Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Poezenmeisje
23-09-2025 om 14:42
Vrouwenbesnijdenis is niet godsdienstig, maar cultureel bepaald.
Het is een afschuwelijke praktijk die o.a. door Ayaan Hirsi Ali is omschreven op basis van haar eigen ervaring.
Vrouwelijke familieleden lieten dit bij haar doen toen haar vader er niet was. Haar vader was hier namelijk tegen.
Alice12
23-09-2025 om 14:43
Thora schreef op 23-09-2025 om 14:29:
[..]
Het is een godsdienstig ritueel om meisjes op jonge leeftijd te besnijden. De clitoris wordt verwijderd en de vagina zo goed als dichtgenaaid. De vrouw mag namelijk geen plezier aan seks hebben van deze religie. Na de bruiloft in de huwelijksnacht dringt de man niet zachtzinnig binnen bij het vaak nog jonge meisje. Een zeer pijnlijke en gevaarlijk iets want er kunnen nare ontstekingen van komen waardoor een meisje of vrouw zelfs kan overlijden. Veel van die meisjes en vrouwen zijn naar Nederland gevlucht om aan deze verminking te ontkomen. Hoe erg is het dan voor ze als er hier in het land ruimte wordt gemaakt om het toch uit te voeren??? Want ja, vrijheid van godsdienst he.
Ik weet hoe een besnijdenis eraan toe gaat. Maar het is heel bijzonder dat dit barbaarse gebeuren gedefinieerd wordt als iets godsdienstig. Het is vrouwenhaat en verminking. Hetzelfde heb ik met de term eerwraak. Niks eerwraak, MOORD, het is MOORD. En dat er ( vooral vrouwen) mensen zijn die hier een schouder over ophalen en zeggen: “ tja, cultuur hè”, is niet goed bij zijn / haar hoofd.
Alice12
23-09-2025 om 14:44
Poezenmeisje schreef op 23-09-2025 om 14:42:
Het is een afschuwelijke praktijk die o.a. door Ayaan Hirsi Ali is omschreven op basis van haar eigen ervaring.
Vrouwelijke familieleden lieten dit bij haar doen toen haar vader er niet was. Haar vader was hier namelijk tegen.
Die vrouwen wilden dat perse omdat anders mannen haar niet zouden willen. En dan ben je de sigaar in die landen, je moet wel een man hebben om te overleven.
Thora
23-09-2025 om 14:47
Poezenmeisje schreef op 23-09-2025 om 14:42:
Het heeft met beiden te maken. Het dateert al van voor de Islam , het Hinduisme en het Christendom maar "het hogere" heeft er wel mee te maken. En inderdaad zijn het vaak de vrouwen die het bij hun dochters willen laten doen. Maar dat maakt het niet minder erg dat er hier in dit land zo vaak nog gebeurt.
Luchtpost
23-09-2025 om 14:54
Thora schreef op 23-09-2025 om 13:05:
[..]
Vroeger had je zo'n stompzinnig spelletje op school. Twee of drie kinderen op de bank. Daar gingen er dan weer een paar bij op schoot en daar kwamen er dan steeds meer bij al zingende..........Er kan nog meeeer bij. Uiteindelijk werden de onderste kinderen platgedrukt en kregen het benauwd. Omdat altijd op tijd de hele berg kinderen eraf ging liep het wel steeds goed af voor die onderste kinderen.
Ik vind dit spelletje lijken op hoe het nu in Nederland gaat. Alleen gaat er niemand van de berg af en komen er nog steeds meer bij. Met de gevolgen van dien.
Grappige vergelijking. Ik denk dat NL vooral een straatarm land zal worden, gelet op de huidige cijfers en het (onder het mom van inclusie en gelijke kansen en zo) maar blijven volhouden dat mensen met een andere herkomst 'kwetsbaar' zouden zijn en alsmaar méér geld nodig hebben om "mee te kunnen doen". Men zégt dat mensen zelfstandig en zelfredzaam moeten zijn, maar doet intussen alles om hen in een afhankelijke positie te houden (of maakt dat financieel aantrekkelijk).
Op dit moment gaat 70 % van de bijstandsuitkeringen naar inwoners met een migratieachtergrond. Kijk ook eens naar de cijfers m.b.t. zorggebruik - én naar de wanbetalers zorgpremie, en naar de arbeidsdeelname. En naar de benodigde inzet van politie, justitie, IND, etc. En zie dan de cijfers van de jaarlijkse instroom, maar óók de gigantische uitstroom en je kan voorspellen dat de kosten jaarlijks zullen oplopen.
Terwijl het allemaal zo veel makkelijker kan: er zijn -gelukkig- heel veel immigranten en asielzoekers die wél hun best doen om te integreren en die zich weten te gedragen. Die willen gewoon wat iedereen wil: een zo normaal mogelijk leven leiden.
Maar zo lang je vanuit de overheid, vanwege het kleurtje, ongewenste gedragingen en/of houding niet eens meer hardop durft te benoemen, zal het een steeds grotere/duurdere puinhoop worden.
NL jongeren mag je wel aanspreken op hun gedrag, dus die krijgen daarmee de kans om hun gedrag te verbeteren. Heeft een jongere een kleurtje, dan doet/zegt tegenwoordig niemand meer iets bij ongewenst gedrag want dan grijpt men het kleurtje aan om de zegsman te beschuldigen van discriminatie: daar zijn immers talloze zwaar gesubsidieerde bureaus voor. Voor de NL die iets zegt waar de ander van kan maken dat die zich 'gekwetst' "voelt", zijn er inmiddels vele diversity officers en inclusie managers om die NL eens goed de oren te wassen vanwege zijn "discriminerende" opmerkingen.
Rond 1980 was van de jongeren in NL ruim 57 % laag opgeleid. En in de jaren '90 had ruim 30 % van de inwoners een 'laag inkomen'. Best bijzonder toch, dat iedereen toen héél zelfredzaam was, zo zonder al die babbel- en bemoeibanen en 'zieligheids' industrie banen bij de overheid (waardoor er nu ineens zoveel immigranten "nodig" zouden zijn om het echte werk in NL te verrichten waar in de maatschappij ook echt behoefte aan is)?
Nicole123
23-09-2025 om 15:03
Thora schreef op 23-09-2025 om 14:23:
[..]
Bij mij in de wijk is een complex waar statushouders wonen. Nooit in al die jaren last van gehad. Het kan dus wel. Dat maakt het des te zuurder hoe het op andere plekken gaat.
Dit lijkt wel een soort van andersom omdenken. Van iets positiefs tóch nog iets negatiefs weten te maken. De vraag is: waarom?
Nicole123
23-09-2025 om 15:05
Muurbloem1985 schreef op 23-09-2025 om 06:39:
[..]
Nee
Treurig. Betekent dat dat jij de uitspraak 'moslims brengen verloedering omdat ze moslims zijn' niet racistisch vindt, of dat je uitspreken dat je overlast hebt van de moskee om de hoek wel racistisch vindt?
Nicole123
23-09-2025 om 15:24
Mick87 schreef op 23-09-2025 om 08:17:
[..]
Kerk en staat zijn in ons land gescheiden. Het grootste gedeelte van de autochtone bevolking is niet gelovig en gelooft dus niet in een of andere entiteit en bijbehorend sprookjesboek. Religie staat bij de gemiddelde autochtone Nederlander niet centraal. Individuele vrijheid. De heersende cultuur/gedachtengoed is hier seculier en verlicht. Vluchtelingen komen veelal uit Islamitische landen waarin onderwerping aan een god centraal staat.
Die Nederlandse feestdagen hebben behalve een vrije dag voor ons nog amper betekenis.
Sorry Nicole. Maar dit snap je toch wel. Ben je überhaupt ooit in het midden oosten geweest? Of in een land waar religie een grote rol speelt?
Nou ik wel. Zowel gereisd als gewerkt. En ook nog ooit bij het COA stage gelopen. En ik kan je vertellen dat die zgn Joods christelijke traditie van hier in het niet valt bij culturen waar vrouwen verplicht een hoofddoek op moeten, men 5 keer per dag bidt, veel uit de koran citeert (of uit de bijbel in Oost Afrika). Of waar de sharia geldt is wel even andere koek dan met Pasen vrij zijn en naar de woonboulevard gaan.
Dan kan je wel zeggen : nou het ligt er aan aan wie je het vraagt. Maar jij weet net zo goed als ik dat dat onnozel is. Religie speelt hier amper een rol. Wetten zijn democratisch opgesteld en niet vanuit christelijk oogpunt etc
Wat ik bedoel is dat een bepaalde religie of een bepaalde cultuur vele varianten en verschijningsvormen heeft en dat dat ook voor de islam geldt. Zelfs bijv de sharia heeft verschillende verschijningsvormen en interpretaties, van heel licht tot verschrikkelijk en mensonwaardig. Dus als het in een nieuwsbericht gaat over een Marokkaan die een moord pleegt, een aantal Syriërs dat de straat onveilig maakt, een Somalier die zijn dochter laat besnijden, etc. dan zegt dat niet iets algemeens over moslims. Het zegt niks over mijn Turkse buurman, het zegt niets over mijn Iraanse collega, het zegt niets over het gros van de asielzoekers. Maar dat algemene wordt er hier wel continu van gemaakt, juist volgens mij door mensen die geen idee hebben over de islam en denken dat het allemaal hetzelfde is. Een hele reeks van excessen plaatsen en dan daar vervolgens algemene conclusies over de islam over trekken vind ik gewoon echt niet oké. Het is een nare manier van framen en een bepaalde groepering als zondebok neerzetten. Ik ben zelf christelijk, maar ik wens niet over één kam geschoren te worden met bijv. mensen die abortusartsen bedreigen, Trump bejubelen of menen dat kort haar, een broek dragen of werken voor vrouwen zondig is. En zo geldt dat voor moslims ook. Misschien is de variatie tussen moslims nog wel groter dan tussen christenen. En ja, sommige regimes in islamitische landen zijn verschrikkelijk, door o.a. een heel extreme versie van de islam. Dat is nou juist vaak een van de redenen waarom mensen vluchten.
Tjilp
23-09-2025 om 15:35
'Mona Keijzer heeft een oplossing, zie ik op Teletekst:
Minister Keijzer van Asiel wil dat
2000 statushouders bij familieleden
gaan wonen die een verblijfsvergunning
in Nederland hebben.'
Ja, die statushouders wonen allemaal in royale woningen waar makkelijk nog een paar bedjes bij kunnen. En als dat niet lukt moeten gemeenten en het Rode Kruis bijspringen. Dat het prettig zou zijn als mensen bij hun familie kunnen aansluiten, oke, maar ín huis - dat vinden zelfs autochtone Nederlanders niet eenvoudig als familieleden wegens een of andere problematiek langdurig onderdak nodig hebben. Waarom verwachten we van anderen wat ons zelf niet lukt?
Poezie
23-09-2025 om 15:38
Tjilp schreef op 23-09-2025 om 15:35:
Minister Keijzer van Asiel wil dat 2000 statushouders bij familieleden gaan wonen die een verblijfsvergunning in Nederland hebben.' Ja, die statushouders wonen allemaal in royale woningen waar makkelijk nog een paar bedjes bij kunnen. En als dat niet lukt moeten gemeenten en het Rode Kruis bijspringen. Dat het prettig zou zijn als mensen bij hun familie kunnen aansluiten, oke, maar ín huis - dat vinden zelfs autochtone Nederlanders niet eenvoudig als familieleden wegens een of andere problematiek langdurig onderdak nodig hebben. Waarom verwachten we van anderen wat ons zelf niet lukt?
Euh, dit is al realiteit voor heel veel autochtone Nederlanders.
PensioNada
23-09-2025 om 15:47
Alice12 schreef op 23-09-2025 om 13:52:
[..]
Ik lees je verkeerd, of ik snap je niet. Wat heeft het verminken van vrouwen en meisjes met vrijheid van godsdienst te maken?
Ik had het specifiek over immans die oproepen tot vrouwenbesnijdenis zoals in de Haagse as Soena moskee schijnt te gebeuren. Omdat je geen toegang hebt tot de moskee (godsdienstvrijheid) kan je er moeilijk tegen optreden.
Thora
23-09-2025 om 16:22
Minister Keijzer van Asiel wil dat 2000 statushouders bij familieleden gaan wonen die een verblijfsvergunning in Nederland hebben.' Ja, die statushouders wonen allemaal in royale woningen waar makkelijk nog een paar bedjes bij kunnen. En als dat niet lukt moeten gemeenten en het Rode Kruis bijspringen. Dat het prettig zou zijn als mensen bij hun familie kunnen aansluiten, oke, maar ín huis - dat vinden zelfs autochtone Nederlanders niet eenvoudig als familieleden wegens een of andere problematiek langdurig onderdak nodig hebben. Waarom verwachten we van anderen wat ons zelf niet lukt?
Waarom van anderen iets verwachten waar wij inmiddels toe gedwongen worden? En wat te denken van de zo graag ten tonele gevoerde arbeidsmigranten? Hoe denk je dat die wonen? Hoe durven we dan van deze groep enige aanpassing te verwachten? Het moet niet gekker worden zeg.
Luchtpost
23-09-2025 om 16:30
Het zijn toch na-reizigers, gezinshereniging en zo?
Waarom 'reizen ze hun familie na' als dat alleen maar betekent dat zij in hetzelfde land zelf ook een eigen huis willen? Dan kan je het toch niet eens meer nareizen noemen? Dan komt het er alleen maar op neer dat zij in hetzelfde land asiel aanvragen als een familielid van hun heeft gedaan.
En hoe eerlijk is het tegenover reeds hier wonende/autochtone bevolking die vanaf 18 jaar volwassen is maar door de situatie gedwongen is tot hun 30e bij ouders te blijven wonen op hun tienerkamertje?
Helpdesk
23-09-2025 om 16:36
Alice12 schreef op 23-09-2025 om 14:43:
[..]
Ik weet hoe een besnijdenis eraan toe gaat. Maar het is heel bijzonder dat dit barbaarse gebeuren gedefinieerd wordt als iets godsdienstig. Het is vrouwenhaat en verminking. Hetzelfde heb ik met de term eerwraak. Niks eerwraak, MOORD, het is MOORD. En dat er ( vooral vrouwen) mensen zijn die hier een schouder over ophalen en zeggen: “ tja, cultuur hè”, is niet goed bij zijn / haar hoofd.
Hier ben ik het mee eens.
Vrouwenbesnijdenis is illegaal en verboden maar ik weet niet hoe het in NL wordt afgestraft. Hier mag/moet van mij een hele fikse straf op.
Eerwraak is natuurlijk moord en moet als zodanig worden worden bestraft.
Cultuur is geen excuus voor dit soort barbaarse taferelen, nooit.
Mick87
23-09-2025 om 17:03
Waarom we dat verwachten? Omdat de noodopvang vol is. Daarom. En er is wachtlijst voor sociale huur. Dus.