit artikel laat ook weer duidelijk zien dat dit onderzoek heel hard nodig is en dat ondanks beloften van de MP, een landelijk onderzoek tot op heden is uitgebleven. Links geeft rechts de schuld dit schandaal te gebruiken voor hun anti-Islam propaganda, waar de premier zelfs gezegd heeft "springen op de bandwagon van extreem rechts". Schandalige uitspraken, zeker naar de vele (misschien wel duizenden) slachtoffers toe. Zij verdienen gerechtigheid, maar ondertussen is de politiek te bang om het beestje bij de naam te noemen, namelijk de afkomst van de daders vnml Brits-Pakistaanse moslimmannen.
Te gek voor woorden, dat zelfs hier mensen nog steeds durven spreken van racisme, van groepen over 1 kam scheren, terwijl de feiten niet liegen, de daders waren nu eenmaal echt van Pakistaanse komaf, en waren vnml Moslims. Of gaan we hier ook zeggen dat er een "mannenprobleem" is?
https://www.zorgwelzijn.nl/daderprofielen-loverboys-voor-het-eerst-in-beeld-zwz013013w/
Voor wie denkt dat dit alleen in Engeland afspeelt, nee hier zijn de daders van loverboy praktijken overwegend jongens onder de 30 met een niet Westerse Migratieachtergrond, waar 88% van Marokkaanse afkomst is.
https://nos.nl/artikel/2370880-rapport-klassiek-beeld-loverboy-achterhaald-uitbuiting-vaak-al-na-een-week
Weliswaar uit 2021, maar helaas nog steeds actueel.
Ik mis vooral de aandacht in de media voor de onderzoeken in Engeland momenteel. Toch wel een van de grootsts schandalen van de afgelopen decennia, maar de Epstein zaak lijkt meer belangstelling te krijgen, vanwege de afkomst? Rijke witte mannen van middelbare leeftijd. Cynische gedachte wellicht, maar gezien de geschiedenis van groominggangs niet geheel ondenkbaar toch?
Thora
12-02-2026 om 10:59
Naar aanleidig van de link van Pensionada naar een goed maar verontrustend artikel heb ik toch die Jason W(alters) nog eens opgezocht.
Hij is inmiddels totaal omgeslagen en strijdt nu tegen antisemitisme. Hieronder de link naar zijn Linkdinprofiel. Hij is uiteindelijk goed terecht gekomen maar ondanks zijn Amerikaanse vader en Nederlandse moeder (waarop zo de nadruk werd gelegd destijds) vind ik hem toch een "Arabisch" uiterlijk hebben.
Yumi
12-02-2026 om 12:03
Een 23-jarige Afghaanse asielzoeker is in Engeland veroordeeld voor de ontvoering en verkrachting van een 12-jarig meisje. Dit deed hij 4 maanden na aankomst in Engeland waar hij asiel aanvroeg.
Dinsdag werd Ahmad Mulakhil bij de Warwick Crown Court schuldig bevonden aan verkrachting, ontvoering, seksueel geweld en het maken van een video van het slachtoffer, in Nuneaton.
Mulakhil werd vier dagen later gearresteerd, waarbij de videobeelden te zien waren terwijl hij in bed lag en geboeid werd.
Medeverdachte Mohammad Kabir, 24, eveneens een Afghaanse asielzoeker, werd vrijgesproken van wurging, poging tot kinderontvoering en poging tot het plegen van een zedendelict.
Afghan asylum seeker guilty of raping girl, 12, in Nuneaton
Yumi
12-02-2026 om 12:48
Miraval schreef op 12-02-2026 om 08:11:
Ik kwam gisteren bij toeval uit op het feit dat in Engeland een onafhankelijk onderzoek gaande is naar de Groominggangs, en dan landelijk. Dit is tot op heden nog niet gedaan, en dan gaat het ook om de politie en andere instanties die ofwel uit angst beticht te worden van racisme ofwel zelf op een bepaalde manier medeplichtig waren aan het in stand houden van deze walgelijke praktijken.
Ondanks eerdere onderzoeken, blijven er nieuwe gevallen naar buiten komen, zoals in Manchester/Rochdale, waar in oktober 2025 nog zeven mannen werden veroordeeld voor het misbruiken van tienermeisjes.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2596973-brits-verkrachtingsschandaal-blijft-groeien-raakt-ook-premier-starmer
Dit artikel laat ook weer duidelijk zien dat dit onderzoek heel hard nodig is en dat ondanks beloften van de MP, een landelijk onderzoek tot op heden is uitgebleven. Links geeft rechts de schuld dit schandaal te gebruiken voor hun anti-Islam propaganda, waar de premier zelfs gezegd heeft "springen op de bandwagon van extreem rechts". Schandalige uitspraken, zeker naar de vele (misschien wel duizenden) slachtoffers toe. Zij verdienen gerechtigheid, maar ondertussen is de politiek te bang om het beestje bij de naam te noemen, namelijk de afkomst van de daders vnml Brits-Pakistaanse moslimmannen.
Te gek voor woorden, dat zelfs hier mensen nog steeds durven spreken van racisme, van groepen over 1 kam scheren, terwijl de feiten niet liegen, de daders waren nu eenmaal echt van Pakistaanse komaf, en waren vnml Moslims. Of gaan we hier ook zeggen dat er een "mannenprobleem" is?
https://www.zorgwelzijn.nl/daderprofielen-loverboys-voor-het-eerst-in-beeld-zwz013013w/
Voor wie denkt dat dit alleen in Engeland afspeelt, nee hier zijn de daders van loverboy praktijken overwegend jongens onder de 30 met een niet Westerse Migratieachtergrond, waar 88% van Marokkaanse afkomst is.
https://nos.nl/artikel/2370880-rapport-klassiek-beeld-loverboy-achterhaald-uitbuiting-vaak-al-na-een-week
Weliswaar uit 2021, maar helaas nog steeds actueel.
Ik mis vooral de aandacht in de media voor de onderzoeken in Engeland momenteel. Toch wel een van de grootsts schandalen van de afgelopen decennia, maar de Epstein zaak lijkt meer belangstelling te krijgen, vanwege de afkomst? Rijke witte mannen van middelbare leeftijd. Cynische gedachte wellicht, maar gezien de geschiedenis van groominggangs niet geheel ondenkbaar toch?
De angst om beschuldigd te worden van racisme is dermate groot, dat men blijkbaar liever criminelen laat wegkomen. In Engeland zijn protesten geweest, tegen het onder de pet houden van de achtergrond, van verdachten. Het wordt tijd dat hier ook aandacht wordt besteed aan deze manier van discrimineren.
Ook in NL wil men immers de achtergrond niet benoemen, omdat dit meer weerstand tegen asielzoekers en het AZC zou oproepen.... Waarmee men vergeet dat verzwijgen het vertrouwen ondermijnt.
Dat de Epstein zaak meer belangstelling krijgt komt goed uit, sommige hebben liever rijke witte mannen aan de schandpaal. Dat zie je ook in de politieke discussies, rijk zijn lijkt weerstand op te roepen bij links.
Yumi
12-02-2026 om 12:49
Thora schreef op 12-02-2026 om 10:59:
Naar aanleidig van de link van Pensionada naar een goed maar verontrustend artikel heb ik toch die Jason W(alters) nog eens opgezocht.
Hij is inmiddels totaal omgeslagen en strijdt nu tegen antisemitisme. Hieronder de link naar zijn Linkdinprofiel. Hij is uiteindelijk goed terecht gekomen maar ondanks zijn Amerikaanse vader en Nederlandse moeder (waarop zo de nadruk werd gelegd destijds) vind ik hem toch een "Arabisch" uiterlijk hebben.
De link ontbreekt.
Euphoria
12-02-2026 om 19:04
Thora schreef op 12-02-2026 om 10:59:
Ik heb de link bekeken en hij heeft idd een Arabisch uiterlijk.
Mick87
13-02-2026 om 09:18
En dit staat in Den Haag te gebeuren. Benieuwd hoe dat gaat. Zeker nadat het in Amsterdam op dat Stek Oost al helemaal mis is gegaan.
https://www.omroepwest.nl/politiek/5063591/zorgen-om-mega-opvang-asielzoekers-na-tv-programma-ik-ben-enorm-geschrokken
Euphoria
13-02-2026 om 09:34
Mick87 schreef op 13-02-2026 om 09:18:
En dit staat in Den Haag te gebeuren. Benieuwd hoe dat gaat. Zeker nadat het in Amsterdam op dat Stek Oost al helemaal mis is gegaan.
https://www.omroepwest.nl/politiek/5063591/zorgen-om-mega-opvang-asielzoekers-na-tv-programma-ik-ben-enorm-geschrokken
BIZAR!!!!
B*I*Z*A*R!!!!
Poezenmeisje
13-02-2026 om 10:24
Wordt Ter Apel daarmee ontlast?
https://nos.nl/artikel/2555840-gemeente-krijgt-30-000-euro-voor-huisvesting-statushouder
Ik ben benieuwd hoe het met de kwetsbare jongeren zal gaan.
En welke starter heeft zin om hieraan mee te doen??
Mick87
13-02-2026 om 10:25
Poezenmeisje schreef op 13-02-2026 om 10:24:
Wordt Ter Apel daarmee ontlast?
https://nos.nl/artikel/2555840-gemeente-krijgt-30-000-euro-voor-huisvesting-statushouder
Ik ben benieuwd hoe het met de kwetsbare jongeren zal gaan.
En welke starter heeft zin om hieraan mee te doen??
Geef ze ook maar 30k als ze een autochtone Nederlander die op zoek is naar een woning huisvest.