Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Daglichtlamp schreef op 21-11-2025 om 19:46:

[..]

Dank je wel Miraval, door jouw bijdragen weet ik dat je ook op een respectvolle manier van mening kunt verschillen over dit onderwerp.

Van mening verschillen is prima, soms zelfs goed. Ook om de andere kant te horen en begrijpen. Maar dit vind ik gewoon echt extreem. Dit heeft ook niks met rechtse kiezers te maken naar mijn mening. Ik ken best veel mensen die PVV stemmen, maar ik heb die nog geen van allen zoiets horen zeggen. Dit gaat nog een stuk verder dan "grenzen dicht".

Aanvulling; bedankt voor het compliment. Dat is geheel wederzijds. 😊

DeOnbekende schreef op 21-11-2025 om 19:34:

[..]

- knip -

Dan ook niet miepen als jij je thuisland moet ontvluchten en je als illegaal door het 'ontvangende' land regelrecht de zee in wordt gesmeten zonder zwemvest, want je bent illegaal, buitenlands, dus je bent bij voorbaat tuig. Weg met die hap!

Miraval schreef op 21-11-2025 om 19:57:

[..]

Van mening verschillen is prima, soms zelfs goed. Ook om de andere kant te horen en begrijpen. Maar dit vind ik gewoon echt extreem. Dit heeft ook niks met rechtse kiezers te maken naar mijn mening. Ik ken best veel mensen die PVV stemmen, maar ik heb die nog geen van allen zoiets horen zeggen. Dit gaat nog een stuk verder dan "grenzen dicht".

Aanvulling; bedankt voor het compliment. Dat is geheel wederzijds. 😊

Ik lees dergelijke reacties ook wel eens op Twitter op posts van bijvoorbeeld Geert Wilders, maar ik blijf hopen dat dit forum een stuk beschaafder is dan dat internetriool. 

felija schreef op 21-11-2025 om 20:04:

[..]

Dan ook niet miepen als jij je thuisland moet ontvluchten en je als illegaal door het 'ontvangende' land regelrecht de zee in wordt gesmeten zonder zwemvest, want je bent illegaal, buitenlands, dus je bent bij voorbaat tuig. Weg met die hap!

Ik zou dan vluchten naar een land dat daarvoor open staat. Als je niet welkom bent, moet je niet binnendringen. Doe je dat wel, dan moet je niet miepen over de consequenties van je eigen keuzes. 

Libertine schreef op 21-11-2025 om 19:45:

[..]

Je schoffert wél. En je geeft je mening over het vluchtelingenbeleid door illegalen de zee als alternatief te bieden. Echt schaamteloos. Je kunt vinden dat je vrij bent je mening erover te geven. Maar het staat anderen vrij je daardoor een totaal grensoverschrijdend te vinden. Het is maar wie je wil zijn en aan welke kant van het fatsoen je wil staan.

Nee, dat doe ik niet. 

Ik vind jouw mening dan weer echt om je kapot voor te schamen. Echt verschrikkelijk. 

DeOnbekende schreef op 21-11-2025 om 20:23:

[..]

Ik zou dan vluchten naar een land dat daarvoor open staat. Als je niet welkom bent, moet je niet binnendringen. Doe je dat wel, dan moet je niet miepen over de consequenties van je eigen keuzes.

Makkelijk praten vanuit je westerse stoel. 

felija schreef op 21-11-2025 om 20:41:

[..]

Makkelijk praten vanuit je westerse stoel.

Tja, dan mag überhaupt niemand hier iets zeggen in dit topic, want wat weten wij nu? Zwakke comeback.

DeOnbekende schreef op 21-11-2025 om 20:24:

[..]

Nee, dat doe ik niet.

Ik vind jouw mening dan weer echt om je kapot voor te schamen. Echt verschrikkelijk.

Je mening is niet perse schaamteloos. Het is prima een andere mening te hebben. Iemand als Miraval Is daar een mooi voorbeeld van. Je onmenselijke uitspraken zijn dat wel. Maar goed. Je zelfreflectie is ook non excistent en dat zegt me ruimschoots voldoende. Negeren is m’n devies! 

Libertine schreef op 21-11-2025 om 21:01:

[..]

Je mening is niet perse schaamteloos. Het is prima een andere mening te hebben. Iemand als Miraval Is daar een mooi voorbeeld van. Je onmenselijke uitspraken zijn dat wel. Maar goed. Je zelfreflectie is ook non excistent en dat zegt me ruimschoots voldoende. Negeren is m’n devies!

Heel goed, hou je daar vooral aan. Dat jij vindt dat iemand geen zelfreflectie heeft omdat diegene niet terugkomt op haar standpunt, alleen omdat jij die belachelijk vindt, zegt vooral heel veel over jou zelf. Misschien eens in de spiegel kijken?

Miraval schreef op 21-11-2025 om 09:29:

[..]

Ik voel me (nog) niet ongelijk behandeld hoor, maar feit is wel dat ik in mijn werkzame leven in de positie ben geweest dat ik (buiten coronasteun wat ik grotendeels terug moest betalen en HRA) nooit een vorm van uitkering of toeslagen heb ontvangen. En mijn spaargeld is bedoeld als aanvullend pensioen, daar heb ik zelf namelijk keihard voor gewerkt.

https://bieb.knab.nl/sparen-investeren/hoeveel-spaargeld-hebben-mensen-gemiddeld-per-leeftijd

Dit is wel een interessant artikel over spaargeld.

Vwb erfenissen, dat gaat om geld wat niet door de Staat, en dus de belastingbetaler, wordt betaald, maar om geld wat de Staat misloopt door (in de ogen van velen) te lage belastingen daarover. Toch een iets andere insteek als je het mij vraagt.

https://www.ewmagazine.nl/economie/news/2025/07/aow-uitgaven-stijgen-door-vergrijzing-maatregelen-1490793/

Dan nog de plannen omtrent betaalbaarheid AOW. Die lopen best uiteen maar de terugkerende plannen zijn mensen met een AOW ook gewoon premie te laten betalen, verschil tussen alleenstaand en gehuwd/samenwonend wegnemen ten nadele van de alleenstaande, of mensen met meer vermogen korten op AOW.

Nou, lekker dan. Heb je 50 jaar netto betaald, kun je met je spaargeld (waarvoor je zelf hebt gewerkt) je penioen bekostigen omdat je minder AOW ontvangt ofwel omdat je teveel spaargeld hebt ofwel door de premie mee te blijven betalen.

Nu is het wel zo dat voor ieder jaar je niet woonachtig bent geweest in Nederland, tussen je 17e en 67e, 2% gekort wordt op je AOW. Dus migranten ontvangen daardoor automatisch een lagere AOW, maar ook Nederlanders die tijdelijk in het buitenland hebben gewoond.

Die lagere AOW kan worden aangevuld tot bijstandsniveau, met een aanvullende inkomensvoorziening ouderen (AIO). 

DeOnbekende schreef op 21-11-2025 om 15:51:

[..]

- knip -

Wordt hier nog gemodereerd? Dit kan écht niet.

Poezel_en_Wip schreef op 21-11-2025 om 22:30:

[..]

En dan schijnt het hier op via nog 'reuze mee te vallen'. Verschrikkelijk. Juist omdat er hier gemodereerd wordt, hoop ik, hang ik hier nog rond. Al is dit topic wel het afvoerputje van het forum. 

Ies

Ies

22-11-2025 om 01:22

DeOnbekende schreef op 21-11-2025 om 15:51:

[..]

- knip -

Wow, dit is wel echt next level. 
DeOnbekende, je hebt het hier wel over ménsen hè? Hoe kun je daar zo compleet onmenselijk over praten??

Deze dingen kun je ook wmb absoluut niet zeggen, dit is echt over de grens. 

Uitspraken die je niet oké vindt, kan je denk ik beter niet quoten. Ik lees de ene na de andere knip, blij dat ik het gemist heb.

Poezel_en_Wip schreef op 21-11-2025 om 22:30:

[..]

Dat vroeg ik me ook af! Maar er is gelukkig ingegrepen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.