Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Mick87 schreef op 11-02-2026 om 19:33:

[..]

Er zijn destijds geloof ik 3 leden van motorclub No Surrender naar Syrië afgereisd om mee te vechten met de Koerden.

Maar die gingen tegen IS vechten. Om de Koerden te helpen. Dat zijn geen geradicaliseerde islamisten.

Soms is wat dat oerhollands aangaat de berichtgeving onjuist. Jaren terug werden er in Laakkwartier in Den Haag een aantal mannen opgepakt omdat zij nauwe banden hadden met de Hofstadgroep. Een islamitische terroristische organisatie. Bij die mannen zat ook ene Jason. De man werd continu beschreven als de blonde Jason. Toen er uiteindelijk een foto verscheen van de man met een balk over zijn ogen zag ik toch echt zwarte krullen. Niks blond. Zijn vader of moeder was blank dat dan weer wel. Maar de man werd consequent blond genoemd terwijl hij dat niet was. 

@Thora, in wat voor wereld leef jij? 

https://www.nrc.nl/nieuws/2004/11/13/ik-kom-u-vertellen-wat-de-islam-is-7710603-a457272?gift_token=457272%7E1771455308%7EMFTlgR9mQNm38oPRW-vmAA%7EpMQKPQ51CnzK4RhCjCT5DykoV-Y52S_CRTvVHF-cz4A
Beschrijving van de Hofstadgroepleden uit NRC (2004). 
De verdronken kleuter Aylan is een babypop en dat er 70.000 Palestijnen in Gaza zijn omgekomen is Hamas propaganda, dat het Israëlische leger dit aantal erkent, maat dat niet anders.
Zoiets? Doodeng.

PensioNada schreef op 12-02-2026 om 00:00:

@Thora, in wat voor wereld leef jij? https://www.nrc.nl/nieuws/2004/11/13/ik-kom-u-vertellen-wat-de-islam-is-7710603-a457272?gift_token=457272%7E1771455308%7EMFTlgR9mQNm38oPRW-vmAA%7EpMQKPQ51CnzK4RhCjCT5DykoV-Y52S_CRTvVHF-cz4A
Beschrijving van de Hofstadgroepleden uit NRC (2004).
De verdronken kleuter Aylan is een babypop en dat er 70.000 Palestijnen in Gaza zijn omgekomen is Hamas propaganda, dat het Israëlische leger dit aantal erkent, maat dat niet anders.
Zoiets? Doodeng.

Wel lezen he. Er zijn filmpjes van bootjes met louter kerels die een babypop omhoog houden. Voor de zekerheid wordt af en toe zelfs het gezicht van de pop geblurd. 

Dat jochie op het strand had helemaal niets met de vluchtelingenstroom te maken. Hij was met zijn ouders onderweg naar Canada omdat zijn vader daar goedkoop een een gebit kon komen. Het kind lag met keurig gekamde haartjes, nette kleertjes en gemanicuurde nageltjes op het strand. Natuurlijk is het kind echt. Het verhaal klopt alleen van geen kant. 

Over Palestijnen heb ik het niet gehad. Ook nooit gezegd dat daar niemand is omgekomen. Wel weet ik dat de berichten die uit Israël komen en zeker van Hamas vaak ongecontroleerd de ether ingesmeten worden. In tijd van oorlog zijn de berichten meestal niet betrouwbaar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.