Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Yumi
11-02-2026 om 12:03
Daglichtlamp schreef op 11-02-2026 om 11:07:
Als de radicalisering via TikTok gaat, denken jullie dan echt dat het uitmaakt waar de mensen wonen die hier achter zitten?
Toen er destijds veel mensen uitreisden naar IS waren daar ook oerhollandse jongeren bij. Natuurlijk moeten terroristen uitgezet worden (of wellicht nog beter gestraft), maar wat mij betreft moeten ook de social media bedrijven die hier geld aan verdienen bestraft worden.
Waarom moet jij er altijd weer, die oerhollandse bij halen? Iedereen weet dat er ook een klein aantal NL jongeren zijn uitgereisd, maar het merendeel heeft een Islamitische achtergrond, het zou je sieren om dat te erkennen oftewel onder ogen te zien.
Sociaal media is hier inderdaad ook schuldig aan, maar het is die groep jongeren die we binnen halen die erin meegaan. Ik vergelijk het met reclame voor ongezond voedsel, het beïnvloed mijn bmi van 21,5 totaal niet... maar wat ik naar binnen schuif.
Daglichtlamp
11-02-2026 om 12:37
Het toelaten van dit soort filmpjes vergoelijken met dat er ook ongezond voedsel verkocht wordt en daar reclame voor gemaakt wordt, is ook bijzonder. Voor een eerlijke vergelijking zou je dit misschien moeten vergelijken met McDonald's die reclame maakt voor harddrugs.
Mick87
11-02-2026 om 12:38
Daglichtlamp schreef op 11-02-2026 om 12:37:
Het toelaten van dit soort filmpjes vergoelijken met dat er ook ongezond voedsel verkocht wordt en daar reclame voor gemaakt wordt, is ook bijzonder. Voor een eerlijke vergelijking zou je dit misschien moeten vergelijken met McDonald's die reclame maakt voor harddrugs.
Ze vergoelijkt niet. En je leidt af van de discussie. Waar het hier om gaat is dat er een groep mensen binnen onze samenleving vatbaar is voor radicalisering
Thora
11-02-2026 om 13:12
Daglichtlamp schreef op 11-02-2026 om 11:07:
Als de radicalisering via TikTok gaat, denken jullie dan echt dat het uitmaakt waar de mensen wonen die hier achter zitten?
Toen er destijds veel mensen uitreisden naar IS waren daar ook oerhollandse jongeren bij. Natuurlijk moeten terroristen uitgezet worden (of wellicht nog beter gestraft), maar wat mij betreft moeten ook de social media bedrijven die hier geld aan verdienen bestraft worden.
Wat versta jij dan onder oerhollandse jongeren? De enige oerhollandse mensen waar ik van weet dat ze naar IS zijn gegaan waren verliefde meisjes die hun grote liefde en held volgenden en steunden in zijn strijd. Maar ik begrijp dat er ook bijvoorbeeld blonde boerenjongens bij IS zijn gaan meestrijden?