Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Muurbloem1985
27-10-2025 om 15:41
Daglichtlamp schreef op 27-10-2025 om 14:49:
[..]
Het is een soort kafka. Je krijgt alleen asiel als je je als vrouw daadwerkelijk niet aan de regels van de Taliban hebt gehouden. Maar ja dan zou je dood zijn, of in een Talibangevangenis. Dus zeker niet als vluchteling in Nederland.
Ja we kunnen helaas niet iedereen hier blijven opvangen.
Gebruikersnaaminvullen
27-10-2025 om 20:06
Daglichtlamp schreef op 27-10-2025 om 14:49:
[..]
Het is een soort kafka. Je krijgt alleen asiel als je je als vrouw daadwerkelijk niet aan de regels van de Taliban hebt gehouden. Maar ja dan zou je dood zijn, of in een Talibangevangenis. Dus zeker niet als vluchteling in Nederland.
Maar hoe denk je dat die 79-jarige vrouw gaat bijdragen aan de Nederlandse samenleving?
Ik denk dat asielzoekers die hier, of naar ieder ander westers land komen met die leeftijd, belanden in de bijstand en de taal niet gaan leren.
Poezenmeisje
27-10-2025 om 21:28
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-10-2025 om 20:06:
[..]
Maar hoe denk je dat die 79-jarige vrouw gaat bijdragen aan de Nederlandse samenleving?
Ik denk dat asielzoekers die hier, of naar ieder ander westers land komen met die leeftijd, belanden in de bijstand en de taal niet gaan leren.
Oppasoma zodat andere Afghaanse vrouwen aan het werk kunnen?
Beterhier
27-10-2025 om 23:20
Muurbloem1985 schreef op 27-10-2025 om 15:41:
[..]
Ja we kunnen helaas niet iedereen hier blijven opvangen.
Het is hier vaker genoemd maar ik lees vandaag in het nieuws dat Nederland 1,7 miljoen (!) arbeidsmigranten in huis heeft. Voor wie werken die mensen? Dus we vangen al een onvoorstelbare hoeveelheid mensen op die we grotendeels zelf hierheen halen.
Thora
28-10-2025 om 12:11
Beterhier schreef op 27-10-2025 om 23:20:
[..]
Het is hier vaker genoemd maar ik lees vandaag in het nieuws dat Nederland 1,7 miljoen (!) arbeidsmigranten in huis heeft. Voor wie werken die mensen? Dus we vangen al een onvoorstelbare hoeveelheid mensen op die we grotendeels zelf hierheen halen.
Ik denk dat het aantal overdreven is. De linkse partijen brengen altijd graag de arbeidsmigranten ten tonele om het migratieprobleem te verzachten.
Daarbij halen wij niemand hierheen. Die mensen komen zelf hierheen om geld te verdienen. En gelijk hebben ze. Ze werken veel in de tuinbouw en verdienen daar een stuk minder dan Nederlandse werknemers. Vandaar dat je die wel eens hoort klagen dat hun banen ingepikt worden. Dan wordt het grootste deel van het verdiende geld ook nog eens uitgegeven in het thuisland en voegt dus niets toe aan onze economie.
De schuld ligt m.i. bij de wetgeving die toestaat deze mensen minder te betalen en de werkgevers die hen aannemen. Dan zijn er ook nog de louche uitzendburootjes die deze mensen uitbuiten en vaak geleid worden door criminele organisaties uit het thuisland.
felija
28-10-2025 om 12:18
Thora schreef op 28-10-2025 om 12:11:
[..]
Ik denk dat het aantal overdreven is. De linkse regering brengt altijd graag de arbeidsmigranten ten tonele om het migratieprobleem te verzachten.
Daarbij halen wij niemand hierheen. Die mensen komen zelf hierheen om geld te verdienen. En gelijk hebben ze. Ze werken veel in de tuinbouw en verdienen daar een stuk minder dan Nederlandse werknemers. Vandaar dat je die wel eens hoort klagen dat hun banen ingepikt worden. Dan wordt het grootste deel van het verdiende geld ook nog eens uitgegeven in het thuisland en voegt dus niets toe aan onze economie.
De schuld ligt m.i. bij de wetgeving die toestaat deze mensen minder te betalen en de werkgevers die hen aannemen. Dan zijn er ook nog de louche uitzendburootjes die deze mensen uitbuiten en vaak geleid worden door criminele organisaties uit het thuisland.
Dat ontzettend hoge aantal is gewoon een feit, heeft niks met links zijn te maken:
In Nederland werken op jaarbasis ongeveer 1,7 miljoen arbeidsmigranten. Dat is ruim twee keer zoveel als gedacht. Dat blijkt uit onderzoek van Intelligence Group naar de verborgen realiteit van arbeidsmigratie in Nederland.
Libertine
28-10-2025 om 12:25
Daglichtlamp schreef op 28-10-2025 om 12:22:
Welke linkse regering? Dat is echt heel erg lang geleden.
1973-1977 om precies te zijn ![]()
en wie gaat het werk dan doen als deze arbeidsmigranten dat niet doen?
Poezenmeisje
28-10-2025 om 12:55
Die kassen en slachterijen kunnen prima naar het oostblok. Breng het werk naar de mensen i.p.v. omgekeerd.
Thora
28-10-2025 om 12:57
Libertine schreef op 28-10-2025 om 12:25:
[..]
1973-1977 om precies te zijn
en wie gaat het werk dan doen als deze arbeidsmigranten dat niet doen?
Alle gezonde mensen, vooral de jeugd, die nu op hun luie kont zitten en niet fulltime willen werken. Korten die handel en aan het werk ermee.
En natuurlijk de mensen waarover deze topic gaat. Verblijfsvergunning gekregen? Lekker aan het werk.
Thora
28-10-2025 om 12:57
Daglichtlamp schreef op 28-10-2025 om 12:22:
Welke linkse regering? Dat is echt heel erg lang geleden.
Heb je ook een inhoudelijke reactie? Ik heb het voor je gecorrigeerd hoor.
Daglichtlamp
28-10-2025 om 13:00
De rechtse regeringen van de afgelopen jaren hebben juist geen goed beeld van hoeveel arbeidsmigranten hier zijn, en weigeren ook al jaren de aanbevelingen van de commissie Roemer voor een betere registratie van arbeidsmigranten uit te voeren.
Thora
28-10-2025 om 13:02
Daglichtlamp schreef op 28-10-2025 om 13:00:
De rechtse regeringen van de afgelopen jaren hebben juist geen goed beeld van hoeveel arbeidsmigranten hier zijn, en weigert ook al jaren de aanbevelingen van de commissie Roemer voor een betere registratie van arbeidsmigranten uit te voeren.
En waar komt die wijsheid vandaan?
Daglichtlamp
28-10-2025 om 13:04
Thora schreef op 28-10-2025 om 13:02:
[..]
En waar komt die wijsheid vandaan?
Ik volg de politiek wel, zou je ook eens kunnen overwegen. Dan weet je dat we een rechtse regering hebben bijvoorbeeld.
Thora
28-10-2025 om 13:23
Daglichtlamp schreef op 28-10-2025 om 13:04:
[..]
Ik volg de politiek wel, zou je ook eens kunnen overwegen. Dan weet je dat we een rechtse regering hebben bijvoorbeeld.
Ik heb het toch gecorrigeerd. Beetje makkelijk dit.