Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Euphoria
21-11-2025 om 18:06
Ik zie en hoor op TV vooral dat rechts wordt gekielhaald. Men buitelt over elkaar heen om maar zelf zo veel mogelijk zendtijd te hebben waarin overduidelijk de mening wordt verkondigd dat hetgeen rechts wil/zegt/doet niet ok is.
ik noem het niet eens extreem rechts, ben ik het namelijk niet mee eens.
ik heb wel eens programma’s gezien waarop in Duitsland mensen worden geïnterviewd en gesproken door AFD, en waarin ik gewaagde (maar overigens interessante) reacties voorbij komen. Dergelijke reacties krijgt men hier niet eens de kans voor.
Wat het met mij doet? Ik ben geen PVV stemmer, ik ben wel beslist rechtse stemmer. En ik merk dat ik bij dergelijke interviews juist neig naar verdediging van de geïnterviewde rechtse partij, juist omdat die daar vaak zit zonder ook maar een volle zin aan tekst en uitleg te kunnen geven.
Zinnen worden onderbroken, meningen worden gedropt. En ik hou daar niet van. Laat die ander aan het woord. Laat hem of haar uitspreken.
Daglichtlamp
21-11-2025 om 18:11
Ik zeg helemaal nergens dat ik het prima vind dat de veiligheid van vrouwen wordt geschaad. Ik vind dat een persoonlijke aanval op mij die gebaseerd is op helemaal niets van wat ik gezegd heb.
DeOnbekende
21-11-2025 om 18:21
Daglichtlamp schreef op 21-11-2025 om 18:11:
Ik zeg helemaal nergens dat ik het prima vind dat de veiligheid van vrouwen wordt geschaad. Ik vind dat een persoonlijke aanval op mij die gebaseerd is op helemaal niets van wat ik gezegd heb.
- knip -
Poezenmeisje
21-11-2025 om 18:33
Legaal in Nederland verblijvende Syriërs zijn ook een weldaad voor de veiligheid hier...
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2475843-syrische-vluchtelingen-lopen-in-nederland-hun-folteraars-tegen-het-lijf-hoe-kan-dat
https://www.kis.nl/publicatie/eergerelateerd-geweld-de-syrische-gemeenschap-hoe-voorkom-je-dat
Libertine
21-11-2025 om 18:39
DeOnbekende schreef op 21-11-2025 om 18:21:
[..]
- knip -
Wat een schaamteloze onzinnige drek komt er uit jou. Ongelooflijk.
DeOnbekende
21-11-2025 om 19:02
Libertine schreef op 21-11-2025 om 18:39:
[..]
Wat een schaamteloze onzinnige drek komt er uit jou. Ongelooflijk.
Wederzijds.
Libertine
21-11-2025 om 19:10
DeOnbekende schreef op 21-11-2025 om 19:02:
[..]
Wederzijds.
Je schoffeert bewust mensen op dit forum. Je beschuldigt ze van zaken die ze niet hebben gezegd. Je wenst mensen de dood in. Mind you.
DeOnbekende
21-11-2025 om 19:29
Libertine schreef op 21-11-2025 om 19:10:
[..]
Je schoffeert bewust mensen op dit forum. Je beschuldigt ze van zaken die ze niet hebben gezegd. Je wenst mensen de dood in. Mind you.
Ik schoffeer helemaal niemand. Ik geef mijn mening over het vluchtelingenbeleid, en die staat lijnrecht tegenover die van jou - dat mag. Ik ben net zo vrij om mijn mening te geven als jij.
Miraval
21-11-2025 om 19:29
DeOnbekende schreef op 21-11-2025 om 15:51:
[..]
- knip -
Ik weet gewoon niet wat ik lees hier...
Ik ben zeker voor een strenger migratie beleid (op alle vlakken) maar dit is gewoon.... bizar.
Mensen de dood in wensen. Ben je wel helemaal lekker?
DeOnbekende
21-11-2025 om 19:34
Miraval schreef op 21-11-2025 om 19:29:
[..]
Ik ben zeker voor een strenger migratie beleid (op alle vlakken) maar dit is gewoon.... bizar.
- knip -
Miraval
21-11-2025 om 19:41
https://nos.nl/artikel/2591402-identiteit-verdachte-moord-op-17-jarige-lisa-nog-altijd-niet-bekend
Wat een onwerkelijke en vage omstandigheden rondom deze verdachte. Niets wat hij zegt is verieefbaar. Ondertussen wel verdacht van een verkrachting en gruwelijke moord. Zegt zich niets meer te kunnen herinneren (goede verdedigingstactiek overigens) en kan zo op kosten van de Nederlandse staat een jaar of 10 in een TBS kliniek verblijven.
En er is helemaal niks wat je hiertegen kunt doen. Illegale vluchtelingen die nergens bekend staan, of zeggen geen papieren te hebben waardoor het onmogelijk is te weten waar ze vandaan komen, wie ze zijn en wat voor eventuele misdrijven ze misschien nog meer hebben gepleegd in het verleden.
En nee, dit zijn gelukkig uitzonderingen, maar ondertussen is 1 vrouw voor het leven getraumatiseerd en 1 jonge vrouw bruut vermoord, omdat zo'n idioot gewoon via de illegale route Nederland kan bereiken. Screening bij het COA zou beter moeten, kunnen ze niet overtuigend bewijzen wie ze zijn, dan volgt er een negatief besluit omtrent aanvraag. En wellicht met een toekomstige Tunesië deal of eender welk land, kun je deze mensen dan uitzetten.
Miraval
21-11-2025 om 19:42
DeOnbekende schreef op 21-11-2025 om 19:34:
[..]
- knip -
Oh je verwacht dat ze nadat ze in zee zijn gedropt op eigen kracht naar de kust kunnen zwemmen?
Nee dan snap ik het verschil nu wel, tussen wel en niet doodwensen.
Libertine
21-11-2025 om 19:45
DeOnbekende schreef op 21-11-2025 om 19:29:
[..]
Ik schoffeer helemaal niemand. Ik geef mijn mening over het vluchtelingenbeleid, en die staat lijnrecht tegenover die van jou - dat mag. Ik ben net zo vrij om mijn mening te geven als jij.
Je schoffert wél. En je geeft je mening over het vluchtelingenbeleid door illegalen de zee als alternatief te bieden. Echt schaamteloos. Je kunt vinden dat je vrij bent je mening erover te geven. Maar het staat anderen vrij je daardoor een totaal grensoverschrijdend te vinden. Het is maar wie je wil zijn en aan welke kant van het fatsoen je wil staan.
Doemijdieglazenbol
21-11-2025 om 19:46
Euphoria schreef op 21-11-2025 om 18:06:
Ik zie en hoor op TV vooral dat rechts wordt gekielhaald. Men buitelt over elkaar heen om maar zelf zo veel mogelijk zendtijd te hebben waarin overduidelijk de mening wordt verkondigd dat hetgeen rechts wil/zegt/doet niet ok is.
nu wordt het “ik zie ik zie wat jij niet ziet”. Ik ervaar dat anders, vergeet VI en vandaag de dag niet. Meer mainstream krijg je het niet. Maar ik wacht nog op de AI analyses die daar uitsluitsel over geven. We zijn er al dichtbij. Misschien dat dit rond de gemeenteraadsverkiezingen geregeld is.
Daglichtlamp
21-11-2025 om 19:46
Miraval schreef op 21-11-2025 om 19:29:
[..]
Dank je wel Miraval, door jouw bijdragen weet ik dat je ook op een respectvolle manier van mening kunt verschillen over dit onderwerp.